Hop til indhold

Hunhund humper anden hunhund


MarianneR
 Share

Recommended Posts

Vi har 2 små hunhunde på 8 år, der er begyndt på noget meget mærkeligt? 🤨

Vickie snuser, piver og stikker bagdelen mod Fie, som står stille og ligger ørerne lidt bagud. De “danser” lidt rundt om hinanden og sluttelig hopper Fie op og humper Vickie. Dette gentager sig over et par minutter. 

Vickie burde have været i løbetid sidst i december, men den udeblev. Fie var i løbetid i februar.

Hvorfor denne adfærd? (Kan hunde være homosexuelle?🤔)

Vh Marianne

Redigeret af MarianneR
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Vickies løbetid har været meget regelmæssig (Juli og December).

Vickie er shih tzu og Fie er en blanding mellem ruhåret gravhund/dansk-svensk gårdhund

De “flyttede sammen” for knap et år siden da min kæreste og jeg flyttede sammen. De kommer normalt fint ud af det med hinanden. Denne adfærd startede for et par dage siden. Tænker det måske er noget med hormoner og forår??

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu, MarianneR skrev:

Ja, Vickies løbetid har været meget regelmæssig (Juli og December).

Vickie er shih tzu og Fie er en blanding mellem ruhåret gravhund/dansk-svensk gårdhund

De “flyttede sammen” for knap et år siden da min kæreste og jeg flyttede sammen. De kommer normalt fint ud af det med hinanden. Denne adfærd startede for et par dage siden. Tænker det måske er noget med hormoner og forår??

Jeg ville ikke tilskrive det hormoner og forår, jeg har i hvert fald aldrig hørt om det.
Når jeg læser hist og pist så fraråder man oftest to jævnaldrende tæver (man kan jo dog ikke styre menneskers kærlighed ;-) ) Fordi der kan komme nogle magtkampe og uro. Så jeg ville måske holde et ekstra øje og sørge for at stoppe dem, så det ikke eskalerer og bliver noget negativt.

Hvis ikke der er tegn på sygdom i form af underlivsbetændelse hos vickie så ville jeg vente og se tiden an om ikke løbetiden kom eller om hun har snydt jer og i ikke har opdaget det. Vi har selv en tæve hvor vi ikke har opdaget hendes løbetid, så vi lurer lidt på om det kan være det de kalder hvid løbetid, men jeg kender ikke meget til det.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Tusind tak for svar😊

Tænker ikke hun har underlivsbetændelse, da hun ikke har ændret adfærd (altså udover det “spillen op” til Fie😉) Hun kunne måske godt have snydt mig, men det skulle være første gang. 

Stopper løbetiden ikke hos hunde, når de kommer op i alderen?

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

6 minutter siden, MarianneR skrev:

Ok. Tusind tak for svar😊

Tænker ikke hun har underlivsbetændelse, da hun ikke har ændret adfærd (altså udover det “spillen op” til Fie😉) Hun kunne måske godt have snydt mig, men det skulle være første gang. 

Stopper løbetiden ikke hos hunde, når de kommer op i alderen?

 

 

nej hunde går ikke i overgangsalderen, de har løbetid livet ud og igen det er en lille race du har så hun er jo slet ikke gammel endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...