Hop til indhold

Chihuahua i "Det er mig eller hunden"


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Ja når man ved det er det nemt.

Men langt fra alle ved ret meget om hunde.

D'en undskyldning hører man jo ofte. Og jeg kan ganske simpelt ikke snuppe den.

 

Almindelig sund fornuft og en lille smule logisk tankegang havde klaret den for mangen hundeejer. Den første hund jeg trænede med, blev trænet med en 8 årigs ræsonement, og lur mig om ikke logiske følgeslutninger gjort i et barns hjerne, fik hunden placeret på indtil flere førstepladser i DCH regi. Endda i flere "discipliner".

 

Et voksent menneske, med en almindeligt fungerende hjerne burde kunne ræssonere bedre end et 8 årigt barn.

 

Altså betegner jeg dén forklaring som en dårlig undskyldning.

 

 

Fordi det er sjovere at se andre være spassere til at have hund for så kan man føle sig lidt bedre selv.

Hmm. Ja og nej. Måske sjovt at se folk være spassere til at have hund. Jeg syntes det kan være sjovt. Men det får ikke mig til at føle mig bedre. Det får mig til gengæld til at tænke som jeg skrev før: hvorfor sender de for pokker ikke snart noget med lidt mere gods i, istedet for den gang l-o-r-t.

 

Programmer om diverse hundesports grene ville nok være med til at åbne folks øjne for at de er andet i en hund end to lufteture og resten af tiden på sofaen.

Helt enig. Et "bagom opdrættere" og et "dyrlægens bord" addition kunne også være rart.

Af samme årsag ser jeg 2 tyske programmer istedetfor. De har nemlig alt jeg efterlyser hér. Endda sjovt, spændende og lærerigt udført. Og om alle mulige husdyr. Endda produktionsdyr er med.

 

 

Dét ville jeg gerne se, udført på dansk. Men jeg tror desværre ikke efterspørgslen er til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
ja, det kunne være fedt. De kunne jo bare vise turid rugaas dvd om hundesprog, den er ganske nem at gå til;-)

 

Ja men vi bliver nødt til at have en kendt dansk medie person til at være med. Jeg tror det virker bedre, end hvis danskerne skal til at forholde sig til endnu en "hundekyndig" fra udlandet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
D'en undskyldning hører man jo ofte. Og jeg kan ganske simpelt ikke snuppe den.

 

Almindelig sund fornuft og en lille smule logisk tankegang havde klaret den for mangen hundeejer. Den første hund jeg trænede med, blev trænet med en 8 årigs ræsonement, og lur mig om ikke logiske følgeslutninger gjort i et barns hjerne, fik hunden placeret på indtil flere førstepladser i DCH regi. Endda i flere "discipliner".

 

Et voksent menneske, med en almindeligt fungerende hjerne burde kunne ræssonere bedre end et 8 årigt barn.

 

Altså betegner jeg dén forklaring som en dårlig undskyldning.

Det skulle nu ikke opfattes som en undskyldning. Blot en konstatering af hvad jeg har oplevet af folk der endda har haft hund i flere år og som ikke vidste enhujende fis om hundens sprog , andet end enten er den glad(halen logrer) eller den er gal, (halen logrer ikke) sådan i store træk.

Og i øvrigt sådan som jeg selv var for bare 2-3 år siden hvor jag ikke kendte en skid til hundesprog og stadig gik med troen på at hunde til stadighed forsøger at overtage verdensherredømmet.

Alle der kender mig fra Jubii debatten har læst mine indlæg dengang og jeg tror nok jeg er en af de der har flyttert mig meget.

 

 

Hmm. Ja og nej. Måske sjovt at se folk være spassere til at have hund. Jeg syntes det kan være sjovt. Men det får ikke mig til at føle mig bedre. Det får mig til gengæld til at tænke som jeg skrev før: hvorfor sender de for pokker ikke snart noget med lidt mere gods i, istedet for den gang l-o-r-t.

 

Det var også bare en lommepsykologisk udlægning ,der bygger på menneskets måde at være på.

 

 

Helt enig. Et "bagom opdrættere" og et "dyrlægens bord" addition kunne også være rart.

Af samme årsag ser jeg 2 tyske programmer istedetfor. De har nemlig alt jeg efterlyser hér. Endda sjovt, spændende og lærerigt udført. Og om alle mulige husdyr. Endda produktionsdyr er med.

Dét ville jeg gerne se, udført på dansk. Men jeg tror desværre ikke efterspørgslen er til det.

 

Jo det tror jeg skam der vile være. Vi skal bare lige af med de der tåbelige "hvem er stærkere end Joakim og Andrea" udsendelser. de er da et bevis på at anything goes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle nu ikke opfattes som en undskyldning. Blot en konstatering af hvad jeg har oplevet af folk der endda har haft hund i flere år og som ikke vidste enhujende fis om hundens sprog , andet end enten er den glad(halen logrer) eller den er gal, (halen logrer ikke) sådan i store træk.

Og i øvrigt sådan som jeg selv var for bare 2-3 år siden hvor jag ikke kendte en skid til hundesprog og stadig gik med troen på at hunde til stadighed forsøger at overtage verdensherredømmet.

Alle der kender mig fra Jubii debatten har læst mine indlæg dengang og jeg tror nok jeg er en af de der har flyttert mig meget.

 

 

 

 

Det var også bare en lommepsykologisk udlægning ,der bygger på menneskets måde at være på.

 

 

 

 

Jo det tror jeg skam der vile være. Vi skal bare lige af med de der tåbelige "hvem er stærkere end Joakim og Andres" udsendelser.

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Stresssssssssssss....det var jo ik til at se om ejeren var kvinde eller en mand i dametøj...kan godt forstå at hunden var snotforvirret...:-P

 

Ud over det, så synes jeg sgu det var i orden at adfærdskvinden tør træde frem og vise folk hvordan det er at være "taskehund" i praksis...tænk på alle de overgreb sådan nogen stakler er udsat for, fordi folk tror at det er en dukke(i det her tilfælde en kat) de har købt sig....:roll:

 

Måske skal hun bare være glad for at det ikke er en rottweiler eller pitbull hun havde købt, sådan som den fik sagt fra overfor hende..høhø

Link til indlæg
Del på andre sites

Stresssssssssssss....det var jo ik til at se om ejeren var kvinde eller en mand i dametøj...kan godt forstå at hunden var snotforvirret...:-P

 

Ud over det, så synes jeg sgu det var i orden at adfærdskvinden tør træde frem og vise folk hvordan det er at være "taskehund" i praksis...tænk på alle de overgreb sådan nogen stakler er udsat for, fordi folk tror at det er en dukke(i det her tilfælde en kat) de har købt sig....:roll:

 

Måske skal hun bare være glad for at det ikke er en rottweiler eller pitbull hun havde købt, sådan som den fik sagt fra overfor hende..høhø

 

Sikke da en focus på ejerens udseende:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Sikke da en focus på ejerens udseende:roll:

 

Ja hold da op...en hel linje...:ae:

 

Resten af mit indlæg hentyder jeg jo bare til at jeg ikke synes det er i orden at folk behandler deres hunde som dukker, bare fordi de er små og søde, og lige tilfældigvis passer ned i en stor dametaske...:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
For en gangs skyld kigger jeg faktisk med!! :shock:

 

Og indtil videre intet nyt under solen. Nemme, hurtige, og indlysende løsninger. Jeg forstår stadig ikke hvorfor man sender sådan noget..........lort, for at sige det rent ud, istedet for et program der rent faktisk fortæller noget om hunde, opdræt, træning og lignende.......

Komemr jeg nok heller aldrig til at forstå, men man skulle da formode at med et par hundredtuinde hundeejere i DK, at der rent faktisk ville være noget bedre end "det er mig eller hunden"

 

 

Det er et underholdningsprogram...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er et underholdningsprogram...

 

 

Nemlig...folk vil underholdes...altså vil vi se:

-Folk vi kan blive forargede over

-Folk vi kan føles os bedre end

-Folk der udsætter sig selv for fare

-Folk der kan noget exceptionelt

-Folk der er falder uden for normen...

 

Jeg tvivler slet ikke på der kunne laves vanvittigt gode programmer med brugshundetræning osv., men medmindre at den her hund er redningshund og redder en ni-årig ud af et brændende hus, så er det nok svært at lave et program som folk faktisk gider se...

 

Jeg er sikker på at det ville være godt med noget oplysning osv., men det skaber nok desværre ikke seertal...og så længe det ikke gør det, så vinder manden med de eksploderende arme, folk der har valgt at leve i partnerskab med deres søster, Joakim og Marianne osv. de bedste sendetider....det andet må vi købe på dvd eller se på animal planet...hehe

 

Hvor mange uden hund tror i f.eks. ville have slået om på tv2, og set programmet i går, hvis det havde havde handlet om en sød og velfungerende chihuahua, som havde et normalt forhold til sin ejer?

 

Hundeejere er ikke ligefrem en minoritetsgruppe nu om dage...men vi kan nok stadig ikke konkurrere om sendefladen med de mærkelige mennesker...;-)

 

Vi kan jo også bare tage en kommentar jeg ofte har fået "Brian, tror du selv at aviserne gider skrive om en velfungerende kamphund? Folk vil ha blod, og derfor er det også kun det dårlige du hører om"....

 

Og jeg er slet ikke i tvivl...kom der et program der hed "dræberhunde", ville det sælge bedre end "søde hunde"...:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hold da op...en hel linje...:ae:

 

Resten af mit indlæg hentyder jeg jo bare til at jeg ikke synes det er i orden at folk behandler deres hunde som dukker, bare fordi de er små og søde, og lige tilfældigvis passer ned i en stor dametaske...:???:

 

Nu var det ikke kun dig der kommeterede ejers udseende. Jeg synes det er urelevant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nu var det ikke kun dig der kommeterede ejers udseende. Jeg synes det er urelevant.

 

Muligvis...men nu var det jo mig du citerede...hehe...men du har ret...det er nok en anelse irrelevant, når det er hundens opførsel og ejerens behandling af denne der diskuteres...

 

Men mon ikke ejernes udseende har været oppe til diskussion rundt omkring ved kakkelbordene, da det var de to punkere med bullterrieren? hehe...

 

Beklager hvis jeg har fornærmet nogen, for det var blot ment som en kæk sidebemærkning...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg sad og klappede i mine små hænder, da hun sagde at hunde ikke går og pønser på at overtage noget som helst, de lever i nuet:5up:

 

 

Jeg klappede også i mine små tykke hænder :klap2:

 

Dog ødelagde det hele historien om at Aslan var igang med 2 andre hunde herinde, med at overtage verdens herredømmet :rolleyes:

 

 

 

 

 

Det jeg finder VILDT morsomt i den serie er måde hvorpå tingene bliver skåret ud i pap, hvordan de bliver sendt uden for døren (en hund med sperationsangst) og igår var det ned på 4 og så fandt hun en kost frem og et tæppe :lol: seriøst jeg var færdig af grin :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle nu ikke opfattes som en undskyldning. Blot en konstatering af hvad jeg har oplevet af folk der endda har haft hund i flere år og som ikke vidste enhujende fis om hundens sprog , andet end enten er den glad(halen logrer) eller den er gal, (halen logrer ikke) sådan i store træk.

Og i øvrigt sådan som jeg selv var for bare 2-3 år siden hvor jag ikke kendte en skid til hundesprog og stadig gik med troen på at hunde til stadighed forsøger at overtage verdensherredømmet.

Alle der kender mig fra Jubii debatten har læst mine indlæg dengang og jeg tror nok jeg er en af de der har flyttert mig meget.

 

 

 

 

Det var også bare en lommepsykologisk udlægning ,der bygger på menneskets måde at være på.

 

 

 

 

Jo det tror jeg skam der vile være. Vi skal bare lige af med de der tåbelige "hvem er stærkere end Joakim og Andrea" udsendelser. de er da et bevis på at anything goes.

 

Absolut :5up: Og hvem ville dengang have gættet på at vi to skulle hænge og dingle i et træ? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
For en gangs skyld pissede han også mig af med kommentarer der var direkte modstridende man det som VS lige havde sagt.

 

Jeg så (naturligvis, som sædvanlig) ikke programmet, men vil da også lige komme med mit eget personlige sure opstød mod danske tekstere/speakere... det irriterer mig grufuldt, når man sidder og ser en udenlandsk udsendelse, hvor hunden/katten/dyret i originaludgaven konsekvent omtales som han/hun, men hvor man så åbenbart her i Danmark har syntes "nej, sikke noget pjat" og så vælger at skrive/speake 'den' i stedet. Efter min egen personlige ringe mening, er en person der omtaler hunde som 'den', en person uden interesse for hunde eller i nogle tilfælde direkte modvilje mod dem. En ting er, at man sætter en sådan person til at tekste/speake et program, det er hvad det er (en arbejdsopgave på en stor arbejdsplads), men at vedkommende ligefrem giver sig til at ændre på programmet ud fra egne personlige holdninger, det kan jeg ikke klare! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så (naturligvis, som sædvanlig) ikke programmet, men vil da også lige komme med mit eget personlige sure opstød mod danske tekstere/speakere... det irriterer mig grufuldt, når man sidder og ser en udenlandsk udsendelse, hvor hunden/katten/dyret i originaludgaven konsekvent omtales som han/hun, men hvor man så åbenbart her i Danmark har syntes "nej, sikke noget pjat" og så vælger at skrive/speake 'den' i stedet. Efter min egen personlige ringe mening, er en person der omtaler hunde som 'den', en person uden interesse for hunde eller i nogle tilfælde direkte modvilje mod dem. En ting er, at man sætter en sådan person til at tekste/speake et program, det er hvad det er (en arbejdsopgave på en stor arbejdsplads), men at vedkommende ligefrem giver sig til at ændre på programmet ud fra egne personlige holdninger, det kan jeg ikke klare! :evil:

 

Nu siger jeg noget, du sikkert allerede ved og derfor fuldstændig unødvendigt, fordi det ikke er det du mener :blink:

 

Men kan det være, at det er fordi, at man ikke ved, om det er en han eller en hun? Jeg har nemlig erfaret, efter at have læst diverse racebeskrivelser, at de engelsktalende kalder ubestemt køn for "he".

 

Fx her: "The Bernese Mountain Dog is a farm dog of ancestral origin which was used as a guard and draught dog and for driving cattle in the prealpine regions and in the midland areas around Bern. Originally he was named "Dürrbächler" according to the name of the hamlet and of the inn of Dürrbach, near Riggisberg, where this longhaired tricoloured farm dog was especially appreciated"

 

Jeg må indrømme, at jeg vil sige "den", om et dyr, jeg ikke kender kønnet på - hader at sige han om en hun og omvendt :-)

 

Men ellers vil jeg give dig 100% ret - hadede og hader stadig, når min far kalder vores kaniner (som vi ikke længere har) for den :evil: Jeg fik virkelig sådan en forkert følelse over det, for han levede sq da side om side med dem og vidste hvilke køn de var :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Nu siger jeg noget, du sikkert allerede ved og derfor fuldstændig unødvendigt, fordi det ikke er det du mener :blink:

 

Men kan det være, at det er fordi, at man ikke ved, om det er en han eller en hun? Jeg har nemlig erfaret, efter at have læst diverse racebeskrivelser, at de engelsktalende kalder ubestemt køn for "he".

 

Fx her: "The Bernese Mountain Dog is a farm dog of ancestral origin which was used as a guard and draught dog and for driving cattle in the prealpine regions and in the midland areas around Bern. Originally he was named "Dürrbächler" according to the name of the hamlet and of the inn of Dürrbach, near Riggisberg, where this longhaired tricoloured farm dog was especially appreciated"

 

Jeg må indrømme, at jeg vil sige "den", om et dyr, jeg ikke kender kønnet på - hader at sige han om en hun og omvendt :-)

 

Men ellers vil jeg give dig 100% ret - hadede og hader stadig, når min far kalder vores kaniner (som vi ikke længere har) for den :evil: Jeg fik virkelig sådan en forkert følelse over det, for han levede sq da side om side med dem og vidste hvilke køn de var :confused:

 

Næ, vi er da 100% enige, jeg har heller ikke lyst til at sige han om en hun og omvendt, så i tvivlstilfælde siger jeg skam også 'den'. Det samme gælder, hvis jeg omtaler hunde generelt/overordnet set, som i f.eks. beskrivelse af procedurer o.lign. "hvis en hund bider fremmede skal den altid holdes i snor"... den slags.

 

Nej, det jeg taler om, er alle disse adfærdsprogrammer f.eks. (CM, AH, Victoria Stilwell, Irene J og hvad de nu ellers hedder), hvor man følger en specifik hund. Det sker også på både National Geographic og sågar på Animal Planet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, vi er da 100% enige, jeg har heller ikke lyst til at sige han om en hun og omvendt, så i tvivlstilfælde siger jeg skam også 'den'. Det samme gælder, hvis jeg omtaler hunde generelt/overordnet set, som i f.eks. beskrivelse af procedurer o.lign. "hvis en hund bider fremmede skal den altid holdes i snor"... den slags.

 

Nej, det jeg taler om, er alle disse adfærdsprogrammer f.eks. (CM, AH, Victoria Stilwell, Irene J og hvad de nu ellers hedder), hvor man følger en specifik hund. Det sker også på både National Geographic og sågar på Animal Planet.

 

OK, regnede heller ikke med andet :blink: Men tænkte, bare for en god ordens skyld, at jeg ville nævne det :-)

 

offtopic: sorry :lol: kom bare til at tænke på Kogle fra Skibet i Skilteskoven, der hele tiden kalder feen for dén, og Stub der sir, HUN!!! :lol:

 

Ah, Skibet i Skilteskoven :lun: Kan slet ikke huske, hvad den handlede om, kun at der var en sang, hvor et eller andet sydligt/østligt land blev nævnt og at feen sang en sang, med at man ikke kunne se skoven, for bare juletræer men jeg æææælskede den :lun:

 

Min søster og jeg elskede den sang, feen sang og hørte den hele tiden, da vi var yngre :lol: Vi havde den nemmerlig på kassettepå :mrgreen:

 

Guuuder, det var lige nostalgien der kom frem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jaa...har den på dvd :mrgreen: (99 kr på cdon.dk)

 

den er bare SÅÅÅ elendigt lavet, men absolut min ynglings...

 

Hende der spiller feen er den samme som lægger stemme til Belle fra skønheden og udyret, Jasmins sangstemme i Aladdin og Den lille havfrue i disney sjov ;)

(Louise Fribo)

 

"Jul i skoven, med strålepragt for over. Med sne og frost er rigtigt julevejr...

Skoven juler, i reder og i huler. Et juleeventyr, for mennesker og dyyyr....

Som ikke ser skoven mer' for bare juletræer"

Link til indlæg
Del på andre sites

jaa...har den på dvd :mrgreen: (99 kr på cdon.dk)

 

den er bare SÅÅÅ elendigt lavet, men absolut min ynglings...

 

Hende der spiller feen er den samme som lægger stemme til Belle fra skønheden og udyret, Jasmins sangstemme i Aladdin og Den lille havfrue i disney sjov ;)

(Louise Fribo)

 

"Jul i skoven, med strålepragt for over. Med sne og frost er rigtigt julevejr...

Skoven juler, i reder og i huler. Et juleeventyr, for mennesker og dyyyr....

Som ikke ser skoven mer' for bare juletræer"

 

Damn, hvor får jeg lyst til at høre de sange igen :oops:

 

Overvejer at købe den på DVD, men er bare SÅ bange for, at jeg bliver skuffet :???: Så næsten hellere beholde det gode minde :blink:

 

Seriøst, at det er samme person, som ligger stemme til synge-jasmin, det ville jeg aldrig have gættet - umiddelbart kan jeg ikke få de to stemmer i hovedet til at stemmer overens. Men hvad, er det også 10 år siden eller sådan noget jeg sidst har hørt den sang fra Skibet i Skilteskoven? :hmm: Så der er ikke noget at sige til, hvis der er kommet et par 'fejl' i min hukommelse efterhånden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Absolut :5up: Og hvem ville dengang have gættet på at vi to skulle hænge og dingle i et træ? :blink:

 

Næ, det kan der være noget om. :mrgreen:

 

Men så længe vi dingler sammen så er det helt fint. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Sikke da en focus på ejerens udseende:roll:

 

Nu skrev jeg også om ejerens udseende. Ikke fordi jeg fandt hendes udseende vigtigt men hendes størelse /påklædning gjorde at hun var hæmmet i sine bevægelser . Hvilket igen gjorde at al kontakt foregik ved at hun bukkede sig over hunden istedet for at sætte sig ned på hug.

Og DER syntes jeg det var vigtigt for ejeren og hundens kontakt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...