Hop til indhold

Hvad forlanger/kræver I af jeres træning?


Aslan
 Share

Recommended Posts

:5up: fra mig ;o) Det skal være sjovt - og det der med at lydighedstræning ikke er sjovt - hvor kom det nu fra? Det kan det altså sagtens være :lol:

 

Og med hensyn til at sige til og fra - sådan SKAL det være! Man skal aldrig gøre noget, bare fordi træneren siger det.

 

Altså, jeg synes jo, det er sjovt at lave noget med den bette ;-) Men måske mangler jeg bare fantasi til at afveksle noget mere :oops: for de endeløse repetitioner af de samme øvelser, i den samme rækkefølge jeg ser nogle (specielt i Sch.hunde Klubben) udføre er da :gab::gab:

 

Så fantasi og inspiration søges a015.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 142
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen

Bliver lidt ærgerlig når jeg hører nogle fortælle, at de syntes lydighedstræning er kedelig.

 

Selv elsker jeg at træne lydighed (og ag :lol:) og både hundene og jeg har det sjovt med det - kan det mon ikke også skyldes indgangsvinklen til træningen?

Starter man en trænings'session' ud med at tænke - ej hvor er det altså bare keeedeligt - jamen så bliver træningen nok også derefter :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver lidt ærgerlig når jeg hører nogle fortælle, at de syntes lydighedstræning er kedelig.

 

Selv elsker jeg at træne lydighed (og ag :lol:) og både hundene og jeg har det sjovt med det - kan det mon ikke også skyldes indgangsvinklen til træningen?

Starter man en trænings'session' ud med at tænke - ej hvor er det altså bare keeedeligt - jamen så bliver træningen nok også derefter :confused:

 

ja jeg synes også lydighedstræning er sjovt:) Men jeg har nu ikke gået specifik på hold i det, bare trænet selv og dét er skægt og udfordrende. Jeg kan godt lide de små finesser, men jeg gider da heller ikke gentagelse på gentagelse, jeg varierer hele tiden:-D

 

agility og spor synes jeg tilgengæld er kedeligt:shock: spor fordi det tager SÅÅÅÅ lang tid at forberede ovs. Sheila elsker det.

Agility fordi jeg finder det så stressende og ikke finesse orienteret nok, det jeg har prøvet også fordi sheila bare synes jeg skulle tage at skride hvis jeg vil udsætte hende for sådan noget:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
ja jeg synes også lydighedstræning er sjovt:) Men jeg har nu ikke gået specifik på hold i det, bare trænet selv og dét er skægt og udfordrende. Jeg kan godt lide de små finesser, men jeg gider da heller ikke gentagelse på gentagelse, jeg varierer hele tiden:-D

 

agility og spor synes jeg tilgengæld er kedeligt:shock: spor fordi det tager SÅÅÅÅ lang tid at forberede ovs. Sheila elsker det.

Agility fordi jeg finder det så stressende og ikke finesse orienteret nok, det jeg har prøvet også fordi sheila bare synes jeg skulle tage at skride hvis jeg vil udsætte hende for sådan noget:lol:

 

Agility er da netop om noget finesseorienteret - alle bevægelser skal koordineres osv for at det hele skal gå op i en højere enhed. Mht stress, så oplever man det sikekrt forskelligt fra person til person - jeg elsker det og det gør hundene også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver lidt ærgerlig når jeg hører nogle fortælle, at de syntes lydighedstræning er kedelig.

 

Selv elsker jeg at træne lydighed (og ag :lol:) og både hundene og jeg har det sjovt med det - kan det mon ikke også skyldes indgangsvinklen til træningen?

Starter man en trænings'session' ud med at tænke - ej hvor er det altså bare keeedeligt - jamen så bliver træningen nok også derefter :confused:

 

Kan kun tale for mig selv, og for mig gælder det mest om mangel på fantasi og inspiration til, hvordan man varierer øvelserne og mixet af øvelser i en "session" mest muligt :hmm: - jeg mener, der er kun så mange måder, man kan træne fx. "sit" eller "dæk" på :???: og da resultatet gerne skulle være ensartet, så kan det hele godt gå hen og blive temmeligt ensformigt :???: (= kedeligt :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Agility er da netop om noget finesseorienteret - alle bevægelser skal koordineres osv for at det hele skal gå op i en højere enhed. Mht stress, så oplever man det sikekrt forskelligt fra person til person - jeg elsker det og det gør hundene også.

 

ja jeg manglede lige et punktum.. Det agility jeg har prøvet var ikke nok, iforhold til havd jeg mener det kunne være og så blive det kedelig for mig, hvis det bare er at rende igennem en bane...

 

Og helt klart vi er forskellige ligesom vores hunde, derfor er det jo godt med flere "sportsgrene":5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forventer:

 

- at træneren er forberedt, oplagt og ved, hvad der skal trænes

- at træneren kan se, hvor vaps og fører er og arbejder derfra

- at træneren accepterer, hvis vi vælger en øvelse fra

- at træneren har mere end en model for hvordan en øvelse kan læres

 

 

Hvordan andre på holdet opfører sig (f.eks. råben og skrigen af deres hund) er deres valg som ikke vedkommer mig og ej hellere ødelægger mit gode humør (jeg er ikke perfekt og skal derfor ikke belære andre).

 

Mht metoderne på træningspladsen, så er Simba jo en nymodens godbid-og-pædagog-hund, så det er så sådan jeg forsøger at træne ham. Hvordan andre gør er ikke mit bord.

 

Og låne ham ud til træner eller andre på holdet ? Det har han været vant til fra han var få uger gammel via ringtræning, hvor man tit bytter hund og det har han overlevet fint indtil nu.Der er nu heller ingen hverken her eller der eller nogle steder, der har udsat ham for noget sjælerystende...hvis man overhovedet kan ryste den hund og hans skumle sjæl. Den ene træner på PH-holdet har udtalt: "Du kan sparke lortet i røven og han vil vende sig om og kigge på dig, mens han tænker; Slog du dig ?"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Bliver lidt ærgerlig når jeg hører nogle fortælle, at de syntes lydighedstræning er kedelig.

 

Selv elsker jeg at træne lydighed (og ag :lol:) og både hundene og jeg har det sjovt med det - kan det mon ikke også skyldes indgangsvinklen til træningen?

Starter man en trænings'session' ud med at tænke - ej hvor er det altså bare keeedeligt - jamen så bliver træningen nok også derefter :confused:

 

 

ja jeg indrømmer gerne at jeg lynhurtigt kører træt i lydighedstræningen jeg er mere til at komme igang med de mere sjove ting som rondering,spor,bid alt andet end det kedelige lydig

 

jeg synes det er sjovt i 5 min derefter synes jeg det er kedeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver lidt ærgerlig når jeg hører nogle fortælle, at de syntes lydighedstræning er kedelig.

 

Selv elsker jeg at træne lydighed (og ag :lol:) og både hundene og jeg har det sjovt med det - kan det mon ikke også skyldes indgangsvinklen til træningen?

Starter man en trænings'session' ud med at tænke - ej hvor er det altså bare keeedeligt - jamen så bliver træningen nok også derefter :confused:

 

Hehe :lol: Jeg har altid været til lydighed, med samtlige hunde jeg har trænet. jeg har altid syntes det var sjovt og har altid fundet stor motivation i det...

Men med Dumle :roll:Han syntes det er kedeligt og han gider ikke lydighed. Jeg må ærlig indrømme at jeg har kæmpet for at få ham til at finde det interessant, men først efter vi er gået helt andre veje med tricks osv. er han begyndt at "accepterer" lydigheden, men han finder det bestemt ikke sjovt. Kun de ting han må bruge næsen til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan kun tale for mig selv, og for mig gælder det mest om mangel på fantasi og inspiration til, hvordan man varierer øvelserne og mixet af øvelser i en "session" mest muligt :hmm: - jeg mener, der er kun så mange måder, man kan træne fx. "sit" eller "dæk" på :???: og da resultatet gerne skulle være ensartet, så kan det hele godt gå hen og blive temmeligt ensformigt :???: (= kedeligt :oops:)

 

 

Fortæller jo så bare at du har misforstået et elelr andet. Gælder så vist temmelig mange herinde :oops: eller? :blink:

 

Når hunden kan enkeltøvelser, burde man jo gå over at træne i helheder. Koble tingene sammen, og derved få et program ud af det.

 

Intet formål i at jeg standser markprøvetræningen efter "Fri ved fod", når denne øvelse reelt set kun har praktisk betydning indtil jeg når ud hvor der skal apporteres.

 

Intet formål i at jeg standser markprøvetræningen ved "Apport", når denne aflevering burde kobles efter et frit søg, elelr en dirigering.

 

Intet formål i at jeg standser træningen efter jeg har lært hunden dirigering, når denne ofte i praksis ender i et frit søg, og derefter en aflevering........

 

"Fantasien" til at gøre træningen interessant og givende mangler kun ikraft af at man ikke har et "målbillede". Hvor vil jeg gerne nå hen? Hvad skal hunden kunne? Hvordan vil jeg nå derhen? Hvilke delmål rammer jeg undervejs? osv.

 

Og alt dette her bygger man mestenddels op til derhjemme, udenfor træningspladsen.

Intet formål i at ville lære ens hund at gå ordentligt og uforstyrrende i line, hvis man tillader hunden at bestemme hvor man går hen på ens gåture. "Seee den græstot...dén skal jeg da liiige snuse til engang" SUper :5up: Du har nu med succes lært hunden at det betaler sig at trække i linen :blink: :mrgreen:

 

Bare et generelt indlæg, baseret løst på dit indlæg ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Træning skal være sjovt - både for mig og hunden ... og måske især for hunden - ellers kan det være lige meget ...

 

Jeg kræver mere af træningen i dag, end jeg gjorde da Tulle var hvalp - jeg ved også meget mere nu - og ved også meget bedre, hvad jeg vil være med til og ikke vil være med til ... Bl.a. vil Bimsen aldrig opleve at være med i et frikvarter, hvor hunde af alle størrelser leger ukontroleret mellem hinanden - det var Tulle med til - og med dumme følger ... men jeg vidste ikke bedre - og gik ud fra, at trænerne vidste bedst ... Nu ved jeg, at jeg er den der ved mest om mine hunde - og det har jeg det faktisk fint med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe :lol: Jeg har altid været til lydighed, med samtlige hunde jeg har trænet. jeg har altid syntes det var sjovt og har altid fundet stor motivation i det...

Men med Dumle :roll:Han syntes det er kedeligt og han gider ikke lydighed. Jeg må ærlig indrømme at jeg har kæmpet for at få ham til at finde det interessant, men først efter vi er gået helt andre veje med tricks osv. er han begyndt at "accepterer" lydigheden, men han finder det bestemt ikke sjovt. Kun de ting han må bruge næsen til :lol:

 

Jeg gad dog nok snart vide om nogle hunde skriger af begejstring over lydighed, når de først har prøvet spor og andet lignende guf.

 

For Simba er der ingen vej udenom. Han skal til LP for at holde lidt styr på tropperne, meeeeeen jeg tror nu nok han kunne finde på det, der er sjovere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker lydighedstræning -og det gør Chivas også!! :mrgreen: Jeg træner efter DKKs LP program og det syntes jeg bestemt ikke er kedeligt, der er så mange småfinesser at arbejde på plads hele tiden at der bliver rigelig variation i træningen :-D

Chivas og jeg har holdt en vinterpause på nogen mdr. nu her, da jeg først havde et kuld hvalpe og Chivas derefter fik kennelhoste..:megaked::mad: Men nu skal vi igang igen med LP3 og eliteklassen, vi vil i år træne elite, men gå til prøver i LP3 og så er vi forhåbentlig klar til prøver i eliteklassen til næste år, det er vi nemlig ikke endnu selvom Chivas blev Lydigheds Champion i foråret 2008.. :neutral: Men forhåbentlig til næste år! :5up:

 

Men hvis man går lydighed efter brugs programmerne, kan jeg godt forstå at det hurtigt bliver kedeligt det syntes jeg også selv, der er ikke de store forandringer fra klasse til klasse og der er som regel heller ikke nær så mange små finesser som i DKKs LP progam :blink:

 

Da jeg som sagt træner lydighed på konkurrence plan forventer jeg en træner der kan; følge mig og min hund hele vejen hvis man kan sige det sådan, altså en træner der allerede når hunden er hvalp kan lære mig hvordan jeg skal indlære de forskellige øvelser, så jeg også kan bruge dem den dag vi -forhåbentlig, skal i eliteklassen, uden at jeg skal til at lære hunden øvelserne forfra.. Og sådanne trænere kan være svære at finde :(

Derudover forventer jeg at min træner hele tiden holder sig opdateret om den nyeste viden og indlæringsteknik og at h*n har mere end én mulig metode til at indlære en øvelse i kufferten og sidst men ikke mindst så forventer jeg at h*n engagere sig sine kusister så hver enklte får lige præcis det de har brug for! :-D

 

- Men jeg er så heldig at have verdens bedste træner, der opfylder alle de ovennævnte krav og meget mere til! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bettesmor
Hmm.... nu sidder jeg jo her som almindelig "frivillig" træner i en DKK kreds... har selvfølgelig DKK's instruktøruddannelse samt efteruddannelser og diverse kurser både med og uden egen hund.

 

Hvis mine kursister sidder med en "forkert" mavefølelse i forhold til min træning ville jeg ønske, at de fortalte mig det - kan jeg ikke efterkomme deres ønske, så synes jeg de skal finde et andet træningssted eller en anden instruktør. Nu instruerer jeg ikke i hårde metoder, ligesom jeg heller ikke praktiserer dem på kursisters hunde (eller mine egne for den skyld), så det er ikke den slags vi er ude i.... Men kan ikke forstå, at I vil BETALE for at gå på et hold, hvor I ikke føler jer godt tilpas eller endda er nødt til at forlade banen i vrede pga. træneren.... det begriber jeg simpelthen ikke! Det er jeres hunde det handler om det her! Instruktører og lærere har ufattelig stor autoritet og især som førstegangshundeejere er det vigtigt at gå et sted, man har tillid til, ellers kan det gå helt galt!

 

http://da.wikipedia.org/wiki/Milgram-eksperimentet

 

Mange kender nok Milgrams eksperiment, men for dem der ikke gør, vil jeg lige opfordre til at læse om lydighedens dilemma....

 

-Trine

 

Og dette har du også fuldstændig ret i.

 

jeg kan også sige, at jeg gør mig bestemt nogle brugbare erfaringer - nemlig at første gang tog jeg ukritisk hen i en dkk klub, fordi jeg troede det var nok et godt sted. Andet sted, havde jeg gjort mig erfaring for at spørge til om de råbte og skreg af hundende, og de forventede at jeg brugte dressurline, om hvad de forventede at en hunde skulle kunne efter en lektion.. og jeg var positiv indstillet.

og denne gang har jeg så gjort mig nogle andre erfaringer... men ting som jeg nok ikke helt, havde troet det var nødvendigt at spørge om, fordi jeg da antager at man selvfølgelig mener at en hund må snuse på jorden eller at opmærksomhed er vigtigt.

men omvendt er det jo så også bare min naivitet - et eller andet sted findes der jo sikkert et hold, de er mere egnet til mig og min hund. jeg skal bare lige finde det først. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker lydighedstræning -og det gør Chivas også!! :mrgreen: Jeg træner efter DKKs LP program og det syntes jeg bestemt ikke er kedeligt, der er så mange småfinesser at arbejde på plads hele tiden at der bliver rigelig variation i træningen :-D

Chivas og jeg har holdt en vinterpause på nogen mdr. nu her, da jeg først havde et kuld hvalpe og Chivas derefter fik kennelhoste..:megaked::mad: Men nu skal vi igang igen med LP3 og eliteklassen, vi vil i år træne elite, men gå til prøver i LP3 og så er vi forhåbentlig klar til prøver i eliteklassen til næste år, det er vi nemlig ikke endnu selvom Chivas blev Lydigheds Champion i foråret 2008.. :neutral: Men forhåbentlig til næste år! :5up:

 

Men hvis man går lydighed efter brugs programmerne, kan jeg godt forstå at det hurtigt bliver kedeligt det syntes jeg også selv, der er ikke de store forandringer fra klasse til klasse og der er som regel heller ikke nær så mange små finesser som i DKKs LP progam :blink:

 

Da jeg som sagt træner lydighed på konkurrence plan forventer jeg en træner der kan; følge mig og min hund hele vejen hvis man kan sige det sådan, altså en træner der allerede når hunden er hvalp kan lære mig hvordan jeg skal indlære de forskellige øvelser, så jeg også kan bruge dem den dag vi -forhåbentlig, skal i eliteklassen, uden at jeg skal til at lære hunden øvelserne forfra.. Og sådanne trænere kan være svære at finde :(

Derudover forventer jeg at min træner hele tiden holder sig opdateret om den nyeste viden og indlæringsteknik og at h*n har mere end én mulig metode til at indlære en øvelse i kufferten og sidst men ikke mindst så forventer jeg at h*n engagere sig sine kusister så hver enklte får lige præcis det de har brug for! :-D

 

- Men jeg er så heldig at have verdens bedste træner, der opfylder alle de ovennævnte krav og meget mere til! :5up:

 

Tak fordi det ikke kun er mig der er detalje-nørd ;o) Vi har dog desværre ikke rigtigt konkurrencenerver her i huset, så prøver bliver det lidt småt med - håber dog at komme lidt igang igen i år...

 

Du træner ved Åsa, ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg synes jo, det er sjovt at lave noget med den bette ;-) Men måske mangler jeg bare fantasi til at afveksle noget mere :oops: for de endeløse repetitioner af de samme øvelser, i den samme rækkefølge jeg ser nogle (specielt i Sch.hunde Klubben) udføre er da :gab: :gab:

 

Så fantasi og inspiration søges a015.gif

 

I skal jo bare videre, så I kan komme igang med de sjove ting ;o) Der hvor alle detaljerne skal trænes :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak fordi det ikke kun er mig der er detalje-nørd ;o) Vi har dog desværre ikke rigtigt konkurrencenerver her i huset, så prøver bliver det lidt småt med - håber dog at komme lidt igang igen i år...

 

Du træner ved Åsa, ikke :lol:

 

:mrgreen: Det lære man, det med konkurrencenerver :-D Og jo, jeg træner ved Åsa, så det bliver efter min mening ikke meget bedre! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: Det lære man, det med konkurrencenerver :-D Og jo, jeg træner ved Åsa, så det bliver efter min mening ikke meget bedre! :5up:

 

Jamen, jeg har jo været god til det en gang... kun sådan lidt spændt dengang jeg gik op med Robin (min klasse 3 terrier)... men med Kimmi? Første gang havde jeg den der spændt/nervøs følelse og den reagerede hun bare rigtig meget på.... og det er simpelthen en ond spiral for os :megaked: Jo mere jeg prøver på ikke at være nervøs - jo værre bliver det! Vi er efterhånden nået der til, hvor jeg er klar til indlæggelse bare jeg skal op til en for sjov prøve til afslutning i klubben..... suk, altså!

 

Må vist snart have noget terapi :blink:

 

Havde vilde planer om at køre ned og træne med jer på et tidspunkt, men med arbejde hver anden lørdag og en masse rallydømning, så blev det aldrig rigtig til noget.... Ville ellers gerne træne ved Åsa! En af Kimmis hvalpe går dernede ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, jeg har jo været god til det en gang... kun sådan lidt spændt dengang jeg gik op med Robin (min klasse 3 terrier)... men med Kimmi? Første gang havde jeg den der spændt/nervøs følelse og den reagerede hun bare rigtig meget på.... og det er simpelthen en ond spiral for os :megaked: Jo mere jeg prøver på ikke at være nervøs - jo værre bliver det! Vi er efterhånden nået der til, hvor jeg er klar til indlæggelse bare jeg skal op til en for sjov prøve til afslutning i klubben..... suk, altså!

 

Må vist snart have noget terapi :blink:

 

Havde vilde planer om at køre ned og træne med jer på et tidspunkt, men med arbejde hver anden lørdag og en masse rallydømning, så blev det aldrig rigtig til noget.... Ville ellers gerne træne ved Åsa! En af Kimmis hvalpe går dernede ;o)

 

Øv hvor træls for jer :( Jeg lider heldigvis ikke særligt meget af 'dårlige nerver' ved LP prøver, jeg glæder mig mest bare :mrgreen: Så jeg føler mig rimeligt priviligeret, jeg kender også andre der er rimeligt plaget af nerver.. :(

- Tilgengæld ville jeg med garangti få dårlige nerver hvis jeg skulle til Rally, det er altså for forvirrende for mig :mrgreen:

 

Åsa er også bare en kanon træner, men desværre så kniber det efterhånden også for mig at komme til træning hos hende, da jeg ikke har kørekort og mine transport muligheder er svundet noget ind :megaked: Men jeg har da heldigvis et godt forhold til hende og ringer også gerne hvis der er noget jeg er i tvivl om :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor træls for jer :( Jeg lider heldigvis ikke særligt meget af 'dårlige nerver' ved LP prøver, jeg glæder mig mest bare :mrgreen: Så jeg føler mig rimeligt priviligeret, jeg kender også andre der er rimeligt plaget af nerver.. :(

- Tilgengæld ville jeg med garangti få dårlige nerver hvis jeg skulle til Rally, det er altså for forvirrende for mig :mrgreen:

 

Åsa er også bare en kanon træner, men desværre så kniber det efterhånden også for mig at komme til træning hos hende, da jeg ikke har kørekort og mine transport muligheder er svundet noget ind :megaked: Men jeg har da heldigvis et godt forhold til hende og ringer også gerne hvis der er noget jeg er i tvivl om :-)

 

Øv, transport af hund uden bil er altså også meget besværligt.... hvordan kommer du så rundt til prøver og sådan???

Link til indlæg
Del på andre sites

I skal jo bare videre, så I kan komme igang med de sjove ting ;o) Der hvor alle detaljerne skal trænes :cool:

 

Du kan tro, at jeg glæder mig til at komme dertil :cool: Kan du se at få mig der :blink: :mrgreen:

 

"Fantasien" til at gøre træningen interessant og givende mangler kun ikraft af at man ikke har et "målbillede". Hvor vil jeg gerne nå hen? Hvad skal hunden kunne? Hvordan vil jeg nå derhen? Hvilke delmål rammer jeg undervejs? osv.

 

Jamen, jeg ved præcis, hvad jeg vil med træningen, og hvad vi træner i mod - og det er BHP :5up: og så naturligvis den almindelige hus-behov-lydighed ;-)

 

Jeg tror faktisk, at grunden til, at lydhedhedstræning for mig står som noget kedeligt, er et unghundehold, jeg gik på med Bondo :???:

 

I 1 stiv time trænede vi sit, dæk, stå, kun afbrudt af én tandvisning, og så fik vi ellers at vide, at vi skulle "nøkke" hunden i linen uafbrudt :mad: :damn:det var det mest dræbende kedelige, jeg har været med til :gab: og Bondo synes ikke det var spor sjovere :blink: pudsigt nok er der kun 2 tilbage fra holdet i Kredsen i dag inkl. mig - alle andre er pist væk :???: og pudsigt nok bliver nye i Kredsen væk efter maks. 3. træningsdag med samme instruktører :rolleyes:

 

Ikke sladre til Spliten vel :engel: men den træning, jeg hidtil har modtaget på hvalpe- og unghundeholdet i DKK, har givet mig blod tilbage på tanden med hensyn til lydighedstræningen, men derfor har jeg stadig brug for inspiration og fantasi til at komme videre :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, transport af hund uden bil er altså også meget besværligt.... hvordan kommer du så rundt til prøver og sådan???

 

Det bliver også et større og større problem :megaked: Enten har jeg kørt med min mor, men hun kommer ikke rigtig nogen vejne med sim hund, så det bliver efterhånden ikke til så meget og ellers har jeg kørt med Åsa, men hun har snart for mange hunde til at Chivas også kan være i bilen :blink:

Er det her på fyn, så kan min kæreste køre mig frem og tilbage, men der jeg jo ikke så mange prøver på fyn :( Og min kæreste interessere sig ikke så meget for det at jeg vil forlange at han skal sidde og glane en hele dag til en prøve -medmindre det er en 'vigtig' prøve som da vi var til DM, der var han med fordi der ikke var nogen jeg kunne køre med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Det bliver også et større og større problem :megaked: Enten har jeg kørt med min mor, men hun kommer ikke rigtig nogen vejne med sim hund, så det bliver efterhånden ikke til så meget og ellers har jeg kørt med Åsa, men hun har snart for mange hunde til at Chivas også kan være i bilen :blink:

Er det her på fyn, så kan min kæreste køre mig frem og tilbage, men der jeg jo ikke så mange prøver på fyn :( Og min kæreste interessere sig ikke så meget for det at jeg vil forlange at han skal sidde og glane en hele dag til en prøve -medmindre det er en 'vigtig' prøve som da vi var til DM, der var han med fordi der ikke var nogen jeg kunne køre med :blink:

 

Han er da sød ;-)

og hvis du spørger han, vil jeg tro han gerne vil gøre dig den tjeneste, om ikke andet så for at gøre dig glad, ( tror jeg )

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er da sød ;-)

og hvis du spørger han, vil jeg tro han gerne vil gøre dig den tjeneste, om ikke andet så for at gøre dig glad, ( tror jeg )

 

Ja det er han da :-D Meeeen, han finder sig nu i meget fra min side hvad hunde halløj angår, så der er grænser for hvad jeg vil forlange af ham, men hvis jeg syntes at den pågældende prøve er vigtig nok, kan det godt ske at han komme til at sidde ved ring siden og glo en hel dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Ja det er han da :-D Meeeen, han finder sig nu i meget fra min side hvad hunde halløj angår, så der er grænser for hvad jeg vil forlange af ham, men hvis jeg syntes at den pågældende prøve er vigtig nok, kan det godt ske at han komme til at sidde ved ring siden og glo en hel dag :mrgreen:

 

Har du prøvet at give ham en lille gave, med et kort som fortæller ham

hvor meget det betyder for dig at han stiller sig til rådighed for dit hundehaløj,

ved du ikke at bestikkelse ( en gave 0g en god middag ) fremmer forståelsen hos os hankøn :-P:engel:

Ros ham og han bliver som din hund, lydig og føjelig, UPS det har jeg aldrig sagt

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...