Hop til indhold

Dejlig hund søger delefamilie


Gæst jmc
 Share

Recommended Posts

Jeg søger en rar familie på Sjælland, der vil være delefamilie for min lille søde og børnevenlige hund, Dumpe, som er en 10 år gammel tibetansk terrier. Jeg blev skilt sidste år og min yngste søn er på efterskole, så Dumpe er alene hjemme det meste af dagen - og nogen gange til langt ud på aftenen. At være hundejer passer dårligt til et travlt liv som travl og enlig, ligesom det er synd for Dumpe, at den skal passe sig selv så meget.

 

Derfor vil den idelle løsning være at dele Dumpe - eller at jeg bliver aflastningsfamilie/feriepasser for Dumpe. Eller ja, lad os snakke om det, jeg er åben for alle modeller. Håber at nogen har lyst, det er virkelig en sød hund. Vi bor på Frederiksberg. mvh jette

Redigeret af jmc
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Jeg søger en rar familie på Sjælland, der vil være delefamilie for min lille søde og børnevenlige hund, Dumpe, som er en 10 år gammel tibetansk terrier. Jeg blev skilt sidste år og min yngste søn er på efterskole, så Dumpe er alene hjemme det meste af dagen - og nogen gange til langt ud på aftenen. At være hundejer passer dårligt til et travlt liv som travl og enlig, ligesom det er synd for Dumpe, at den skal passe sig selv så meget.

 

Derfor vil den idelle løsning være at dele Dumpe - eller at jeg bliver aflastningsfamilie/feriepasser for Dumpe. Eller ja, lad os snakke om det, jeg er åben for alle modeller. Håber at nogen har lyst, det er virkelig en sød hund. Vi bor på Frederiksberg. mvh jette

 

Hvor menget pels pleje er det i din TT. Jeg kan forstå på en TT hjemmeside at det er et kapitel for sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Hvis du har et billede af Dumpe er jeg sikker på det ville hjælpe folk til at se hvor skøn han er. (Jeg ville da i hvert fald gerne vise kæresten-der mener at een hund er rigeligt- et billede)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja... det ville da være dejligt at se billeder af ham?

 

Hvordan har Dumpe det med andre hunde? Er han vant til at omgås andre? Hvordan er det med lydighed? Kan han gå løs? Kommer han, når man kalder?

Og er han vant til at blive friseret? Pelsen kan være et problem hvis sådan en hund ikke er vant til at blive håndteret..

 

 

--Jeg må sige, at det er mig inderligt imod at lade en hund på 10 år skifte familie..... Jeg er helt sikker på, at de aller- allerfleste hunde på 10 år hellere vil ligge og være forsømte end de vil miste deres familie..

Kender I slet ikke nogen, der kunne have ham f.eks. et par af de travleste dage om ugen?

Det ideelle ville nok være en passe-familie.....

---evt. en ma-fre. familie...

 

---Hvordan vil din søn have det hvis Dumpe ikke mere var der når han kommer hjem? De er jo nærmest vokset op sammen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig også en svær beslutning at lede efter en delefamilie til en hund, der har været en del af vores familie så længe, men det er mig, der "hænger" på alt arbejdet, hvilket betyder, at jeg er bundet i en travl hverdag. Børnene - jeg har to, drengen på 16 og en pige på 19, som er flyttet hjemmefra - synes at det er hyggeligt med Dumpe, men de går ikke med og kan ikke passe i dagligdagen, så derfor tror jeg, at en deleordning vil være det bedste - og det har de også forståelse for. Dumpe er virkelig en umådelig sød hund. Den er ikke særlig macho-agtig, men har desværre aldrig fået lært at gå uden snor, når vi går tur. Den har det godt med andre hunde, men kan godt puste sig op til at lyde som en løve, når vi møder andre han-hunde.

Jeg skal prøve at se om jeg vedlægge et billede. Og jo, hvad angår pelsen så bliver den klippet et par gange om året, så man ikke skal rede den. Mh jette - som ikke kan finde ud af, hvordan man får vedhæftet et billede er. Kan eventuelt sende det til dig på din mail, det kan jeg da finde ud af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, Zarina... Hvis du læser første indlæg, så vil du opdage, at jette foreslår at HUN bliver aflastning/feriepasser......

 

Så ville alle beslutninger og alle udgifter overgå til den nye ejer...

 

Der kan kun være én juridisk ejer. Og når man først har afgivet sin hund, så har man ingen forpligtelser, ---men heller ingen rettigheder mere... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig også en svær beslutning at lede efter en delefamilie til en hund, der har været en del af vores familie så længe, men det er mig, der "hænger" på alt arbejdet, hvilket betyder, at jeg er bundet i en travl hverdag. Børnene - jeg har to, drengen på 16 og en pige på 19, som er flyttet hjemmefra - synes at det er hyggeligt med Dumpe, men de går ikke med og kan ikke passe i dagligdagen, så derfor tror jeg, at en deleordning vil være det bedste - og det har de også forståelse for. Dumpe er virkelig en umådelig sød hund. Den er ikke særlig macho-agtig, men har desværre aldrig fået lært at gå uden snor, når vi går tur. Den har det godt med andre hunde, men kan godt puste sig op til at lyde som en løve, når vi møder andre han-hunde.

 

Jeg skal prøve at se om jeg vedlægge et billede. Og jo, hvad angår pelsen så bliver den klippet et par gange om året, så man ikke skal rede den. Mh jette - som ikke kan finde ud af, hvordan man får vedhæftet et billede er. Kan eventuelt sende det til dig på din mail, det kan jeg da finde ud af.

 

 

Jette, dine børn er nok som børn er flest. Det er de voksne, der står med det egentlige ansvar..

 

Og jeg kan da godt forstå, at du kan have konstant dårlig samvittighed overfor Dumpe, når han lige har oplevet, at en familie på 4 med hund er blevet til en "familie" på én med hund..

 

En deleordning er ikke en juridisk mulighed. Med hensyn til registrering og forsikring skal det jo være klart hvem der ejer hunden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ny i dette forum, så muligvis kommer jeg til at skrive lidt hist og pist og ikke i "tråden", ligesom jeg ikke kan saxe et billede af Dumpe fra mit foto-program over i denne besked. Jeg er ingen computerhaj, så tips modtages meget gerne. Hvad angår en dele-ordning i forhold til Dumpe, så er jeg meget fleksibel, som jeg også skriver.

Link til indlæg
Del på andre sites

nej jeg er ikke på arbejde døgnet rundt, men da jeg pt bor alene sker det ofte, at jeg hænger ud på mit arbejde- eller går ud med veninder og venner direkte fra job. Så jo, det sker tit, at jeg går om morgenen og kommer sent hjem om aftenen. Det er selvfølgelig synd for Dumpe, at han skal være alene hjemme så meget, men jeg må indrømme, at han er ikke trækplaster nok til, at jeg pisker hjem. Det er også grunden til dette indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ny i dette forum, så muligvis kommer jeg til at skrive lidt hist og pist og ikke i "tråden", ligesom jeg ikke kan saxe et billede af Dumpe fra mit foto-program over i denne besked. Jeg er ingen computerhaj, så tips modtages meget gerne. Hvad angår en dele-ordning i forhold til Dumpe, så er jeg meget fleksibel, som jeg også skriver.

 

---Det med billeder skal du lige have lært:

 

Når du skriver et indlæg så er der NEDENUNDER skriveruden --NEDENUNDER "send svar" knappen-- en knap, der hedder "upload filer".. :mrgreen:

 

Den er nem at overse når man er ny..

Link til indlæg
Del på andre sites

nej jeg er ikke på arbejde døgnet rundt, men da jeg pt bor alene sker det ofte, at jeg hænger ud på mit arbejde- eller går ud med veninder og venner direkte fra job. Så jo, det sker tit, at jeg går om morgenen og kommer sent hjem om aftenen. Det er selvfølgelig synd for Dumpe, at han skal være alene hjemme så meget, men jeg må indrømme, at han er ikke trækplaster nok til, at jeg pisker hjem. Det er også grunden til dette indlæg.

 

 

--HAN ligger jo bare og venter på, at du skal komme hjem? :megaked:

 

 

---Kunne du ikke få din datter til at babysitte når du skal i byen? Evt. for gode ord og betaling? DET ville da være en rigtig god ordning ;-).. Og hvis din datter er som unge er flest, så kunne hun vel godt bruge en ekstra skilling..

Link til indlæg
Del på andre sites

nej jeg er ikke på arbejde døgnet rundt, men da jeg pt bor alene sker det ofte, at jeg hænger ud på mit arbejde- eller går ud med veninder og venner direkte fra job. Så jo, det sker tit, at jeg går om morgenen og kommer sent hjem om aftenen. Det er selvfølgelig synd for Dumpe, at han skal være alene hjemme så meget, men jeg må indrømme, at han er ikke trækplaster nok til, at jeg pisker hjem. Det er også grunden til dette indlæg.

 

Med fare for at virke bidsk, så er det nok også bedst for Dumpe at få et andet hjem. Kan ikke rigtig forstå at folk kan "glemme" deres bedste ven på den måde og ikke respektere at det ikke er hunden der har bedt om at blive købt i sin tid.

 

Jeg vil anbefale dig at finde et nyt hjem til ham, så hurtigt som muligt, så han ikke skal leve med at føle at han ikke er motiverende at komme hjem til. Det tror jeg hurtigt at hunde fornemmer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Med fare for at virke bidsk, så er det nok også bedst for Dumpe at få et andet hjem. Kan ikke rigtig forstå at folk kan "glemme" deres bedste ven på den måde og ikke respektere at det ikke er hunden der har bedt om at blive købt i sin tid.

 

Jeg vil anbefale dig at finde et nyt hjem til ham, så hurtigt som muligt, så han ikke skal leve med at føle at han ikke er motiverende at komme hjem til. Det tror jeg hurtigt at hunde fornemmer.

 

Ascha, han er TI år...:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ascha, han er TI år...:cry:

 

Jeg ved det. Måske er det fordi jeg har ondt i ryggen og derfor er lidt irriteret idag, men en tibbe kan blive 16-18 år og når ejeren åbenbart bekymrer sig så lidt om hans velbefindende,.... så må det bedste være for ham at få et hjem hvor han er trækplaster nok til at familien gider at komme hjem til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Must love dogs
måske jeg svarer på den forkerte måde, for nedenunder denne quick reply er der ingen mulighed for at vedhæfte billeder. er der en mere reglementeret måde at sende beskeder på?

 

Ja vælg Besvar.

 

Du kan sende et billede på email til mig så skal jeg lægge det ind i tråden.

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Verawang

Jeg synes det er rigtig godt at du forsøger at finde en dele-familie til Dumbe, for det lyder som om han er meget alene hjemme.

 

Jeg har engang delt en hund med en anden familie og det fungerede super godt. Det var deres hund og han boede som regel hos dem i hverdagene. I weekenden flyttede han ind hos mig og vi gik til træning sammen. Jeg arbejdede på det tidspunkt ret meget og havde ikke tid til at have hund i hverdagene og familien der havde ham gad ikke gå til træning. (Og jeg havde en god undskyldning for ikke at have trænet i løbet af ugen :blink:)

 

Jeg kender også en pige der har to små hunde. Det er hendes hunde, men hun deler dem med en handikappet dame der ikke selv kan have hund. Hundene bliver afleveret hos damen inden de går på arbejde. Hele dagen hygger hun med vovserne, de behøver aldrig være alene og så bliver de hentet efter arbejdstid igen. Jeg synes det er en perfekt ordning - alle er glade incl. hundene :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...