Hop til indhold

RENLIGHED, ER DET HER NORMALT?!


Theo
 Share

Recommended Posts

Hej alle :)

Jeg har en lækker lagotto hvalp på 12 uger

Han er den sødeste og kærligste vuffer jeg nogensinde har mødt, MEN han tisser og skider utrolig meget indenfor, og det ved jeg godt hvalpe gør men han gør det bare virkelig meget. Den anden dag da min søster f.eks kom hjem nåede han at tisse 8 gange på en halv time og i nat har han også formået og tisse 3 gange og skide 2 gange! Jeg ved ikke om det er unormalt men vi synes ihvertfald det er mange gange på kort tid. 

RENLIGHEDS TRÆNING

Det vi gør er at vi hver gang han har drukket eller spist, sovet, leget eller trækker over mod hans ikke hule steder tager ham med ud i haven og prøver at få ham derover hvor han ofte tisser eller skider. Det går også rigtig godt og han tisser og skider ofte når vi er ude, men han gør det så også rigtig tit lidt tid efter han kommer ind igen.

Så hvis der ikke er noget unormalt i det vil jeg da også super gerne høre nogle tips og tricks til hvordan vi hurtigere kan gøre ham renlig.

Og som sagt jeg ved godt at man ikke kan forvente at en hvalp på 12 uger er renlig langt fra, men også mange af vores familie medlemmer synes det virker mærkelig at han især tisser så meget.

 

Hilsen Theo og Mutti

Link til indlæg
Del på andre sites

8 gange på en halv time? Så ville jeg søge dyrlæge og få tjekket for blærebetændelse/urinsten eller lign.

Når I vasker af, så brug noget der fjerner lugten så hunden ikke tror det er "toiletter" og ok at gøre tingene der. Ajax eksempelvis forstærker bare lugten (for hunden) af afføring og urin.

Brug evt rodalon, men vær meget varsom da det er giftigt hvis ikke det er fortyndet rigtigt. Der findes nok også andre slags, jeg ved bare ikke hvilke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...