Hop til indhold

syg / ondt?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla er meget stille idag... Manden har arbejdet hjemmefra og sagt at hun har været stille hele dagen og sovet meget :neutral: Hun blev meget glad da jeg kom hjem... men der var ikke helt så meget "knald på" velkomsthilsnen som der plejer at være....

 

Hun logrer og virker sådan set glad nok og manden siger at hun har været som hun plejer ude på gåturene, leget og pjanket....

 

Nu ligger hun og sover på skødet af mig....

 

Hun har både spist og drukket...

 

Hun virker ikke som sådan syg eller noget og jeg har mærket hende igennem og der er ingen steder hun reagerer på at det skulle gøre ondt eller være ømt....

Jeg ved ikke rigtigt - kan ikke lige sætte en finger på det, men hun er bare lidt mere afdæmpet og anderledes end hun plejer at være....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fint du holder øje, der kan jo være noget galt.

Men er hun vant til I er hjemme en hel dag, det kan jo trætte mere end at være alene hjemme ?;-)

 

min mand er som oftest hjemme 1 dag om ugen, han arbejder dog hjemmefra, og de holder som regel den rutine som vi egentlig kører til daglig, nemlig at hun sover / hviler det meste af dagen....

 

Han bemærkede dog bare at hun havde sovet utroligt længe (indtil næsten halv 10) inden hun havde bedt om sin morgentur (som hun normalt får mellem 7-8 når vi skal afsted) og at ligeså snart de kom hjem lagde hun sig til at sove igen, selvom hun plejer at lege lidt inden hun går til køjs efter en god gåtur...

 

Og så var hendes "Velkommen hjem mor"-hilsen altså lidt mindre "kraftfuld" end den plejer at være....

 

Men hun er livet op igen nu... hun gik pludselig ud og åd ca 75g hjemmelavet hundemad (næsten dobbelt så meget som hun plejer at spise af gangen :shock: ) og så var det ligesom om hun pludselig "vågnede op"...

 

Så måske var hun bare hunde-sulten? Hun har godt nok haft resterne af sin morgenmad plus tørfoder stående hele dagen, men har kun spist det foder hun har fået som godbidder på gåturen.... Og da aftensmaden blev sat ned da jeg kom hjem var den ikke engang et snif værd...

 

Men ligepludselig var det åbenbart sagen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tænker også lidt løbetid, hendes adfærd kunnei hvertfald tyde på det:-D

 

jeg må holde godt øje med hende i den næste tid så, for at se om hun vitterligt er i løbetid... udover blod og hævelse (hun er ikke hævet nu) er der så andre tell-tale signs man kan holde øje med?

 

Jeg har aldrig haft en tæve, så jeg ved slet ikke noget om det :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må holde godt øje med hende i den næste tid så, for at se om hun vitterligt er i løbetid... udover blod og hævelse (hun er ikke hævet nu) er der så andre tell-tale signs man kan holde øje med?

 

Jeg har aldrig haft en tæve, så jeg ved slet ikke noget om det :oops:

 

jamen hun kan bare trappe op til det, så der kan gå op til en måned endnu, hvis det endelig er.

 

Typisk hæver patterne lidt op eller bliver røde. Hun hæver lidt bagi, hanhundenefinder måske måsen mere interessant end normalt, hun kan gå mere op i snusesteder, blive mere rolig ovs, men en så ung hund som hende er jo stadig bare hvalp inde i hovedet, så det er ikke sikkert i mærkerså meget til det:)

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen hun kan bare trappe op til det, så der kan gå op til en måned endnu, hvis det endelig er.

 

Typisk hæver patterne lidt op eller bliver røde. Hun hæver lidt bagi, hanhundenefinder måske måsen mere interessant end normalt, hun kan gå mere op i snusesteder, blive mere rolig ovs, men en så ung hund som hende er jo stadig bare hvalp inde i hovedet, så det er ikke sikkert i mærkerså meget til det:)

 

mange tak for svar... Jeg vil holde øje med hende, har dog svært ved at tro det, eftersom hun stadig er total HVALP i sin gøren og laden :mrgreen: men ok, små piger kan jo også godt få menstruation selvom de stadig leger med barbiedukker....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...