Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hvilken race mener de?

Featured Replies

Besvaret

En kollega er forelsket i en "kæmpe gravhund". Den er som en gravhund, altså lang i kroppen og med korte ben, bare større. Han mener at den er fransk. Den er ruhåret og vildtfarvet (ikke gylden, ikke plettet).

Hvad søren kan det være? Det er ikke en petit basset griffon vendeen eller basset bretagne.... Bud? Mest fordi jeg er VILDT træt af at jeg ikke kan løse gåden selv:ph34r:

Redigeret af AnneMangetal

Besvaret
  • Forfatter

Som jeg skriver er de IKKE gyldne, men vildtfarvede, og det er IKKE en bretagne. Det havde været meget nemmere hvis der ikke var så mange specifikationer¬¬

Besvaret
  • Forfatter
5 timer siden, MissLøven skrev:

Kunne det være noget hen af en Västgötaspids? Ruhåret er den selvfølgelig ikke..  

Nej. Den havde gået schweissspor, så jeg tænker det er en jagthund af en art:)

Besvaret

Er spændt på at høre svaret når du finder det ;-) for jeg kan ikke lige hitte ud af det. 

Besvaret
  • Forfatter
7 minutter siden, luckyluna skrev:

Petit grriffon bleu de gascogne måske? 

Den foreslog jeg tidligere i dag, og han grinede og spurgte hvad den var en blanding af9_9

Til hans forsvar skal det siges, at han knap kan se forskel på en gravhund, en basset og en corgi, så der er en risiko for at det ender med at vise sig at være en ruhåret hønsehund:mrgreen:

Besvaret
9 timer siden, AnneMangetal skrev:

Den foreslog jeg tidligere i dag, og han grinede og spurgte hvad den var en blanding af

Til hans forsvar skal det siges, at han knap kan se forskel på en gravhund, en basset og en corgi, så der er en risiko for at det ender med at vise sig at være en ruhåret hønsehund

Kan det ikke også godt være en blanding?

Besvaret
  • Forfatter
1 time siden, MissMilladk skrev:

Kan det ikke også godt være en blanding?

Han omtaler den som "en fin fransk gravhund", og i det lægger jeg at den er med tavle. 

Jeg tror at jeg kapitulerer, og beder kollegaen spørge hundens ejer:D

• 2 weeks later...
Besvaret

Chttps://www.google.dk/search?q=ALPENLÄNDISCHE+DACHSBRACKE&rls=com.microsoft:da-DK:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiuj-izt5TUAhVlL8AKHWACBVYQ_AUICigB&biw=1080&bih=514  Jeg har en bekendt der har sådan en her, kunne det være sådan en ? Hun er rigtig sød, krudt i måsen og sjov.KECHE DACHSBRACKE

• 2 months later...
Besvaret

Det er garanteret en bayersk scweisshund :-) En af min mands venner har sådan en, den ligner en stor gravhund :-)