Hop til indhold

Dejlig 4 årig boxer hanhund


Gæst MetteMHansen
 Share

Recommended Posts

Gæst MetteMHansen

Jeg har en rigtig dejlig hanhund der hedder Chiwas. Han er 3/4 er boxer og 1/4 golen retriever. Han ligner dog en boxer meget, bare i en større og kraftigere udgave. Han er tigerstribet og rigtig flot. Desuden er han rigtig børnevenlig og rar. Alle der kommer på besøg i vores familie er helt vilde med ham. Vi har haft nogle forskellige hunde, men aldrig en så sød, speciel, børnevenlig, men også følsom ( han kan nærmest se ked ud af det hvis man skælder ham ud, rigtig sødt ).

 

Hvis i vil vide mere kan i bare henvende jer. Jeg skriver her fordi at jeg godt kunne tænke mig at finde en sød hunhund ( helst boxer) som han kunne få hvalpe med. Alt jeg kræver er én hvalp. Men ellers er det noget vi kan snakke om :)

 

Mvh Mette Mazur Hansen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en rigtig dejlig hanhund der hedder Chiwas. Han er 3/4 er boxer og 1/4 golen retriever. Han ligner dog en boxer meget, bare i en større og kraftigere udgave. Han er tigerstribet og rigtig flot. Desuden er han rigtig børnevenlig og rar. Alle der kommer på besøg i vores familie er helt vilde med ham. Vi har haft nogle forskellige hunde, men aldrig en så sød, speciel, børnevenlig, men også følsom ( han kan nærmest se ked ud af det hvis man skælder ham ud, rigtig sødt ).

 

Hvis i vil vide mere kan i bare henvende jer. Jeg skriver her fordi at jeg godt kunne tænke mig at finde en sød hunhund ( helst boxer) som han kunne få hvalpe med. Alt jeg kræver er én hvalp. Men ellers er det noget vi kan snakke om :)

 

Mvh Mette Mazur Hansen

 

For det første er din hund ikke en Boxer - han er en blanding.

Det er der ikke noget galt med, så der er ingen grund til at pynte på sandheden.

 

For det andet, hvis du vil avle på ham, skal han være sundhedstjekket i begge ender - HD-fotograferet + tjekket for andre sygdomme, der er relevante for racen.

 

Hvis du tilmed vælger at avle med en af de racer, der er i ham, skal du kende hans afstamning, helst flere generationer tilbage, så du ikke risikerer at tæven er en halvsøster el. lign.

 

Jeg synes det er et meget risikabelt foretagende, du har gang i. Hvis du gerne vil have en Boxer, så køb en fra en opdrætter, der går op i hundenes sundhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Birgitte25

Det passer altså ikke at HUN skal dit odat inden avl.

Det er kun folk i DKK der SKAL det, skal man overhovedet ikke på en blanding.

 

Så det er op til ejer selv - man måp gerne avle på ham, at der er en god ide at tjekke ham inden er ikke et krav du har men en rigtig god ide, for at være mere på den sikre side...

Link til indlæg
Del på andre sites

du har ret i, at det ikke er et lovmæssigt krav - selvom det måske burde være det - men rent moralsk vil det simpelthen være uforsvarligt at avle uden at gøre det...

 

Du laver jo ikke gode hvalpe bare fordi din hund er sød... og det er dine hvalpekøbere der sidder med aben, når deres søde lille hvalp skal aflives som 2 årig pga svær HD eller en hjertefejl eller andet skrammel, som kunne have været undgået hvis man blot havde tænkt sig om og undersøgt hunden inden man avlede på den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det passer altså ikke at HUN skal dit odat inden avl.

Det er kun folk i DKK der SKAL det, skal man overhovedet ikke på en blanding.

 

Så det er op til ejer selv - man måp gerne avle på ham, at der er en god ide at tjekke ham inden er ikke et krav du har men en rigtig god ide, for at være mere på den sikre side...

 

 

Jo. Hvis man ikke har tænkt sig at beholde alle hvalpene selv, så er det mere end tåbeligt at undlade at chekke avlsdyrene inden man beslutter sig for at lave et kuld hvalpe. Det er jo ikke for sjov skyld at DKK har de regler.

 

For det vil næsten ikke være til at komme af med hvalpene hvis de er af den blanding, som du nævner. Dels fordi der ikke er nogen som helst garanti for at hvalpen er rask, og dels fordi en blanding af boxer og golden kan ikke skelnes fra en blanding hvori der også er amstaff eller amerikansk bulldog. Og sådanne racer -og blandinger heraf- er blevet forbudt i mange boligselskaber. Så køberne til hvalpene er lige pludselig indskrænket til at være boligejere....... Og DE vil for det meste hellere betale det, det koster og få en hund med papirer. Hvis en privat avlet hvalp viser sig at være syg, så er ikke bare pengene tabt, men man vil også blive overvældet af hjertesorg og dyrlægeregninger. :cry:

 

Man kan ikke gøre så meget ved at ens dejlige hund er en blanding, men man KAN sørge for at han har papir på at han er sund og rask. DET vil forbedre chancerne for, at der er en tæveejer der vil være interesseret. Der er såmænd hanner nok, der vil parre. Så selvfølgelig vil en interesseret tæveejer vælge en sund hanhund.

 

----Og hvis det er for at få en hvalp af kuldet, så er det jo dobbelt vigtigt at sikre sig, at kuldet bliver sundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

----Og hvis det er for at få en hvalp af kuldet, så er det jo dobbelt vigtigt at sikre sig, at kuldet bliver sundt.

 

Her er problemet så bare at alle de personer, der ønsker at få en hvalp efter deres blandingshund, glemmer at blandingshunde ER unikke.

 

Jeg havde skam tilsvarende tanker om min gamle blandingshund, som var helt fantastisk. Men efter at have undersøgt sagerne fandt jeg ud af, at om han så blev far til 1000 hvalpe, ville jeg aldrig kunne få én nøjagtig som ham.

 

Det er simpel genetik, og alle som påtænker at avle på deres hund, burde vide lidt om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er problemet så bare at alle de personer, der ønsker at få en hvalp efter deres blandingshund, glemmer at blandingshunde ER unikke.

 

Jeg havde skam tilsvarende tanker om min gamle blandingshund, som var helt fantastisk. Men efter at have undersøgt sagerne fandt jeg ud af, at om han så blev far til 1000 hvalpe, ville jeg aldrig kunne få én nøjagtig som ham.

 

Det er simpel genetik, og alle som påtænker at avle på deres hund, burde vide lidt om det.

 

Orrk! Det gælder jo også for racehunde....... Og for mennesker. Hvor tit ser man to søskende, der er ens af sind og skind..:lol::lol:

 

Men selvfølgelig er sandsynligheden for at få en "kopi" endnu mindre, når man laver blandingshunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...

Okay med chance for at lyde som en sur kælling, så måtte jeg bare skrive en lille ting på dette indlæg..

 

Okay går vel udfra hvis man vil lave hvalpe på sin hund at man får den tjekket hos sin dyrlæge. Og man har joset og hørt om hunde som ikke er i nogæe form for fine klubber osv, blive dejlige sunde og helt igennem fantastiske dyr som næsten aldrig bliver syge.....

For når man tænker på alle de regler der findes, burde man jo sys ay det var folk som ville hundene det bedste!!!??!! Men gang på gang viser dt sig jo at de fleste racehunde er så syge.. Og meget er det er vores menneskers skyld, da vi ønsker en masser ting mht udseende og adfærd....

MEN STAKKELS DE HUNDE SOM NU IKKE KAN TRÆKKE VEJRET ORDENLIGT, IKKE KAN GÅ ORDENLIGT, IKKE KAN LEGE FORDI DERES HALS/RYG OG BEN IKKE KAN HOLDE TIL DET!!!! IKK KAN KOMME AF MED DERES LORT FORDI DEN ER BYGGET HELT SINDSYGT!! oG DET ER SÅDAN HUNDEN SKAL SE UD????????????

For så taler vi jo om noget helt andet end en person som elsker sin hund og gerne ville prøve at lave et klud hvalpe.. Ikke en pengemaskine/avlsdyr.

Næ, nej tak så ville jeg da meget hellere have en blandings hund og tage mine chancer mht udseende.........

 

Så fik jeg lige luft.. Så Vil bare lige sige held og lykke med at finde en tæve til din skønne hund :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst chalotte

jo det er desværre en af de forbudte hunde som i kalder dem men hun er ikke mere farlig end en labrador eller schæffer hvilket jeg som barn blev skambidt af....der burde faktisk ikke være noget der hedder forbudte hunde men forbudte hunde ejere :damn: vi har haft med amerikansk bulldog at i over 10 og vi har aldrig oplevet dem som arrige eller som meget som et snert af det vi har både børn og katte og der har aldrig været problemer...hendes mor er bulldog og far er bokser og hvis du/i går ind på min profil kan i se billederne af hende vi har haft hende siden hun var 10 uger..:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

jo det er desværre en af de forbudte hunde som i kalder dem men hun er ikke mere farlig end en labrador eller schæffer hvilket jeg som barn blev skambidt af....der burde faktisk ikke være noget der hedder forbudte hunde men forbudte hunde ejere :damn: vi har haft med amerikansk bulldog at i over 10 og vi har aldrig oplevet dem som arrige eller som meget som et snert af det vi har både børn og katte og der har aldrig været problemer...hendes mor er bulldog og far er bokser og hvis du/i går ind på min profil kan i se billederne af hende vi har haft hende siden hun var 10 uger..:cool:

 

Det gør det desværre ikke mere lovligt at avle på hende.

 

Hvalpene vil være ulovlige og vil skulle aflives straks efter fødsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chalotte

hej igen så er det undersøgt hvilket jeg burde háve gjort førend jeg tilbød hende til avl og du har ret det glæder også blandninger af de forbudte racer og sætter lige et indlæg ind så håber jeg der er andre der kan få nytte af denne oplysning da jeg kan se de er andre de tilbyder deres hanner til avl...

 

Det er forbudt at besidde, sælge og avle følgende 13 racer - og krydsninger - hvori indgår en af racerne pitbull terrier, tosa inu, amerikansk staffordsshire terrier, fila brasileiro, dogo argentino, amerikansk bulldog, boerboel, kangal, centralasiatisk ovtcharka, kaukasisk ovtcharka, sydrussisk ovtcharka, tornjak og sarpalaninac.

 

Politiet kan kræve, at hunde, der indeholder en af de 13 racer og er født efter 17. marts 2010, skal aflives.

 

Forbudte hunde født før den dato må beholdes - hvis de bærer mundkurv og holdes i snor på max to meter.

 

Det er forbudt at sælge hundene.

 

Det er hundeejeren, der skal bevise, at hunden ikke er forbudt. Har ejeren ikke dokumentation for racen, eller hvis politiet finder den mangelfuld, skal et særligt udvalg af dyrlæger afgøre hundens race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nok meget godt du blev klar over DET inden du fik parret hende.

 

Måske var der ingen, der havde opdaget det, men det KUNNE ske, at nogen anmeldte at din hund, der mistænkeligt minder om en amerikansk bulldog, havde fået et kuld hvalpe.

Så kunne de være blevet aflivet endnu inden de flyttede hjemmefra... :cry:

 

Du skal også vide, at ifølge den nye hundelov så skal alle hvalpe registreres i Dansk Hunderegister inden de fylder 8 uger. Altså inden de flytter hjemmefra.

--Sandsynligvis skal man opgive registreringsnummer på både faderen og moderen når man registrerer hvalpene.

---Så det er ikke så nemt mere at avle listehunde. Hverken rene eller blandinger:vedikke:.

 

Vi kan håbe på, at loven bliver lavet om efter næste valg. Hvis du er over 18 år, så støt Partiet Fokus, der vil arbejde på at få listen over forbudte hunde afskaffet så hurtigt som muligt, hvis de kommer i folketinget.

 

Dyremishandling skal stoppes! Mere dyrevelfrd - stt Partiet Fokus

 

Du kan støtte dem ved at give dem en vælgererklæring. De har brug for 20.000 for at kunne stille op til folketingsvalget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det vil være en god ide at skrive lidt mere om hans helbredsstatus. Er han tjekker for HD og AA? Ellers er det bestemt en god ide at få ham fototgraferet før evt avl...

 

Helt enig. det bor man som minimum goere!!:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...