Hop til indhold

Stadig i tvivl!


Tonks
 Share

Recommended Posts

sys bare bestemt at det var den på pedigree der gav en alen lang liste, der slet ikke var til at overskue :genert:

 

Det kan jo være, at du har tænkt på listen over alle hunderacerne der er med? I øverste felt får man et par stykker, som passer bedst. Resten står i listen. Tallene svarer til, hvor meget de afviger. Man kan klikke på dem, og se hvordan. Men som sagt, satdig meget lidt dybdegående.

 

Jeg synes den fra animal planet gav en enorm liste over hunde, som man passede med ned til de nogleogfirs procent såvidt jeg husker. Tror du ikke det er den du tænker på?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 329
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg er ret sikker på det var det der mentes ;-)

 

nåå :lol: hovsa :engel:

 

Hvis jeg har regnet rigtigt så vil hvalpen være gammel nok i Juli og der har jeg jo ferie, arbejder jo godt nok i zoo. Men er sikker på jeg kan lave en aftale med min chef eller få lidt færre timer i den første tid :5up:

 

Og de dage hvor jeg skal arbejde længe/-re, der er min mormor tæt på og kan passe hende/den mens jeg er væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

nåå :lol: hovsa :engel:

 

Hvis jeg har regnet rigtigt så vil hvalpen være gammel nok i Juli og der har jeg jo ferie, arbejder jo godt nok i zoo. Men er sikker på jeg kan lave en aftale med min chef eller få lidt færre timer i den første tid :5up:

 

Og de dage hvor jeg skal arbejde længe/-re, der er min mormor tæt på og kan passe hende/den mens jeg er væk.

 

 

Ok, så skulle det jo kunne planlægges, så du forhåbentlig kan holde fri nogle uger når du evt. får hvalp ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så skulle det jo kunne planlægges, så du forhåbentlig kan holde fri nogle uger når du evt. får hvalp ;-)

 

yep ;-) kan dog ikke holde 100% fri da jeg skal tjene penge til depositummet til min nye lejlighed i Jelling.

 

Jeg flytter jo først i August, men tænker at der har jeg jo allerede opsagt min lejlighed i Vejle så DER kan de ikke smide mig ud pga. en hund :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

yep ;-) kan dog ikke holde 100% fri da jeg skal tjene penge til depositummet til min nye lejlighed i Jelling.

 

Jeg flytter jo først i August, men tænker at der har jeg jo allerede opsagt min lejlighed i Vejle så DER kan de ikke smide mig ud pga. en hund :engel:

 

 

Jeg håber da godt nok du holder fri når du får en lille hvalp, eller ihvertfald har nogen som kan være hos hende. Nu ved jeg jo ikke hvor længe du er på job ? Men det tager jo tid, at lære at være alene hjemme for en hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

yep ;-) kan dog ikke holde 100% fri da jeg skal tjene penge til depositummet til min nye lejlighed i Jelling.

 

Jeg flytter jo først i August, men tænker at der har jeg jo allerede opsagt min lejlighed i Vejle så DER kan de ikke smide mig ud pga. en hund :engel:

 

... amen det bliver du da nødt til.

 

Ingen hund uden barsel! :-D Hvis ikke økonomien er til at holde ferie når hunden kommer, er det ikke tiden at få hund på imo. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev jo lige at de dage hvor jeg skal arbejde der kan min mormor have den ;-)

 

De første par uger, skal jeg self. ikke arbejde så meget, men Juli er den travle måned/højsæson og jeg er nødt til at arbejde nogen dage om ugen for at få råd til min lejighed.

 

Jeg gør hvad jeg skal - kan mormor ikke så finder jeg en løsning/får en til at overtage min vagt eller noget. Det finder jeg ud af til den tid ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
... amen det bliver du da nødt til.

 

Ingen hund uden barsel! :-D Hvis ikke økonomien er til at holde ferie når hunden kommer, er det ikke tiden at få hund på imo. :oops:

hep :5up:

 

fra en der pt. står uden job (og desværre ikke kan finde et :megaked:): Det KOSTER at have dyr - især en lille hvalp - så hvis man ikke har pengene og ikke er sikker på de kommer den næste lange periode så bør man vente. Jeg var sikker i min sag mht. job og studie, men jobbet blev jeg sygemeldt fra og da jeg så begyndte på en uddannelse var det bare ikke det rigtige, men pga. krisen kan jeg nu ikke få et job, så mit råd til dig er: Er du ikke 100 % sikker på at pengene kommer så VENT - det er slemt nok at sørge for dig selv med meget lidt at gøre med, men har man også dyrene så er det altså hårdt at få det hele til at køre rundt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men det har vi jo også, så stadigvæk hov hov :-P

 

Sorry :engel: mener bare at man kan aldrig helt vide hvem og hvad det er man overlader sin hund til. Bryder mig slet ikke om at de skal i bur :confused:

 

Nogen steder er uden tvivl bedre end andre, men man kan jo aldrig vide hvordan ens hund blir behandlet når man er gået :(

Link til indlæg
Del på andre sites

hep :5up:

 

fra en der pt. står uden job (og desværre ikke kan finde et :megaked:): Det KOSTER at have dyr - især en lille hvalp - så hvis man ikke har pengene og ikke er sikker på de kommer den næste lange periode så bør man vente. Jeg var sikker i min sag mht. job og studie, men jobbet blev jeg sygemeldt fra og da jeg så begyndte på en uddannelse var det bare ikke det rigtige, men pga. krisen kan jeg nu ikke få et job, så mit råd til dig er: Er du ikke 100 % sikker på at pengene kommer så VENT - det er slemt nok at sørge for dig selv med meget lidt at gøre med, men har man også dyrene så er det altså hårdt at få det hele til at køre rundt :megaked:

 

Jeg har ikke økonomiske vanskeligheder ;-) det er sådan set bare fordi depositumet til lejlighed er på 9000 kr :roll: så er nødt til at tjene penge til det.

Jeg er sikker i mit job og stort set sikker på jeg blir optaget på pædagog uddannelsen. De siger at de tager alt der kan gå og kravler :lol:

 

Er jeg helt på skideren mht. depositumet så kan jeg låne af mormor :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Jeg har ikke økonomiske vanskeligheder ;-) det er sådan set bare fordi depositumet til lejlighed er på 9000 kr :roll: så er nødt til at tjene penge til det.

Jeg er sikker i mit job og stort set sikker på jeg blir optaget på pædagog uddannelsen. De siger at de tager alt der kan gå og kravler :lol:

 

Er jeg helt på skideren mht. depositumet så kan jeg låne af mormor :engel:

 

en mormor er UUNDVÆRLIG !!!!:engel:

 

Ja, de mangler virkelig folk der vil gå ind som pædagog :( min mor arbejder som pædagog og hun siger at uddannede pædagoger er en mangelvare ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev jo lige at de dage hvor jeg skal arbejde der kan min mormor have den ;-)

 

De første par uger, skal jeg self. ikke arbejde så meget, men Juli er den travle måned/højsæson og jeg er nødt til at arbejde nogen dage om ugen for at få råd til min lejighed.

 

Jeg gør hvad jeg skal - kan mormor ikke så finder jeg en løsning/får en til at overtage min vagt eller noget. Det finder jeg ud af til den tid ;-)

 

Det med fed: Du skrev altså, at de dage du skulle arbejde længe/re kunne din mormor have den.... Såå... ;-)

 

Det med kursiv+fed: Ikke lige den mest modne indstilling. Undskyld, men det synes jeg virkelig ikke. Der skal sku og fanden være styr på det, inden man står og vader i lorten uden skiftesko.

Link til indlæg
Del på andre sites

en mormor er UUNDVÆRLIG !!!!:engel:

 

Ja, de mangler virkelig folk der vil gå ind som pædagog :( min mor arbejder som pædagog og hun siger at uddannede pædagoger er en mangelvare ;-)

 

Præcis derfor jeg vil være det ;-) det er egentlig ikke noget voldsomt kald...vil self. gerne arbejde med børn og unge og tror det blir skægt :mrgreen: men hovedsagen er at jeg er sikker på et job bagefter...tjekker man nettet så søger de ALLE steder og i hele landet :5up:

 

Super fedt for mig og andre kommende pædagoger :mrgreen:

 

Det er også derfor jeg ikke har så mange skrupler mht. at anskaffe mig en hund, for ved at jeg nok skal finde et job efter endt uddannelse :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med fed: Du skrev altså, at de dage du skulle arbejde længe/re kunne din mormor have den.... Såå... ;-)

 

Det med kursiv+fed: Ikke lige den mest modne indstilling. Undskyld, men det synes jeg virkelig ikke. Der skal sku og fanden være styr på det, inden man står og vader i lorten uden skiftesko.

 

Kan ikke se forskellen med det øverste :genert:

 

Jeg tager tingene som de kommer, og nu er det et sæson job jeg har. Cheferne er altid forstående mht. til ens behov og ønsker, så det bekymre mig ikke så meget. Det skal vi nok finde en løsning på til den tid :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke se forskellen med det øverste :genert:

 

Jeg tager tingene som de kommer, og nu er det et sæson job jeg har. Cheferne er altid forstående mht. til ens behov og ønsker, så det bekymre mig ikke så meget. Det skal vi nok finde en løsning på til den tid :blink:

 

Så må du læse noget tættere :blink:. Der er da en verden til forskel på, om hun vil passe hunden når du er på arbejde, eller vil passe den, når du arbejder længe!! Du kan jo heller ikke bare skride fra en lille hvalp selvom det kun er kort tids arbejde. Det tager lang tid at lære en hund at være alene hjemme positivt. Minutter ad gangen.

 

Angående din måde at se verden på med "vi tager det som det kommer", og "vi finder en løsning til den tid", er måske en meget sund måde at tænke på nogle gange. Men i dette kan jeg kun sige, at du ikke får mig overbevist om, at det er godt nok. Du står med et levende væsen, og har ingen anelse om, hvad det egentlig kommer til at koste dig at bo i den nye lejlighed (altså mad, tv, internet osv. ALT medregnet), og det med økonomien "tager vi som det kommer":confused: Hvis du virkelig mener, at det er forsvarligt, bliver vi nok aldrig enige..

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så må du læse noget tættere :blink:. Der er da en verden til forskel på, om hun vil passe hunden når du er på arbejde, eller vil passe den, når du arbejder længe!! Du kan jo heller ikke bare skride fra en lille hvalp selvom det kun er kort tids arbejde. Det tager lang tid at lære en hund at være alene hjemme positivt. Minutter ad gangen.

 

Angående din måde at se verden på med "vi tager det som det kommer", og "vi finder en løsning til den tid", er måske en meget sund måde at tænke på nogle gange. Men i dette kan jeg kun sige, at du ikke får mig overbevist om, at det er godt nok. Du står med et levende væsen, og har ingen anelse om, hvad det egentlig kommer til at koste dig at bo i den nye lejlighed (altså mad, tv, internet osv. ALT medregnet), og det med økonomien "tager vi som det kommer":confused: Hvis du virkelig mener, at det er forsvarligt, bliver vi nok aldrig enige..

 

Jeg er helt enig her :5up:

 

Det er fint nok at "tage tingene som de kommer", når man bare er sig selv, men når man har ansvaret for et andet væsen, som er 100% afhængigt af én, så går den altså ikke.

 

Så skal der planlægges, og det kan være katastrofalt bare at mangle pasning i 1-2 timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må du læse noget tættere :blink:. Der er da en verden til forskel på, om hun vil passe hunden når du er på arbejde, eller vil passe den, når du arbejder længe!! Du kan jo heller ikke bare skride fra en lille hvalp selvom det kun er kort tids arbejde. Det tager lang tid at lære en hund at være alene hjemme positivt. Minutter ad gangen.

 

Angående din måde at se verden på med "vi tager det som det kommer", og "vi finder en løsning til den tid", er måske en meget sund måde at tænke på nogle gange. Men i dette kan jeg kun sige, at du ikke får mig overbevist om, at det er godt nok. Du står med et levende væsen, og har ingen anelse om, hvad det egentlig kommer til at koste dig at bo i den nye lejlighed (altså mad, tv, internet osv. ALT medregnet), og det med økonomien "tager vi som det kommer":confused: Hvis du virkelig mener, at det er forsvarligt, bliver vi nok aldrig enige..

 

Rolig nu - tæven er ikke parret endnu - racen er ikke valgt ... selvfølgelig skal der være styr på det inden hvalpen kommer - men der er immervæk noget tid til Juli ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også bare lige smide en lille advarsel vedr. at "tage tingene som de kommer"... Hunde er vanedyr, de holder af rutiner og forudsigelighed - selvfølgelig vil der være undtagelser, men min er 100% vanedyr....

 

Hun kan fx kun være alene (og have det godt og sove mens hun er alene) hvis "rutinen" bliver fulgt... og det betyder altså at man skal have minimum 1 time inden man går til at køre "rutinen" igennem...

 

Jeg siger ikke at der ikke er hunde der ikke bare "følger med strømmen", men der er også mange som lever bedst med at hverdagen er genkendelig og præget af at de ved hvad der skal ske...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så må du læse noget tættere :blink:. Der er da en verden til forskel på, om hun vil passe hunden når du er på arbejde, eller vil passe den, når du arbejder længe!! Du kan jo heller ikke bare skride fra en lille hvalp selvom det kun er kort tids arbejde. Det tager lang tid at lære en hund at være alene hjemme positivt. Minutter ad gangen.

 

Angående din måde at se verden på med "vi tager det som det kommer", og "vi finder en løsning til den tid", er måske en meget sund måde at tænke på nogle gange. Men i dette kan jeg kun sige, at du ikke får mig overbevist om, at det er godt nok. Du står med et levende væsen, og har ingen anelse om, hvad det egentlig kommer til at koste dig at bo i den nye lejlighed (altså mad, tv, internet osv. ALT medregnet), og det med økonomien "tager vi som det kommer":confused: Hvis du virkelig mener, at det er forsvarligt, bliver vi nok aldrig enige..

 

Øverst: begge dele!! Troede det var tydeligt at det var det jeg mente?!!

 

Nederst: ved ikke hvorfor i blir ved med at tror at jeg bor hjemme. Jeg har boet selv siden jeg var 19 år og blir 22 om lidt. Jeg har tjek på hvad mad, tv, internet og ALT det der koster. Jeg har tjek på min økonomi og har styr på det at bo alene. Synes squ jeg klare det temmelig godt.

 

Jeg mangler ikke noget! Dyrene mangler ikke noget! og dyrene kommer altid først -> dvs. hellere nyt legetøj til dem end sko og bukser til mig ;-)

Det er sådan jeg har valgt at leve mit liv, og det må jo være op til mig at få det til at fungere. Og det gør det altså.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rolig nu - tæven er ikke parret endnu - racen er ikke valgt ... selvfølgelig skal der være styr på det inden hvalpen kommer - men der er immervæk noget tid til Juli ;)

 

Jeg synes immervæk ikke der er lang tid til juli, hvis der forventes at fås hvalp der, og intet af det du nævner er på plads :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes immervæk ikke der er lang tid til juli, hvis der forventes at fås hvalp der, og intet af det du nævner er på plads :oops:

 

Hvad er det lige præcis der ikke er på plads??

 

For det første har jeg jo slet ikke mødt hverken opdrætter eller mor hunden, så jeg sætter ikke himmel og hav i gang før DET er helt på plads. Og for det andet, så ER der altså længe til.

De ting JEG kan se der skal blive styr på, dem er der masser af tid til at få tjek på.

Vi har jo ikke engang åbnet op for sæsonen i zoo endnu :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...