Hop til indhold

Sove i seng


Petrine
 Share

Recommended Posts

Er inkarneret hunden sover i sengen! Men har det nogen betydning for opdragelsen? Jeg tænker på hierakiet, eller kan vi bare fortsætte med vores sovearrangement? (ved godt der er noget med bakterier og den slags, men det går jeg ikke så meget op i)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er inkarneret hunden sover i sengen! Men har det nogen betydning for opdragelsen? Jeg tænker på hierakiet, eller kan vi bare fortsætte med vores sovearrangement? (ved godt der er noget med bakterier og den slags, men det går jeg ikke så meget op i)

 

Hunden sover med flokken - uanset hieraki og alt muligt andet vås ^-^ ... Bliv endelig ved med at sove sammen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder ikke en bønne for opdragelsen, hierakiet, overskægget eller Polen om hunden sover i sengen. Vores to første sov i sengen. Ham vi har nu gør ikke (for så var der ikke plads til os). Det er bare ren hygge, at have hunden i sengen, så fortsæt endelig, når du nu har en hund i sengestørrelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder ikke en bønne for opdragelsen, hierakiet, overskægget eller Polen om hunden sover i sengen. Vores to første sov i sengen. Ham vi har nu gør ikke (for så var der ikke plads til os). Det er bare ren hygge, at have hunden i sengen, så fortsæt endelig, når du nu har en hund i sengestørrelse...

 

Senge fås i mange størrelser - lissom hunde ... måske I bare skal have en seng i Xtra-king-size nu i har fået en hund i den størrelse :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

10 år uden hund og der er sket så meget, så skulle bare lige være sikker, at senge-sovning stadig var ok :-P det lyder til det.

 

Var på udstilling i dag, hvor en med irsk ulvehund (eller måske skotsk hjortehund) påstod at hun sov med 3 hunde og en stor mand i sengen, så der er altså ingen undskyldninger!

Link til indlæg
Del på andre sites

10 år uden hund og der er sket så meget, så skulle bare lige være sikker, at senge-sovning stadig var ok :-P det lyder til det.

 

Var på udstilling i dag, hvor en med irsk ulvehund (eller måske skotsk hjortehund) påstod at hun sov med 3 hunde og en stor mand i sengen, så der er altså ingen undskyldninger!

 

Så vidt jeg har forstået er det mere ok end nogensinde :mrgreen:

De myter med at hunden vil overtage lederskabet, hvis den sover i sengen er heldigvis punkteret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er inkarneret hunden sover i sengen! Men har det nogen betydning for opdragelsen? Jeg tænker på hierakiet, eller kan vi bare fortsætte med vores sovearrangement? (ved godt der er noget med bakterier og den slags, men det går jeg ikke så meget op i)

 

Du får hverken problemer med hierarki eller bakterier ved at lade din hund sove i sengen.

 

http://www.berlingske.dk/article/20090128/viden/90128076/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Oscar Cairn Terriern
Hvad med den? Du behøver ikke at sove dér, selvom hunden sover i sengen :cool:

 

Arj ... Hunden kan sagtens have flere forskellige sovepladser ... mine har f.eks 2-3 pladser rundt i huset som er yndlingssovepladser - som de bruger i løbet af dagen ...

 

 

Nå på den måde.. Jamen hvorfor siger i det så ikk med det samme:neutral: ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det betyder ikke en bønne for opdragelsen, hierakiet, overskægget eller Polen om hunden sover i sengen. Vores to første sov i sengen. Ham vi har nu gør ikke (for så var der ikke plads til os). Det er bare ren hygge, at have hunden i sengen, så fortsæt endelig, når du nu har en hund i sengestørrelse...

 

Altså, Zaz-zaz, der er ingen undskyldning for ikke at have en berner i sengen! Ina kan ligge med tre bernere + kat, så kan I altså godt ligge med 1!

 

http://www.tertzo.dk/page48.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Der skulle godt nok også vægtige argumenter til at ændre på min sovekammerat, for det er godt nok lækkert at have en varmedunk under dynen :-)

 

ja tak!! Men hvis man som mig ikke kan sove i varme, og ikke kan sove med varme på eller sove om sommeren :engel: så er det ikke let at sove med hund.

Jeg passer Rollo for Tanita her i weekenden, (skøøøøn dreng) og nøj han er puttesyg :lun: super hyggeligt og dejligt at vågne arm i arm med en vovse :hjerte: men der blir godt nok hurtigt varmt (også fylder han hele sengen, altså :lol: )

 

Ej, super hygge og dejligt men sover man bedst i kulde som mig, så er det nok bedst at vende hunden til at sove i sin egen seng ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså det der med sengetøj... når jeg skifter vores sengetøj, så ryger "mors betræk" på Karlas dyne på hendes soveplads nede i køkkenet (der hvor hun sover når hun er alene), hun elsker at få "nyt" betræk på.... :mrgreen: ikke at det ændrer at det skal skiftes tiere - men så går der da lidt længere inden hvert sæt skal vaskes :lol:

 

Nå ja, og bare fordi hunden sover i sengen og i sofaen, så betyder det jo ikke, at den ikke også sover i sin sækkestol i stuen eller i sin kasse i køkkenet :mrgreen: "Så mange sovepladser som muligt" er en af de ting Karla gik til valg på ... eller noget i den stil :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså det der med sengetøj... når jeg skifter vores sengetøj, så ryger "mors betræk" på Karlas dyne på hendes soveplads nede i køkkenet (der hvor hun sover når hun er alene), hun elsker at få "nyt" betræk på.... :mrgreen: ikke at det ændrer at det skal skiftes tiere - men så går der da lidt længere inden hvert sæt skal vaskes :lol:

 

Det var da en super idé :5up:

 

Jeg er godt nok gået helt væk fra sengetøj. Jeg har en bunke vattæpper, som jeg vasker på skift.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Mine hunde får ikke lov at sove i sengen - tror dog heller ikke på skrønen om "at hunden over tager lederskabet". Sikke dog en gang pjat!

Gud ved om forældre parret hos ulvene/de vilde hunde også er klar over at sove samme sted som deres flokmedlemmer, betyder at de er ved at overtage deres rolle lige så stille og roligt :hmm: I dag sengen, i morgen flokken - også hele verden :mrgreen:

 

Prøvede engang, men min hanhund kan jeg simpelthen ikke sove for, han rumsterer rundt når han får det for varmt - og min tæve næget pure at sove i sengen. Overvejede engang at ringe til en adfærdsbehandler:

 

"Hjæææælp jeg har store problemer! ..... Min hund vil ikke sove i sengen når jeg er der" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis du spørger min mand, så rumsterer Karla også alt for meget for hans velbefindende... :mrgreen: men tough titty siger Karla og jeg :blink: Hun sover under min dyne det meste af natten... og om morgnen kommer hun op og ligger imellem os, så hun kan vurdere hvem der er nemmeste at vække ved ansigtsslik og evt. hoppen på puden :lol:

 

Når jeg ikke er hjemme har de dog fundet et kompromis, hvor Karla stadig sover under min dyne det meste af natten og kommer over under hans tidligt om morgnen og tager en time eller to derovre inden de står op :lun:

 

og ja. du skulle nok have tilkaldt en adfærdsbehandler den gang :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Tror det er ved at være for sent nu. Kunne ellers være for grineren at se ansigtet på adfærdsbehandlere hvis man spurgte om det :lol:

 

Nu har jeg affundet mig med at hun gerne vil putte i sengen om morgenen. Når hun hører jeg vågner (hvordan f..... ved hunden at man er ved at vågne, uanset hvad så står der altid en logrende vovse foran ens hoved når man åbner øjenene!!) så liste hun op i sengen og kan ligge i arm i meget lang tid - men kun om morgenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja tak!! Men hvis man som mig ikke kan sove i varme, og ikke kan sove med varme på eller sove om sommeren :engel: så er det ikke let at sove med hund.

Jeg passer Rollo for Tanita her i weekenden, (skøøøøn dreng) og nøj han er puttesyg :lun: super hyggeligt og dejligt at vågne arm i arm med en vovse :hjerte: men der blir godt nok hurtigt varmt (også fylder han hele sengen, altså :lol: )

 

Ej, super hygge og dejligt men sover man bedst i kulde som mig, så er det nok bedst at vende hunden til at sove i sin egen seng ;-)

 

Har du prøvet uden dyne - hellere hunde end dyne !!!!

:vinken: Venlig hilsen

 

Steen stenild

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det ku den ondelyneme være fantastisk. Æææælsgeeeer vovse i sengen. Ikke alt det sengetøj der skal vaskes, meeeeen nogle gange er prisen ikke for høj !!! :mrgreen:

 

Vi er så nogle, der er ret dovne og derfor ikke skifter sengetøj alt for tit, selvom vovse deler det med os. :oops: Hellere sand på lagenet end en tur i vaskekælderen, er sloganet hjemme hos mig. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det første år sov Luna på gulvet, fordi jeg mente at sengen var kattens område (han var der først).. Derefter begyndte de at nusse sammen og så tænkte jeg, okay, så kommer hun op..

 

Og der har hun været siden:-) Jeg har en seng på 160x200, så hun har sin egen halvdel og sin egen dyne (mit gamle vattæppe) at ligge på.

 

Derudover har hun: sofa, 2 sækkesenge, et tæppe (hvor der spises ben), dyne (ekstra), hule (bur) og gulvet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...