Hop til indhold

Hjælp! Lille Lissen (pudel) søger desperat nyt hjem!


Gæst ThomasTBO
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO

Jeg blev idag kontaktet af vores bestyrer, som stod med et kæmpe problem... vi har gennem flere år haft et par fast tilbagevendende pensionærer, Kato (schæfer bl.) og Lissen (pudel). Ejeren havde overtaget Lissen da hendes søster døde og det havde fungeret indtil nu, men så faldt hammeren - det er nemlig kun tilladt at have 1 hund, hvor ejer bor, og nu har hun fået et ultimatum: kom af med en af hundene inden 8 dage eller bliv sagt op!!!

 

Som I herinde ved, er internatet under ombygning, så vi kan ikke tage Lissen ind. Der er også det 'lille problem', at Lissen er 11 år gammel og derfor ikke umiddelbart vil kunne komme til et andet internat (hvilket hendes personlighed forøvrigt heller ikke egner sig så godt til). Nogle gange vil man måske vælge at aflive en hund som Lissen, men... i hendes tilfælde virker det altså forkert, for Lissen opfører sig bestemt ikke som en gammel, syg og svækket hund - tværtimod er hun en værre 'selskabspapegøje' som vores bestyrer udtrykker det. Frisk, glad og bestemt ikke parat til at tage herfra. Så jeg har lovet at prøve at se, om jeg på en eller anden måde kunne hjælpe med at finde et godt sted til hende. Er der mon nogen som kunne tænkes at være (eller kende nogen som kunne være) interesseret?

 

Her er annoncen som den står på vores hjemmeside:

 

"Lissen har været hos os i pension mange gange. Lissens ejer overtog hende for nogle år siden ifb. med at søsteren døde. Desværre har Lissens ejer 2 hunde, men bor et sted, hvor man kun må have en hund. Boligforeningen har nu givet ejer en frist på 8 dage, hvorefter lejemålet opsiges, hvis ikke hun kommer af med den ene af hundene.

 

Da vi kender Lissen som en velpasset glad, social, rask og sund hund på trods af alderen, prøver vi at hjælpe ejeren med at finde en god familie, som vil give hende et godt otium. Hun er ganske enkelt for sød og frisk til at aflive.

 

Lissen skal ud i et hjem, hvor der er nogen hjemme - gerne efterlønnere eller pensionister, da hun er en selskabspapegøje. Hun er abrikosfarvet, vant til at blive klippet, børstet og få klippet kløer. Hun er vant til børnebørn på besøg.

 

Internatet er fortsat lukket ned for hunde, hvorfor vi ikke kan tage Lissen ind hos os. Henvendelse kan ske til ejer:

 

Anni Berthelsen tlf. 22 69 67 85."

 

Jeg smider også selve annoncen ind på det dertil indrettede forum, men tænkte jeg også ville oprette en egentlig tråd for lige at fortælle om baggrunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige ringet ejer, kan ikke klare hvis en frisk ældre hund skal aflives. Jan og jeg har snakket frem og tilbage, vi vil gerne give Lissen et nyt hjem, så må en hvalp vente.

Ejer tog desværre ikke telefonen men har da heldigvis svarer på.

 

Sådan, Lene :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige ringet ejer, kan ikke klare hvis en frisk ældre hund skal aflives. Jan og jeg har snakket frem og tilbage, vi vil gerne give Lissen et nyt hjem, så må en hvalp vente.

Ejer tog desværre ikke telefonen men har da heldigvis svarer på.

 

 

Karma til jer to

 

 

 

 

Husk, BIIIIIIIIIILLEEEEEEEEEEEEDER hvis i får hende :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige ringet ejer, kan ikke klare hvis en frisk ældre hund skal aflives. Jan og jeg har snakket frem og tilbage, vi vil gerne give Lissen et nyt hjem, så må en hvalp vente.

Ejer tog desværre ikke telefonen men har da heldigvis svarer på.

 

Karma fra mig også. Super hvis I kan give hende et godt hjem. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg snakket med ejer, skal ringe igen ved 16-tiden.

Lissen lyder dejlig, men....hun sutter dyner og tæpper til der går hul på dem. Hun er vist taget for tidligt fra moderen i tidernes morgen.:cry:

Nå men så ringede jeg til Pia (træner) hun kom med en idé til hvordan det problem løses.(måske).

Nu har vi lige lidt tid til at tænke, synes dog der er ting der kunne være værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg snakket med ejer, skal ringe igen ved 16-tiden.

Lissen lyder dejlig, men....hun sutter dyner og tæpper til der går hul på dem. Hun er vist taget for tidligt fra moderen i tidernes morgen.:cry:

Nå men så ringede jeg til Pia (træner) hun kom med en idé til hvordan det problem løses.(måske).

Nu har vi lige lidt tid til at tænke, synes dog der er ting der kunne være værre.

 

Vinnie sutter også, men hun har sit eget tøjdyr at sutte på, så hun rører ikke ved vores ting.

Jeg synes bestemt også en hund kan have værre problemer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske skal hun bare have sin egen sutteklud så - ligesom i Radiserne :lol:

 

Vinnie sutter også, men hun har sit eget tøjdyr at sutte på, så hun rører ikke ved vores ting.

Jeg synes bestemt også en hund kan have værre problemer :-D

 

Min boss har en schæfer der sutter... hun har faktisk lært hende at g¢re det, fordi Itzys egen måde at håndtere stress på var at tail-spinne...

Det er i det mindste en "rolig" stress afleder, og kunne være meget værre :ae:

 

 

Pia forslog også at vi skal give Lissen et tæppe hun må sutte på, og så lære hende det er kun det hun må sutte på. Dog synes hun jeg lige skal spørge hvor meget hun sutter og hvornår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min newf suttede også, hans mor var død da hvalpene var 5 uger.

Han suttede kun på bamser, det kostede en ny bamse i ny og næ, men bamser er jo ikke dyre:)

 

Min kat har altid suttet på et bestemt uldtæppe. Dog kan der gå uger hvor hun ikke gør det.

 

Jeg mener også det er sandsynligt at hunden vil kunne lære at det kun er er visse ting der suttes på.

 

Jeg har engang passet en kat, som suttede på øreflipper, DET var irriterende!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg snakkede med ejer første gang var hun på arbejde og derfor blev det en kort samtale hvor hun lige fortalte det med sutteriet.

 

Nu har vi så snakket sammen igen, Lissen lyder som den rigtige hund, men.....der er en anden der har ringet før os :cry: Hun skal mødes med dem i morgen og hun melder tilbage uanset hvad. Sagde at hvis det andet par vil have Lissen må hun gerne give vores telefonnummer i tilfælde at det viser sig at de ikke svinger sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg snakkede med ejer første gang var hun på arbejde og derfor blev det en kort samtale hvor hun lige fortalte det med sutteriet.

 

Nu har vi så snakket sammen igen, Lissen lyder som den rigtige hund, men.....der er en anden der har ringet før os :cry: Hun skal mødes med dem i morgen og hun melder tilbage uanset hvad. Sagde at hvis det andet par vil have Lissen må hun gerne give vores telefonnummer i tilfælde at det viser sig at de ikke svinger sammen.

 

 

Uha uha - jeg krydser fingre for der ikke kemi mellem det andet par og Lissen for jeg er overbevist om at det må være som at komme i himlen for en gammel pudel at bo hos jer:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih hvor er det dejligt, at der står flere parat til at tage sådan en gammel tøs! Man hører jo ellers altid, at ingen vil have de gamle hunde.

 

Ja det er dejligt, men jeg forbeholder mig retten til at være skuffet hvis vi ikke får hende ;-)

Da jeg snakkede med ejeren sagde hun noget til hunden, det var som at høre den måde vi snakker til vores hunde på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...