Hop til indhold

Blind beagle fundet...


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Jeg tænker nu også stakkels ejer. Tænk at være 89 og skulle sige farvel til sin hund, også selvom man ved det er det rigtige. Det er altid svært at sige farvel, men hvad er chancen for at få ny hund (også brugt) når man når den alder...

 

Sagen kort: blind hund blevet væk, fundet og kørt på internat. Blind, gammel og fyldt med fedtknuder. Og åbenbart i en generel stand, der gjorde at internatet anbefalede aflivning. Ejer henvender sig. Har ledt efter hund 8 dage. Får forelagt sagen, er enig med aflivning bedst, og afstår fra at komme og besøge den og sige farvel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Det sker jo desværre, at gamle, syge hunde kommer til at 'gå over tiden' fordi ejer ikke evner/magter/indser hvad der skal til. Det sker så også, at en sådan hund stikker af og havner på internat. Hvis internatet skønner, at hunden lider, må/kan/skal man tage en samtale med ejer om dette. Rigtigt ofte hjælper det og tingene går som de bør: ejer afhenter hunden og erkender, at det er tid at tage afsked, eller hunden sover ind på internatet med ejer tilstede, eller internatet arrangerer en tid hos dyrlægen, hvor hund og ejer så tager af sted sammen.

 

Men der er også af og til tilfælde, hvor ejeren simpelthen ikke magter at tage afsked - dette kan typisk have været grunden til, at hunden er 'gået over tiden'. Ejer ved udmærket godt, at den er helt gal, men magter simpelthen ikke at handle. I sådan en situation kan det være nødvendigt at lade tingene foregå som i dette tilfælde. Det er ikke optimalt, nej, men nogle gange er det simpelthen det bedste for hunden, når det nu ikke kan være anderledes. Hvad ejer burde have gjort (møde op for at sidde med hunden til det sidste), er irrelevant, hvis vedkommende vitterligt ikke er i stand til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det sker jo desværre, at gamle, syge hunde kommer til at 'gå over tiden' fordi ejer ikke evner/magter/indser hvad der skal til. Det sker så også, at en sådan hund stikker af og havner på internat. Hvis internatet skønner, at hunden lider, må/kan/skal man tage en samtale med ejer om dette. Rigtigt ofte hjælper det og tingene går som de bør: ejer afhenter hunden og erkender, at det er tid at tage afsked, eller hunden sover ind på internatet med ejer tilstede, eller internatet arrangerer en tid hos dyrlægen, hvor hund og ejer så tager af sted sammen.

 

Men der er også af og til tilfælde, hvor ejeren simpelthen ikke magter at tage afsked - dette kan typisk have været grunden til, at hunden er 'gået over tiden'. Ejer ved udmærket godt, at den er helt gal, men magter simpelthen ikke at handle. I sådan en situation kan det være nødvendigt at lade tingene foregå som i dette tilfælde. Det er ikke optimalt, nej, men nogle gange er det simpelthen det bedste for hunden, når det nu ikke kan være anderledes. Hvad ejer burde have gjort (møde op for at sidde med hunden til det sidste), er irrelevant, hvis vedkommende vitterligt ikke er i stand til det.

 

Jeg er godt klar over at det der er den "objektive" forklaring, MEN jeg kan ikke i mit hjerte og min hjerne forstå, at man (læs: ejeren) kan vælge at aflive hunden uden at have "fundet far" :megaked:

Men det som du siger er sådan set også, at det er ejerens valg ikke at være der for hunden, ikke at han er blevet talt fra at genforenes med den? For det lyder bare SÅ mærkeligt i mine ører, at man vil råde ham til at lade være :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Altså det kan jo f.eks. være, at ejeren har sagt han nok/måske/sandsynligvis ikke ville kunne magte at gennemføre det og derfor ville ende med at få aflivningen aflyst. Det er noget i den stil jeg forestiller mig (har nemlig oplevet præcis den situation).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja det vil jeg da også mene :cry: Men jeg læser det som om han er blevet rådet til ikke at opsøge den? Og det synes jeg da er noget underligt noget :cry: Tænk hvor glad den ville ende sine dage, hvis det var lige efter den havde fundet "far" igen :lun:

 

Mange anerkender ikke hundenes psyke og intelligens, den pige søgte hjem, kunne ikke finde hjem, endte på dyreinternat og efter min mening skulle hun hjem uanset om hun skulle aflives eller ej, det er det der gør mig mest ked af det, fordi jeg har oplevet hvor stærke hunde og deres følelser er :cry:

 

Engang døde et spædbarn af vuggedød hjemme hos mig, min Tøsen isolerede sig og græd, hun sørgede længe, Susi sørgede en måned over Maggie, denne pige ville have alsket at komme hjem til sin ejer:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange anerkender ikke hundenes psyke og intelligens, den pige søgte hjem, kunne ikke finde hjem, endte på dyreinternat og efter min mening skulle hun hjem uanset om hun skulle aflives eller ej, det er det der gør mig mest ked af det, fordi jeg har oplevet hvor stærke hunde og deres følelser er :cry:

 

Engang døde et spædbarn af vuggedød hjemme hos mig, min Tøsen isolerede sig og græd, hun sørgede længe, Susi sørgede en måned over Maggie, denne pige ville have alsket at komme hjem til sin ejer:cry:

 

Jeg er helt enig, jeg fatter heller ikke den disponering :megaked: Jeg ville have haft det super skidt, hvis jeg ikke havde været der da Futte skulle afsted, så jeg kan slet ikke forestille mig hvordan man kan undlade at være der :cry: Men mennesker er vel forskellige på det punkt, jeg synes bare at han skyldte hende et ordentligt farvel og ikke som blind blandt fremmede mennesker et fremmed sted :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må man jo stole på at personalet ved hvad de laver. Jeg kan dog alligevel ikke helt lade være med at tænke, at når hunden har været på egen hånd i en uge, så er en 11-årig selvfølgelig meget brugt. Så må hun virkelig have været i meget dårlig forfatning, hvis man ikke mener at hunden skal have lidt tid at komme sig efter sådanne strabadser, inden man afgør om aflivning er det bedste for hende.

 

Og så er den der igen: Ejeren havde kontaktet politiet, men det fremgik ikke, da internatet henvendte sig og oplyste om hunden. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Nu må man jo stole på at personalet ved hvad de laver. Jeg kan dog alligevel ikke helt lade være med at tænke, at når hunden har været på egen hånd i en uge, så er en 11-årig selvfølgelig meget brugt. Så må hun virkelig have været i meget dårlig forfatning, hvis man ikke mener at hunden skal have lidt tid at komme sig efter sådanne strabadser, inden man afgør om aflivning er det bedste for hende.

 

Og så er den der igen: Ejeren havde kontaktet politiet, men det fremgik ikke, da internatet henvendte sig og oplyste om hunden. :evil:

 

Jeg ved godt at der kan være mange ting i sagen vi ikke ved noget om :-)

 

Manden kan også være meget svag og måske ikke istand til at passe hende, modsat kan han godt være frisk og være istand til at tage sig af hende, vi ved det ikke.

Ligesom vi ikke ved hvilket grundlag de har vurderet hende på.

 

Men uanset hvad gør det ondt at hun ikke kom hjem :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...