Hop til indhold

Giftige planter i haven


Camillasry
 Share

Recommended Posts

Hej 

Vi skal hente en lille hvalp her i slutningen af juli. I den forbindelse skal vi have lavet noget indhegning af haven m.v. og så kom jeg også til at tænke på giftige planter. Vores hus har en smuk gammel have, men der er også mange giftige planter hvis jeg kigger listen igennem. Ville i flytte dem eller hvordan gør i andre i haven.

Vi har:

- 2 meget meget smukke og store blåregn

- 2 meget smukke Azalea og en del rrododendron

- en masse laurbærkirsebær

- 2 store syriske roser

- Juleroser

- Tulipan

- Påskeliljer

- Hyacinter

- Krokus

- Vintergækker

- Liljer

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft problemer, har lupin, kartofler og rododendron, samt diverse løgplanter i haven ;) ærlig talt, jeg ville stoppe hunden hvis den forsøgte at gnave i noget og ellers gå ud fra at den er lige så fornuftig som flertallet af hunde og holder sig fra giftige ting ;)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bare tage det roligt og skulle din hund begynde at grave så stop den - da det ellers kan udvikle en dum vane.

Vi har vintergækker og andre løgplanter her og der samt en del i vores græsplæne og mine beagler har aldrig rørt dem.

Da mine beagler var hvalpe måtte vi hegne vores troldhassel og snebusk ind da de syntes de skulle "beskæres" - så det gjorde vi indtil de droppede interessen for dem.

Sten og grene er efter min mening værre da disse kan give skader på tarme og mave - pas på med det.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 years later...

Min hund spiser ikke de ting på listen af havd jeg har set. jeg fandt engang en liste med planter, men jeg tilføjer ikke nye planter til haven jeg ikke selv kan spise nu og de skal alle være dyrket sprøjtefrit da jeg ikke vil risikere noget jeg synes selv https://klimaplanter.dk/ er en god hjemmeside for det og endda billige

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...