Hop til indhold

Alene hjemme problemer


sarah amalie
 Share

Recommended Posts

Jeg har en hvalp på omkring de 9 uger, jeg vil gerne lære ham at være alene hjemme men i første omgang bare at være alene nogle minutter til få timer, jeg har været inde og læse en masse omkring det, og har været inde og prøve at bruge alle de råd som der har været, som fx. med stille og rolig tilvending ved at være væk kort tid af gange osv. jeg har prøvet alle de råd jeg kunne læse mig frem til.

Jeg kan ikke gå fra ham på noget tidspunkt, heller ikke ved toiletbesøg eller ud med skrællet osv... Han hyler ekstremt højt og er dybt ulykkelig, og fortsætter til man kommer igen. uanset hvor længe man venter... somme tider har han haft afføring på gulvet efter bare et par minutter væk. Hermed skal jeg også sige at jeg selvfølgelig godt ved at det tager tid og at man skal være tålmodig. Men har prøvet rigtig mange gange med bare at gå få minutter af gangen og der er samme reaktion hver gang??? nogle som har nogle råd til mig, kunne være super fint. på forhånd tak for hjælpen. :) 

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må aldrig gå hvis hunden skriger ;( du må starte med at lære hunden at være væk fra dig hvor den kan se dig, køb et børnegitter og sæt det op, sæt dig i en stol lige op og ned af gitteret, pladser hvalpen på den anden side af gitteret med et godt ben, når hvalpen ligger roligt og gnaver på sit ben kan du rejse dig og gå omkring i få sekunder, sæt dig roligt igen, ignorer hvalpen, dvs tal ikke til den og se ikke på den, du kan godt snakke lidt "til dig selv" jeg kan godt finde på at sidde og nynne lidt hvis hvalpen er ked af det, men ikke direkte til hvalpen, når der er gået nogle dage hvor du har trænet flere gange sagligt vil hvalpen formodentlig konstatere at du kommer igen og sætter dig hver gang du går rundt, den vil så begynde at blive liggende, nu kan du så gå lidt ud af syne, fx til køkkenet efter en kop kaffe ;) når hvalpen efter flere dages træning ligger rolig og afslappet når du går i køkkenet nogle minutter begynder du at gå ud og ind af døren, husk aldrig lade der gå så lang tid at hvalpen hyler gå langsomt frem;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg foreslå Adaptil. Den fås til stikkontakt og som spray samt halsbånd. Dog vil jeg ikke give så lille en hvalp halsbånd på.

Jeg har brugt det hver gang i forbindelse med at få ny hvalp - tilvænning til nyt hjem og lyde samt også nytår i forbindelse med fyrværkeri, med et  godt resultat.

Adaptil er et duftstof som tæven udsender til hvalpene for at gøre dem rolige. 1 flaske til diffuser rækker 1 måned. Spray kan bruges til at spraye på de steder hvalpen opholder sig - f.eks. i kurv eller på et tæppe . Vil man have langtids virkning også uden for - kan man spraye en klud eller lign. med væsken og binde i halsbånd eller sele. 

Adaptil fås i dyrhandler, på nettet eller hos dyrlægen.

 

Men ellers er jeg med @Alfen - for uden træning kommer man ikke ret langt.

Redigeret af Beaglepack
Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med din hvalp - hvad er det for en race?

Jeg er helt enig med Alfen!

Og så skal du tænke på at din hvalp kun er 9 uger - dvs. du har kun haft ham en uges tid. Giv ham lige lidt tid til at vænne sig til alt det nye, han kender jo hverken dig eller hans nye hjem rigtigt endnu, så selvfølgelig blir han ked af det når han er alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

6 timer siden, Hofferne skrev:

Tillykke med din hvalp - hvad er det for en race?

Jeg er helt enig med Alfen!

Og så skal du tænke på at din hvalp kun er 9 uger - dvs. du har kun haft ham en uges tid. Giv ham lige lidt tid til at vænne sig til alt det nye, han kender jo hverken dig eller hans nye hjem rigtigt endnu, så selvfølgelig blir han ked af det når han er alene.

Tak for de gode råd ;) Han er en miniature langhåret gravhund :)  

Link til indlæg
Del på andre sites

16 timer siden, Really skrev:

Den her bamse en genial til hvalpe der har brug for tryghed: 

https://kildyr.dk/produkt/millie-ellie-heartbeat-sensation-tryghed-til-din-lille-hvalp/

Den vil jeg kraftigt fraråde til hvalpe som jo bider i alt! Batterier er livsfarlige, hvalpen er i rigtig stor risiko for at dø hvis den sluger et batteri og det kommer den nemt til hvis den bider legetøjet i stykker! 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...