Hop til indhold

Vores bedste ven - RIP


Michela
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

Her i sommeren har vi måttet sige farvel til vores elskede hund alt for tidligt, han nåede lige at blive 3 år :megaked: Jeg har skrevet lidt om Njord herinde tidligere, men har for det meste bare nydt at følge med på sidelinjen herinde af og til :) 

I foråret begyndte Njord at være stiv i bagparten og mere passiv, vi brugte så et par måneder på at få ham undersøgt ved forskellige dyrlæger, han blev røntgenfotograferet af ryg, lænd, hofter og ben, men der var ikke noget vildt at finde. Herefter har vi forsøgt os med smertestillende, ro og beroligende tabletter, kiropraktor/osteopati, massage, daglig udstrækning, specialkost mm. Intet kunne dog hjælpe ham af med smerterne og i løbet af sommeren begyndte man at kunne mærke på hans sind at han ikke havde det godt fysisk. I august besluttede vi i samråd med dyrlægen at give ham fred, det er den sværeste beslutning vi nogensinde har taget, men jeg er sikker på at vi har skånet ham for meget smerte på denne måde :( 

Nogle er jer herinde har hjulpet mig med at finde frem til ham og har støttet og givet gode råd til os undervejs i hans hvalpe/unghundetid. Njord var endelig blevet voksen og så måtte vi sige farvel. Det har været utrolig hårdt og han er meget savnet. Jeg ved ikke hvorfor jeg deler det med jer herinde, men tror jeg har brug for at fortælle det til nogen, der ved hvordan det er at betragte sin hund som mere end bare en hund. Njord var min bedste ven, min træningsmakker, min roommate, et familiemedlem, min underholdning, min gå-tur makker, min datters socialhund og meget mere. Hvil i fred min ven <3 

Njord.jpg

  • Sad 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Du gjorde det rette. Når en hund ikke kan smertedækkes, bør man ikke starte en lang udredning. Lad os sige I fik et svar: Ja det giver vished, men forandrer det noget? nej han har stadig ondt. Jeg har selv aflivet en bedste ven på den baggrund, og jeg sender dig en masse varme tanker i en svær tid.

Husk: Du valgte ham ikke fra. Du valgte ham til. Til smertefrihed, til kærlighed og til frihed.

Du er et stort menneske og jeg håber nogle giver dig en kæmpe kram, for du har taget en af de sværeste men mest modige beslutninger i verden - fordi du elsker Njord

Den gode nyhed, som jeg har lyst til at dele med dig, er, at ægte kærlighed er evig. Jeg snakkede en gang med en vis mand, der fortalte mig, at Døden er en illusion, selvom den føles meget virkelig. Han var buddhist men jeg glemmer aldrig hans ord. Han sagde, at når du virkelig har elsket uden forbehold, så elsker du for evigt. Også selvom kroppen/den fysiske form af det som du elsker forsvinder. Måske kan du ikke røre ved Njords pels mere, men hvis du sætter dig et øjeblik og mærker i dit hjerte, så elsker du ham stadig lige så intenst. Og den følelse kan ikke dø. På den måde er din bedste ven hos dig for evigt, fordi du har turdet elske fuldt og helt. Jeg er ikke buddhist mere men jeg synes stadig tanken er smuk og ægte, for jeg kan selv mærke den følelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...