Hop til indhold

Hvornår er en hund en doodle


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hej Forum. Jeg er ny i hynde verdenen og overvejer en goldendoodle. Jeg er ved at sætte mig ind i de forskellige typer. F1 f1b osv. Jeg er blevet tilbudt en hvalp hvor mor er ren golden retriever og far en doodle. Men jeg er i tvivl om det overhovedet er en golden doodle.? Nogen der kan gøre mig klogere. Pft. 

Link til indlæg
Del på andre sites

doodle er bare krydsninger, så det kommer vel bare an på hvad man kalder den.

en doodle er bare et modenavn for en krydsning hvor der indgår pudel et sted i generne, det er ikke nogle hvor der er avlet efter sundhed og sind (oftest) og mange af dem der laver den krydsning tager MANGE penge for dem og lover guld og grønne skove - men der er og bliver en krydsning hvor man ikke aner hvad hvalpen bliver, hverken udseende eller sind.

 

Så fald ikke på halen over et fancy ord, find en race der passer til dig og få en hund med en ordenlig stamtavle og et seriøst opdræt ;)

Redigeret af pivpiv
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Det er vel så bare en blandingshvalp, hvor der er mest golden retriever i. Doodle-far er en puddel blandet med noget andet.

Som Piv skriver, så lad være med at falde på halen over de fine navne - det er og bliver en blanding, som du ikke har en chance for at vide hvordan udvilker sig. Og hop endelig ikke på skrønen om, at den er allergivenlig fordi den ikke fælder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...