Hop til indhold

hjemmelavede madvarer og godbidder til hunden


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Som nævnt i min foderskifte-tråd er jeg så småt begyndt at forsøge mig med hjemmelavet mad. Det er et hit, skulle jeg hilse og sige :mrgreen:

 

Indtil videre har jeg forsøgt mig med en version med kylling/ris/gulerod/bønner og sild/sej/ris/gulerod/persillerod.

 

Nu har jeg et par spørgsmål til eksperterne.

 

1.

Kan jeg bruge hakket oksekød? Jeg har 5 kg prima hakket oksekød i fryseren (har en kollega, der har et fritidslandbrug) - naturligvis lav fedtprocent. Hvis jeg kan, hvordan så rent praktisk? Skal det koges i vandet først, ligesom kyllingen?

 

2.

Bulgur - behandler i det ligesom de brune ris?

 

3.

Jeg faldt over en pose frosne kyllingelever i Netto forleden (10 kr. - godt tilbud). Kan de ryge med i en portion eller er de bedst til godbidder?

 

Det var vist det - lige på nuværende tidspunkt.

 

Jeg har ferie i denne uge og har bestemt mig for at fylde fryseren godt op.

 

På forhånd tusind tak for hjælpen.

 

 

Jeg kan ikke svare på alle dine spørgsmål, men kan da prøve at svare på dem jeg har erfaring med ;-)

 

1) har aldrig prøvet at bruge hakket kød, men tænker at det ville samle sig i "kager" når det bliver kogt :confused: Til gengæld kan du svitse det på en pande og vupti har du kødsmulder= en million mini godbidder til et dejligt søg i haven :mrgreen: ellers kan det også blandes med økologisk havregryn og et æg og så bages i små kugler i ovnen... det bliver lækre godbidder hvis du spørger Karla :mums: De kan dog ikke laves til helt tørre kiks, så de kan ikke holde sig super længe...

 

2) Ja, jeg behandler bare bulguren som der står på posen - dog får det lov at koge længere end der står på det .... Karla kan langt bedre lide det end ris... plus jeg synes hun prutter af ris :confused: nogen der har oplevet det før?

 

3) Jeg tror lever er bedst til godbidder,,, men jeg har selv prøvet at lave mad hvori der indgik kalvelever... det blev dog ret "hårdt" af at blive kogt :confused: ved ikke om jeg har overkogt det....

Redigeret af anne-marie
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 333
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst anne-marie
Som nævnt i min foderskifte-tråd er jeg så småt begyndt at forsøge mig med hjemmelavet mad. Det er et hit, skulle jeg hilse og sige :mrgreen:

 

Dejligt :-D

 

Indtil videre har jeg forsøgt mig med en version med kylling/ris/gulerod/bønner og sild/sej/ris/gulerod/persillerod.

 

 

 

Gode blandinger :-)

 

 

Nu har jeg et par spørgsmål til eksperterne.

 

1.

Kan jeg bruge hakket oksekød? Jeg har 5 kg prima hakket oksekød i fryseren (har en kollega, der har et fritidslandbrug) - naturligvis lav fedtprocent. Hvis jeg kan, hvordan så rent praktisk? Skal det koges i vandet først, ligesom kyllingen?

 

 

Det kan du sagtens bruge, du skal bare sørge for at skille det ad, og måske efterhånden mindske de klumper der er :-)

 

Til almindelige hunde vil jeg anbefale at man bruger fars der indeholder under 10% fedt gerne mindre :-)

 

Selv lavede jeg mad med oksekød/skinkekød i søndags :-)

 

2.

Bulgur - behandler i det ligesom de brune ris?

 

Jeg har ikke brugt det, men jeg ville koge det i mere vand end der står på pakken, ligesom med de brune ris, og koge det længer end det skal efter pakken :-)

3.

Jeg faldt over en pose frosne kyllingelever i Netto forleden (10 kr. - godt tilbud). Kan de ryge med i en portion eller er de bedst til godbidder?

 

Kyllingelever kan man sagtens putte i en gang imellem, men man må ikke overdrive med lever, så det er ikke i samme uge du koger lever til godbidder, sådan for at være på den sikre side :-) de er for små til godbidder synes jeg.

Det var vist det - lige på nuværende tidspunkt.

 

Jeg har ferie i denne uge og har bestemt mig for at fylde fryseren godt op.

 

På forhånd tusind tak for hjælpen.

 

Det var så lidt, jeg syne det er skønt at hunde får hjemmelavet mad, så jeg svarer altid gerne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg kan ikke svare på alle dine spørgsmål, men kan da prøve at svare på dem jeg har erfaring med ;-)

 

1) har aldrig prøvet at bruge hakket kød, men tænker at det ville samle sig i "kager" når det bliver kogt :confused: Til gengæld kan du svitse det på en pande og vupti har du kødsmulder= en million mini godbidder til et dejligt søg i haven :mrgreen: ellers kan det også blandes med økologisk havregryn og et æg og så bages i små kugler i ovnen... det bliver lækre godbidder hvis du spørger Karla :mums: De kan dog ikke laves til helt tørre kiks, så de kan ikke holde sig super længe...

 

2) Ja, jeg behandler bare bulguren som der står på posen - dog får det lov at koge længere end der står på det .... Karla kan langt bedre lide det end ris... plus jeg synes hun prutter af ris :confused: nogen der har oplevet det før?

 

3) Jeg tror lever er bedst til godbidder,,, men jeg har selv prøvet at lave mad hvori der indgik kalvelever... det blev dog ret "hårdt" af at blive kogt :confused: ved ikke om jeg har overkogt det....

 

Undskyld jeg kom til at trykke på redigerknappen :oops:

 

Husk at brune ris skal koge længe, og i rigeligt vand, bulguren skal også have mere vand :-)

 

Dejligt at høre om erfaringer og lækre godbidder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

du har ret i, at jeg giver bulguren både mere vand og koger det længere end der står på posen.... det synes jeg også jeg har gjort med risen denne gang - men nu er det længe siden jeg har lavet med ris, da jeg har brugt bulgur længe... det var kun fordi jeg ikke havde mere bulgur at det blev til en lille portion med ris...

 

Men efter bare 2 dage på denne portion med ris så synes jeg altså hun prutter :confused: og det plejer hun ikke.... måske har jeg ikke kogt det længe nok? kan det være det? der var ihvertfald rigeligt med væde, blev nødt til at jævne det med havregryn tilsidst...

 

det kan selvfølgelig også være havregrynen der har gjort det?

Link til indlæg
Del på andre sites

ellers kan det også blandes med økologisk havregryn og et æg og så bages i små kugler i ovnen... det bliver lækre godbidder hvis du spørger Karla :mums: De kan dog ikke laves til helt tørre kiks, så de kan ikke holde sig super længe...

 

Nej, de kan ikke holde sig så længe, men så kan man lave en stor portion og dele den op i mindre poser, som man fryser ned. Så har man gode godbidder til et stykke tid. :-)

 

Jeg laver noget lignende med hakket kød, et æg, rug- eller speltmel og nogle skefulde leverpostej. De er super til indendørs søg, og Tyson ELSKER dem! :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
du har ret i, at jeg giver bulguren både mere vand og koger det længere end der står på posen.... det synes jeg også jeg har gjort med risen denne gang - men nu er det længe siden jeg har lavet med ris, da jeg har brugt bulgur længe... det var kun fordi jeg ikke havde mere bulgur at det blev til en lille portion med ris...

 

Men efter bare 2 dage på denne portion med ris så synes jeg altså hun prutter :confused: og det plejer hun ikke.... måske har jeg ikke kogt det længe nok? kan det være det? der var ihvertfald rigeligt med væde, blev nødt til at jævne det med havregryn tilsidst...

 

det kan selvfølgelig også være havregrynen der har gjort det?

 

Det kan være ris, hvad har du ellers haft i, nogle få hunde kan ikke med ris, du kan prøve hvide evt.. Ris skal koge længe og i meget vand :-)

Mindst en time, men skal være opmærksom på at i en grød af mange indgredienser skal de have længere tid, du kan prøve at koge dem 50-60 min. før du kommer de andre ting i, og så koger til grøntsagerne er helt møre :-)

Der skal flere hvide i en portion end med de brune :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
hvorfor skal ris koge så længe og hvor længe skal de koge :?::?::?::?:

 

har det betydning og det er hvide eller brune for kogetiden

 

De skal koge længe og i rigeligt vand som der står i første indlæg (opskrifter) pga fordøjeligheden :-)

 

Ja, det har betydning, brune er meget sundere og giver også maven mere at arbejde med, hvide ris er gode til skåneskånemad eller hvis en hund har svært ved at fordøje :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være ris, hvad har du ellers haft i, nogle få hunde kan ikke med ris, du kan prøve hvide evt.. Ris skal koge længe og i meget vand :-)

Mindst en time, men skal være opmærksom på at i en grød af mange indgredienser skal de have længere tid, du kan prøve at koge dem 50-60 min. før du kommer de andre ting i, og så koger til grøntsagerne er helt møre :-)

Der skal flere hvide i en portion end med de brune :-)

 

Jeg fik købt bulgur igen igår, så næste portion bliver med bulgur... hun er ikke synderligt begejstret for portionen her med ris, selvom den er lavet med skinkekød, som er en af hendes yndlings (næstefter rødspætter), så tænker egentlig lidt at jeg måske bare kyler det ud jeg har i fryseren (der er kun til 3 dage) og laver en ny omgang med bulgur og skinkekød...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, de kan ikke holde sig så længe, men så kan man lave en stor portion og dele den op i mindre poser, som man fryser ned. Så har man gode godbidder til et stykke tid. :-)

 

Jeg laver noget lignende med hakket kød, et æg, rug- eller speltmel og nogle skefulde leverpostej. De er super til indendørs søg, og Tyson ELSKER dem! :mums:

 

sig mig engang hvorfor har jeg aldrig tænkt på at fryse dem :confused: hvor dum kan man være :lol: :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
De skal koge længe og i rigeligt vand som der står i første indlæg (opskrifter) pga fordøjeligheden :-)

 

Ja, det har betydning, brune er meget sundere og giver også maven mere at arbejde med, hvide ris er gode til skåneskånemad eller hvis en hund har svært ved at fordøje :-)[/quote]

 

 

jeg skal bruge ris især til at skåne hundens lever så det skal være let fordøjeligt:???:

 

skal de koge en 1 time ?????

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
De skal koge længe og i rigeligt vand som der står i første indlæg (opskrifter) pga fordøjeligheden :-)

 

Ja, det har betydning, brune er meget sundere og giver også maven mere at arbejde med, hvide ris er gode til skåneskånemad eller hvis en hund har svært ved at fordøje :-)[/quote]

 

 

jeg skal bruge ris især til at skåne hundens lever så det skal være let fordøjeligt:???:

 

skal de koge en 1 time ?????

 

Brune ris er ikke polerede, derfor indeholder de stadig alle de sunde ting, og ja brune ris skal koge meget længere end almindelig hvide ris der ikke indeholder næring af betydning :-)

Jeg ved ikke hvad du skal men det er det det tilberedte mad kan, være letfordøjeligt og lade hunden bruge energien til at bekæmpe sygdomme og holde sig rask :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg fik købt bulgur igen igår, så næste portion bliver med bulgur... hun er ikke synderligt begejstret for portionen her med ris, selvom den er lavet med skinkekød, som er en af hendes yndlings (næstefter rødspætter), så tænker egentlig lidt at jeg måske bare kyler det ud jeg har i fryseren (der er kun til 3 dage) og laver en ny omgang med bulgur og skinkekød...

Hvilke grøntsager er der i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

 

Brune ris er ikke polerede, derfor indeholder de stadig alle de sunde ting, og ja brune ris skal koge meget længere end almindelig hvide ris der ikke indeholder næring af betydning :-)

Jeg ved ikke hvad du skal men det er det det tilberedte mad kan, være letfordøjeligt og lade hunden bruge energien til at bekæmpe sygdomme og holde sig rask :-D

 

 

tak for det

det vigtigste er at det er fedtfattigt da han helst skal have så lidt så muligt af fedt og kun de gode fedtsyrer han må få som essesensielle og omega festsyrene

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Gulerødder og ærter og en lille smule kartoffel ... ærter er jeg godt nok først begyndt at smide i for nylig... men det var intet problem på sidste portion med oksekød

Ærter kan give luft i maven, derfor jeg spurte :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så har jeg også forsøgt mig med opskriften..

 

Jeg holdte den simpel..

Kogte en kylling + et par lår ved siden af i ca 3 liter vand i en times tid.. 5 1/2 dl brune ris, kogte i 5 kvarter, 1 kg gulerødder, 2 mellemstore kartofler (revet sammen med gulerødderne i en foodprosessor) som kogte med i ca 40 min.. Og afsluttet med et par dl havregryn, som kogte med i ca 15 min..

 

Dixi sad og holdte øje med gryden i al den tid det tog mig at lave maden, den måtte jo ikke stikke af fra hende :lol:..

 

Hun får nu ca 150 Olivers tørfoder om morgenen, og ca 350 g hjemmelavet om aftenen.. Er det helt forkert til en ca 8 1/2 måneders schæfertæve (brugshund) på ca 30 kg?? Hun går til træning 3 gange om ugen og løber meget rundt ude i haven..

 

Hun plejer jo at træne til ca kl 23 tirsdag/onsdag aften, og får derfor aftensmad sent. Igår (tirsdag) kom de så allerede hjem omkring kl 20.30, og hun har aldrig nogensinde været så ivrig efter at få sin mad.. Det er med at sidde og vente på at jeg fik stillet madskålen, kunne jeg godt glemme alt om.. Hendes far var nød til at holde hende på plads i halsbåndet, for ellers hade hun hevet madskålen ud af hænderne på mig.. :rolleyes:

 

Så jeg vil sige at det er vellykket madlavning.. :mums:

 

- Tweety, som normalt ikke er særlig go til at lave mad.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Til Anne-marie Monrath

 

Mange, mange tak for denne opskrift (jeg kan ikke linke til din opskrift). Jeg har nu 2 hunde der stort set aldrig har maveproblemer - og de elsker begge maden. Der er aldrig levninger og de skal ikke længere have forskellig mad. Det fungerer bare fantastisk og jeg er dybt taknemmelig over at jeg fandt denne opskrift (og at du havde postet den). Dyrlægen havde ingen ideer (det var så sidste gang jeg gik hos ham) - og nu klarer jeg det selv ved hjælp af denne opskrift. HUndrede tusind gange tak :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare lige nævne at denne opskrift er meget mangelfuld hvad angår næringsstoffer og kan ikke bruges i længere tid som den er uden kosttilskud. Især kalk mangler helt og andre ting som zink, kobber, selen, D-vitamin m.fl. Jeg vil kun bruge den som nødløsning ind i mellem eller som supplement til fuldkost tørfoder så hunden ikke kommer i underskud af næringsstoffer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Det er bare lidt svært når han får tyndskid (må man skrive det her?) så snart jeg putter tørfoder i... Nå men måske skal jeg forsøge igen at putte lidt tørfoder i.

Jeg undrer mig dog bare over at der mangler nogle næringsstoffer. Er det ikke en dyrlæge, der har kommet med opskriften oprindeligt og som har sagt god til næringsindholdet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare lidt svært når han får tyndskid (må man skrive det her?) så snart jeg putter tørfoder i... Nå men måske skal jeg forsøge igen at putte lidt tørfoder i.

Jeg undrer mig dog bare over at der mangler nogle næringsstoffer. Er det ikke en dyrlæge, der har kommet med opskriften oprindeligt og som har sagt god til næringsindholdet?

 

Du kan jo bare købe nogle vitaminer og tilskud og blande i maden - det står vist også som en del af opskriften, at man skal gøre det. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Hundepigerne

Du kan roligt fodre med maden.

 

Det er mig der har lavet opskrifterne og jeg har fodret med dem i mange år.

Mine hunde er sunde og raske, min ældste fylder 12 år på torsdag og hun fangede en mus i dag, hun holder sig godt ♥

Jeg har ændret opskrifterne meget siden jeg delte dem her på HF.

 

Jeg kan anbefale dig at bruge det vitamin pulver der hedder NDS K9.

 

Opskrifterne er lavet sammen med en meget dygtig dyrlæge, der i modsætning til de fleste andre dyrlæger rent faktisk ved noget om hundemad og om hvordan man også kan bruge mad som en del af en behandling.

 

Håber at du fortsat har glæde af opskrifterne :D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg har et spørgsmål apropos noget helt andet. Spædende tråd i øvrigt, men jeg må p.t. droppe at læse det hele igennem.

 

Men ... hvis jeg laver hundekiks med torskerogn, hvordan skal de så opbevares?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Her bringer jeg opskriften på det mad mine hunde lever af, man kan blande det med tørfoder.

Det er vigtigt at læse hele opskriften igennem inden man går igang!

 

Hundemad:

 

Jeg koger en kylling eller en and fx ( her skal meget fedt skummes af) ved svag varme (simre) i en pæn time (hvis der er indmad koges dette med), jeg bruger min store stegegryde på 7 liter, kyllingen koger i 2.8- 3 liter vand.

Kyllingen skal være mør, kødet skal slippe benene.

 

Man kan alt efter hvor meget man bruger kød til godbidder (hvis man bruger mange kan man undlade), tilsætte ekstra kyllingekød.

Man skal bare sikre sig at hunden får en 4. del kød mindst, hvalpe/unghunde skal have en 3. del mindst.

På en alm. kylling er der ca 550-650 gr kogt kød, og da opskriften giver ca 4- 4,5 kg med en kylling, skal man tænke i mindst 500 gr mere kød til voksne hunde til denne portion.

 

Det er vigtigt at veje portionen når den er tilberedt, så man kender sammensætningen.

 

Jeg tilsætter ikke selv ekstra kød til kyllingeopskriften. Mine hunde får mange godbidder hver dag, godbidder af kogt kød og indmad, og på den måde kommer vi op på ca en 3. del kød ialt.

 

Det ekstra kød skal koge med i ca 30 min., det skal være godt mørt.

 

Maden er letfordøjelig og dermed skånsom for hundens krop når ingredienserne er kogt godt møre.

 

Herefter tager jeg kyllingen op (det hele, pas på der ikke er ben i suppen).

 

Så skummer jeg lidt af fedtet fra, hvis man har en hund der er tynd så gør man det ikke, hvis man har en hund der er kraftig så skum halvdelen af, kyllingefedtet er godt for hunden.

 

Så tilsættes 5-6 dl BRUNE ris og disse koger i en time ved svag varme, simrer, småkoger, de må gerne koge længere med de andre ingredienser.

 

Man kan tilsætte en pæn håndfuld hel Quinoa efter ca en halv time, det er en sydamerikansk kornsort der anvendes som ris, den dyrkes udelukkende økologisk, hvis mennesket skulle overleve på en fødekilde, skulle det være denne, den er fuld af gode ting og er også god til hunde, eaglepack bruger den også i deres foder.

 

Gulerødder og andre grøntsager skæres meget småt, man kan med fordel rive dem i en foodprocessor.

Der skal ca 1000 - 1300 gr grøntsager i maden.

 

Ingen store stykker.

 

Jeg bruger nædten altid gulerødder, ofte squahs, et par kartofler groftrevet, grønne bønner skåret i mindre stykker og fx spidskål, hvidkål, rodfrugter, grønkål, broccoli, tomat, spinat og ærter, ærter skal koge ligeså længe som de andre grøntsager, så kan hunden bedre udnytte dem

Man kan rive et hvidløg i, men brug aldrig løg eller pore eller andet løg.

 

Nu tilsættes de grovft hakkede grøntsager , dette kan gøres når der fx er 30 min tilbage af risenes kogetid, man skal bare koge det det længere det tager for at få massen i kog igen efter tilsætningen.

 

Grøntsagerne skal koge med i ca 25- 35 min..

 

Imedens kan man så pille kødet af kyllingen, pas på ikke at få ben med.

 

Når grøntsagerne er kogt færdige tilsættes kyllingekødet, og konsistensen gøres tyk tilsidst med havregryn eller/og femkornsflager fra Urtekram og jeg tilsætter også ca 10 -12 tsk havreklid, det er godt for fordøjelsen, gode fibre, flagerne/grynene skal koge/simre med mindst 3-4 minutter, hvis ikke de koges kan hundene ikke udnytte dem).

 

Massen skal være tyk som en god grød.

 

Slutresultatet skal gerne bestå af en fjerdedel grønt og en fjerdedel eller en 3.del kød (som sagt, hvis man bruger mange godbidder, kan køddelen være mindre, på en almindelig kylling er der ca 550-650 gr kogt kød, så da opskriften giver ca 4 kg, så skal der tilsættes ekstra kød på den ene eller den anden måde).

Herefter køles maden ned og fyldes i frostposer. der kan være ca 1 kg i en flad 4 liters pose, de fryses flade, da de så er nemmere at tø op.

 

Når man fodrer skal man tilsætte en tsk. vegetabilsk olie til foderet hver dag pr 10 kg hund og også gerne noget lakseolie, det får mine hver dag (jeg køber den hos Olivers).

Olie er en vigtig del af foderet!

 

Jeg skifter mellem forskellige økologiske olier, fx solsikkeolie og tidselolie.

 

 

Jeg fodrer 2 gange dagligt + en gang i et ''tomt'' ben eller det foretrukne, i en kong, når jeg bruger blandingen til konger så putter jeg godbidder af fx kogt kyllinge/kalkunbryst i tern i bunden.

 

I kurmaden kan man bruge fisk, kylling, andet fjerkræ, kotelet eller andet egnet kød som køddel (ikke over 10 % fedt), ikke dåsefisk/kød!!

 

 

Hvis man vil lade hunden være fri for tilsætninger og kemi, må hunden ikke få tørfoder, færdig lavede godbidder, tyggepinde m.m..

 

Kun hjemmelavede godbidder af kylling, kalkun, lever og hjerte evt.

Jeg giver også en grønlandsk tørfisk om dagen (hvis jeg kan få de grønlandske).

Olivers har også tørrede fiskegodbidder der er gode.

 

Som tyggebeskæftigelse kan hunden få ben, såkaldte suppeben/kraftben af okse/kalv, kødben skal altid gives rå.

Mine hunde får kødben hver anden dag udenfor.

De får også ofte en rå gulerod og vi deler gerne et æble eller en appelsin

 

Mine 2 hunde vejer ca 9-10 kg, og de får ca 250-300 gr af foderet hver dag (afhængig af årstid, motion m.m.).

Ved siden af får de så resten af deres kødration i form af godbidder (både til søg, aktivering og til træning), som regel kogt kyllinge eller kalkunbryst og lever/hjerte, tiltider får de hakket kød, svitset på pande, ikke brunet, derefter køler det på og under fedtsugende papir, det giver et lækkert søg, det kan være kyllingekød eller andet magert kød.

 

Man kan få hundevitaminer på apoteket og på nettet (jeg bruger Kanavit), pillerne kan knuses i en morter, det fåes også som pulver.

 

Jeg laver hundemad af svinekød (kotelet), hest, lam, kalkun, kylling og fisk så kosten er afvekslende.

 

Maden på andre kød/fisktyper laves på samme måde som med kylling.

 

Jeg koger brune ris og quinoa i 2.7 liter vand, tilsætter ca 1000-1200 gr blandede revne/småtskårne grøntsager sammen med småtskåret kød/ fisk efter ca 3 kvarters kogetid.

 

Man venter til det hele koger igen, så lader man det koge til det er godt mørt, måske en halv time til 3 kvarter mere.

Herefter jævner jeg som sædvanligt med havreklid og femkornsflager.

 

Det smager godt banan9.gif

 

 

Mvh

 

Anne-marie Monrath

 

Indkøb:

 

Brune ris, quoinoa, havregryn, femkornsflager, havreklid, kød (ikke for fedt), fisk (uden ben), koldpresset vegetabilsk olie, lakseolie, vitaminpulver (kanavit fx), kød til godbidder (fx kalkun eller kyllingebryst og indmad fx lever eller hjerte), rå kraftben.

 

Jeg har spørgsmål til de to ting, jeg har markeret med fed. Håber nogle eksisterende brugere kan svare:genert: Jeg er en idiot til tal, så hvor meget mere kød skal der i? Skal det være 1/4 del er det jo så 1 kg kød i alt, ikke?

 

Er det også, hvad I andre giver store racer? Eller giver I mere kød?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...