Hop til indhold

Årh nej dog


Hailey
 Share

Recommended Posts

Gæst Dream-Ami

Hvor fanden er respekten for dyr ?????

Hvad tænker vi mennesker dog på ???

 

Er dyr bare noget, vi kan gøre med som vi lyster ???

 

Kald mig bare tudefjæs, men gang på gang sidder jeg og tørrer tårer væk, når jeg hører, ser eller læser om sådan noget.

 

Min tillid til mennesker svinder mere og mere og gud hvor jeg elsker dyr.

 

Håber at der bliver ændret på lovgivningen, så de IDIOTER, der ikke ved hvordan man behandler uskyldige dyr, kan få en straf så de kan lære det og som vil være til skræk for andre, der kunne finde på det samme.

 

Håber det bedste for den lille hvalp og dens søskende.

 

/ René ... hvis hjerte bløder endnu engang

Redigeret af Dream-Ami
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor fanden er respekten for dyr ?????

Hvad tænker vi mennesker dog på ???

 

Er dyr bare noget vi kan gøre med som vi lyster ???

 

Kald mig bare tudefjæs, men gang på gang sidder jeg og tørrer tåre væk, når jeg hører, ser eller læser om sådan noget.

 

Min tillid til mennesker svinder mere og mere og gud hvor jeg elsker dyr.

 

Håber at der bliver ændret på lovgivningen, så de IDIOTER, der ikke ved hvordan man behandler uskyldige dyr, kan få en straf så de kan lære det og som vil være til skræk for andre, der kunne finde på det samme.

 

Håber det bedste for den lille hvalp og dens søskende.

 

/ René ... hvis hjerte bløder endnu engang

 

Perle!! En smule rassistisk er det ikke :blink:

 

Ja ja - bla bla - ikke en tråd til jokes :oops:

 

Men dette er jo ikke noget nyt og vi kommer aldrig af med de disse historier.

 

Det er en forfærdelig historie - men man kan altså godt gøre noget - (nu kommer hun med den der salgstale igen:oops:)

 

Man kan melde sig ind i de foreninger der virkelig kæmper en kamp for at dyr ikke behandles på den måde, kæmper for at lovgivningen bliver strammet op og som bliver ved med at demonstrere for et dyrepoliti.

Som melder dyremishandling til politiet og "holder øje" med hvordan dyr har det og gør noget ved det, hvis der er noget galt.

 

Ved at støtte op om det bliver foreningerne størrer og får mere gennemslagskraft, og jeg er overbevist om, at vi kan "råbe" så højt, at vi bliver hørt også inde på Christiansborg.

 

Jeg vil personligt anbefale, at man melder sig ind i Hundens Tarv - og er med til at gøre en forskel. :5up:

Redigeret af FOX
stavepladen var blevet væk :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dream-Ami
Det er en forfærdelig historie - men man kan altså godt gøre noget - (nu kommer hun med den der salgstale igen:oops:)

 

Man kan melde sig ind i de foreninger der virkelig kæmper en kamp for at dyr ikke behandles på den måde, kæmper for at lovgivningen bliver strammet op og som bliver ved med at demonstrere for et dyrepoliti.

Som melder dyremishandling til politiet og "holder øje" med hvordan dyr har det og gør noget ved det, hvis der er noget galt.

 

Ved at støtte op om det bliver foreningerne størrer og får mere gennemslagskravt, og jeg er overbevist om, at vi kan "råbe" så højt, at vi bliver hørt også inde på Christiansborg.

 

Jeg vil personligt anbefale, at man melder sig ind i Hundens Tarv - og er med til at gøre en forskel. :5up:

 

Kald det bare salgstale, men den er på sin plads.

Det er så skide nemt at sidde hjemme på sin flade og råbe op, men lige så snart der skal gøres noget ... så er det noget andet.

 

Jeg vidste IKKE at der fandtes en sådan forening, men vil finde den på nettet med det samme og give min støtte.

 

/ René ...... der takker for salgstalen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Underligt...

Nu ved vi jo ikke, hvad forhistorien er...

1)Er det en hjemløs hund, der har født et kuld hvalpe i "dølgsmål" og opfostret dem efter evne? Måske er tæven død?

 

Eller 2) er tæven plus hvalpe sat ud da tæven blev mistænkelig tyk, eller gik i fødsel?

 

Eller 3) er der kun én misrøgtet hvalp som måske er blevet stjålet i utide fra sin mor? --Resten kan være historie for at dække over tyveriet..

 

--Eller (gru:skraek:) 4)har hvalpen været med fyrene "i byen" for at blive afhændet, 8 uger gammel? Måske har de to fyre 3-10 mere derhjemme...

En misbruger tænker jo ikke nødvendigvis på, at hvalpe efterhånden skal have andet mad end det de får fra deres mor...

 

Måske er der nogen der ser endnu flere muligheder for en forklaring?

 

Jeg synes det er svært at blive forarget når jeg ikke kan se, hvad der er sket.

Jeg har medfølelse med den lille hvalp så det næsten gør ondt, --og med dens mor..

Men at bebrejde nogen, det vil jeg vente med til der er en forklaring på, hvad der er sket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre kommer vi til at se mange tilfælde af samme slags , jeg har lige siddet og læst det nye nummer af hunden , ang den 2 års uddannelse den nye lov kræver til opdrættere , der trådte i kraft d 1-1-09 , og ganske som DKK (som jeg for en gangs skyld er enige med) skriver , det kan ikke lade sig gøre at opretholde den lov , det eneste der sker er , der bliver endnu flere hvalpefabrikker , det vil komme helt ud af opsyn med hvor og hvor mange hvalpe der bare bliver solgt , fra kummerlige forhold

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre kommer vi til at se mange tilfælde af samme slags , jeg har lige siddet og læst det nye nummer af hunden , ang den 2 års uddannelse den nye lov kræver til opdrættere , der trådte i kraft d 1-1-09 , og ganske som DKK (som jeg for en gangs skyld er enige med) skriver , det kan ikke lade sig gøre at opretholde den lov , det eneste der sker er , der bliver endnu flere hvalpefabrikker , det vil komme helt ud af opsyn med hvor og hvor mange hvalpe der bare bliver solgt , fra kummerlige forhold

 

Du tror altså at hvalpen kommer fra en hvalpefabrik?

---Jeg synes bare, at den slags hvalpe almindeligvis ser nogenlunde "normale" ud. De skal jo kunne sælges..

 

..Øu. Jeg har ikke fået Hunden endnu..... Den kommer nok i morgen.. :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du tror altså at hvalpen kommer fra en hvalpefabrik?

---Jeg synes bare, at den slags hvalpe almindeligvis ser nogenlunde "normale" ud. De skal jo kunne sælges..

 

..Øu. Jeg har ikke fået Hunden endnu..... Den kommer nok i morgen.. :neutral:

 

 

Nej , jeg tror ikke denne hvalp kommer fra en hvalpefabrik , som du skriver plejer de at se rimelige ud . Hvor denne hvalp kommer fra ved jeg ikke , der kan jo være mange ting som spiller ind , er det en bortløben tæve , er de stjålet , har nogen kasseret dem , der er mange gæt , jeg håber bare de finder dens mor og søskende , hvis den har nogen

 

Jeg mener at reageringen , med den nye lov vil starte en masse hvalpefabrikker og en masse opdræt uden der er sikkerhed for en sund hvalp , for der er ikke mange som kan tage en 2 årig uddannelse , når de har deres kennler som hobby , og kan de ikke det , så har de ingen kennel

Link til indlæg
Del på andre sites

en 2 årig uddannelse , når de har deres kennler som hobby , og kan de ikke det , så har de ingen kennel
Man skal heller ikke have en 2 årig uddannelse for at opdrætte hunde.. Det var en fejltagelse at hundeopdrættere var kommet med i den pulje.. Det var hvertfald hvad vi fik at vide til opdrætteruddannelsen for 14 dage siden..

 

Men hvor er det bare synd! Stakkels lille hvalp :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej , jeg tror ikke denne hvalp kommer fra en hvalpefabrik , som du skriver plejer de at se rimelige ud . Hvor denne hvalp kommer fra ved jeg ikke , der kan jo være mange ting som spiller ind , er det en bortløben tæve , er de stjålet , har nogen kasseret dem , der er mange gæt , jeg håber bare de finder dens mor og søskende , hvis den har nogen

 

Jeg mener at reageringen , med den nye lov vil starte en masse hvalpefabrikker og en masse opdræt uden der er sikkerhed for en sund hvalp , for der er ikke mange som kan tage en 2 årig uddannelse , når de har deres kennler som hobby , og kan de ikke det , så har de ingen kennel

 

Nu har jeg som sagt endnu ikke læst Hunden, men hvis opdrættere skal have en lovpligtig 2-årig uddannelse, så må det samme da gælde for hvalpefabrikkerne? Det må da være godt?

 

Hvad hedder den uddannelse? Hvem underviser? Og hvor? :shock:

Hvis ALLE kennelejere skal på skolebænken (fuldtids??) i 2 år, så vil der jo blive brug for en hulans masse undervisere?

 

...Jeg har ledt og ledt efter den helt konkrete lov, men jeg kan ikke finde den?

Det er altså svært at tage stilling til noget man ikke har læst..

 

Måske er der nogen, der kan give et link?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Nu har jeg fundet noget, men det er som pdf-fil, så jeg kan ikke linke til den.

Men ang. ikrafttrædelsesdatoen så står der:

 

§ 2

 

Stk. 1. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2009, dog træder § 28 a, stk. 2 og 3, i bekendtgørelse om erhvervsmæssig handel med og opdræt af hunde samt hundepensioner og hundeinternater, som affattet ved denne bekendtgørelses § 1, først i kraft den 1. januar 2011.

 

Stk. 2. For virksomheder, der før den 1. januar 2009 er meddelt tilladel-se til hold af hunde som led i erhvervsmæssig handel med hunde, finder § 28 a, stk. 1, i bekendtgørelse om erhvervsmæssig handel med og opdræt af hunde samt hundepensioner og hundeinternater, som affattet ved den-ne bekendtgørelses § 1, først anvendelse fra den 1. januar 2014.

 

Justitsministeriet, den

BRIAN MIKKELSEN

/ Cristina A. Gulisano

 

 

---Så hvis loven forbliver uforandret med krav om en dyrepasseruddannelse, så betyder det at den først træder i kraft mht. hunde d. 1 jan 2011.

 

Og opdrættere, der allerede har en tilladelse til erhvervsmæssig opdræt af hunde, de bliver først indbefattet i loven 1 jan. 2014.

 

---Inden da må der jo bare laves nogle kurser, der opfylder de krav, der er nødvendige..

 

Loven RAMMER jo i hvert fald fuskerne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal heller ikke have en 2 årig uddannelse for at opdrætte hunde.. Det var en fejltagelse at hundeopdrættere var kommet med i den pulje.. Det var hvertfald hvad vi fik at vide til opdrætteruddannelsen for 14 dage siden..

 

Men hvor er det bare synd! Stakkels lille hvalp :megaked:

 

Jeg læste den nye lov sidste år i hunden , men kan ikke huske hvad md det var

 

Hmmm hvis i fik det at vide , er jeg da helt forvirret nu , og hvorfor står der så sådan i det nye hunden der lige er udkommet , det jeg fandt ud af dengang jeg læste det første gang var var , at det var de kennler de , med nyt ord , kalder erhverv , dvs. de kennler der laver mere end 2 kul om året

 

Nu har jeg som sagt endnu ikke læst Hunden, men hvis opdrættere skal have en lovpligtig 2-årig uddannelse, så må det samme da gælde for hvalpefabrikkerne? Det må da være godt?

 

Hvad hedder den uddannelse? Hvem underviser? Og hvor? :shock:

Hvis ALLE kennelejere skal på skolebænken (fuldtids??) i 2 år, så vil der jo blive brug for en hulans masse undervisere?

 

...Jeg har ledt og ledt efter den helt konkrete lov, men jeg kan ikke finde den?

Det er altså svært at tage stilling til noget man ikke har læst..

 

Måske er der nogen, der kan give et link?

 

Hvad den hedder ved jeg faktisk ikke , hvem og hvor ved jeg heller ikke , jeg har ikke sat mig ind i det bunds , da jeg ikke kommer ind i den regel

 

Og det er kun den de kalder erhvervs opdrættere , altså dem som avler mere end 2 kuld om året

 

Jeg prøver om jeg kan finde noget på nettet og vil så linke til det

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Nu har jeg fundet noget, men det er som pdf-fil, så jeg kan ikke linke til den.

Men ang. ikrafttrædelsesdatoen så står der:

 

 

 

 

---Så hvis loven forbliver uforandret med krav om en dyrepasseruddannelse, så betyder det at den først træder i kraft mht. hunde d. 1 jan 2011.

 

Og opdrættere, der allerede har en tilladelse til erhvervsmæssig opdræt af hunde, de bliver først indbefattet i loven 1 jan. 2014.

 

---Inden da må der jo bare laves nogle kurser, der opfylder de krav, der er nødvendige..

 

Loven RAMMER jo i hvert fald fuskerne..

 

Hov du har allerede fundet noget :lol:

 

Men underligt er det da , at de så skriver i det nye hundeblad at det trådte i kraft 1-1-09 , og det eneste DKK indtil nu havde haft held med var , at få politikerne til at gå i tænkeboks , men umiddelbart ville de ikke lave det om

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en forfærdelig historie - men man kan altså godt gøre noget - (nu kommer hun med den der salgstale igen:oops:)

 

Man kan melde sig ind i de foreninger der virkelig kæmper en kamp for at dyr ikke behandles på den måde, kæmper for at lovgivningen bliver strammet op og som bliver ved med at demonstrere for et dyrepoliti.

Som melder dyremishandling til politiet og "holder øje" med hvordan dyr har det og gør noget ved det, hvis der er noget galt.

 

Ved at støtte op om det bliver foreningerne størrer og får mere gennemslagskraft, og jeg er overbevist om, at vi kan "råbe" så højt, at vi bliver hørt også inde på Christiansborg.

 

Jeg vil personligt anbefale, at man melder sig ind i Hundens Tarv - og er med til at gøre en forskel. :5up:

 

Klart man kan gøre noget for at få ændret lovene og strafferammerne - men det ændre ikke ved at disse historier vil blive gentaget og sikkert også en del uden det bliver opdaget og straffet.

 

Der er feks masser af love og høje straffe til spiritusbilister - men der er stadig en del der kører spirituskørsel og også en hel del der aldrig opdages/straffes.

 

Man må ikke slå børn - der er stadig en masse børn der bliver slået og også hvor det ikke opdages/straffes.

 

osv. osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt lige dette link fra DKK´s hjemmeside , med lidt oplysninger

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/2728

 

Ja... Der er DKK's svar på lovforslaget, dengang det var til høring...

 

Men selve lovforslaget står der ikke.:neutral:.

 

---Det er muligt, at det er DKK's høringssvar der har gjort, at der i loven nu skelnes mellem dyrehandlere og kennelopdræt.

 

Og at loven for opdrættere nu først træder i kraft d. 1-1-2011 eller 2014.

 

Så der er tid til at få ændret loven, --eller i hvert fald få den modereret så det kan være nok med f.eks. et opdrætter-kursus. Måske skal DKK's nuværende opdrætter-kurser ændres, så de bliver mere omfattende. I øjeblikket er der vist tale om kurser, der strækker sig over få dage.

 

---Men der er da tid at løbe på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...