Hop til indhold

en del gæster på søndag. What to do?


Dinah
 Share

Recommended Posts

PÅ søndag holder vi familiefødselsdag for vores 3 decemberbørn. Der kommer ca 15 ind af døren, så incl os selv bliver vi 20.

 

Har tænkt meget over, hvordan vi skal gør det i forhold til Cleo, som jo skal se nye mennesker godt an. Tænkte lidt, om vi skulle sætte et lille gitter op ved hendes hjørne i stuen, hvor hun er tryg, så hun ikke panikker. Vi sige til gæster at de skal lade hende være. Senere kan jeg jo så åbne lidt, så hun kan komme ud, hvis hun lyster.

 

Der vil være i alt 5 børn (mine 3 incl), så når de går ovenpå kan hun jo komme med op. Børn er hun jo lykkelig for.

 

ps: vi træner jo alene hjemme, så jeg vil ikke lukke hende inde i soveværelset.

 

What to do?:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

PÅ søndag holder vi familiefødselsdag for vores 3 decemberbørn. Der kommer ca 15 ind af døren, så incl os selv bliver vi 20.

 

Har tænkt meget over, hvordan vi skal gør det i forhold til Cleo, som jo skal se nye mennesker godt an. Tænkte lidt, om vi skulle sætte et lille gitter op ved hendes hjørne i stuen, hvor hun er tryg, så hun ikke panikker. Vi sige til gæster at de skal lade hende være. Senere kan jeg jo så åbne lidt, så hun kan komme ud, hvis hun lyster.

 

Der vil være i alt 5 børn (mine 3 incl), så når de går ovenpå kan hun jo komme med op. Børn er hun jo lykkelig for.

 

ps: vi træner jo alene hjemme, så jeg vil ikke lukke hende inde i soveværelset.

 

What to do?:confused:

 

Som alm. hundeejer - syntes jeg din plan lyder god :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes virkelig at det lyder som en super god plan og så håber jeg så sandelig, at dine gæster, til forskel fra visse af mine, fatter at; "ignore hunden" rent faktisk betyder; "ignore hunden" !

 

Skal nok give referat:5up: Igår tog jeg gitteret ind, der skal stå omkring hendes hjørne i stuen, så hun har nogle dage til at se, at det ikke er farligt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej mine hunde skal også altid se gæsterne an.. Jeg er begyndt på at stå uden for sammen med hundene, de er i snor, og vi står ude forand huset, på den måde er de ligsom med til at følge gæsterne ind, og de er overhovedet ikk bange for dem eller noget, når de har været med til at følge dem ind i huset. Bare en ide. Din ide lyder også god.

 

BAntus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej mine hunde skal også altid se gæsterne an.. Jeg er begyndt på at stå uden for sammen med hundene, de er i snor, og vi står ude forand huset, på den måde er de ligsom med til at følge gæsterne ind, og de er overhovedet ikk bange for dem eller noget, når de har været med til at følge dem ind i huset. Bare en ide. Din ide lyder også god.

 

BAntus

 

Ja, det kunne jeg jo også gøre - det kan jeg jo starte med:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

lyder som to rigtig gode måde at gøre det på først lade hende være med til at sige god dag og så hvis hun stædig er trykket lade hende have fred i sit hjørne:5up:

 

Glæder mig til at hører hvordan det går og så Rigtig god fødselsdagsfest:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

OPDATE:

 

Det gik faktisk rigtig godt:klovn:

 

Da gæster kom, stod jeg udenfor med hende og hilste velkommen. Hun ville dog ikke hilse på nogen, men det var også forventet:blink:

 

Herefter kom hun ud i haven, hvor hun sad ude og kiggede ind. Da gaver var åbnet og folk sad lidt mere stille, åbnede jeg døren og langsom sneg hun sig ind og lå på måtten lige ved døren (1 meter fra stor-bordet). Lidt senere igen gik hun videre ind i sit hjørne ½ meter fra folk, hvor hun lagde sig på siden ig sov i en time:5up:

 

Folk var gode til at lade hende være:5up:

 

Da alle var gået, løb hun rundt, trillede på gulvet og havde det skønt.:-P

 

TAK FOR JERES HJÆLP:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...