Hop til indhold

Flytning af hund


Gæst Deaddollface
 Share

Recommended Posts

Gæst Deaddollface

Er der nogen der har erfaring med at have voksen hund, og så skulle rejse fra den i eksempelvis 5 måneder, hvor den får et godt hjem, og man så kun ser den fredag, lørdag, søndag, og hvor den resten af ugen, bor ved eksempelvis familie.. Hvor den efter de 5 måneder igen flytter "sammen" med en..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Så skal du ihvert fald sørge for, at den er meget sammen med dem også, og ikke kun dig.. At de også går med den, at de også snakker med den, træner med den og nusser med den.

 

Ja, vil selvfølgelig sørge for, at hvis det bliver tilfældet, at den skal bo i 5 måneder ved dem, at den kender dem, ligesom den kender mig..

 

Det er fordi jeg har en lille drøm om at komme på en danselinje på højskolen Oure.. Men, hvis det er tilfældet, vil det først være om 2 års tid, højst sandsynligt mere.. Og så skulle hunden i de ca. 4,5 måned, bo hos min mor, hvor jeg så vil komme hjem hver weekend..

 

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, om det ikke er pænt overfor hunden osv., men det er jo derfor det er godt med sådan et super forum her :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150

Hmm.. Altså det er jo næsten et halvt år.

Jeg vil mene, at skal i have hund, så skal alle i din familie være med på det. Så ikke en bestemt person er ejeren. ;)

Ellers synes jeg ikke, at man lever op til sit ansvar, når man anskaffer sig en hund. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Hmm.. Altså det er jo næsten et halvt år.

Jeg vil mene, at skal i have hund, så skal alle i din familie være med på det. Så ikke en bestemt person er ejeren. ;)

Ellers synes jeg ikke, at man lever op til sit ansvar, når man anskaffer sig en hund. :-)

 

Ja, min familie er med på det.. Altså min mor og søster, ikke min stedfar, men det bliver han heller aldrig.. Det har ikke nogen indflydelse.. :rolleyes:

 

Gider din familie at være hundepassere i et halvt år?

Jeg ville ikke kunne g¢re det... efterlade mine hunde.

 

Jeg ved jo heller ikke nu, om jeg kan efterlade den, finder jeg ud af til den tid..

 

Men min mor regner da også med, at hun vil komme til at elske den, og med glæde vil passe den.. Men hvis det ikke er tilfældet, så tager jeg selvfølgelig ikke på højskole..

 

Men jeg tænker mest på: Er det synd for hunden, at den kun ser mig i weekenden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150

Det kommer an på, om du er mere sammen med den, end de andre i din familie?

Nu går der jo et par år, hvis det var, sagde du, så der går jo et stykke tid, men det har stadig indflydelse, hvor meget du er sammen med den, når den er hvalp og vokser op..

Er det dig, der fast går med den, fast giver den mad, fast leger med den - eller bare størstedelen af tiden, i får bygget et større forhold, end de andre i din familie - ja, så vil det være synd og uansvarligt, når du rejser.:)

Men hvis i alle(næsten da, som du selv siger) er enige i din familie om hunden og i deler det op, så i skiftes i dagens løb om de forskellige ting, så den får et næsten lige forhold til jer alle, så det ikke kun er din, så synes jeg det er fint. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Det kommer an på, om du er mere sammen med den, end de andre i din familie?

Nu går der jo et par år, hvis det var, sagde du, så der går jo et stykke tid, men det har stadig indflydelse, hvor meget du er sammen med den, når den er hvalp og vokser op..

Er det dig, der fast går med den, fast giver den mad, fast leger med den - eller bare størstedelen af tiden, i får bygget et større forhold, end de andre i din familie - ja, så vil det være synd og uansvarligt, når du rejser.:)

Men hvis i alle(næsten da, som du selv siger) er enige i din familie om hunden og i deler det op, så i skiftes i dagens løb om de forskellige ting, så den får et næsten lige forhold til jer alle, så det ikke kun er din, så synes jeg det er fint. :)

 

Ja, lyder som rigtig fornuftigt det du siger.. :-D

 

Altså, rigtig var det meningen, at det var MIN hvalp, men familien er blevet mere klar på ideen, nu må vi se.. Hvis der bliver noget tvivl om, hunden vil få det godt, så tager jeg ikke afsted.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Haha, tack, det håber jeg da også det er.:)

 

Og ja.... Du har måske allerede "bestilt" den?

 

Ja, hunden skal jeg have.. Nu har jeg simpelthen gået og været hvalpeskruk i så lang tid, og nu skal det endelig være.. :mrgreen: :mrgreen:

 

Jeg kan altid tage på højskole i nærheden istedet for, den på Fyn er bare den bedste.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er som jeg læser det (at du bor hjemme p.t. og vil gøre det frem til du evt. skal på Oure), ville jeg ikke have nogle problemer med det.

 

Eksempelvis har jeg boet de seneste tre år med min kæreste, med en hund der nu er ni, og jeg ville ikke betvivle, at hun ville være glad og tilfreds med ham, hvis jeg tog væk i et stykke tid.

 

Men tror bestemt også det gør det bedre, hvis resten af familien er en aktiv del af hundens hverdag, sådan at den ikke mangler dig for meget. Ikke at de nødvendigvis skal gå til træning med den på lige fod med dig, men blot deltager i det daglige via gåture, fodring etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Hvis det er som jeg læser det (at du bor hjemme p.t. og vil gøre det frem til du evt. skal på Oure), ville jeg ikke have nogle problemer med det.

 

Eksempelvis har jeg boet de seneste tre år med min kæreste, med en hund der nu er ni, og jeg ville ikke betvivle, at hun ville være glad og tilfreds med ham, hvis jeg tog væk i et stykke tid.

 

Men tror bestemt også det gør det bedre, hvis resten af familien er en aktiv del af hundens hverdag, sådan at den ikke mangler dig for meget. Ikke at de nødvendigvis skal gå til træning med den på lige fod med dig, men blot deltager i det daglige via gåture, fodring etc.

 

 

Ja, det er også sådan jeg har tænkt det.. På den anden side, når de får sådan en lille hvalp ind i huset, vil jeg vædde med, at de ikke kan lade vær, at blive en aktiv del af dens liv ;-).. Selvom en mor altid skal starte med at sige: "du skal selv passe den", "selv gå tur med den", osv. Du ved, mor-ting.. Hehe..

 

Men ja, om jeg tager på Oure eller ej, kommer til at afhænge af, om hunden kan være i mit hjem uden mig.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Min mor sagde det, og hun mente det, så pas pÅ! :D

Haha...:b

 

Hehe, bare rolig.. Jeg passer på.. Min mor mener altid hvad hun siger, men hun kan ikke stå for sådan en lille vovse.. (Tror jeg ikke ;-))

 

Hehe, men har selvfølgelig også tænkt mig at tage det ansvar det følger at have en hund, man er vel voksen (19) :shock::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kendt Petrine fra baby og har altid passet hende meget, selvom hun ikke var MIN hund så følte jeg ansvar for hende og hun har elsket mig lige så højt som sin rigtige mor, så jeg ville slet ikke have problemer med at du tog på højskole HVIS din mor også elsker din kommende baby! Petrine er endda flyttet mellem to hjem og to forskellige opdragelsesmetoder.

 

MEN pas på! Jeg endte med at ville beholde Petrine, ville ikke aflevere hende, for havde knyttet mig så meget til hende, så pas på din mor ikke ender lige sådan :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Jeg har kendt Petrine fra baby og har altid passet hende meget, selvom hun ikke var MIN hund så følte jeg ansvar for hende og hun har elsket mig lige så højt som sin rigtige mor, så jeg ville slet ikke have problemer med at du tog på højskole HVIS din mor også elsker din kommende baby! Petrine er endda flyttet mellem to hjem og to forskellige opdragelsesmetoder.

 

MEN pas på! Jeg endte med at ville beholde Petrine, ville ikke aflevere hende, for havde knyttet mig så meget til hende, så pas på din mor ikke ender lige sådan :-D

 

Det lyder rigtig godt.. :blink:

 

Haha, ja med hensyn til det sidste, så har jeg også tænkt tanken.. Hehe.. Men det er miiiin vovse... :mums: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
Jeg tror ikke det blir noget problem for hunden...men for DIG er det nok noget andet :blink: til den tid eeeelsker du din lille hund så meget, at du ikke vil afsted :mrgreen: :blink: :lol:

 

 

Ja, sådan tror jeg også det er..

Vovsen er sgu ligeglad, det er kun menneske moren der ikke er :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...