Hop til indhold

Fra træningen i aften


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Dogue1

Vi skulle ned og gå lidt zigzag, det gik ok. Derefter gik vi i skoven bag træning pladsen for at træne lidt indkald.

 

Det blev så lexus' tur, problemet med lexus er at hvis man ikke kender ham godt nok, tjaaa.. så kan man altså ikke holde ham, så jeg bad træneren om at vikle linen omkring et træ, og det gjorde hun så, og jeg løb ned for at gemme mig.... Lexus synets vist ikke det var den fedest leg, jeg kunne høre noget der lød som et lille "knald":lol: Det var det brede 600,- kroners læderhalsbånd der sprang:shock::shock:.. FAAARRRR jeg kommer NUUUU:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lexus er trådt ind i de voksnes rækker:blink::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Surt med halsbåndet!

 

Men kæft, Lexus er sq en dejlig fyr :lun: Han var godt nok ikke glad for, at du forsvandt :lol:

 

Hvad køber du så til ham næste gang? :mrgreen:

:lol:Nej hen kan ikke lide at blive holdt væk fra familien og da slet ikke hans "far":lol::lol:

 

Jamen det er jo det jeg skal bruge en sadelmaget til, jeg har en idé til et solidt halsbånd. Men det bliver så ikke lige nu, nu skal jeg ud og finde et, det bliver nok et fra kenjan et fra Egons liner.

Måske noget i retning af dette halsbånd

http://www.egonsliner.dk/catalog/product_info.php?cPath=27&products_id=101

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol:Nej hen kan ikke lide at blive holdt væk fra familien og da slet ikke hans "far":lol::lol:

 

Jamen det er jo det jeg skal bruge en sadelmaget til, jeg har en idé til et solidt halsbånd. Men det bliver så ikke lige nu, nu skal jeg ud og finde et, det bliver nok et fra kenjan et fra Egons liner.

Måske noget i retning af dette halsbånd

http://www.egonsliner.dk/catalog/product_info.php?cPath=27&products_id=101

 

Nåja, det er også rigtigt med den sadelmager :stupid:

 

Syntes nok at jeg mindedes noget med noget, men det var helt væk, men du oprettede jo en tråd for ikke så længe siden, fordi dit læderhalsbånd var ved at gå op i ngole syninger var det vidst :lol:

 

Kenjan kan jeg i hvert fald anbefale. Fik det anbefalet af BlackGSD og har siden købt en ni år gammel hetzsele til Naja, derfra. Den er så god som ny, ok, man kan godt se, at der er en schæfer, der har sprunget frem i den, men så er det heller ikke værre, end et der kun kan ses nogle få "træk"-mærker, der hvor linen sættes fast - og schæferen blev altså brugt som brugshund.

 

Har også købt en dyr line derfra (Splinterny!), men den er ikke brugt endnu - den skal gemmes til berneren :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåja, det er også rigtigt med den sadelmager :stupid:

 

Syntes nok at jeg mindedes noget med noget, men det var helt væk, men du oprettede jo en tråd for ikke så længe siden, fordi dit læderhalsbånd var ved at gå op i ngole syninger var det vidst :lol:

 

Kenjan kan jeg i hvert fald anbefale. Fik det anbefalet af BlackGSD og har siden købt en ni år gammel hetzsele til Naja, derfra. Den er så god som ny, ok, man kan godt se, at der er en schæfer, der har sprunget frem i den, men så er det heller ikke værre, end et der kun kan ses nogle få "træk"-mærker, der hvor linen sættes fast - og schæferen blev altså brugt som brugshund.

 

Har også købt en dyr line derfra (Splinterny!), men den er ikke brugt endnu - den skal gemmes til berneren :cool:

Ja, det var syningerne der holdt ringen som var ved at ryge.

 

Ja måske kenjan, jeg synes bare spænderne virker så "spinkle"

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var syningerne der holdt ringen som var ved at ryge.

 

Ja måske kenjan, jeg synes bare spænderne virker så "spinkle"

 

Kenjan holder heller ikke, en rhodesian ridgeback har knækket sådan et (det var ikke et træ, men lille mig i den anden ende) - så tror ikke Lexus vil have nogen problemer med at 'slippe' ud af et kenjan heller ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var syningerne der holdt ringen som var ved at ryge.

 

Ja måske kenjan, jeg synes bare spænderne virker så "spinkle"

 

Ja, måske :hmm:

 

Nu skal jeg desværre ikke derud i den nærmeste fremtid, så jeg ville kunne tjekke de store halsbånd for dig... Ville ellers super gerne, men jeg har ingen penge og ved jeg ville stå og savle over deres seler og halsbånd og kun kunne konkludere - jeg mangler hunden, så jeg kan få målene. Og jeg mangler pengene, grrrr :engel:

 

Damn, jeg læder mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skulle ned og gå lidt zigzag, det gik ok. Derefter gik vi i skoven bag træning pladsen for at træne lidt indkald.

 

Det blev så lexus' tur, problemet med lexus er at hvis man ikke kender ham godt nok, tjaaa.. så kan man altså ikke holde ham, så jeg bad træneren om at vikle linen omkring et træ, og det gjorde hun så, og jeg løb ned for at gemme mig.... Lexus synets vist ikke det var den fedest leg, jeg kunne høre noget der lød som et lille "knald":lol: Det var det brede 600,- kroners læderhalsbånd der sprang:shock::shock:.. FAAARRRR jeg kommer NUUUU:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lexus er trådt ind i de voksnes rækker:blink::lol::lol::lol:

 

Ups :oops:

 

Held og lykke med at find et Lexus sikret halsbånd :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det kan være i skal til at se efter hesteudstyr;-)

 

Og det er ikke engang for sjov.. En halsrem til hest, den burde kunne holde ham, når den kan holde til 500 kg hest, der trækker en trailer plus bil baglæns:shock: Og ja, håndbremsen var trukket:shock:

 

Og har hans nuværende halsbånd fået læderfedt med jævne mellemrum?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det kan være i skal til at se efter hesteudstyr;-)

 

Og det er ikke engang for sjov.. En halsrem til hest, den burde kunne holde ham, når den kan holde til 500 kg hest, der trækker en trailer plus bil baglæns:shock: Og ja, håndbremsen var trukket:shock:

 

Og har hans nuværende halsbånd fået læderfedt med jævne mellemrum?

Ja det kan godt ske jeg skal gå ind til heste butikken og se om det har noget jeg synes om. :lol:

 

Uha nej da, det er ikke blevet behandlet med noget. Det måtte jeg endelig ikke gøre, halsbåndet skulle være særbehandlet med noget så man ikke skulle bekymre sig om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men læder og "snor" er et materiale der "forgår" hvis det ikke passes - Så nu vil jeg væde med det næste får uanset hvad de siger :blink: Det ses tyseligt på mine støvler :megaked:

 

har du overvejet at levere det tilbage?? (altså indgive en lille klage).

Link til indlæg
Del på andre sites

Men læder og "snor" er et materiale der "forgår" hvis det ikke passes - Så nu vil jeg væde med det næste får uanset hvad de siger :blink: Det ses tyseligt på mine støvler :megaked:

 

har du overvejet at levere det tilbage?? (altså indgive en lille klage).

Ja, jeg vil gå ind med halsbåndet, jeg smider jo ikke så mange penge ud på noget som ikke holder som de lover... den snor som det er syet med er behandlet med et eller andet "smørrelse" og skulle være så stærk åh så skærk, snoren bruges til at sy hesteudstyr så det skulle da nok kunne holde en bette:engel: hund :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et metal halvkvæl, hvor der ligger to kæder svejset sammen ved siden af hinanden og det har indtil nu været Berner-sikkert, meeeeeeen nu har har han også lært fra lille at indkaldsøvelsen begynder med, at han sidder på sin brede bag indtil en af os kalder på ham. Hvis han nu havde lært indkald som Lexus og som de også gør det til vores PH-træning, så tør jeg ikke garentere noget, men mon ikke det ville holde alligevel ?

 

Ang. Lexus´ bedrifter i forhold til omtalte sprit-dyre halsbånd, så kan jeg kun sige: DYYYYYYYGTIIIIG Lexus ! Han ved jo at det er meningen at han skal komme i en indkaldsøvelse og så kommer han. Kan man andet end rose dyret for dets lydighed ? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan godt ske jeg skal gå ind til heste butikken og se om det har noget jeg synes om. :lol:

 

Uha nej da, det er ikke blevet behandlet med noget. Det måtte jeg endelig ikke gøre, halsbåndet skulle være særbehandlet med noget så man ikke skulle bekymre sig om det.

 

øv, dum sælger. Læder og syninger holder bare ikke, hvis det ikke får fedt, når det først har været vådt.

Og lige nøjagtig de der lædersnore det er syet med er super stærke, men kun så længe de er smidige.. Bliver de tørre, så springer de sgu også.

 

Nej, du, en god læderfedt hver gang halsbåndet har været vådt, så kører det:5up:

 

(kunne ikke lade være med at glo efter halsbånd i "min" butik til en lexus str og vi har da en kæmpe læder en, lidt magen til den han har til sølle 200 kr;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

øv, dum sælger. Læder og syninger holder bare ikke, hvis det ikke får fedt, når det først har været vådt.

Og lige nøjagtig de der lædersnore det er syet med er super stærke, men kun så længe de er smidige.. Bliver de tørre, så springer de sgu også.

 

Nej, du, en god læderfedt hver gang halsbåndet har været vådt, så kører det:5up:

 

(kunne ikke lade være med at glo efter halsbånd i "min" butik til en lexus str og vi har da en kæmpe læder en, lidt magen til den han har til sølle 200 kr;-))

Jamen så kommer vi da lige ud og kikker lidt. Adresse og arbejds tider tak:lol:....så vi kan gå en ordenlig betjening..Det er jo lidt som at få de kongelige på besøg :blink:´:lol:

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er godt nok imponeret over ham Lexus :-D

 

Vinnie har et bredt læderhalsbånd, som jeg i sin tid købte hos vores dyrlæge. Det har messingspænder, og det tror jeg faktisk er noget af det mest solide man kan få.

Efterfølgende købte jeg også en snor med messing-karabinhager, efter at have oplevet at de forkromede gik i stumper og stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så kommer vi da lige ud og kikker lidt. Adresse og arbejds tider tak:lol:....så vi kan gå en ordenlig betjening..Det er jo lidt som at få de kongelige på besøg :blink:´:lol:

 

Altså hvis i komme, så ruller jeg den røde løber ud:mrgreen: og du kan finde min arbejdsplad her: http://www.alt-til-dyr.dk/aag/we/alttildyr/home.nsf/page/forside ;-)

 

Jeg er der sådan set alle dage og hveranden weekend:lol:

 

Ikke atvi har det vilde udvalg i stærke halsbånd... Han kan vælge mellem et dobbeltsyet med kæmpe nitter eller et naturel simpelt lyst bredt et...

 

Nå ja og så rogz og andre brede nylon..

 

Hvis du ikke har købt et inden hundetræf, så tager jeg gerne et udvalg med til træf eller hvis der er andre der ønsker noget, som ikke er for stort;-)

Det måes jeg nemlig gerne;-) Og der er ingen købeforpligtelser:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm ham lexus er da lidt af en kæmpe :-) Du kan prøve at se ved på de læderhalsbånd der er ved www.apporten.dk De er superstærke og med messing spænde, de er dobbelte og ikke kun enkelt lag.

Kender flere med store hunde der bruger dem og jeg har ikke set et der er sprunget.

Hvis du bestiller inden i morgen kl 12, vil jeg tro det ligger i din postkasse mandag. ( hvis du betaler med kort ) De plejer at være meget hurtige med forsendelse. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke har købt et inden hundetræf, så tager jeg gerne et udvalg med til træf eller hvis der er andre der ønsker noget, som ikke er for stort;-)

Det måes jeg nemlig gerne;-) Og der er ingen købeforpligtelser:lol:

 

Det kan man da kalde service det der :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså hvis i komme, så ruller jeg den røde løber ud:mrgreen: og du kan finde min arbejdsplad her: http://www.alt-til-dyr.dk/aag/we/alttildyr/home.nsf/page/forside ;-)

 

Jeg er der sådan set alle dage og hveranden weekend:lol:

 

Ikke atvi har det vilde udvalg i stærke halsbånd... Han kan vælge mellem et dobbeltsyet med kæmpe nitter eller et naturel simpelt lyst bredt et...

 

Nå ja og så rogz og andre brede nylon..

 

Hvis du ikke har købt et inden hundetræf, så tager jeg gerne et udvalg med til træf eller hvis der er andre der ønsker noget, som ikke er for stort;-)

Det måes jeg nemlig gerne;-) Og der er ingen købeforpligtelser:lol:

Vi harværte ude ved en sadelmager og vi får lavet et halsbånd specielt til Lexus helt efter mit ønske:blink: Men vi kommer kommer til at mangle et halsbåndt som vi skal bruge når lexus skal i vandet:-D

Nitter og bling, bling er ikke lige mig:lol:

 

Ok, det er i Galten du er, af en eller anden grund trode jeg det var den lille ude i nærheden af Mc.D og Bilka på Viborgvej (Aarhus):lol::lol::lol:

 

Det bliver sikkert inden træffet, for der er jo et par "gode" vandhuller på klostermarken:lol::lol:

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Men vi kommer til at mangle et halsbåndt som vi skal bruge når lexus skal i vandet:-D

 

Webbing har jeg kun gode erfaringer med. Bo vinterbadede det meste af livet i et webbinghalsbånd, og de der webbing-dressurliner, som mange bruger, er tilsyneladende uopslidelige - jeg har en der er 13 år gammel.

 

Det virker også meget stærkt - men selvfølgelig har jeg ikke prøvet at have en hund med Lexus' styrke (endnu :shock:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...