cs-dumle Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 http://www.tvmidtvest.dk/indhold/kvinde-vil-skyde-omstrejfende-hunde#comment-228 Hvad mener i om det? Jeg syntes det er helt ok. Jeg ville heller ikke finde mig i at mine dyr blev dræbt og min afdøde hund blev gravet op Folk må da holde styr på sine hunde. Med hensyn til hunde der løber væk tror jeg da sagtens, at hvis man bor i området og ens hund er løbet væk, at man kan ringe til hende og høre om ikke hun vil lade vær at skyde den men henvende sig istedet og så forsøge at holde den hjemme fremover. Jeg syntes virkelig det er synd hvis der skal så meget til for at folk vil holde styr på deres hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Så vidt jeg ved skal man i annoncen, kunne beskrive hunden(ene) der er i farezonen, før man må plaffe den/ dem ned. Og er det egentlig tilladt at begrave en schæfer i sin egen have?. Jeg synes den er lige på kanten. Selvfølgelig skal man kunne have sine dyr i fred men man kan ikke bare tillade sig at lege sherif der skyder den første og den bedste. Man har også selv et ansvar for at holde dyr forsvarligt lukket inde. Der er jo ikke andre at lægge skylden hos, hvis Mikkel kommer og plyndrer hønsehuset om natten, fordi det ikke er ordentligt sikret. Så hun havde stødtråd ovenover dyrehegnet. Måske en tråd lidt længere nede kunne gøre underværker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Så vidt jeg ved skal man i annoncen, kunne beskrive hunden(ene) der er i farezonen, før man må plaffe den/ dem ned. Og er det egentlig tilladt at begrave en schæfer i sin egen have?. Jeg synes den er lige på kanten. Selvfølgelig skal man kunne have sine dyr i fred men man kan ikke bare tillade sig at lege sherif der skyder den første og den bedste. Man har også selv et ansvar for at holde dyr forsvarligt lukket inde. Der er jo ikke andre at lægge skylden hos, hvis Mikkel kommer og plyndrer hønsehuset om natten, fordi det ikke er ordentligt sikret. Så hun havde stødtråd ovenover dyrehegnet. Måske en tråd lidt længere nede kunne gøre underværker. Ja, jeg mener da kun, at det er hest, man ikke må begrave i sin have? Jeg er ikke sikker, men det mener jeg da og har hørt om flere, der har begravet deres gigantracer i deres have... Det andet orker jeg ikke lige at tænke på, vil nemlig i seng nu Godnat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Så vidt jeg ved skal man i annoncen, kunne beskrive hunden(ene) der er i farezonen, før man må plaffe den/ dem ned. Og er det egentlig tilladt at begrave en schæfer i sin egen have?. Jeg synes den er lige på kanten. Selvfølgelig skal man kunne have sine dyr i fred men man kan ikke bare tillade sig at lege sherif der skyder den første og den bedste. Man har også selv et ansvar for at holde dyr forsvarligt lukket inde. Der er jo ikke andre at lægge skylden hos, hvis Mikkel kommer og plyndrer hønsehuset om natten, fordi det ikke er ordentligt sikret. Så hun havde stødtråd ovenover dyrehegnet. Måske en tråd lidt længere nede kunne gøre underværker. Det har du ret i. Jeg har nu også mere forstået det som en skræmmekampagne. Jeg ved ikke om man skal beskrive det, betjenten i indslaget siger dog det er lovligt. Jeg mener det er tilladt hvis du har en bestemt afstand til naboen. Eller er det noget med at man skal spørge om lov? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Har ikke læst artiklen. Men hvis du har jagt tegn og advaret i den offentlige sprøjte er det tilladt at skude dyr som anses for en trussel mod dig eller din egendom (dyr inklusiv). Jeg tror jeg ville advare ejeren, evt. melde det til politiet og opkræve erstatning - og hvis det ikke hjælp så ville jeg også gå til drastiske midler hvis dræb på mine dyr fortsatte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Hvis hun ikke ved hvem ejeren er, så har hun gjort det eneste hun kunne - og det er fuldt lovligt, om man så synes om det eller ej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Hun har haft annonce i avisen og et indslag på tv2, så kan man ikke forlange mere. Jeg synes det er helt ok, og så er det fuldt ud lovligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Jeg havde gjort præcis som hende, og ville være klar til at tage de nødvendige midler i brug. Nu har jeg også jagttegn, så det gør det selvfølgelig lidt lettere :blink: I forhold til at begrave dyr i egen have, siger et svar fra Familieadvokaten.dk, at: Du er i din gode ret til at begrave dine husdyr, fx din hund, på din egen jord, fx i din have, men ikke på andres jord, fx i en skov. Der er ingen love, som direkte siger, at du må begrave husdyr på din egen jord. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Jeg havde gjort præcis som hende, og ville være klar til at tage de nødvendige midler i brug. Nu har jeg også jagttegn, så det gør det selvfølgelig lidt lettere :blink: Jeg synes det er iorden at skyde en hund der bider ens får ihjel, men man skal da være sikker på at det er den rigtige hund man skyder. Og nu når der snart kommer lam forstår jeg ikke at hun ikke lige sætter en tråd mere på hegnet. Hun har jo aldrig set nogen hunde, hvilket tyder på at hun ikke kan overvåge folden. I forhold til at begrave dyr i egen have, siger et svar fra Familieadvokaten.dk, at: Du er i din gode ret til at begrave dine husdyr, fx din hund, på din egen jord, fx i din have, men ikke på andres jord, fx i en skov. Der er ingen love, som direkte siger, at du må begrave husdyr på din egen jord. Nå. Mente at der var noget med at grundvandet blev forurenet af det, eller et eller andet, men jeg husker åbenbart forkert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 I UK har b¢nderne ret til at skyde hunde hvis de generer fårene, de beh¢ver ikke engang jagte eller bide, bare det at fårene bliver udsat for stress, er nok. Herovre er der millionvis af får, og samtidig har de "public right way" og gangstier igennem de fleste marker, så mens folk gerne må gå over jordene, skal man altså samtidig holde sin hund i snor, hvis man ikke vil risikere noget! Heldigvis er der ikke mange får lige her hvor vi er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Jeg synes det er iorden at skyde en hund der bider ens får ihjel, men man skal da være sikker på at det er den rigtige hund man skyder. Det er nu også lidt hårdere sagt end jeg egentlig er. For jeg tror også jeg ville have en lille smule svært ved at gøre det, medmindre jeg var helt sikker på, at det var den rigtige hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Det er nu også lidt hårdere sagt end jeg egentlig er. For jeg tror også jeg ville have en lille smule svært ved at gøre det, medmindre jeg var helt sikker på, at det var den rigtige hund. Damen siger også i interviewet at hun ikke kan få sig selv til det så hun har derfor kontakt til en jæger hvis der skulle blive brug for det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Tror også at hendes udmelding er nok til at det ikke sker igen. Man kan vel ikke være helt blind overfor at ens hund render rundt på egen hånd. Og hvis den oven i hatten også kommer hjem med uld og blod i pelsen, så er den helt gal. Så mon ikke både strejfende familiehunde uden lam på samvittigheden, og de hunde med, fremover bliver holdt hjemme under bedre overvågning? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Tror også at hendes udmelding er nok til at det ikke sker igen. Man kan vel ikke være helt blind overfor at ens hund render rundt på egen hånd. Og hvis den oven i hatten også kommer hjem med uld og blod i pelsen, så er den helt gal. Så mon ikke både strejfende familiehunde uden lam på samvittigheden, og de hunde med, fremover bliver holdt hjemme under bedre overvågning? Det må man da håbe, men desvære er der folk som er mere eller mindre ligeglade med at deres hunde slår andre dyr ihjel Læste engang en artikel fra dyrehaven om løse hunde og nedlæggelse af vildtet. Når ejeren blev konfronteret blev skovfoden ofte mødt med beskidte svar. Jeg kunne ikke leve med det. Min første hund slog 3 af mine killinger ihjel (og åd dem), det var så uacceptabelt (og frygteligt) at jeg leverede hende tilbage til opdrætteren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ThomasTBO Besvaret Februar 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 2, 2009 Jeg tror det er et udtryk for desperation og forstår hende udmærket. Det er ligesom når vi på internatet gang på gang får de samme hunde ind fordi de 'lige er kommet til at stikke af'. Når man har talt med den samme ejer 10 gange om at holde bedre styr på hunden, og det så alligevel går galt igen og igen, ja så begynder det at blive en smule anstrengt. Det er tit noget med 'besøgende børn der ikke er så gode til at holde døren lukket' eller hunde 'der er fantastisk gode til at finde huller i hækken, som man ikke selv havde opdaget' osv. Personligt læser jeg den aktuelle sag som et fortvivlet opråb: "Hør nu her, hundeejere! Tag nu for pokker at få styr på jeres hunde!!!" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2009 Tror også at hendes udmelding er nok til at det ikke sker igen. Man kan vel ikke være helt blind overfor at ens hund render rundt på egen hånd. Og hvis den oven i hatten også kommer hjem med uld og blod i pelsen, så er den helt gal. Så mon ikke både strejfende familiehunde uden lam på samvittigheden, og de hunde med, fremover bliver holdt hjemme under bedre overvågning? Ikke nødvendigvis.. En af min mors kollegaer måtte for et års tid siden skyde en af naboens hunde, da den blev ved med at jagte vildtet der var i området (de bor på landet *S*) Der havde ejer får mange advarsler, der var sat sedler op og sågar også en notits i avisen (mener jeg).. Det var de bedøvende ligeglade med.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Februar 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2009 Ja, jeg er naiv på nogle punkter, og får derfor nogle gange en brat opvågen, når jeg opdager, at de fleste bare er sig selv nærmest, og ikke tænker på eks. hvilken skade deres hunde render rundt og laver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts