Hop til indhold

hundelygter


guanomo
 Share

Recommended Posts

Hvor mange bruger hundelygte?

 

Faldt over dem her og ikke fordi jeg umiddelbart mener vi har brug for en, dog er alt mit udetøj stortset sort og cujo er halv sort, men de er billige :mrgreen::oops:

 

kender i dem her?

 

http://www.qxl.dk/kobe/dyr--tilbehr/hunde--tilbehr/tilbehr/hundelygter---perfekt-til-den-mrke-tid/v/an557590578/lt7/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan en her - og den er jeg super glad ved :5up:Den er ikke mere end ca 1 cm stor, så den generer ikke - og så kan den ses på laaaaaang afstand fordi den blinker...

 

Blinkeriet ser ret disco agtigt ud til at starte med :mrgreen: Men Karla har aldrig set ud til at være generet af det... den hænger i hendes sele, så hun lægger nok ikke mærke til det - da det jo foregår "bag hende"...

 

Det er de bedste 39 kroner jeg til dato har givet ud - med en ille sort hund der går løs er det svært at se hende om aftenen ;-) jeg har købt den på http://www.alttilhundogkat.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Jeg har sådan en her - og den er jeg super glad ved :5up:Den er ikke mere end ca 1 cm stor, så den generer ikke - og så kan den ses på laaaaaang afstand fordi den blinker...

 

Blinkeriet ser ret disco agtigt ud til at starte med :mrgreen: Men Karla har aldrig set ud til at være generet af det... den hænger i hendes sele, så hun lægger nok ikke mærke til det - da det jo foregår "bag hende"...

 

Det er de bedste 39 kroner jeg til dato har givet ud - med en ille sort hund der går løs er det svært at se hende om aftenen ;-) jeg har købt den på www.alttilhundogkat.dk

 

 

 

Den model bruger jeg også

Og det er den bedst lygte jeg har kunne finde frem til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender godt nok ikke lige netop disse lygter.

 

Vi har 2 kulsorte tøser der er mega svære at se, især når man er mere eller mindre natteblind!!

 

Og så skal de jo altid sørge for at rende langs hække eller buskadser så man slet ikke kan se dem :blink:

 

Når vi benytter os af lygter bruger vi ganske alm. cykellygter

 

GH7M1676_100_100.jpg som vi sætter om deres halsbånd.

 

Men vi foretrækker at bruge sikkerhedsveste

 

sikkerhedsvest_260_210.jpg

http://www.petdreams.dk/sikkerhedsvest_til_hund_med_lysende_trekant_3_st_rrelser-p-791.html

 

Vi synes det er den bedste løsning for os og tøserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Jeg kender godt nok ikke lige netop disse lygter.

 

Vi har 2 kulsorte tøser der er mega svære at se, især når man er mere eller mindre natteblind!!

 

Og så skal de jo altid sørge for at rende langs hække eller buskadser så man slet ikke kan se dem :blink:

 

Når vi benytter os af lygter bruger vi ganske alm. cykellygter

 

GH7M1676_100_100.jpg som vi sætter om deres halsbånd.

 

Men vi foretrækker at bruge sikkerhedsveste

 

sikkerhedsvest_260_210.jpg

http://www.petdreams.dk/sikkerhedsvest_til_hund_med_lysende_trekant_3_st_rrelser-p-791.html?ref=29

 

Vi synes det er den bedste løsning for os og tøserne.

 

 

Jeg har også en sikkerhedsvest til Labell

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har hverken og, hvilket egentlig er temmelig særpræget, idet vi nogle gange ligefrem bevæger os ud af huset, når det er mørkt. Måske fordi vi tror os sikre i det her fine, lille forstadskvarter, men derfor kunne man da virkelig godt ulejlige sig med at længe en lygte i snor eller halsbånd :roll:

 

PS: Men vi er så også af den generation, der ikke ved hvad en reflexbrik er :roll:

 

PPS: Og så nogle af de billister, der bander mørklagte cyklister og fodgængere herfra og dertil :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan en her - og den er jeg super glad ved :5up:Den er ikke mere end ca 1 cm stor, så den generer ikke - og så kan den ses på laaaaaang afstand fordi den blinker...

 

Blinkeriet ser ret disco agtigt ud til at starte med :mrgreen: Men Karla har aldrig set ud til at være generet af det... den hænger i hendes sele, så hun lægger nok ikke mærke til det - da det jo foregår "bag hende"...

 

Det er de bedste 39 kroner jeg til dato har givet ud - med en ille sort hund der går løs er det svært at se hende om aftenen ;-) jeg har købt den på www.alttilhundogkat.dk

 

Den bruger vi også:5up: 1. model af den slags, som jeg købte, havde ingen on/off knap, så der skulle man skrue den fra hinanden hver gang:shock:. Det var ret irriterende og købte derefter denne med on/off. Bare vær opmærksom på, at der findes 2 modeller af denne:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min er den model der skrues let åben når den ikke er i brug, for os betyder det ikke så meget, da den kun bliver sat på selen når den skal i brug... Vidste slet ikke den fandtes med on/off knap...

 

Den røde viste model har ON/OFF:5up:

 

Vores skulle ikke skrues let åben. Den skulle faktisk skrues helt af, for at den slet ikke lyste mere og da vi bruger den morgen og aften, var det nemmere og mindre irriterende med en ON/OFF

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Den bruger vi også:5up: 1. model af den slags, som jeg købte, havde ingen on/off knap, så der skulle man skrue den fra hinanden hver gang:shock:. Det var ret irriterende og købte derefter denne med on/off. Bare vær opmærksom på, at der findes 2 modeller af denne:vinken:

 

 

Jeg har 2 med knap og 2 uden.

 

Købte dem med knap fordi jeg var træt af at skille de andre af og samle dem igen, hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange bruger hundelygte?

 

Faldt over dem her og ikke fordi jeg umiddelbart mener vi har brug for en, dog er alt mit udetøj stortset sort og cujo er halv sort, men de er billige :mrgreen::oops:

 

kender i dem her?

 

http://www.qxl.dk/kobe/dyr--tilbehr/hunde--tilbehr/tilbehr/hundelygter---perfekt-til-den-mrke-tid/v/an557590578/lt7/

 

 

 

Vi bruger den samme som amocca, nu går Aslan jo ikke fri, så det bunder egentlig i at vi ikke kunne se ham om aftenen, når han skulle ind..........men nu bruger vi den også på turen, bare for hyggens skyld.

 

HVIS vi bevæger os ud på stien har både hund og ejer lygter på da den er dårlig oplyst :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en meget som den første.. Nr 2 har jeg aldrig prøvet. Den almindelige cykellygte blev ved med at gå ud.. jeg har jo en hund, der mener, at vandpytter er til for hende:mrgreen:

 

Pt bruger jeg ikke nogen, vi går på oplyst cykelsti om morgenen. Om eftermiddagen er det lyst nu og natturen er bare ned og tisse og dermed i snor, så der behøver vi ikke en lygte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg har prøvet både den cykellygte der er vist er i tråden og en hundelygte, men da jeg bruger halsbånd irriterede den jason og cykellygten fik ham endda til at halte fordi han ikke brød sig om at den ramte ind på hans ben.

 

Vi bruger nu et halsbånd med lys i. Hele halsbåndet lyser rødt og er rigtig dejlig at gå med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi prøvede oprindeligt med en almindelig cykellygte, men de er alt for store til sådan en lille hund som Karla, den banker imod hende og det gider hun ikke have...

 

Den lille petblinker vi har nu generer hende ikke, men synes da det er smart med den samme model med on/off knap... selvom vores ikke behøver at skrues helt fra hinanden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Tika har en, øhhh... husker ikke, hvad den hedder, men det er sådan en lille sort, rektangulær en, med gul refleks og en gul diode. Og så har jeg lige anskaffet sådan en her http://www.nierle1.com/en/article/5122/Energizer_Advanced_headlight_with_6_x_LEDs.html til mig selv. Den lyser som et mindre fyrtårn og jeg render nu hele tiden rundt og lyser for Tika når vi er ude om aftenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...