Hop til indhold

Creme de la creme de la Pille


Umulia
 Share

Recommended Posts

Efter adskillige penicillinkure har Vinnie nu lige pludselig fundet ud af at piller smager dårligt! :scared:

Det stemmer meget godt med hendes normale reaktionstid :roll:

 

Hvor hun før slugte piller uden at opdage hvad det var, er hun nu ekstremt påpasselig med hvad hun putter i munden. Derfor har jeg måtte udvikle flere specialopskrifter for at få pillerne til at glide ned. F.eks. franskbrøds-fedtemadder med atomiseret pille, pille i flødesovs, pille/hvidløgspaté, ris a la pille og pille a la Pedigree.

 

Og nu kommer så det rigtig dumme spørgsmål :oops:: Er der nogen der ved om pillernes virkning forringes hvis de er knust, eller i varm mad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm.. har du prøvet at stoppe pillen godt ned i halsen på hende og holde hovedet opad indtil hun har sunket?

 

Den metode måtte jeg bruge forleden, hvor jeg havde glemt at knuse Luna's glucosamin og smide i maden. Pakket ind i hamburgerryg virkede ikke, det frasorterede hun da bare.

 

Men jeg kan ikke se, hvorfor de skulle forringes eller mindske virkningen ved knusning

Link til indlæg
Del på andre sites

Med menneskemedicin er der noget der mister evnen (hvor meget ved jeg ikke) hvis det knuses - Jeg kunne forestille mig det har noget med optagelsetiden i organismen at gøre, idet en knust pille optages hurtigere end en hel.

 

Men tjek med dyrlægen, så er du da på den sikre side.

 

Min egen hund syntes det er fantastisk at få piller hvis der er en klat leverpostej på en teske og pillen proppes i, måske det er det at spise af en ske der er sjovt :blink:. Hvis hun er på medicin og hun hører skuffen og skeerne skramle kommer hun susende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der er en delekærv på pillerne så skulle der ikke ske noget ved at knuse dem :5up: Det er dem med overtræk på du skal være påpasselig med, så vidt jeg er orienteret.

 

Det er korrekt at dem med delekærv må man gerne knuse. De andre som er med overtræk eller i kapsler må ikke knuses, da de er designet til at skulle virke senere i fordøjelseskanalen.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm.. har du prøvet at stoppe pillen godt ned i halsen på hende og holde hovedet opad indtil hun har sunket?

 

Nej det har jeg ikke, og jeg gør det heller ikke. Vinnie har nok af tillids-problemer allerede.

 

Men tjek med dyrlægen, så er du da på den sikre side.

 

Det kan så ikke lige lade sig gøre, for vi er færdige med pillerne før dyrlægen er tilbage efter Nytår.

 

Min egen hund syntes det er fantastisk at få piller hvis der er en klat leverpostej på en teske og pillen proppes i,

 

Det er prøvet - hun sutter bare leverpostejen af og spytter pillen ud.

 

Hvis der er en delekærv på pillerne så skulle der ikke ske noget ved at knuse dem :5up: Det er dem med overtræk på du skal være påpasselig med, så vidt jeg er orienteret.

 

Tak for det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

I denne nytårs tid har jeg udviklet et nyt pillespise trick:cool:

 

Det forudsætter at hunden kan gribe en godbid og sluger denne hurtigt...

 

pillen proppes så ind i en klat leverpostej, en kvart frikadelle eller et stykke pølse.

 

Er hunden skeptiks når den har set dig rode med piller, så kastes der pillefrie godbidder indtil hunden godtroende sluger med det samme og Så slår du til;-)

 

Sheila lærte dog tidligt at det var ok at på proppet piller i halsen.. Vi øvede nemlig bare med lækre godbidder;-) Først bare åbne munden lidt og lægge godbidden på tungen og så gradvist længere og længere tilbage:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...