Hop til indhold

Ulvetime hos hundehvalp...


Hofferne
 Share

Recommended Posts

Tjaaa, så er der kommet endnu en hundehvalp til familien. Altså det er ikke min, men min søn har fået/købt en 12 uger gl. salukihvalp :x Nuhr, den er sød!

Han har hentet hende ca. 1000 km nede i Tyskland, alt er fint mht. papirer, vaccinationer osv. og  hun klarede den lange køretur, som havde hun aldrig gjort andet end at køre i bil. Han har nu haft hende i en uge. Hun er faldet fint til, er selvfølgelig lidt forsigtig (det ligger til racen) men er hurtigt klar til ballade - alt i alt en fin hvalp. Men nu i takt med at hun falder til, så begynder hun at vise sit sande jeg - og holder så også den obligatoriske ulvetime, hvor man er ved at blive vanvittig :hundifart:

Han har spurgt mig om råd, men ærligt talt - enten er det fordi det er så længe siden, at jeg ikke husker det, eller også har Sinus bare ikke været "monster-agtig" som lille - men jeg kan simplethen ikke huske om jeg gjorde noget særligt.

Derfor vil jeg høre om der er nogle gode råd at hente her på HF! Hvad har I gjort når hvalpene blev til små, bidende monstre? :ivrig::skraek:

Hun har alverdens forskellige bide-/tyggeting, men de er bare ikke interessant når hun går amok. Hvis man forsøger at ignorere hende begynder hun at hoppe op og pibe og nærmest kræve opmærksomhed.... Alle former for gode idéer modtages med kyshånd....

Link til indlæg
Del på andre sites

Med Maya gav vi hende tvangs-ro/nus

Når hun gik amok fandt vi gerne en tyggepind, sat og på gulvet, hende på skødet af os og "stak" den i gabet på hende så hun kunne tygge på den. 
Og det virkede helt perfekt. 

Det har så medført hun stadig som 6 årig kræver vi af og til holder hendes tyggepinde imens hun spiser dem :x

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Vi har selv en hvalp på 9 uger som også havde/har disse ulvetimer. 

Tvangsnusning hjalp ikke så meget her men ignorering når han begyndt at gø og bide efter os har hjulpet. Bare at vende rykken til, eller at gå sin vej. Nu gør han kun en enkelt gang i mellem og når vi så går vores vej stopper han. 

Med bideriet lokker vi ofte med andet legetøj i stedet for, der virker utrolig godt her :) 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det vi gør er at, Theo har en sove plads han forbinder med ro. Så hvis han er helt oppe i det røde felt tager vi ham derover med et tyggeben eller anden form for underholdning, altså bare et eller andet han kan ligge roligt med og bruge energi på, og på den måde forstår han at han skal  falde ned igen.

Med Theo tog det kun et par gange før at han forstod at når han kom derhen skulle han være lige så stille:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...