Trei Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Er der nogle af jer der har gået/går til rally? Måske nogle som har lyst til at dele hvad de synes om det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Oscar og jeg har Og vi starter igen her i uge 6... Synes det er super sjovt... På positiv trænings hjemmeside er der en video af Oscar og mig der går en bane Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Jeg gik til det i 1 1/2 sæson med Bo, før han døde. Det er en virkelig sjov og udfordrende sport - vil helt klart gå til det igen med Leroy, hvis han viser anlæg for træning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Ih, nu bliver jeg endnu mere interesseret i det. Jeg har kig på et hold og synes især det lyder dejligt det der med at det er vigtigt at både hund og ejer har det sjovt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Rally er fedt,synes både sheila og jeg. jeg elsker det samarbejde man får igang, en meget opmærksom hund og så er det sjovt atlære skiltene istedet for "bare" at skulle træne nogle øvelser. Vi er lige startet op igen efter 3mdr pause og sheila var så glad og vildt fokuseret:-D Det var kun den tobenede, der havde lidt svært ved at huske noget af det:lol: Sheila mangler kun en prøve for at være begynder mester og det satser jeg på at hun bliver til april i hedensted:5up: Derefter bliver det Mysla, der bliver prøve hund. Jeg synes nemlig det er sjovt med prøverne i Rally, der er ikke samme krav til præcision som i alm lydighed, hvilket måske gør at hund og fører lettere kan slappe af. Jeg synes rally har givet mig enmegetmere opmærksom hund i hverdagen, ikke at hun var uopmærksom før, men hun tager flere initiativer til kontakt når vi går tur nu, end hun gjorde tidligere:5up: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Ih, bliver jo mere og mere hooked nu. Det lyder bare sjovt - selvom jeg er lidt bekymret for at jeg kan huske de der baner man efterhånden skal kunne gennemføre. Men mon ikke man kan få lov til at tage det i sit eget tempo, hvis man er særligt langsom. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Ih, bliver jo mere og mere hooked nu. Det lyder bare sjovt - selvom jeg er lidt bekymret for at jeg kan huske de der baner man efterhånden skal kunne gennemføre. Men mon ikke man kan få lov til at tage det i sit eget tempo, hvis man er særligt langsom. Det er faktisk ikke så svært, de fleste skilte er meget logiske og der STÅR faktisk på dem hvad man skal:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Rally er fedt,synes både sheila og jeg. jeg elsker det samarbejde man får igang, en meget opmærksom hund og så er det sjovt atlære skiltene istedet for "bare" at skulle træne nogle øvelser. Vi er lige startet op igen efter 3mdr pause og sheila var så glad og vildt fokuseret:-D Det var kun den tobenede, der havde lidt svært ved at huske noget af det:lol: Sheila mangler kun en prøve for at være begynder mester og det satser jeg på at hun bliver til april i hedensted:5up: Derefter bliver det Mysla, der bliver prøve hund. Jeg synes nemlig det er sjovt med prøverne i Rally, der er ikke samme krav til præcision som i alm lydighed, hvilket måske gør at hund og fører lettere kan slappe af. Jeg synes rally har givet mig enmegetmere opmærksom hund i hverdagen, ikke at hun var uopmærksom før, men hun tager flere initiativer til kontakt når vi går tur nu, end hun gjorde tidligere:5up: Jeg troede egentlig at det var lige omvendt. Alt det der med at dreje hid og did og 90 grader rundt og op og ned...troede at det skulle være total præcist og hvad har vi, men det er så ikke tilfældet oder ? Jeg har trasket lidt rundt, når der har været rally før lydighedstræningen vi går til og jeg synes ellers det ser vældig indviklet ud det der står på de der skilte, der ligger på banen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Jeg troede egentlig at det var lige omvendt. Alt det der med at dreje hid og did og 90 grader rundt og op og ned...troede at det skulle være total præcist og hvad har vi, men det er så ikke tilfældet oder ? Jeg har trasket lidt rundt, når der har været rally før lydighedstræningen vi går til og jeg synes ellers det ser vældig indviklet ud det der står på de der skilte, der ligger på banen... Der er mere fokus på at hunden sidder helt lige i plads, går i rigtig position, er hurtig og alt det der i alm lydighed. I rally begynder er der rimelig stor fejl margen iforhold til hunden position i forhold til fører i en del af øvelserne og højt tempo, vægtes heller ikke så højt. Derfor er det muligt for mange flere racer at deltage:5up: Og klart man skal lige ind i skiltesystemet, men så er det heller ikke værre.. De er lettere end færdselsskilte i hvertfald:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Det er faktisk ikke så svært, de fleste skilte er meget logiske og der STÅR faktisk på dem hvad man skal:lol: Det er godt, så er der håb forude selv for sådan nogle som mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 Det er godt, så er der håb forude selv for sådan nogle som mig. og mig. Vi har i hvert fald snakket om, at det kunne være sjovt at prøve, når Bassen engang kan koncentrerer sig om andet end pjat og pjank for så vidt jeg har forstået skal de der dyr ligefrem slippes løs Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 21, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 21, 2009 og mig. Vi har i hvert fald snakket om, at det kunne være sjovt at prøve, når Bassen engang kan koncentrerer sig om andet end pjat og pjank for så vidt jeg har forstået skal de der dyr ligefrem slippes løs se det er jo også en fordel i rally:) I begynder klassen har hunden snor på hele tiden:5up: én af gundene til at jeg gerne ville til rally med sheila, da jeg så ved hvor jeg har hende henne og ikke vil udi at hun hverken til træning eller til stævne, liiige skal spæne en tur for fuld skrue, bare liiiige fordi hun kan:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 og mig. Vi har i hvert fald snakket om, at det kunne være sjovt at prøve, når Bassen engang kan koncentrerer sig om andet end pjat og pjank for så vidt jeg har forstået skal de der dyr ligefrem slippes løs Altså jeg synes I skal begynde snart - så kan vi dele erfaringer med denne nye oplevelse, og som Luckyluna siger så skal hunden have snor på i begynderklassen, så der er ingen undskyldning for at I ikke begynder snart. Jeg glæder mig nu til vi må tage snoren af... synes altid jeg nærmest vikler mig selv ind i den, når vi træner med den på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Altså jeg synes I skal begynde snart - så kan vi dele erfaringer med denne nye oplevelse, og som Luckyluna siger så skal hunden have snor på i begynderklassen, så der er ingen undskyldning for at I ikke begynder snart. Jeg glæder mig nu til vi må tage snoren af... synes altid jeg nærmest vikler mig selv ind i den, når vi træner med den på. Vi må rundt og se, hvor det tilbydes og om det kan komme til at passe ind i vovses øvrige træning. Det kræ-det kræ en mester i dæk og føren i skjul og en mester i fællesdæk, men på alle mulige andre tidspunkter er han en lille spilopmager endnu, så snor på hos begynderne lyder bare rigtig super godt ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Januar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Vi må rundt og se, hvor det tilbydes og om det kan komme til at passe ind i vovses øvrige træning. Det kræ-det kræ en mester i dæk og føren i skjul og en mester i fællesdæk, men på alle mulige andre tidspunkter er han en lille spilopmager endnu, så snor på hos begynderne lyder bare rigtig super godt ! Det lyder godt Zaz-zaz. Jeg håber I kan finde et sted hvor I kan træne det og hvis vi så begge to kommer på et hold må vi se hvem af os der først falder over hunden i en af de der vendinger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Jeg træner rally med min gamle tøs og vi skal nu op i videre gåendeklassen næste gang. Jeg er jo LP freak så mine meninger om rally er lidt blandet, men der er ingen tvivl om at det er en sjov måde at træne hund på. Til konkurrencer må man ikke have godbidder eller legetøj med i ringen og man må ikke rører heller, men ellers må man gøre - næsten - alt for at animere hunden. I begynder klassen har hunden snor på, i de to efterfølgende foregår det fri-ved-fod. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Jeg har prøvet det et par gange --som afslutning på lydighedshold... Og jeg kan kun gentage: Sjovt, sjovt, sjovt.. Hvis jeg havde energien til det, så ville jeg gå i gang med Silke.. http://www.rally-lydighed.dk/index.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Januar 22, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2009 Vi kommer vidt omkring de forskellige ting til træning, og vi har da også lige snuset lidt til rally... Det sjove er at Pablo kan alle tingene og gør dem uden at tøve...bare IKKE når vi er på banen...hehe...nøj den lille provokerende flab...stiller sig bare og glor på mig som om han ikke aner hvad "sit" betyder...hehe... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Januar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 He he.... glæder mig til at se jer til prøve en dag! Ville ikke blive overrasket, hvis I bliver bidt af det ;o) Er i hvert fald blevet utroligt populært på meget kort tid Og med de nye øvelser i Championklassen kan det kun blive endnu sjovere - glæder mig i hvert fald til at komme ud og se dem udført på banerne. Reglementet er i øvrigt også blevet rettet til og kan ses på DKK's hjemmeside - ligesom alle de nye øvelser. -Trine Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Januar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 Jeg er også blevet helt bidt af Rally :blink: Det er en rigtig sjov sport med sin hund og har tit oplevet på træningspladsen at folk hvem som har haft svært ved at få kontakt til deres hund, de opnår lige pludselig en rigtig god kontakt, fordi begge parter synes det er skægt... Ja jeg glæder mig goså til at se de nye øvelser på bane, lyder ihvertfald spændene :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 Jeg pr¢vede det for sjov et par gange i Odder DCH, da de oprettede "aktiverings hold" om l¢rdagen (et super godt initiativ forresten!). Det var rigtig hyggeligt, og ALT det jeg synes hundetræning af familiehunde skal være Denne tråd har lige fået mig til at lede efter noget i mit område :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Januar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 Har lige været inde på DKK's side og læse opdateringerne. Der er godt nok sket nogle markante ændringer siden sidste år Øvede klassen har fået en hel del flere øvelser og dermed blevet sværere (også for mig, jeg har en hulens besvær med at huske øvelserne ). Tilgengæld er det blevet "nemmere" at blive Ch. - med nemmere mener jeg at man "bare" skal bestå med 95 point 3 gange - hvor man før skulle vinde klassen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 Jeg kan slet ikke finde noget i nærheden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Januar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 Jeg kan slet ikke finde noget i nærheden :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Januar 23, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 23, 2009 jwg synes heller ikke jeg kan se noget træningssted i kreds 9 når jeg træner lydighed med jason er meget af det noget a la rally-o, men kan ikke finde noget i nærheden. VI prøvede det til afslutning en dag ved dch - rigtig sjovt:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts