Hop til indhold

Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!


Gæst Martin Buddha Hansen
 Share

Recommended Posts

Jeg syntes lige du selv efterlyste noget med at forholde sig til det skrevne?

 

Det skulle du prøve at praktisere selv. :5up:

 

Det var skam med fuldt overlæg, at jeg udsatte dig for din egen debatstil. :blink:

 

Og så synes jeg, at det er et meget relevant spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 753
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
F.eks. med et snorepåbud...ligesom politikerne heller ikke kommer og tager dine køkkenknive...

 

Rie Ravn...:mrgreen: "en kamphund er som et ladt maskingevær, man ved aldrig hvornår de går af"...

 

Det tyder på at Fru Rie Ravn ikke aner hvad en maskingevær er og hvordan det fungerer. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

F.eks. med et snorepåbud...ligesom politikerne heller ikke kommer og tager dine køkkenknive...

 

Rie Ravn...:mrgreen: "en kamphund er som et ladt maskingevær, man ved aldrig hvornår de går af"...

 

Et snorepåbud er i mange tilfælde en rent kosmetisk foranstaltning.

 

Dertil kommer, at mange hundeejere er "midlertidigt ulydige" på den måde, at de indimellem lader deres hunde løbe løse på steder, hvor de egentlig ikke må. At anskaffe sig en ulovlig hunderace og dermed bryde loven permanent igennem hele hundens levetid er en noget større forseelse, som mange nok ikke vil turde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det tyder på at Fru Rie Ravn ikke aner hvad en maskingevær er og hvordan det fungerer. :roll:

 

 

hehe...men kan sgu da godt forstå hvis folk i syd og sønderjylland blev nervøse da hun blev interviewet i tvsyd og udtalte sig sådan....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tyder på at Fru Rie Ravn ikke aner hvad en maskingevær er og hvordan det fungerer. :roll:

 

Og fortolkningerne af Rie Ravns udtalelse tyder på, at nogen i mangel af saglige argumenter prøver at snakke udenom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Et snorepåbud er i mange tilfælde en rent kosmetisk foranstaltning.

 

Dertil kommer, at mange hundeejere er "midlertidigt ulydige" på den måde, at de indimellem lader deres hunde løbe løse på steder, hvor de egentlig ikke må. At anskaffe sig en ulovlig hunderace og dermed bryde loven permanent igennem hele hundens levetid er en noget større forseelse, som mange nok ikke vil turde.

 

 

Fordi snore ikke virker eller? Så skal jeg ned til søhesten og klage....har faktisk stadig til gode og se nogen der ikke kan holde deres hund...

 

årh...så hvis man kun bryder loven indimellem er det okay...så skal jeg ikke længere brokke mig over løse hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Og fortolkningerne af Rie Ravns udtalelse tyder på, at nogen i mangel af saglige argumenter prøver at snakke udenom.

 

 

Hvorfor? Det er jo noget sludder...du mener altså helt seriøst, at f.eks. en amstaff bare snapper uden videre...? De fleste er jo udemærket klar over hvad der kan gøre deres hund "sur"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi snore ikke virker eller? Så skal jeg ned til søhesten og klage....har faktisk stadig til gode og se nogen der ikke kan holde deres hund...

 

De to eksempler på ulykker, jeg har nævnt i denne tråd, er sket med hunde i snor, så....

 

årh...så hvis man kun bryder loven indimellem er det okay...så skal jeg ikke længere brokke mig over løse hunde...

 

Kan du komme med et link til, hvor jeg har sagt, at det var ok? Nej vel? Lad nu være med at fordreje det, jeg skriver.

 

Jeg har blot nævnt, at der er større sandsynlighed for, at folk vil undgå at bryde loven permanent - derfor er et forbud mere effektivt end en linepåbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor? Det er jo noget sludder...du mener altså helt seriøst, at f.eks. en amstaff bare snapper uden videre...? De fleste er jo udemærket klar over hvad der kan gøre deres hund "sur"...

 

Der er ganske givet en årsag, men effekten er den samme, når det sker så hurtigt og pludseligt, at man ikke kan nå at gribe ind. Hvis amstaffen havde sat sig pænt ned og sagt til sin ejer, at "jeg bliver altså sur på den hund, der går derovre", tror du så ikke, at der ville være blevet grebet ind?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Og fortolkningerne af Rie Ravns udtalelse tyder på, at nogen i mangel af saglige argumenter prøver at snakke udenom.

 

Aj come on.

 

En udtalelse som den Fru Rie Ravn kommer med fortæller da netop at hun ikke er vidende om hvordan en våben af den nævnte type fungerer.

 

Henden sammenligning er jo direkte forkert.

 

Et gevær ligger sgu da ikke bare og går af.

Det skal samles .

Lades

Der skal tages ladegreb.

Sikringen skal slås fra

der skal bruges af en person.

 

Inden vi når dertil er der mange steder hvor en "ulykke" kan stoppes.

 

Så sammenligningen er tåbelig og totalt ude af proportioner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Der er ganske givet en årsag, men effekten er den samme, når det sker så hurtigt og pludseligt, at man ikke kan nå at gribe ind. Hvis amstaffen havde sat sig pænt ned og sagt til sin ejer, at "jeg bliver altså sur på den hund, der går derovre", tror du så ikke, at der ville være blevet grebet ind?

 

 

Ved så heller ikke hvordan folk bærer sig ad med ikke at opdage det der trigger deres hund, og dermed lader den skade andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Ved så heller ikke hvordan folk bærer sig ad med ikke at opdage det der trigger deres hund, og dermed lader den skade andre...

 

Fordi hunden skjuler det.

Det er noget den har i generne.

Det er noget med verdensherredømmet.

:cool::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
De to eksempler på ulykker, jeg har nævnt i denne tråd, er sket med hunde i snor, så....

 

 

 

Kan du komme med et link til, hvor jeg har sagt, at det var ok? Nej vel? Lad nu være med at fordreje det, jeg skriver.

 

Jeg har blot nævnt, at der er større sandsynlighed for, at folk vil undgå at bryde loven permanent - derfor er et forbud mere effektivt end en linepåbud.

 

 

Og fordi 2 personer ikke har kunnetet holde deres hunde, skal det ramme de mange tusind andre ejere der ikke har det problem?

 

Sådan læste jeg det, var ikke ude på at fordreje noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Og fordi 2 personer ikke har kunnetet holde deres hunde, skal det ramme de mange tusind andre ejere der ikke har det problem?

 

Surt show, men sådan er det jo altid med forbud.

 

Jeg synes egentlig problemstillingen er ret enkel: Skal hensynet til de relativt få muskelhundeejere der godt kan håndtere deres hund veje tungest ?

eller skal hensynet til alle de andre hundeejere som i dag er utrygge når de lufter deres hund, veje tungest ?

 

Jeg synes absolut hensynet til alle de andre hundeejere må veje tungest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Surt show, men sådan er det jo altid med forbud.

 

Jeg synes egentlig problemstillingen er ret enkel: Skal hensynet til de relativt få muskelhundeejere der godt kan håndtere deres hund veje tungest ?

eller skal hensynet til alle de andre hundeejere som i dag er utrygge når de lufter deres hund, veje tungest ?

 

Jeg synes absolut hensynet til alle de andre hundeejere må veje tungest.

 

"Surt show"...

 

Relativt få muskelhundeejere der har styr på deres hunde...ej nu må jeg le...tror det er dig der skulle overveje at få en karriere som komiker, selvom det egentlig var en anden idéen først var møntet på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj come on.

 

En udtalelse som den Fru Rie Ravn kommer med fortæller da netop at hun ikke er vidende om hvordan en våben af den nævnte type fungerer.

 

Henden sammenligning er jo direkte forkert.

 

Et gevær ligger sgu da ikke bare og går af.

Det skal samles .

Lades

Der skal tages ladegreb.

Sikringen skal slås fra

der skal bruges af en person.

 

Inden vi når dertil er der mange steder hvor en "ulykke" kan stoppes.

 

Så sammenligningen er tåbelig og totalt ude af proportioner.

 

Ok, så siger vi et ladt gevær.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Ved ikke hvor er fra...men her hvor jeg bor, er der ihvertfald ikke horder af løse kamphunde som æder alt på deres vej...

 

Der er en bullterrier, et par ambulls, og en amstaff...hvis det kun var de relativt få ejere der har styr på deres hunde...hvordan kan det så være at ingen af de hunde har spist mine eller mig? Det er jo ihvertfald rimeligt sandsyndligt at min. en af de hunde så er fuldstændigt ustyrlig, hvis man skal følge dit udsagn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og fordi 2 personer ikke har kunnetet holde deres hunde, skal det ramme de mange tusind andre ejere der ikke har det problem?

 

Sådan læste jeg det, var ikke ude på at fordreje noget...

 

Noget tyder på, at det jo er mere end to på landsplan. Jeg nævnte blot de to, som jeg personligt kender til. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Noget tyder på, at det jo er mere end to på landsplan. Jeg nævnte blot de to, som jeg personligt kender til. ;-)

 

 

Men hvis vi nu skal bruge det fine medieord "muskelhund", som så dækker rottweiler, bullmastiff, amstaff, ambull og muskuløse hunde, som pga. muskulaturen jo bare må være kamphunde, så er det vel relativt få angreb pr. race, og det synes jeg på ingen måde retfærddiggører et forbud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes til gengæld at det allermest latterlige i stort set alle de sammenhænge hvor der mere eller mindre sagligt og fornuftigt argumenteres for stramninger, forbud og meget andet, faktisk er fortalerne for stramninger og forbud selv.

 

 

Dem der er så forhippede på at gøre det umuligt at leve et relativt frit og velfungerende liv i det der engang var et relativt frit og velfungerende land, burde fandenraspme få sparket, og flytte til England istedet. Dèr findes stort set alt det de efterlyser allerede.

 

Og stort set alt det der findes derovre af regler, forbud osv, fungere endnu dårligere end manglen på samme gør herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis vi nu skal bruge det fine medieord "muskelhund", som så dækker rottweiler, bullmastiff, amstaff, ambull og muskuløse hunde, som pga. muskulaturen jo bare må være kamphunde, så er det vel relativt få angreb pr. race, og det synes jeg på ingen måde retfærddiggører et forbud...

 

Der findes jo desværre ingen statistik over ulykker fordelt på race og alvorlighed. Men eftersom amstaff og staffie ligger ret tæt op ad pitbull, som allerede er forbudt, så skyder man nok ikke helt forbi ved at forbyde dem. :blink: Det er også dem, der har været nævnt i forbindelse med de fleste ulykker, jeg har læst/hørt om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...