Hop til indhold

Søger samojede blandet med golden retriver


MikkelMunk
 Share

Recommended Posts

Hej folkens. 

Jeg søger en samojede retriver blanding. Det er den drømme hund der vil passe perfekt ind i min familie. Jeg har erfaring med begge racer, og blandingen. Jeg vil gerne at det er en hanhund. Håber der er nogen der ved noget, eller har et kuld på vej 😁 Fortsat god forårsdag 😉

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor har denne blanding. Den er skøn. Pelsen fra samojede er meget dominerende. Og sindet fra retriver er ligeledes den der dominerer. Og det er det samme med hans søskende. Jeg har også læst forskellige opslag fra folk som har denne blanding, og det lyder enstemmig på at det er fantastiske familiehunde 😍

Link til indlæg
Del på andre sites

10 minutter siden, MikkelMunk skrev:

Min mor har denne blanding. Den er skøn. Pelsen fra samojede er meget dominerende. Og sindet fra retriver er ligeledes den der dominerer. Og det er det samme med hans søskende. Jeg har også læst forskellige opslag fra folk som har denne blanding, og det lyder enstemmig på at det er fantastiske familiehunde 😍

pels og sind og så videre kan falde meget forskelligt ud, man kan slet ikke vide sig sikker.

Vores venners har farven fra retrieveren og pelsen, jagt iveren fra retriveren, ansigtets form er blanding af retriever og samojede. Deres er meget lig en retriever, dog til den lidt usikre side.
Men vær obs på at du vælger en race med instinkter der er i hver sin retning og hvad man får ved man aldrig , den kan falde ud til begge sider eller noget midt i mellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

23 minutter siden, MikkelMunk skrev:

Som jeg også skrev tidligere, har jeg erfaring med begge racer og elsker dem begge. Men den beskrivelse du kommer med har jeg ikke hørt før. Men det er godt at vide. Håber jeg snart finder en 😘

Måske er du heldig.
Det er vigtigt når man køber en blanding at man tænker over de medfødte instinkter, Nogle instinkter er så modstridende at jeg  ikke ville turde tage den chance. Men samtidigt så skal man ikke drømme om en bestemt slags hund, for man ved ikke hvad man får.

Nogle venners islandske fårehund blev ved en fejl parret af en tysk ruhåret. Der kom 8 hvalpe og ikke 2 er ens. En ligner fårehunden, en har farven og højden som fårehund men pelsen som ruhåret, en er langhåret men med farven fra ruhåret og så videre og ej heller af sind er de ens.
Den af hvalpene vi kender er en skøn hund, men i guder hvor har den været en udfordring. Hun har fårehundens hyrde gener og samtidigt så er hun hård som den tyske ruhåret. Det har virkelig krævet arbejde og gør det stadig selvom hun nu er 10 år.
Så bare fordi man er vild med begge racer, så skal man huske at man risikerer at få noget som man ikke havde forestillet sig.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en på hold lige pt. LIgner en golden retriever, er en slædehund inde i hovedet.  Hvis det du kan lide ved din mors hund er dens sind - hvilket jeg går ud fra, da du jo skal leve med dyret - så udseeende er jo relativt ligegyldigt i det lange løb - så ville jeg nok købe mig en golden retriever istedet.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Lige nu, MikkelMunk skrev:

Jeg har fundet et kuld 😉

Vil du fortælle hvordan de ser ud? Nu har vi jo skrevet lidt om at man ikke altid kan sikre sig udseendet.

Husk at kræve at sundheden er i top selvom det er blandinger, en blanding kan lige så vel få tjekket hofter og albuer og INGEN dyrlæge kan se det uden røngten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...