Hop til indhold

Overopmærksom


nr 49
 Share

Recommended Posts

Vi bor pt i et gæstehus, hvor der er en del fluer og ejerne (vi deler have) har 3 katte men Vi flytter i nyt hus om14 dage 

loui er begyndt at kigge sig over skulderen til begge sider, som om hun er bange for noget. Halen er imellem benene og hun virker meget stresset. Jeg troede først at det kun var i køkkenet og at det havde noget at gøre med lamper og skygger. 

Vi er et par dage i Nordtyskland, og hun har allerede gjort det på terrassen udenfor hotelværelset, en cafe og mens jeg sad på en bænk på et torv. 

Hun kan godt afledes, men jeg er bekymret fordi det stresser hende. 

Hendes hofte bliver checket på torsdag hos kiropraktor og ellers virker hun glad som sædvanlig og jeg tror analkirtler har det fint

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært at komme med et bud - men hun kan have ondt et sted - men det får du jo checket her snart.

Situationen I er i lige nu med anden bopæl kan måske have stresset hende?  - måske er hun blevet bange for noget I ikke har været opmærksom på. Måske kan hun mærke I heller ikke lige er helt jer selv?  Turen til Tyskland kan have været for meget for hende - hvis hun i forvejen har været stresset/bange.

Nu er det en forholdsvis kort periode - man må håbe på hun bliver sig selv igen - når I er flyttet i jeres nye hus - ellers bør du måske overveje en adfærds terapeut med på sidelinjen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, Beaglepack skrev:

Det er svært at komme med et bud - men hun kan have ondt et sted - men det får du jo checket her snart.

Situationen I er i lige nu med anden bopæl kan måske have stresset hende?  - måske er hun blevet bange for noget I ikke har været opmærksom på. Måske kan hun mærke I heller ikke lige er helt jer selv?  Turen til Tyskland kan have været for meget for hende - hvis hun i forvejen har været stresset/bange.

Nu er det en forholdsvis kort periode - man må håbe på hun bliver sig selv igen - når I er flyttet i jeres nye hus - ellers bør du måske overveje en adfærds terapeut med på sidelinjen.

Fluerne, myggene og hvepsene herude på landet har været uvante for hende og hun har jaget alle - måske er hun blevet stukket af en hveps, mens hun har været alene.  

Pga pludselig sygdom hos mig er vi også selv “anderledes”, så håber at vi alle får lidt mere to, når vi flytter tilbage til byen om 2 uger. 

Hun virker ærlig talt som om hun er bange for noget usynligt og jeg overvejede på et tidspunkt en ond ånd her i huset ;-)  - det er en gammel, ombygget stald tror jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunde er utrolig følsomme - de mærker lige med det samme når noget er forkert. Det med ånden lyder ikke helt hen i vejret - man kan aldrig vide - med hensyn til hvepse så har de været aggressive denne sensommer.

Jeg bruger selv adaptil op under jul og nytår til beaglerne. Sidste år prøvede jeg for første gang halsbåndet til Oscar og Darwin - og med et godt resultat. Adaptil kommer i stikkontakten 1 dec - og fra den 10. begyndte jeg at bruge halsbåndet på dem. Jeg var ret positiv overrasket over hvor godt halsbåndet virkede - for Oscar vil normalt ikke gå tur fra omkring juletid og indtil først i januar - men det virkede ret godt på ham.

Håber Loui snart er sig selv igen.

  • Thanks 1
Link til indlæg
Del på andre sites

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg har købt et adaptil halsbånd til Quila, da hun virker bange for mørket. Hun fik det på fredag eftermiddag, men jeg har ikke rigtig mærket nogen virkning af det endnu. Jeg håber det virker bedre på Loui :-) 

 

De havde kun halsbånd hjemme så købte det selv om jeg har læst at det til stikkontakt virker bedre

i dag virker hun lige så rolig og søndagssløv som jeg ;-)

jeg synes det har virket lidt:-)

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, nr 49 skrev:

De havde kun halsbånd hjemme så købte det selv om jeg har læst at det til stikkontakt virker bedre

i dag virker hun lige så rolig og søndagssløv som jeg ;-)

jeg synes det har virket lidt:-)

Ja for jer vil det sikkert også være smartere med den til kontakt :-) Jeg ved ikke, om det sidder for løst, men det kan næsten ikke sidde strammere🤔

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, Beaglepack skrev:

Hvis du ikke kan få den til stik kontakt - så kan spray også bruges. Hvis Loui har bestemte steder hun ligger - et tæppe f.eks. så kan man spraye med det der hvor hun ligger - det må ikke bruges på hende - kun det tæppe/kurv hun ligger på.

Købte et halsbånd for hun ligger en del steder. Læste også at den i stikkontakt virkede på max 70 m2ogdet er jo ikke meget når hun er i et helt hus

Link til indlæg
Del på andre sites

38 minutter siden, nr 49 skrev:

Købte et halsbånd for hun ligger en del steder. Læste også at den i stikkontakt virkede på max 70 m2ogdet er jo ikke meget når hun er i et helt hus

Ja så er halsbåndet nok det bedste til hende. Vi bor i etage ejendom og her er det kun i stuen adaptil sidder i stik kontakt - da beaglerne opholder sig der i dag timerne. Om natten sover de ovenpå - så der bruger jeg spray og så havde de jo sidste år halsbåndet på også. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en opdatering:

loui var hos Tove Due i går og blev behandlet. Tove mente det kunne være smerter i bagpartiet eller analkirtlerne.

Derhjemme gjorde loui de pludselige bevægelser adskillige gange - faktisk oftere end normalt...

i dag har hun været til dyrlæge (ja pengene skal jo gå til noget ;-) ) og blev checket igennem. 

Analkirtlerne var ikke specielt fyldte og alt andet var også fint

dyrlægen mente, at hun nok enten havde ondt i sin dårlige hofte eller var blevet stukket af en hveps på bagpartiet og derfor er blevet bange. 

Jeg fik smertestillende kur til hende og så skal vi se om det sammen med adaptil og flytning til nyt hus hjælper - ellers foreslog hun en adfærdsbehandler. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...