Hop til indhold

Jeg er så stolt af min hund


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke om jeg har nævnt det før, men Karla er MEGET usikker på børn, da hun har oplevet et par gange at børn kalder hende hen, men når hun så kommer, så er der råben og skrigen og "neeeeeej gå væk" :evil::(

 

Derudover, er børn jo nogle mærkelige størrelser, der bevæger sig i hurtige ryk og larmer og er meget uforudsigelige... Vi har ikke selv nogen børn, og de fleste i nærmeste omgangskreds har heller ikke rigtigt nogen størrelser jeg synes var optimale at "træne" med... dvs. ikke særligt "hundevenlige"....

 

Så det er blevet ved, at når vi har været steder hvor der er børn tilstede (hvilket er ret sjældent), har de fået at vide, at de skal lade hende være og kun snakke med hende hvis hun opsøger dem... og jeg ender altid med at være lettere stresset af at rende rundt og holde øje med, at alting foregår på Karlas præmisser... for jeg ved jo godt hvem der får skylden hvis hun siger fra, hvis en af mine møgfætre fanger hende og holder hende fast... :evil: Ikke at hun nogensinde har gjort det, men hvem kunne bebrejde hende, hvis hun gjorde?

 

Men idag skulle vi til børnefødselsdag hos min svigerindes papdatter som fyldte 9 år. Jeg havde ikke tænkt på hende som en træningsmulighed, da vi ser hende sjældent, men hun var fantastisk :-D Hun har selv haft hund hjemme hos sin mor tidligere og elsker hunde (og hvem elsker ikke hvalpe :blink: ), så da Karla ikke kom hen af sig selv og enddog løb væk når hun nærmede sig hende, ja så var hun lidt ked af det...

 

Vi snakkede lidt om at Karla var lidt usikker, men at hun også var meget nysgerrig, så det var bedst bare at lade som om hun ikke var der... så fik hun nogle godbidder og så ignorerede hun hende ellers bare... og vupti - så var hun jo interessant :5up:

 

Det var bare så fedt! Da mandens efternøler lillebror på 11 sluttede sig til selskabet gjorde han det samme efter instruktion af fødselsdagsbarnet ;-) ... og halli hallo! Pludselig havde jeg en hvalp der selv opsøgte børnene for at få godbidder eller for at få dem til at lege med hendes legetøj :shock:

 

Lige før vi skulle afsted kom endnu en bekendt på besøg med sin 2 årige søn og sandelig om ikke Karla helt af sig selv gik hen og snuste til ham :eek: og knægten stod bare musestille og lod hende gøre det :5up:

 

Jeg er så stolt af min hund og så stolte af ungerne, som bare lyttede til hvad der blev sagt og derefter gjorde præcis det rigtige :-D det kunne mine møgfætre lære en hel del af! :mad:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...