Hop til indhold

Argumenter IMOD foxterrier


Petrine
 Share

Recommended Posts

Min veninde som ikke kunne have Petrine mere, har fundet en foxterrier og mener nu at hun skal beholde den - jeg har brug for korte, præcise argumenter hvorfor det er idiotisk (jeg trænger ikke helt ind), hunden er ung, usoigneret, uopdragen og meget let at stresse. Har fundet ejeren som er en senil gammel dame der ikke ved hvad hunden hedder :rolleyes: min veninde går i skole / på arbejde, bor i lejlighed, gider absolut ikke gå tur mere end højst nødvendigt.

 

..vil sætte pris på korte, præcise argumenter (ud over 'du er idiot' for det har jeg lige brugt 2 timer på at sige :cry:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Et forsøg kunne være at sige: hvis du ikke formår at aktivere hunden som den kræver, vil der ske en af to ting - du får den aflivet fordi den raserer hele din lejlighed, for et eller andet skal den finde på at underholde sig med. ELLER du slår den langsomt ihjel ved at lade den leve et kronisk stresset liv, hvilket over et par år udmønter sig i kredsløbssygdomme, mavesår eller så nedsat immunsystem, at den er en åben dør for alverdens sygdomme.

 

Ved desværre ikke om det virker. Har et familemedlem vi er begyndt at tale så direkte til. Indtil videre har det virket, men jeg er ikke sikker på, at de endnu har forstået at det ikke bare er noget de skal gøre til hunden har det godt igen (den er stresset grundet manglende og forkert aktivering og rager derfor mange forkølelser til sig, ligesom den bider/slikker poterne til blods og har allergilignende symptomer), men resten af hundens levetid. Altså cirka ti år mere. OGSÅ når baby er kommet til sommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

du får den aflivet fordi den raserer hele din lejlighed, for et eller andet skal den finde på at underholde sig med. ELLER du slår den langsomt ihjel ved at lade den leve et kronisk stresset liv, hvilket over et par år udmønter sig i kredsløbssygdomme, mavesår eller så nedsat immunsystem, at den er en åben dør for alverdens sygdomme.

 

Nr 1 argument har ingen effekt, men nr2 er perfekt - venter lige til jeg er kølet lidt ned, så må jeg tale med hende igen (vi er begge direkte, og hun er ellers fornuftig, men hun vil jo redde hele verden ;-) )

 

..kan sagtens bruge flere, når jeg skal have alvorlig telefonsamtale plejer jeg har have en printet liste foran mig så jeg ikke ryger i 'du er idiot'-rillen

Link til indlæg
Del på andre sites

Årsagen var ifølge mig, at Petrine fik stress af at komme med i skole / på arbejde, og at min veninde ikke var vildt begejstret for at stå tidligt op for at gå tur / gå tur som det sidste før sengetid.

 

I følge min veninde fik vi allernådigst lov at låne Petrine fordi vi var så glade for hende (sandt nok) og da vi så havde lånt Petrine siden september sidste år (og mange mindre perioder før det) var det bedst for Petrine at blive hos os, da hun jo var endt med at elske os, og vi ville blive kede af det hvis vi skulle aflevere Petrine tilbage (ikke helt usandt ;-))

 

Jeg mangler en løsning for fox'en - tror min veninde gør det for at redde den, den slags har hun gjort før, og hun var lidt grædefærdig da jeg blev ved med at den skal afleveres på et internat, men jeg kan ikke komme på anden mere konstruktiv løsning.

 

Hun er som en teenager 'når jeg får en fox som skal have meget motion, SÅ vil jeg selvfølgelig stå op kl 5 og gå tur i 3 timer hver dag' - jeg er som moderen, jeg ved at det ikke holder en eneste morgen.

 

Det er ok at alle synes hun er idiot, men jeg kommer ingen vegne ved at skrige idiot ad hende :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sig at du har ryddet op efter hende en gang, og gør det ikke igen. Internat, JA!!

Der sidder to store hvalpe på mit arbejde, som har været der siden før jul, fordi en lignende person har "redet" dem, og nu ikke kan få r¢ven med sig og få fundet hjem til dem. Efter 3 måneder i hundepension, hvordan tror i selv de er nu? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sig at du har ryddet op efter hende en gang, og gør det ikke igen. Internat, JA!!

 

det var det første jeg sagde, klart og tydeligt, svaret 'jamen se, han kan jo slet ikke lide dig, han kan mærke du er sur, han skal ikke bo hos nogen der ikke kan lide ham' - jeg fik Petrine fordi Petrine elsker mig, sådan er det.

 

Jeg lægger ikke fingre imellem, er ikke bange får tårer, men jeg trænger ikke igennem med fornuft :???: tror kolde fakta (a la sygdom pga stress) vil være bedre, og bedst vil være noget andet end internat (men orker ikke selv finde den perfekte familie, det magter jeg ikke)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skynd dig at svare at sådan som Geert er nu, højst sansynligt bare er starten på det værre :5up: Så hun må hellere skille sig af med ham NU.

 

Er gjort, og overdrevet - men hun mener stadig at internat er det rene dyrplageri og vil finde ny familie til Gert i sin omgangskreds (som matcher hende selv i realitetssans) så jeg spammer hende vidre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gert har faktisk været eksemplarisk samarbejdsvillig med mig - har i dag bidt min veninde og fem af hendes kolleger, ikke fordi han er en skidt hund (faktisk er han rigtigt dejlig og har stort potentiale), men udelukkende fordi hun intet aner om terrier og det var en dødssejler at slæbe ham med på arbejde.

 

Der er håb, og jeg undres atter og igen over min veninde :-D - endelig en hund der bider og noget godt kommer ud af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: Øhhhhh - God arbejdslyst og masser af held og lykke herfra :-D

 

Jeg kan ikke komme på nogle bedre end dem der allerede er givet.

 

Men selv om det er synd for hunden er det da godt klaret at den nu er begyndt at hjælpe dig :-D

 

Hvor finder hende veninden hundene??

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun lånte Petrine :oops::oops::oops: og så gik hun med Petrine i parken da fox'en kom løbende, ejeren havde haft håndværkere som havde lukket den ud, uden at ejeren havde opdaget noget som helst.

 

..ja der er jo lige detaljen med at Gert har en ejer, men hun er så senildement at hun forhåbentligt kan lokkes til at gå af med ham, ejer lever livet farligt, en tyv kunne tømme hendes hjem og der ville gå dage før hun opdagede at noget var anderledes :(

 

Men jeg er lidt kølig med mennesker, går kun op i at få styr på hunden :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...