Camillasry Skrevet Juni 30, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2017 Hej Vi skal hente en lille hvalp her i slutningen af juli. I den forbindelse skal vi have lavet noget indhegning af haven m.v. og så kom jeg også til at tænke på giftige planter. Vores hus har en smuk gammel have, men der er også mange giftige planter hvis jeg kigger listen igennem. Ville i flytte dem eller hvordan gør i andre i haven. Vi har: - 2 meget meget smukke og store blåregn - 2 meget smukke Azalea og en del rrododendron - en masse laurbærkirsebær - 2 store syriske roser - Juleroser - Tulipan - Påskeliljer - Hyacinter - Krokus - Vintergækker - Liljer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alfen Besvaret Juni 30, 2017 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2017 Her er en liste over giftige planter http://www.danske-dyreinternater.dk/giftige-planter-for-hunde 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camillasry Besvaret Juni 30, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2017 Tak Alfen Jeg havde set siden. Mit 'problem' er mere at alle de ovenstående planter er i vores have nu og jeg er lidt i tvivl om man er nødt til at omlægge hele haven, eller hvad andre har gjort for at undgå at der bliver spist af de giftige planter. Mvh Camilla Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Juni 30, 2017 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2017 De store ting kan måske hegnes inde? Vores hvalpe har sjældent bidt i andet end lavendel og troldhassel. Dine løgplanter er heldigvis godt gemt, så dem ville jeg ikke bekymre mig om - jeg stopper hvalpene når de graver da jeg gerne vil have en rimelig hel have 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juni 30, 2017 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2017 vores hunde har ikke rørt rhododendron og julerose og det er labrador 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alfen Besvaret Juni 30, 2017 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2017 Jeg har aldrig haft problemer, har lupin, kartofler og rododendron, samt diverse løgplanter i haven ærlig talt, jeg ville stoppe hunden hvis den forsøgte at gnave i noget og ellers gå ud fra at den er lige så fornuftig som flertallet af hunde og holder sig fra giftige ting 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Beaglepack Besvaret Juni 30, 2017 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2017 Jeg ville bare tage det roligt og skulle din hund begynde at grave så stop den - da det ellers kan udvikle en dum vane. Vi har vintergækker og andre løgplanter her og der samt en del i vores græsplæne og mine beagler har aldrig rørt dem. Da mine beagler var hvalpe måtte vi hegne vores troldhassel og snebusk ind da de syntes de skulle "beskæres" - så det gjorde vi indtil de droppede interessen for dem. Sten og grene er efter min mening værre da disse kan give skader på tarme og mave - pas på med det. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camillasry Besvaret Juni 30, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2017 Tusind tak for alle jeres svar, så vil jeg starte med at tage det roligt og se tiden an Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Juni 30, 2017 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2017 Enig med de andre se det an og stop hvalpen hvis han / hun starter med at spise noget eller grave mv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PBC Besvaret Juli 2, 2017 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2017 Kommer lidt an på om du altid er med hunden i haven eller den har fri adgang uden dig. Er du med, kan du stoppe den, men hvis du bare lader den opholde sig der uden opsyn er det lidt anderledes, vil jeg mene 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camillasry Besvaret Juli 2, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2017 5 timer siden, PBC skrev: Kommer lidt an på om du altid er med hunden i haven eller den har fri adgang uden dig. Er du med, kan du stoppe den, men hvis du bare lader den opholde sig der uden opsyn er det lidt anderledes, vil jeg mene Den skal ikke være alene i haven 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Beagledeagle Besvaret 4. Februar Rapporter Share Besvaret 4. Februar Min hund spiser ikke de ting på listen af havd jeg har set. jeg fandt engang en liste med planter, men jeg tilføjer ikke nye planter til haven jeg ikke selv kan spise nu og de skal alle være dyrket sprøjtefrit da jeg ikke vil risikere noget jeg synes selv https://klimaplanter.dk/ er en god hjemmeside for det og endda billige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts