Hop til indhold

Spitzpoo


Henriette
 Share

Recommended Posts

Hvad er det?
Det lyder som en krydsning der bliver kaldt noget fancy.

Puddel krydset med et eller andet?
Hvis mit gæt er rigtigt så skal du lede ved en hvalpefabrik eller sådan nogle hvalpe der kommer i et bagagerum alt for unge fra østlandende. Der findes ikke en opdrætter af sådan noget, det er en avler der binder folk noget på ærmet.

 

Men er det en ægte race, så fortæl endelig om den, for jeg kender den ikke

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Piv - man er ikke opdrætter når man laver blandinger, så er man avler.... Uanset navnet så er det blot en blanding, som du sikkert skal omkring en hvalpefabrik for at anskaffe.

Bare husk man får ikke nødvendigvis hvalp i forhold til det man betaler sådanne steder.

Jeg er lidt nysgerrig: hvorfor ønsker man sådan en krydsning når der findes 300-400 racer at vælge imellem?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
14 timer siden, natabanana skrev:

Jeg er også meget interesseret i at købe en Spitzpoo.

Det er en krydsning mellem en Kleinspitz og Toy Poodle, og det ligner den på dette billede.

 

 

Oliverthedog.jpg

Kan være den ligner den på billedet - men med blandinger er man aldrig sikker på hvordan hunden kommer til at se ud. Det kan jo være at spids-generne er dem der slår mest igennem, og så kommer den til at se anderledes ud.

Jeg mangler stadig, at få svar på hvorfor man går efter blandingshunde med smarte designernavne, når nu der findes så mange gennemarbejdede, velavlede, rene racer... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

23 timer siden, natabanana skrev:

Jeg er også meget interesseret i at købe en Spitzpoo.

Det er en krydsning mellem en Kleinspitz og Toy Poodle, og det ligner den på dette billede.

 

 

Oliverthedog.jpg

du ved godt at det du efterlyser kun findes ved hundehandlere - ingen seriøs opdrætter ville kalde et gadekryds andet end det det er..... en blanding.

Når man køber en blanding kan man slet ikke være sikker på udseendet, så hvad er det der gør at du ønsker den blanding? Hverken sind eller udseende er til at gætte når man køber blandinger og slet ikke skamavlede hunde.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...