Petrine Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Inspireret af alle de gode input kattefamilien får til en hund, vil jeg se om I også kan finde en ny hund til mig: Manden har netop fået sin første hund, en papillion på 2½ år Han kan ikke lide hunde med trimmepels, skæg eller lang pels Han kan kun lide smukke hunde Han har lært meget på den korte tid han har haft sin hund og det er mindre og mindre nødvendigt for hunden at knurre af ham (når han er for tåbelig). Jeg vil have en STOR hund, en der er vagtsom, gå til træning på højt niveau (har et par timer om dagen), gider ikke en der gør alt man siger, helre en genstridig end være de bedste på holdet. Jeg fik min første hund da jeg var 1 år og har haft hund indtil for 10 år siden (terrier i forskellige udgaver, en enkelt retriever), de var alle arrige sataner der ville æde alle og kun kunne lide familien (og tilstår at det lidt er sådan en jeg gerne vil have igen, måske knap så arrige) Vi skal gå på kursus og lære det sidste nye om opdragelse og den slags, men vi råber højt og larmer så det skal være en der ikke er for nervøst anlagt. Har selv to specifikke racer i tankerne, vil ikke afsløre hvilke men se hvad I synes (om vi overhovedet skal have nr 2) - og blot til info, så er det mindst 1 år ude i fremtiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Han kan kun lide smukke hunde Det kan jeg også kun, men det er godt nok en smagssag hvad der er smukt :lol: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Jeps, han fik øje på en griffon (tror jeg det hedder) og synes de er vildt smukke...så jeg er ikke helt klar over hvad han baserer skønheden på, den havde endda skæg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Jeps, han fik øje på en griffon (tror jeg det hedder) og synes de er vildt smukke...så jeg er ikke helt klar over hvad han baserer skønheden på, den havde endda skæg Øh ok Forhåbenlig synes han ikke du er smuk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Riesenschnauzer, Airedale eller Irsk Terrier.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Jeg tænkte også på Airedale. En Riesenschnauzer er faktisk en ret følsom hund. Der er Terrieren nok mere robust. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 Mine forældrer har en welsh terrier, som manden synes er gyseligt grim, og airdalen har jo samme udseende + trimmepels og skæg, hvilket diskvalificerer den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Inspireret af alle de gode input kattefamilien får til en hund, vil jeg se om I også kan finde en ny hund til mig:Manden har netop fået sin første hund, en papillion på 2½ år Han kan ikke lide hunde med trimmepels, skæg eller lang pels Han kan kun lide smukke hunde Han har lært meget på den korte tid han har haft sin hund og det er mindre og mindre nødvendigt for hunden at knurre af ham (når han er for tåbelig). Jeg vil have en STOR hund, en der er vagtsom, gå til træning på højt niveau (har et par timer om dagen), gider ikke en der gør alt man siger, helre en genstridig end være de bedste på holdet. Jeg fik min første hund da jeg var 1 år og har haft hund indtil for 10 år siden (terrier i forskellige udgaver, en enkelt retriever), de var alle arrige sataner der ville æde alle og kun kunne lide familien (og tilstår at det lidt er sådan en jeg gerne vil have igen, måske knap så arrige) Vi skal gå på kursus og lære det sidste nye om opdragelse og den slags, men vi råber højt og larmer så det skal være en der ikke er for nervøst anlagt. Har selv to specifikke racer i tankerne, vil ikke afsløre hvilke men se hvad I synes (om vi overhovedet skal have nr 2) - og blot til info, så er det mindst 1 år ude i fremtiden. Hvad er tilfredsstillelsen ved det ? Og hvorfor betyder hundens udseende så extrem meget ?!? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Han kan bare ikke holde ud at se på en grim hund (jeg kan fx ikke klare blå øjne hos hunde) og han synes bare at terrier er frygteligt grimme - vi er nok sære. Har trænet med en dværg-collie, og det var overhovedet ikke sjovt for den var så ivrig efter at gøre tingene rigtigt at der bare ikke var noget personlighed / humor hos den, det er blot min helt personlige måske sære holdning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst deluxious Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Må jeg spørge hvor gammel du er og hvordan din livssituation ser ud ? Det kan være en udemærket indikation på hvilken type hund der lige er god til en Jeg synes det er lidt synd i skoder en masse hunde pga. deres udseende, det virker en smule "barnligt" (ej, undskyld, men jeg kan altså ikke finde et andet ord for det - det er slet ikke hårdt ment . Men kan også godt forstå at det ikke lige er alle hunde er tiltaler en udseendesmæssigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 gå til træning på højt niveau (har et par timer om dagen), gider ikke en der gør alt man siger, helre en genstridig end være de bedste på holdet. det der synes jeg er selvmodsigende... man kommer vel ikke på et højt niveau træningsmæssigt, hvis man har en genstridig hund - så er det jo ikke sjovt for hverken hund eller ejer - og hvorfor så gøre det? Men du vi have en stor terrier og manden kan ikke lide trimmepels og skæg ... svær kombo. Min umiddelbare bud havde nok også været airedalen, men da den er diskvalificeret... sååå.... Jeg er blank for store terriere udover airedalen ja lige bortset fra amstaffen, men det er jo efterhånden svært at få lov at træne med dem i mange klubber... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Mine forældrer har en welsh terrier, som manden synes er gyseligt grim, og airdalen har jo samme udseende + trimmepels og skæg, hvilket diskvalificerer den man bestemmer jo helt selv om man klipper/trimmer sin hund. min far havde en welsh terrier med "naturligt" hår, og han så s¢d og charmerende ud. Derudover synes jeg også du modsiger dig selv mht til træning på h¢jt niveau og genstridig hund. Jeg tror som egentlig at med den attitude kan du g¢re de fleste hunde "gentridige". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Han kan bare ikke holde ud at se på en grim hund (jeg kan fx ikke klare blå øjne hos hunde) og han synes bare at terrier er frygteligt grimme - vi er nok sære. Har trænet med en dværg-collie, og det var overhovedet ikke sjovt for den var så ivrig efter at gøre tingene rigtigt at der bare ikke var noget personlighed / humor hos den, det er blot min helt personlige måske sære holdning. Ikke for at være negativ, men jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvor gamle I egentlig er ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Han kan bare ikke holde ud at se på en grim hund (jeg kan fx ikke klare blå øjne hos hunde) og han synes bare at terrier er frygteligt grimme - vi er nok sære. Har trænet med en dværg-collie, og det var overhovedet ikke sjovt for den var så ivrig efter at gøre tingene rigtigt at der bare ikke var noget personlighed / humor hos den, det er blot min helt personlige måske sære holdning. Jamen så skal i da ud på et internat for at finden en voksen hund. Hvalpe har jo blåøjne, så en hvalp skal du jo-så ikke have. Jeg må ærligt indrømme jeres kriterier er en smule hmmm..barnlige.. SORRY! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Hvordan vil du forene de to kriterier at være "genstridig" og at træne på højt niveau? Du kan jo ikke træne på højt niveau når hunden hele tiden skal være på tværs (og hvad får hunden TIL at være på tværs?) og ikke gøre hvad man vil have:confused: En anden ting er at du siger personligheden forsvinder hvis hunden er lydig (som den jo igen skal være for at trænes på højt niveau) - dét forstår jeg virkelig ikke :confused: Det er vel op til ejeren hvordan hunden kommer til at blive når den er toptrænet (alts hvor hårdt presses hunden, hvordan med "straf" osv) - vi har en 8årig golden på vores hold der træner på B-hold lidt endnu og man kan simpelthen ikke lade være med at smile når man ser ham - han er superskøn at se på, eeeeelsker hvad han laver, hele kroppen vrikker når han bevæger sig (for den sags skyld også i sit og stå)fordi han logrer så meget og han vil gøre ALT hvad hans ejer siger, men derfor har han absolut ikke mistet sin personlighed:confused: nå, det jeg egentlig ville sige med det her indlæg er at man ikke kan have mel i munden og blæse på samtidig - jo det kan man vel, men det bliver noget værre rod hvis man gør btw når jeg tænker "genstridig" tænker jeg også på en helvedes masse negative oplevelser hund/ejer imellem og ikke så meget tillid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bibi Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Har trænet med en dværg-collie, og det var overhovedet ikke sjovt for den var så ivrig efter at gøre tingene rigtigt at der bare ikke var noget personlighed / humor hos den, det er blot min helt personlige måske sære holdning. Det er da en personlighed når hunden gør sit yderste for at gøre det du gerne vil have den til , havde den slet ikke giddet gøre noget , havde det også været en del af dens personlighed Personlighed er er hele hundens måde at være på ,hele dens udstråling , så er det vi træner for at få dem til det vi gerne vil have de skal gøre , så de passer ind i vores hverdag Den collie har gjort alt for at vise hvor hengiven den var , gjort alt for at vise du kunne være stolt af den , det har været en drøm af en hund , med en kæmpe personlighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Jeg har skrevet et indlæg længere oppe omkring den selvmodsigelse der ligger i, at ønske at træne på højt niveau, men ikke ønske en arbejdsvillig hund... Men jeg bliver lige nødt til at tilføje noget, efter at have gået og tænkt over det.... Jeg vil nemlig godt lige have lov at pibe op om, at min Karla arbejder som en hest under klikkertræning, for at gennemskue hvad der forventes af hende og udføre den rigtige handling så hurtigt som muligt... Hun er virkelig på! 100% og hun er lynhurtig - meget hurtigere end hendes fører - så dermed en evig udfordring for mig... Hun elsker at arbejde for sin "mor", på trods af hendes arbejdsiver og min, så er vi absolut ikke de bedste på holdet - det er hendes mor simpelthen ikek dygtig nok til (endnu) :blink: men givet den rette træner ville min hund kunne nå super langt i alt hvad man satte sig for... For hun elsker at arbejde og viser en iver efter at "regne den ud" som jeg slet ikke kunne have forestillet mig før jeg fik hende... Denne arbejdsiver er i høj grad en del af hendes personlighed... Jeg kan slet ikke forstå hvordan du kan mene at en lydig / arbejdsivrig hund ikke har en personlighed... edit. kan så se at bibi har skrevet nogenlunde det samme, men lader alligevel mit indlæg stå, da jeg absolut mener at min hund har en stor personlighed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Jeg har skrevet et indlæg længere oppe omkring den selvmodsigelse der ligger i, at ønske at træne på højt niveau, men ikke ønske en arbejdsvillig hund... Men jeg bliver lige nødt til at tilføje noget, efter at have gået og tænkt over det.... Jeg vil nemlig godt lige have lov at pibe op om, at min Karla arbejder som en hest under klikkertræning, for at gennemskue hvad der forventes af hende og udføre den rigtige handling så hurtigt som muligt... Hun er virkelig på! 100% og hun er lynhurtig - meget hurtigere end hendes fører - så dermed en evig udfordring for mig... Hun elsker at arbejde for sin "mor", på trods af hendes arbejdsiver og min, så er vi absolut ikke de bedste på holdet - det er hendes mor simpelthen ikek dygtig nok til (endnu) :blink: men givet den rette træner ville min hund kunne nå super langt i alt hvad man satte sig for... For hun elsker at arbejde og viser en iver efter at "regne den ud" som jeg slet ikke kunne have forestillet mig før jeg fik hende... Denne arbejdsiver er i høj grad en del af hendes personlighed... Jeg kan slet ikke forstå hvordan du kan mene at en lydig / arbejdsivrig hund ikke har en personlighed... soom dig undrer jeg mig også såre over åbenbart at have en hund uden personlighed men én ting er jo hvordan hunden er på træningspladsen - min hund er absolut vil-døv i øjeblikket udenfor træningspladsen og tester min tålmodighed igen og igen:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Jeg har skrevet et indlæg længere oppe omkring den selvmodsigelse der ligger i, at ønske at træne på højt niveau, men ikke ønske en arbejdsvillig hund... Men jeg bliver lige nødt til at tilføje noget, efter at have gået og tænkt over det.... Jeg vil nemlig godt lige have lov at pibe op om, at min Karla arbejder som en hest under klikkertræning, for at gennemskue hvad der forventes af hende og udføre den rigtige handling så hurtigt som muligt... Hun er virkelig på! 100% og hun er lynhurtig - meget hurtigere end hendes fører - så dermed en evig udfordring for mig... Hun elsker at arbejde for sin "mor", på trods af hendes arbejdsiver og min, så er vi absolut ikke de bedste på holdet - det er hendes mor simpelthen ikek dygtig nok til (endnu) :blink: men givet den rette træner ville min hund kunne nå super langt i alt hvad man satte sig for... For hun elsker at arbejde og viser en iver efter at "regne den ud" som jeg slet ikke kunne have forestillet mig før jeg fik hende... Denne arbejdsiver er i høj grad en del af hendes personlighed... Jeg kan slet ikke forstå hvordan du kan mene at en lydig / arbejdsivrig hund ikke har en personlighed... og dertil kan vi lægge at fordi en hund som f.eks. vores Berner ikke er skabt til at være en pleaser, så betyder det altså ikke, at han ikke gerne vil arbejde. Det betyder bare, at han skal motiveres på en anden måde. Fordi en hund prøver at gøre, hvad der ønskes af den, behøves den jo ikke være en hund uden personlighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Jeg vil have en STOR hund, en der er vagtsom, gå til træning på højt niveau (har et par timer om dagen), gider ikke en der gør alt man siger, helre en genstridig end være de bedste på holdet.Jeg fik min første hund da jeg var 1 år og har haft hund indtil for 10 år siden (terrier i forskellige udgaver, en enkelt retriever), de var alle arrige sataner der ville æde alle og kun kunne lide familien (og tilstår at det lidt er sådan en jeg gerne vil have igen, måske knap så arrige) Undskyld, det kan godt være, at jeg misforstår det her, men jeg synes altså, at det lyder som en farlig kombi Genstridig, stor (stærk) og ikke glad for fremmede/arrig(?!). Du mener måske bare reserveret/ligeglad? Derudover, så er en hund "kun" genstridig træningsmæssigt, hvis du er for kedelig. En selvstændig terrier kan ææælske at træne og nærmest opføre sig som den collie du nævner et sted i tråden, hvis ejeren bare sørger for at motivere den godt nok. Hvis man vil have en hund der er genstridg, så skal man bare lade være med at motivere den godt nok eller udøve somewhat form for straf mod den, som den slipper for, hvis den går væk - så skal man nok komme til at se en hund, der enten er total ligglad i situationen eller prøver at komme væk - og det er jo ikke fedt Så er der selvfølgelig racer, som er lettere at motivere end andre - madglade racer, som labradors er eksemelvis "lette" at træne, fordi de vil gå gennem ild og vand for en godbid og har en hvis grad af samarbejdsvillighed, som nok gør det lidt lettere at få den til at fokusere :blink: Det sidste ved jeg så ikke noget om, for har endnu ikke rigtig kendt en terrier, så ved ikke hvordan de er i dagligdagen på det punkt. Eller jo, én kender jeg da lidt, og den virker temmelig meget som den collie, du beskriver Noget forslag til race har jeg ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 med de kriterier, få en genbrugshund med problemer fra sin fortid som kræver meget arbejde og "redde" dens sind og udvikle den til en herlig hund. Det kræver mere af træneren/ejeren end hunden. Men når det er sagt er jeg enig med alle, du modsiger dig selv lidt. Hvad mener du med du har flere timer "fri" om dagen til træning? hvad så med hyggen/nussen, tid til 2-3 gå ture om dagen? Hvad vil du træne udover sit/dæk/plads/gå pænt/indkald som nok er mest grundlæggende ting? Jo sværere træning, jo større udfordring for hunden. Så tag en race der er god/egner sig til agility, så er der masser af udfordrende træning i vente. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Hm måske jeg fik formuleret det forkert, i mine unge dage trænede jeg agility med terrier og de var godt nok meget anderledes end de små hyrdehunde - det jeg mener med personlighed var at den ikke kun tænker på at please, men motivationen er alfa omega, ikke 'bare' at få kommunikeret hvad jeg ønsker ..kan ikke finde andre ord end genstridig (og jeg ser altså ikke ned på andre racer, indser blot at de ikke er til mig). Jeg var forøvrigt med til DM, så jeg kan ikke have været helt kedelig for hunden, tror den morede sig, selvom vi ikke vandt, jeg ønsker ikke at gå efter guldet, men efter at have det sjovt (selvom jeg bruger lang tid på det). Selv om jeg har haft arrige hunde har de aldrig nogensinde gnavet i hverken mennesker eller dyr, de har været under kontrol, men modsat en fx rhodesian der elsker alle og ville være lykkelig for hvem som helst der snupper den fra bilen, så vil jeg gerne have en der elsker få udvalgte. Er selv ked af at manden synes trimmepels er skrækkeligt, men nu er han altså sådan, synes det er decideret frastødende, og jeg kan bare ikke lide de lysende blå hunde som nogle hunde har. ..og nej, en voksen hund ville klart være helt fint med mig, men da jeg nu er i gang med min 5. genbrugshund må jeg tilstå at det har nogle ulemper som jeg helst er foruden, men selv en genbrugshund består jo af nogle racer. Vi er sidst i 30'erne, pænt stabile og tænker længe og grundigt før vi finder 'min' hund (selvfølgelig bliver det vores begges ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 soom dig undrer jeg mig også såre over åbenbart at have en hund uden personlighed men én ting er jo hvordan hunden er på træningspladsen - min hund er absolut vil-døv i øjeblikket udenfor træningspladsen og tester min tålmodighed igen og igen:evil: nå jaja... vil-døv-heden taler vi ikke så højt om lige nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bibi Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Hm måske jeg fik formuleret det forkert, i mine unge dage trænede jeg agility med terrier og de var godt nok meget anderledes end de små hyrdehunde - det jeg mener med personlighed var at den ikke kun tænker på at please, men motivationen er alfa omega, ikke 'bare' at få kommunikeret hvad jeg ønsker ..kan ikke finde andre ord end genstridig (og jeg ser altså ikke ned på andre racer, indser blot at de ikke er til mig). Jeg var forøvrigt med til DM, så jeg kan ikke have været helt kedelig for hunden, tror den morede sig, selvom vi ikke vandt, jeg ønsker ikke at gå efter guldet, men efter at have det sjovt (selvom jeg bruger lang tid på det).Selv om jeg har haft arrige hunde har de aldrig nogensinde gnavet i hverken mennesker eller dyr, de har været under kontrol, men modsat en fx rhodesian der elsker alle og ville være lykkelig for hvem som helst der snupper den fra bilen, så vil jeg gerne have en der elsker få udvalgte. Er selv ked af at manden synes trimmepels er skrækkeligt, men nu er han altså sådan, synes det er decideret frastødende, og jeg kan bare ikke lide de lysende blå hunde som nogle hunde har. ..og nej, en voksen hund ville klart være helt fint med mig, men da jeg nu er i gang med min 5. genbrugshund må jeg tilstå at det har nogle ulemper som jeg helst er foruden, men selv en genbrugshund består jo af nogle racer. Vi er sidst i 30'erne, pænt stabile og tænker længe og grundigt før vi finder 'min' hund (selvfølgelig bliver det vores begges ) Formuleringen kan jo smutte , set i bakspejlet , har jeg selv et par gange glemt at tænke inden jeg skriver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst deluxious Besvaret Februar 12, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2009 Hm måske jeg fik formuleret det forkert, i mine unge dage trænede jeg agility med terrier og de var godt nok meget anderledes end de små hyrdehunde - det jeg mener med personlighed var at den ikke kun tænker på at please, men motivationen er alfa omega, ikke 'bare' at få kommunikeret hvad jeg ønsker ..kan ikke finde andre ord end genstridig (og jeg ser altså ikke ned på andre racer, indser blot at de ikke er til mig). Jeg var forøvrigt med til DM, så jeg kan ikke have været helt kedelig for hunden, tror den morede sig, selvom vi ikke vandt, jeg ønsker ikke at gå efter guldet, men efter at have det sjovt (selvom jeg bruger lang tid på det).Selv om jeg har haft arrige hunde har de aldrig nogensinde gnavet i hverken mennesker eller dyr, de har været under kontrol, men modsat en fx rhodesian der elsker alle og ville være lykkelig for hvem som helst der snupper den fra bilen, så vil jeg gerne have en der elsker få udvalgte. Er selv ked af at manden synes trimmepels er skrækkeligt, men nu er han altså sådan, synes det er decideret frastødende, og jeg kan bare ikke lide de lysende blå hunde som nogle hunde har. ..og nej, en voksen hund ville klart være helt fint med mig, men da jeg nu er i gang med min 5. genbrugshund må jeg tilstå at det har nogle ulemper som jeg helst er foruden, men selv en genbrugshund består jo af nogle racer. Vi er sidst i 30'erne, pænt stabile og tænker længe og grundigt før vi finder 'min' hund (selvfølgelig bliver det vores begges ) Tak for uddybningen, det hjalp lidt - for må indrømme at jeg havde stemplet dig anderledes. Men det kan jo være svært at få ens tanker ned på "papir". Jeg ved stadig ikke hvilken hunderace der vil være et super match, men umiddelbart (uden at vide super meget om racerne) så tænker jeg lidt Weimaraner, Kooikerhondje eller måske Schæfer ? Jeg ved ikke helt hvad mine bud ellers skulle være Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts