Hop til indhold

et godt navn til en grand danois.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

ved godt det er let latterligt men jeg kan sempelthen ikke finde på et godt

navn til min kommene hund. jeg håber let på den er navngivet når jeg får han/hinne overdraget.

kunne i ikke hjelpe med nogle forslag. navnet behøver ikke afspejle hundens størrelse.

 

vil meget gerne høre fra jer

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes du skal kalde den for:

 

Mini

Kvist

- Sådan noget der symbolisere noget småt :mrgreen:

 

Ellers er der jo mange navne:

 

Ib

Jens

Louise

Magda

osv............ :mrgreen:

 

Puha - det er svært :blink: Bliver det han eller tæve? Hvilke navne tænker du selv på? Er der nogle temaer der har din interesse?

Link til indlæg
Del på andre sites

"Drenge !!!" Som min gamle mor af og til udbryder i en opgivende tone :mrgreen:

 

Mine forslag er Fnug, Petite, Light...eller vent ! Hvad med LILLEfod ???

 

Jeg kan da se jeg ikke er den eneste der gerne vil udstyre sådan et monstrum (:blink:) med et navn der giver indtryk af noget småt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes du skal kalde den for:

 

Mini

Kvist

- Sådan noget der symbolisere noget småt :mrgreen:

 

Ellers er der jo mange navne:

 

Ib

Jens

Louise

Magda

osv............ :mrgreen:

 

Puha - det er svært :blink: Bliver det han eller tæve? Hvilke navne tænker du selv på? Er der nogle temaer der har din interesse?

 

tenkte let på Pjevs det er sådan let humoristisk:mrgreen:.

jeg ved ikke vilket køn det bliver for opdratteren

syns af det må være hvalpens tempermang der afgøre det

da både hun og han hunde kan have et blit og roligt sen

som hun klart anbefalet mig da det er første gang jeg skal

holle hund og så syns hun jeg virket som en meget blid persnlighed:genert:.

 

rent farve mæssigt bliver det enten sort eller harlekin eller en mellem ting.

 

..sikke jeg snakker:roll:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da ca. samme størrelse :blink:

 

du har vist aldrig arbejdet i stald.:-)

 

forskellen på en GD og en hest er intiligensen og størelsen.

vis du havet skrevet en ponny så ville jeg være mere enig

i størelsen.:mrgreen: vis du syns GD er uentiligente så skulle du prøve heste:stupid:

 

 

 

iøvrigt fin signatur, sikke du juler.:mrgreen: ha

Link til indlæg
Del på andre sites

De grander jeg kender - som jeg lige kan komme i tanker om - hedder Oscar, Amina, Kita, Putte, Mille, Moss, Baby, Kira, Cairo, Pallis, Cæsar, Donna, Babett, Guffi, Papaya, Nougat... Nå ja, og så Vinnie :mrgreen:

 

Har også hørt om en, der hedder "Elmer Fjot", hvilket jeg synes er dyrplageri, men alligevel lidt passende til en GD ;-)

 

Holger er ret oplagt - det kunne jeg selv finde på at bruge. Ellers foretrækker jeg personligt at vente med at navngive til jeg har set hunden. Navnet skal jo helst passe til personligheden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

De grander jeg kender - som jeg lige kan komme i tanker om - hedder Oscar, Amina, Kita, Putte, Mille, Moss, Baby, Kira, Cairo, Pallis, Cæsar, Donna, Babett, Guffi, Papaya, Nougat... Nå ja, og så Vinnie :mrgreen:

 

Har også hørt om en, der hedder "Elmer Fjot", hvilket jeg synes er dyrplageri, men alligevel lidt passende til en GD ;-)

 

Holger er ret oplagt - det kunne jeg selv finde på at bruge. Ellers foretrækker jeg personligt at vente med at navngive til jeg har set hunden. Navnet skal jo helst passe til personligheden :-)

 

 

sikke en masse GDs du kenner jeg kenner ikke en eneste så min egen bliver den første:mrgreen:.

 

ja det er jo rektit men problemet er vis det enner med af jeg får en hvalp

som jeg gerne skulle kunne kalle til mig på navn. vis jeg ikke finder på

noget kommer hvalpen siggert til af hede basse som jeg kaller neste alt som har 2 eller 4 ben.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :oops::-D

 

Jeg synes også selv jeg har fået vendt det lidt negativt klingende navn til noget positivt :mrgreen::mrgreen:

 

Blablabla :lol:

 

Altså, før i tiden havde jeg et ganske hyggeligt og uskyldigt billede af en "gammel" tegnefilmsfigur, ved navn Lilefod - en bette dinosaur. Det kan umuligt være negativt klingende, det var ret positivt - grej selv gåden, angående dig selv :blink:

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyreleksikon.dk har en liste over hundenavne - der kan du måske finde lidt inspiration?

 

http://www.hundeleksikon.dk/hundenavne.html

 

http://www.hundeleksikon.dk/index.html

 

 

holdaop der er ellers mange:shock:.det bliver rektig svert men jeg har heller ikke

læst alle navne i nu går mest efter navne som starter med D.T S. P.

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm ja lillefod er da et søt navn til en GD. der er ivert fald et navn jeg vil over veje grundigt.:-D.

 

Ja og det lyder såååååå nuttet:rolleyes::mrgreen:

 

Den rigtige lillefod er jo i rigtig virkeligheden heller ikke så pisse lille endda :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm ja lillefod er da et søt navn til en GD. der er ivert fald et navn jeg vil over veje grundigt.:-D.

vad er det for en film navnet stammer fra.???

 

Jeg synes klart du skal vælge Lillefod. Vi vil alle se frem til at høre om Lillefods bedrifter...når han tisser på gulvet, når han bliver bange for en cyklist, når han er umulig til træningen, når han trækker i snoren og alle de andre forunderlige ting, der nu bliver at fortælle om :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...