Jhorn Skrevet Marts 13, 2018 Rapporter Share Skrevet Marts 13, 2018 Hej alle. vi går med overvejelser om vores snart 7 årige tæve, er klar til et kuld hvalpe. om det sker, kommer an på om vi finder en egnet parrings partner Vi er kun interesseret i en kleiner Münsterlænder, kærlig familiehund og selvfølgelig sygdomsfri og med et roligt sind. Vores tæve er en rigtig familiehund og meget vandt til børn. Er sekvens blandingshund Vi bor 30 km syd fra København og bevæger os selvfølgelig gerne indenfor rimelighedens grænser, for den rette hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Marts 13, 2018 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2018 Jeg er ked af at sige det, men jeres tæve er ALT for gammel til at få sit første kuld. Desværre. Har I rådført jer med dyrlæger og fået den undersøgt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jhorn Besvaret Marts 13, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2018 Nej det har jeg ikke. Har dog tidligere haft en 7 årig hun som fik hvalpe, så jev tænkte ikke det var et problem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Marts 13, 2018 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2018 1 minut siden, Jhorn skrev: Nej det har jeg ikke. Har dog tidligere haft en 7 årig hun som fik hvalpe, så jev tænkte ikke det var et problem. Som første gang rådes det ikke at avle på så gammel en tæve, hun er jo en gammel dame. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hofferne Besvaret Marts 14, 2018 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2018 Er helt enig med pivpiv - jeres tæve er for gammel! At I tidligere har lavet et kuld på en så gammel tæve, og at det gik godt, gør det ikke mere rigtigt, desværre. Umiddelbart mener jeg jo så også, at det med at lave et kuld hvalpe er noget man planlægger. Man får sin tæve undersøgt for skjulte sygdomme, og man udvælger den helt rigtige hanhund, som selvfølgelig også er tjekket, og man undersøger generelt hvad der er godt og skidt. Måske I skal bruge ventetiden indtil I har en egnet tæve, til at sætte jer ind i "stoffet"? Undskyld hvis jeg lyder belærende, det er ikke min hensigt - jeg blir bare bekymret når jeg læser dit indlæg. Men Verden er fuld af hovsa-hvalpe, der er ikke aktut brug for flere... 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts