Hop til indhold

Bur til bilen


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så fik vi endelig taget os sammen og bestilt et bur... Karla sidder ellers fint på forsædet med sele på, men det går bare ikke i en gulpladebil når vi begge skal afsted...

 

Hun er ved at være for stor til at sidde på skødet, plus der jo ikke er plads til at sætte hendes sikkerhedssele fast når der allerede sidder en passager med sele på :roll:

 

Så nu skal det være... Nu er det bestilt, og så får det lov at stå i stuen en tid, med hendes elskede dyne i, så hun forhåbentlig lærer at det er et dejligt sted at være...

Link til indlæg
Del på andre sites

et dogman bur for nu, som ikke kostede en milliard... Hvis det viser sig at være en super løsning, så tror jeg vi vil investere i et rigtigt speciallavet bur til bilen...

 

Grunden til at vi ikke startede med det er, at vi regner med at vi skal have en bil med bagsæder indenfor en overskuelig fremtid... så er spørgsmålet om vi skal have hende i bur deri, eller om hun skal sidde i sele på bagsædet...

 

Jeg synes det er træls at hverken bure eller seler er crashtestede... kan det virkelig passe at der slet ikke er nogen sikkerhedslovgivning på det punkt? Jerg kan kun finde sider hvor de betragter dyr som gods, og at de derfor skal være forsvarligt "opbevaret" under kørsel... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de ruster bare nemt, hvis der går hul på lakken :neutral:

 

Jepper - det er et bur der ligner lort efter ca 14 dage (næsten) Jeg vil aldrig selv eje et. Men det er testet ;-)

 

Gu' ve' hvordan resulatatet bliver hvis de tester det efter ½ års brug eller 1 års brug og masser af rust senere..............

Link til indlæg
Del på andre sites

Jepper - det er et bur der ligner lort efter ca 14 dage (næsten) Jeg vil aldrig selv eje et. Men det er testet ;-)

 

Gu' ve' hvordan resulatatet bliver hvis de tester det efter ½ års brug eller 1 års brug og masser af rust senere..............

 

Ja det tænker jeg også :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jepper - det er et bur der ligner lort efter ca 14 dage (næsten) Jeg vil aldrig selv eje et. Men det er testet ;-)

 

Gu' ve' hvordan resulatatet bliver hvis de tester det efter ½ års brug eller 1 års brug og masser af rust senere..............

Eller hvor meget skade der sker når der sker en ulykke med sådan et bur i, hunden er jo skide farlig i en bilulykke og fungerer som et missil ved en ulykke, både av for mennesker og hund og mere til:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg synes det er træls at hverken bure eller seler er crashtestede... kan det virkelig passe at der slet ikke er nogen sikkerhedslovgivning på det punkt? Jerg kan kun finde sider hvor de betragter dyr som gods, og at de derfor skal være forsvarligt "opbevaret" under kørsel... :roll:

 

Nu er det jo ikke lovgivernes ansvar at sikre at folks dyr ikke kommer til skade ved et eventuelt uheld. Men det er lovgivernes ansvar at sikre at der ikke er genstande (hunde) der kan forværre en given situation ved at ramme føreren af en bil, så der sker en ulykke der pådrager at andre bliver impliceret i et færdselsuheld.

Derfor er det op til den enkelte hundejer at købe et produkt der er testet til at beskytte hunden.

 

Det er egentligt lidt "sjovt" at man efterlyser at diverse hundebure er crash testet og at der burde være lovgivning på området ,men så vælger man selv at købe et der ikke er testet.

Jeg forstår ikke denne doppelte holdning. På den ene side at ønske lovgivning for hundesikkerhed og på den anden side at vælge et produkt med ingen eller med mindre sikkerhed end der rent faktisk findes.

 

Det er muligt at variocage er grimt og ruster hvis lakeringen skaller af , men det er det eneste der er testet til at kunne beskytte hunden i tilfælde af færdselsuheld.

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jepper - det er et bur der ligner lort efter ca 14 dage (næsten) Jeg vil aldrig selv eje et. Men det er testet ;-)

 

Gu' ve' hvordan resulatatet bliver hvis de tester det efter ½ års brug eller 1 års brug og masser af rust senere..............

 

Det er vel ikke anderledes end selve bilen,sikkerheds selerne, bremserne osv osv.

Det er type godkendt som nyt. Der står jo intet på ens sikkerheds seler hvor mange gange de kan holde til at blive trukket på og af før der kan være en nedsat evne til at redde liv.

 

Så ligesom man har pligt til at sikre sig at ens bil kan synes , således har man vel også "pligt" til at sørge for at holde sin hunde sikkerheds udstyr i orden.

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var en gang selv stor tilhænger af safedog buret. Men ved nærmere omtanke, så må jeg være ærlig og til stå. Jeg har ikke meget fidus til de bure. Burene kan jo indstilles i dybden, og der ved får burene jo et svagt punkt det er da logik.

 

Et bur som er svejst sammen er da langt mere sikkert, og er det en habil svejser som laver det går det ikke fra hinanden. Men skulle det ske så er haveriet SÅ kraftigt at hunden ville være død under alle omstændigheder:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg var en gang selv stor tilhænger af safedog buret. Men ved nærmere omtanke, så må jeg være ærlig og til stå. Jeg har ikke meget fidus til de bure. Burene kan jo indstilles i dybden, og der ved får burene jo et svagt punkt det er da logik.

 

Et bur som er svejst sammen er da langt mere sikkert, og er det en habil svejser som laver det går det ikke fra hinanden. Men skulle det ske så er haveriet SÅ kraftigt at hunden ville være død under alle omstændigheder:cry:

 

Fordelen ved variocage er netop de deformerbare zoner der er med til at opfange energien ved en sammenstød. Dette er med til at beskytte hunden, intet andet.

Men hvis vi udelukkende taler om sikkerhed for mennesker så er et godt gammeldags hjemme svejst bur absolut det sikreste. Bare ikke for hunden. For med sin rigide konstruktion så vil en svejst bur bare være en kasse som hunden kan blive slået til plukfisk i. Self mindre end hvis den fløj ud af forruden, men alligevel. Ydermere så vil et smadret "svejst" bur ikke være sådan lige til at få hunden ud af igen.

De deformerbare zoner i variocage sikrer at skulle lågerne være umulige at åbne så er der indbygget "nødudgang" der er ekstra beskyttet af netop de deformerbare zoner ,så hunden kan reddes ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordelen ved variocage er netop de deformerbare zoner der er med til at opfange energien ved en sammenstød. Dette er med til at beskytte hunden, intet andet.

Men hvis vi udelukkende taler om sikkerhed for mennesker så er et godt gammeldags hjemme svejst bur absolut det sikreste. Bare ikke for hunden. For med sin rigide konstruktion så vil en svejst bur bare være en kasse som hunden kan blive slået til plukfisk i. Self mindre end hvis den fløj ud af forruden, men alligevel. Ydermere så vil et smadret "svejst" bur ikke være sådan lige til at få hunden ud af igen.

De deformerbare zoner i variocage sikrer at skulle lågerne være umulige at åbne så er der indbygget "nødudgang" der er ekstra beskyttet af netop de deformerbare zoner ,så hunden kan reddes ud.

 

Smithboks (Tyskland) laver også bure med nødudgange - men om deres bure er testet skal jeg ikke udtale mig om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Jeg synes ikke man skal vælge Variocage alene ud fra "sikkerheden".

 

Den påståede sikkerhed, er kun ved kollision bagfra. Her vil buret jo så kunne skyde sammen.. Men hva hvis kollisionen ikke sker direkte bagfra? Eller hva hvis bilen ruller rundt?

For mig at se er det en falsk tryghed..

 

Det er noget med at de påstår at biler har nogle konstruktive sikkerhedszoner som alm. faste bure ophæver, ved det at de ikke giver efter!? Helt ærligt, hvis bilen krøller SÅ meget sammen kan det da være fuldstændigt ligemeget. Iøvrigt tror jeg at mine hjemmebyggede bure giver efter før variocage i kollisioner :blink:

 

Jeg kender da et par stykker der er meget glade for deres variocage bure, men ville aldrig selv købe et.. har nu ikke registreret rust på nogle af dem, men jeg synes de er alt for dyre og grimme.. og så skal man endda selv samle hele lortet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg synes ikke man skal vælge Variocage alene ud fra "sikkerheden".

 

Den påståede sikkerhed, er kun ved kollision bagfra. Her vil buret jo så kunne skyde sammen.. Men hva hvis kollisionen ikke sker direkte bagfra? Eller hva hvis bilen ruller rundt?

For mig at se er det en falsk tryghed..

 

Det er noget med at de påstår at biler har nogle konstruktive sikkerhedszoner som alm. faste bure ophæver, ved det at de ikke giver efter!? Helt ærligt, hvis bilen krøller SÅ meget sammen kan det da være fuldstændigt ligemeget. Iøvrigt tror jeg at mine hjemmebyggede bure giver efter før variocage i kollisioner :blink:

 

Jeg kender da et par stykker der er meget glade for deres variocage bure, men ville aldrig selv købe et.. har nu ikke registreret rust på nogle af dem, men jeg synes de er alt for dyre og grimme.. og så skal man endda selv samle hele lortet :lol:

 

Ja de er godt nok dyre.

Jeg har heldigvis en lille hund og han bliver bare sat fast med en gang "duckt tape" på forsædet. Det holder. :mrgreen::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Ja de er godt nok dyre.

Jeg har heldigvis en lille hund og han bliver bare sat fast med en gang "duckt tape" på forsædet. Det holder. :mrgreen::-D

 

 

Sjovt.. Jeg havde ellers en forestilling om at Tex altid ligger og pynter på hattehylden ved siden af trafikpuden :lol:

 

 

Btw. Der står noget om sikkerhed ved dyretransport på dette link: http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/Tiersicherung/default.asp?ComponentID=213536&SourcePageID=25815&TL=2

 

Men jeg finder dialekten lidt svær at tyde, så måske det står på tysk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...