Hop til indhold

Stadig i tvivl!


Tonks
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO
Har jeg taget, men listen med hunde var så lang at jeg lige så godt kunne have ladet være :rolleyes::lol:

 

Nu kan jeg natrurligvis ikke huske hvilken, men jeg husker jeg engang så en test, som bagefter oplyste 'egnetheden' i procenter. Man kunne så klikke på et link for hver enkelt race og læse om, f.eks. hvad det var der havde været årsag til, at netop denne race ikke kunne anbefales 100% - der kunne f.eks. stå, at man havde svaret maks. så og så lang tid til pelspleje, men at denne race gerne skulle have så og så meget tid ekstra. Syntes det var en fin test, fordi man direkte kunne se, hvor det var 'problemzonerne' lå, så kunne man nemlig tage stilling til, om det var noget man kunne/ville lave om på. Desværre kan jeg ikke huske, hvilken test det var, så det hjælper jo ikke ret meget :( Måske andre ved mere?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 329
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu kan jeg natrurligvis ikke huske hvilken, men jeg husker jeg engang så en test, som bagefter oplyste 'egnetheden' i procenter. Man kunne så klikke på et link for hver enkelt race og læse om, f.eks. hvad det var der havde været årsag til, at netop denne race ikke kunne anbefales 100% - der kunne f.eks. stå, at man havde svaret maks. så og så lang tid til pelspleje, men at denne race gerne skulle have så og så meget tid ekstra. Syntes det var en fin test, fordi man direkte kunne se, hvor det var 'problemzonerne' lå, så kunne man nemlig tage stilling til, om det var noget man kunne/ville lave om på. Desværre kan jeg ikke huske, hvilken test det var, så det hjælper jo ikke ret meget :( Måske andre ved mere?

 

Det var den på Animal ;-) mig og Shih Tzuen er 95% match :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det Happy Noise du skal over og besøge ? Dem kan jeg ihvertfald anbefale, der kommer min skønne Luna jo fra.

 

DET er det ja :5up:

 

det er Kishi der skal parres nu her i løbet af feb./marts :engel: og har regnet lidt på det mht. drægtighed og hvornår jeg så vil kunne få hvalpen hjem hvis det blir fra dét kuld (hvis Marianne kan lide mig :blink: )

 

Og det passer bare godt med hvornår jeg flytter og sådan :5up:

 

Glæææder mig sådan til at besøge dem og møde hundene IRL...så også opdaterings billeder af Luna derinde :hjerte: skøøøn vov !!

Link til indlæg
Del på andre sites

DET er det ja :5up:

 

det er Kishi der skal parres nu her i løbet af feb./marts :engel: og har regnet lidt på det mht. drægtighed og hvornår jeg så vil kunne få hvalpen hjem hvis det blir fra dét kuld (hvis Marianne kan lide mig :blink: )

 

Og det passer bare godt med hvornår jeg flytter og sådan :5up:

 

Glæææder mig sådan til at besøge dem og møde hundene IRL...så også opdaterings billeder af Luna derinde :hjerte: skøøøn vov !!

 

Årh er det Kishi der skal parres hun er jo Lunas mor :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah, prøv lige at læse hvad han skriver. Ja, de viser egnetheden i %, men der står ikke noget om, hvorfor matchet er godt/dårligt. Tror ikke det er den. De fleste tests jeg har set, viser i %

 

Jo det er den, den viser et billede af hver af hundene. Nedenunder står der så match i % og når man klikker på billedet kommer der fakta frem med antal prikker der indikere de forskellige ting og så kan man se at den fx. kræver mere pelspleje end jeg havde skrevet på. Derfor kun 95%

Link til indlæg
Del på andre sites

Klart :5up: det er jo derfor jeg skal hen og besøge dem :mrgreen:

 

Far til de kommende hvalpe kommer vist nok udefra, ved ik hvem Luna's farmand er :engel:

 

 

Ja, jeg tror også de bruger en anden han denne gang, for at få nyt blod ind. Lunas far er Remi, som de har derhjemme. Han er meget dejlig også.

 

Shih Tzu er virkelig dejlige, de har jo som andre selskabshunde meget brug for at være tæt og meget sammen med deres ejer.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg tror også de bruger en anden han denne gang, for at få nyt blod ind. Lunas far er Remi, som de har derhjemme. Han er meget dejlig også.

 

Shih Tzu er virkelig dejlige, de har jo som andre selskabshunde meget brug for at være tæt og meget sammen med deres ejer.:5up:

 

Nåå :-) Han er godt nok også en smuksak da :5up: din tøs har gode gener :lun:

 

Ja, det er jo det. Elsker at de gerne vil med de steder man selv går hen :engel:

Og str. er også perfekt...ikke chihuahua lille, men ikke større end den kan komme i en taske når vi skal med bus og tog :5up:

 

Hvis det blir en ST jeg skal have, skal den helt sikkert hvalpe klippes, ligesom din Luna :rolleyes: Det er bare sååå nuser :lun:

 

Marianne snakkede også om den tænd/sluk knap jeg har læst om, at de er gerne aktive og leger og sådan. Men forstår også at NU er det tid til at hygge og slappe af :engel: skøn hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det er den, den viser et billede af hver af hundene. Nedenunder står der så match i % og når man klikker på billedet kommer der fakta frem med antal prikker der indikere de forskellige ting og så kan man se at den fx. kræver mere pelspleje end jeg havde skrevet på. Derfor kun 95%

 

Jeg kan sagtens se, hvad du mener, men det, der sker er, at du selv regner dig frem til, hvorfor procenter er under 100 ved at læse og kigge på det fakta der kommer. Den Thomas taler om forstår jeg sådan, at den skulle skrive det ud for en, hvor det ikke er fuldt ud. Men det er jo fint, så længe du selv kan tænke dig frem til det. Håber så bare, at du fanger det hele :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens se, hvad du mener, men det, der sker er, at du selv regner dig frem til, hvorfor procenter er under 100 ved at læse og kigge på det fakta der kommer. Den Thomas taler om forstår jeg sådan, at den skulle skrive det ud for en, hvor det ikke er fuldt ud. Men det er jo fint, så længe du selv kan tænke dig frem til det. Håber så bare, at du fanger det hele :5up:

 

ahh :5up: oki

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er ikke en hund der kravler på væggene, men motion og aktivitet "kræver" mine da ;-)

 

Har du tænkt på ferie osv. når tiden kommer til hvalp ?

 

Ja, det er klart men udfra hvad jeg har læst så er det en hund der går "død" før mig ;-):lol:

 

Ja, jeg tager meget sjældent på ferie og gør jeg det er det som regel i Danmark. Ellers må den komme med, kan dette dog ikke lade sig gøre så vil min mormor gerne passe den. Skulle det ske at mormor ikke kan, så kan min mor. Kan min mor ikke så forsøger jeg at finde en privat til at passe den ;-)

 

Som SIDSTE udvej må den på internat :rolleyes: men også kun hvis der ikke er andet at gøre. Tror næsten hellere jeg ville aflyse turen end sende en hund på internat, man hører squ så meget møg om det :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

ahh :5up: oki

 

Jeg har glugget lidt. På pedigree.dk er der en test, som giver lidt den effekt. Men ikke i procent. Tror altså ikke det var den han mente, og den er meget basal. Men ok alligevel. Jeg hapsede den lige, og jeg skal have løwchen, eller japansk spits (staves?) ifølge den (som de allermest egnede). Må sige, at den har ret med løwchen i hverrt fald.

 

Det er rigtig smart, at den viser alle hundene, og hvor meget de afviger fra ens svar. Det kan også være brugbart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...