Hop til indhold

Hunde og juleri


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Hvad siger jeres hunde til når I begynder at jule?

Når der bliver pyntet op osv.

 

Jeg har pyntet heftigt op, og Toffi er totalt græskkatolsk. Jeg kan sætte nisser med store øjne op, og vaser med gran og sløjfer, det er da bare i orden. Men da hun var mindre, skulle jeg bare stille en affaldspose ved hoveddøren, så troede hun det var en farlig tingest der skulle gøes af.

 

Det er noget andet med katten på 11½ år. Hun leger i papkaserne med og uden julepynt, og jeg ved at når først træet kommer ind, så tager hun bolig derunder i flere dage :D Og i de første år klatrede hun op i det og sad der som julepynt, så siden har vi altid haft fæstnet træet i loftet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Tja, det interessere dem ikke stort, men nu er det heller meget jeg pynter :lol:

 

Men nede hos min søster, der kan det være meget spændende juleaften hvor vi er på besøg banan19.gif

 

For hun tænker ikke så meget i hunde (først når vi er der ofte), så der er store glasklokker i øjenhøjde hvor man kan se sig selv :shock:

Og meget andet, hun har også træer inde i stuen :shock:

 

Sgu mærkeligt, og man må ikke rigtigt lege med det, eller undersøge det, der hænger ting på :shock: som dingler hvis man lige giver det et potedask, og så kan det sige et sjovt pling, hvorefter det så ikke er der længere :shock:

 

Og så siger moster Inger hver gang, nej nu skal vi da passe på at der ikke sker noget med hundene, og så går hun på jagt efter kugler i øjenhøjde :lol:

 

Men det sker mindre og mindre, for nu er det ikke nyt længere, og jeg er ikke ret bekymret, for de opfører sig rigtigt pænt, men man har jo som hund lov at undre sig og undersøge ting, bare lidt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg pynter ikke op :D

 

Eller jo jeg har da hængt en lyskæde i vinduet og en eller anden dims uden på hoveddøren :lol:

 

Men ellers har jeg bare julepynt i form af mine lysestager fra georg jensen.

 

Ikke noget Lua ligger mærke til overhovedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

nårh, men der er jo JULEBAGNINGEN... Der vader jeg rundt oveni en masse Silke, der er der som en mis, hvis der falder en vaniljekrans på gulvet.

 

Og så er der den lille stofnisse med magneter i støvler og vanter. Den "boede" egentlig på min mors køleskabsdør. Men da hun døde for 2½ år siden så tog jeg hendes julepynt til mig.

 

Og da nissen blev sat på min fryser den efterfølgende jul, så må den have sagt Silke et eller andet. Hun havde i hvert fald lige så forsigtigt pillet den ned og kom ind i stuen til mig med den..... --Der faldt en tåre mere...

Så satte vi den sammen lidt højere op på døren.

Men Silke kikker stadig lidt langt efter den, når jeg sætter den op.

 

2196_20061208_002a_1.jpg

 

 

......................d050.gif ....................

Link til indlæg
Del på andre sites

tror jeg bare, Mille ser de ting, der efterhånden kommer frem, som blot endnu en ny ting i sit nye hjem. Hun har boet her i en uge, og er stadig på daglige efterforskningsture.

 

Men det bliver sjovt at se, om hun siger noget til det næste år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bitten har altid elsket julen!

Hun elsker småkager og juleguf - og så er der sååå mange ting man kan ødelægge.. Vi havde også en lille stof elg med magneter i fødderne som hang på køleskabet - den var åbenbart for tung, for som dagen skred frem kom den længere og længere ned af skabet..

Da den næsten var helt nede i snude højde, kunne Bitten ikke længere holde sig - og med et lynangreb fik hun den pillet ned, og kunne på ingen tid afmontere både nissehue og horn..

 

Desuden eeeelsker hun juletræet, det dufter så dejligt af skov.. og alle de gaver.. uha uha - der er jo papir nok til at kunne flæse en hel uge..

 

Dolph har sin første jul nu, bliver spændende at se om han føler at et træ i huset retfærdiggører at han letter ben i stuen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde har altid været ligeglade med julepynt, bortset fra en nisse der mistede fødderne, da vores gamle ( nu desvære afdøde hund) var hvalp.

Det er værre juleaften, de har altid gået med rundt om træet og jeg husker en episode fra min barndom, vi havde en schæfer en stor hanhund. Pludselig mens vi dansede om juletræet, hoppede den op ad min far, så han faldt ned i juletræet og der lå han så og roddede rundt mellem alle gaverne og juletræet.

Men julepapiret er sjovt at bide i stykker, så stuegulvet ser forfærdelig ud.

Men det er jo kun jul en gang om året. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Vita tager det meste julepynt overvejende cool. Meeen så sker der jo det at de tobende beslutter sig for at bære et træ indenfor :roll: Magen til mystisk adfærd skal man da lede længe efter.

 

Nå men træet skal jo pyntes og så bliver det straks mere interessant - især de der runde skinnende bolde. De første år var Vita ret god til at stille sig hen til en julekugle og ånde lidt på den - så gyngede julekuglen jo frem og tilbage og så mente Vita at den skulle hun da lige forsøge at tage - gangske forsigtigt :shock: Således døde der et par kugler... Ellers skal vi bare passe på Vitas hale - den har det med at fjerne pynten fra juletræet :D

 

UUUhhh og så er der jo gaver - eller rettere gavepapir. Hvis man da ikke har opgivet de tobenede helt da de gudhjælpemig begynder at vade rundt om træet. Vita har også taget et par ture med rundt om træet - voldsomt kedeligt og meget besynderligt. (Men sjovt ser det ud - for det skal da lige prøves) Så Vita plejer at gå hen og ligge sig med ryggen til alt det underlige der foregår

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

det må bare under ingen omstændigheder stå på sofabordet, så skal det dø!

Men på en hylde på reolen er det helt okay, selvom det er længere nede end sofabordet. Mollie har lært at lade tingene stå, men Bailey den lille bølle på godt 4 mdr, det kan hun slet ikke finde ud af. Det kunne jo være det var sjovt at lege med når mor eller far kigger væk.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde har altid været ligeglade med julepynt, bortset fra en nisse der mistede fødderne, da vores gamle ( nu desvære afdøde hund) var hvalp.

Det er værre juleaften, de har altid gået med rundt om træet og jeg husker en episode fra min barndom, vi havde en schæfer en stor hanhund. Pludselig mens vi dansede om juletræet, hoppede den op ad min far, så han faldt ned i juletræet og der lå han så og roddede rundt mellem alle gaverne og juletræet.

Men julepapiret er sjovt at bide i stykker, så stuegulvet ser forfærdelig ud.

Men det er jo kun jul en gang om året. :lol:

 

Det skal du nu ikke sige, en af de mange sætninger min tidligere hund forstod, var: "Skal du ha en ju-le-ga-ve?" Han eeelskede at pakke ud, så næsten alt hvad han fik, bolde, gnaveben osv. blev hurtigt viklet ind i gavepapir, før de blev overrakt :P -Flere gange ugentligt, året rundt:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget spændt på, hvordan Bondo reagerer denne jul.

 

Sidste år på denne tid, var han aldrig alene med alt julepynten, men det bliver han i år, da han nu går inde også i dagtimerne. Jeg har nu aldrig haft problemer med, at han har taget mine pyntegenstande ej heller småkager o.lign. fra sofabordet :)

 

Mest spændt er jeg på, hvordan han reagere på juletræet, nu hvor han letter ben :? Men jeg tror nu ikke det bliver et problem, når han ikke engang bryder sig særlig om at tisse i sin egen have, nej tisse går man uden for hækken ikke inden for e020.gif

 

Ambitionen for julen er, at han skal lære at svare på spørgsmålet "smager jul godt" b030.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme strækker juleriet sig foreløbig til et kalenderlys og så det julepynt der blev "glemt" sidste jul ... og det tar Tullen meget roligt ...

 

Men jeg tror måske hun ville reagere på sådan en fætter her:

 

tree3.gif

 

-Det kan jeg nu godt forstå, de der store stirrende øjne :shock: :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine tøser snuser bare til nisserne og dekorationerne de første par dage, så mister de interessen igen.

 

Den største reaktion i år, var da jeg købte en syngende basset hound, som også kan danse :lol: Amy gik fuldstændig i selvsving og begyndte at gø ad den, da jeg satte den i sving på gulvet. Nu har jeg så vist hende, den ikke er farlig, så nu slikker hun bare på den syngende hund :roll::D

 

Det var straks noget andet, da deres julegaver skulle pakkes ind. Som bl.a. består af temmeligt ildelugtende godbidder. Det var godt nok som fluer om honningen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...