Hop til indhold

kaukaser 7 mdr


Gæst kaukasia
 Share

Recommended Posts

Gæst kaukasia

Da jeg har fået meget modstand herinde ,skal i lige høre nyt fra mine hunde.Jeg var på tur i skoven og mødte en mand der ikke havde hans hunde i snor(labrador og rottweiler) og de angreb min hanhund selvom jeg havde ham i snor så hvad gør man i dette tilfælde,jeg råbte til manden at han skulle kalde på dem men ingenting skete,så slap jeg ham eftersom han blev bidt meget af dem .DET GØR DE IKKE IGEN ......

Har efterfølgende talt med politiet som gir mig helt ret i at jeg ikke skulle gå imellem dem og udgifter til dyrlægen stod for mandens egen regning (rottweiler flænge i øre og hals)

Dagen efter episoden fik jeg besøg af politiet da de havde talt meget om episoden og de aldrig havde set en kaukaser,så nu er de blevet præsenteret og de var vilde med dem!!!! den ene vil gerne komme igen for han var meget lun på at købe en .... Han viste at det er en meget udbredt race inden for politiet og militær i østlandene men var ikke klar over hvordan den så ud i virkeligheden

Så er nu glad for politiet ikke er modstandere af racen....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror da ikke at du vil møde mindre modstand herinde af at have fortalt den historie og forstår ikke rigtig hvad du vil med din fortælling. :???:

 

Noget jeg synes er rigtig sejt, er hvis en hund der bliver truet af en anden hund, bare ved et blik kan afvæbne den, så det ikke kommer til en konfrontation..... se, så har man en sej hund, med selvtilliden i orden, i mine øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg så se, efter A9`s svar, at jeg måske totalt har misforstået hvad det gik ud på....

 

ellers osse har jeg misforstået noget :genert:

 

Men som jeg læser det, blev TS hund overfaldet og bidt af 2 løse hunde, mens TS' var i snor - TS smed så linen for hans hund kunne forsvarer sig eller flygte - det havde jeg også gjort:!: :!:

 

Race, konsekvenser for de andre hund be damned, min hund skal ikke agerer bidepølle for andres kræ:!: :!:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg så se, efter A9`s svar, at jeg måske totalt har misforstået hvad det gik ud på....

 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal læse ud af startindlægget... Ser tre muligheder:

 

1: TS har haft en dårlig oplevelse med sin hund i snor, der blev overfaldet af 2 løse hunde.

2: Som følge af 1 slipper TS hunden og det lykkedes den at "vinde" over de to andre hunde.

3: At politibetjente er meget begejstrede for racen...

 

Uanset hvordan jeg vender og drejer den kan jeg ikke rigtig komme med et decideret positivt indlæg. Jeg synes selvfølgelig det er ærgerligt at TS har oplevet sin hund blive overfaldet, men kan ikke lade være med at krumme lidt tæer over sidste del af indlægget...

Link til indlæg
Del på andre sites

^^Jo det havde jeg da også gjort, men jeg lugtede bare lidt at vi skulle synes det var sejt at en 7 mdrs. hvalp kunne ordne en rottweiler og en lab.

 

intet sejt i det :neutral: men som Petrine skriver:

 

I min verden flygter en hund der bliver angrebet, men der er nok forskel på opdragelse og mål med den race man vælger ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PassivNinja

Jeg kan desværre heller ikke gratulere dig.

 

Jeg ville være bekymret for hvad jeg havde mellem hænderne, hvis min 7 måneders HVALP kunne afværge angreb fra to hunde og tilmed sende dem på "skadestuen".

 

Hvis det var et reelt angreb = hundene bed din hvalp, synes jeg det lyder sært at den ene hvalp kunne holde TO hunde væk...

 

Min bekymring bliver ikke mindre af at tænke på din hunds holdning til andre hunde fremover samt hans "kampvægt" som voksen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg har fået meget modstand herinde ,skal i lige høre nyt fra mine hunde.Jeg var på tur i skoven og mødte en mand der ikke havde hans hunde i snor(labrador og rottweiler) og de angreb min hanhund selvom jeg havde ham i snor så hvad gør man i dette tilfælde,jeg råbte til manden at han skulle kalde på dem men ingenting skete,så slap jeg ham eftersom han blev bidt meget af dem .DET GØR DE IKKE IGEN ......

Har efterfølgende talt med politiet som gir mig helt ret i at jeg ikke skulle gå imellem dem og udgifter til dyrlægen stod for mandens egen regning (rottweiler flænge i øre og hals)

Dagen efter episoden fik jeg besøg af politiet da de havde talt meget om episoden og de aldrig havde set en kaukaser,så nu er de blevet præsenteret og de var vilde med dem!!!! den ene vil gerne komme igen for han var meget lun på at købe en .... Han viste at det er en meget udbredt race inden for politiet og militær i østlandene men var ikke klar over hvordan den så ud i virkeligheden

Så er nu glad for politiet ikke er modstandere af racen....

 

Næste gang din hund - i snor - bliver angrebet af 2 løse hunde, så skal du løfte din hund højt op medens du løber rundt i små cirkler og skriger som en lille pige. Det er nemlig sådan man får sympati her på forum.

 

Ærgerligt at en hvalp på 7 mdr blev nødt til at forsvare sig. Men bliver man angrebet er der vel ikke så meget andet at gøre. Håber ikke det ødelægger hans forhold til andre hunde fremover.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kikket på de billeder der er på din side...

Og jeg kan se, at din "kaukaserhvalp" på 7 måneder er rigtig stor. Meget stor endda.

 

Silke har mødt store hunde. Broholmere, mastiffer og GD'ere. Og en enkelt sct.bernhard.. Og da hun var ung kunne hun godt finde på at "angribe" dem. Altså hun rendte forskrækket gøende hen imod det store læs. Ikke, at hun nogensinde satte tænderne i nogen.

 

Heldigvis har det været modne rolige selvsikre hunde, hun har mødt. Så de har alle reageret ved at stå stille og roligt og kikke den anden vej. JEG har så haft mulighed for at få Silke på plads. Og sammen er vi gået hen og har hilst pænt på "uhyret". Jeg har så haft mulighed for at nulre kæmpedyret vildt og inderligt (bestemt nødvendigt :oops:) og undskylde overfor ejeren, og alle har endt med at få en god oplevelse ud af det.

Med det resultat, at Silke i dag er enormt accepterende også overfor store hunde.

 

Jeg ville bestemt også være bekymret, hvis min hund angreb og skadede to fremmede hunde. Hvis de to fremmede hunde var unghunde/hvalpe, -så ville jeg anse det for helt uacceptabelt. Også selv om de er løse og uden for ejerens kontrol. Det er ikke hver dag man møder så store hunde.

Hvis de var voksne, så ville jeg tænke meget over, hvorfor min hvalp reagerer med så stor angst og aggression på dem, så han skader dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Da jeg har fået meget modstand herinde ,skal i lige høre nyt fra mine hunde.Jeg var på tur i skoven og mødte en mand der ikke havde hans hunde i snor(labrador og rottweiler) og de angreb min hanhund selvom jeg havde ham i snor så hvad gør man i dette tilfælde,jeg råbte til manden at han skulle kalde på dem men ingenting skete,så slap jeg ham eftersom han blev bidt meget af dem .DET GØR DE IKKE IGEN ......

Har efterfølgende talt med politiet som gir mig helt ret i at jeg ikke skulle gå imellem dem og udgifter til dyrlægen stod for mandens egen regning (rottweiler flænge i øre og hals)

Dagen efter episoden fik jeg besøg af politiet da de havde talt meget om episoden og de aldrig havde set en kaukaser,så nu er de blevet præsenteret og de var vilde med dem!!!! den ene vil gerne komme igen for han var meget lun på at købe en .... Han viste at det er en meget udbredt race inden for politiet og militær i østlandene men var ikke klar over hvordan den så ud i virkeligheden

Så er nu glad for politiet ikke er modstandere af racen....

 

Den der er vist selvforskyldt ;-) jeg er blandt nogen af dem der gentagende (og gentagende) gange har spurgt ind til dine hunde og deres baggrund og dine forventninger og hvilke forholdsregler du vil tage som kommende opdrætter?? Men du vil jo aldrig svare................

 

Til noget af det indlægget også handler om, så ville vi alle nok have sluppet linen i sådan en situation - Personligt "nægter" jeg at gå imellem hunde der er størrer en - tjaaaa - hvalpe :-)

 

Dejligt at politiet syntes du har nogle lækre hunde - jeg syntes også de ser lækre ud på billederne - dog ville jeg ønske du var villig til at dele ud af din store viden om racen, så man kunne få større kendskab til den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Næste gang din hund - i snor - bliver angrebet af 2 løse hunde, så skal du løfte din hund højt op medens du løber rundt i små cirkler og skriger som en lille pige. Det er nemlig sådan man får sympati her på forum.

 

:confused: Undskyld - men det er da en jammerlig udmelding :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
I min verden flygter en hund der bliver angrebet, men der er nok forskel på opdragelse og mål med den race man vælger

Nej en hund vil ikke altid vælger at flygte hvis den bliver angrebet - og det har ikke noget med opdragelse at gøre.

Det kan derimod hænge sammen med hundens mentalitet, dominansgrad og tidligere erfaringer med andre hunde.

 

I denne episode bliver hunden angrebet mens den er i snor, dvs. den har ikke mulighed for at flugte.

En hund som bliver angrebet og ikke har mulighed for at flugte vil forsvare sig selv.

 

Efter at hunden er blevet bidt, vælger ejeren at slippe den, så den har mulighed for at forsvare sig selv.

Dette ville jeg også have gjort. En hund er hæmmet af linen og kan hverken kommunikere ordentlig eller om nødvendigt forsvare sig selv, linen gør ofte hunde i sådanne situationer endnu mere aggressive.

Desuden er du selv hæmmet af linen, således at du ikke kan hjælpe din hund (skilde slagsmålet).

 

Så uden at blande den tidligere debat ind i her, så havde jeg sgu også handlet som han havde gjort.

 

Jeg synes faktisk det er rigtig ærgeligt at denne hund har oplevet dette, især i denne meget følsomme alder. Dels pga. den dårlige indflydelse det kan have på hundens relationer med andre hunde fremover og dels fordi det ikke er særlig hensigtsmæssigt at en hund af denne type oplever/finder ud af at den kan bruge sin råstyrke og potentielle aggression.

 

Håber at ejeren er særdeles opmærksom på dette og tager sine forholdsregler - især med denne race.

Link til indlæg
Del på andre sites

En hund som bliver angrebet og ikke har mulighed for at flugte vil forsvare sig selv.

 

Petrine tæller næppe her, da hun nok hører til i tøse-kategorien, men jeg har tidligere haft machohunde der havde temperament og fysik til at dræbe, men hver og en af dem forsøgte at flygte hver eneste gang de blev angrebet.

 

Men jeg er så nok bare en blondie-tøs på 40 kg i stilletter eller noget (dyb ironi, da jeg er det stik modsatte)

 

Tror det har usandsynligt stor betydning hvilken holdning man har som ejer ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
men jeg har tidligere haft machohunde der havde temperament og fysik til at dræbe, men hver og en af dem forsøgte at flygte hver eneste gang de blev angrebet

Men du skriver jo også selv her forsøge at flygte, men hvad hvis flugt er umulig pga. f.eks. linen. Det er da de færeste hunde som vil blive stående stille og "acceptere" angrebet - hvis alt andet er umuligt vil de forsvare sig.

 

Men korrekt der er hunde - og her tænkes ikke kun på race - som er langt mere tilbøjelig til at gå i forsvar, dvs. gå i forsvar meget hurtigere end andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine tæller næppe her, da hun nok hører til i tøse-kategorien, men jeg har tidligere haft machohunde der havde temperament og fysik til at dræbe, men hver og en af dem forsøgte at flygte hver eneste gang de blev angrebet.

 

Det har denne hvalp måske også forsøgt, men nu er det jo ingen Greyhound, så måske var den ikke hurtig nok...

 

Jeg synes det er uhyggeligt så meget hykleri, der er herinde! :shock:

Dem "vi" har bestemt os til at "vi" godt kan lide, får fuld opbakning uanset om de opfører sig tåbeligt. Men dem, der ikke er inde i varmen, bliver kritiseret sønder og sammen. Der bliver oven i købet digtet på historien, selv om ingen aner hvad der virkelig skete.

 

Tænk at manden gjorde det eneste mulige i situationen - og tænk at han ligefrem glæder sig over at hans hund slap uskadt. Hvad er han dog for en type! :roll:

 

Var nøjagtig samme historie blevet fortalt af en af de populære HF-personligheder, havde alle glædet sig med ham/hende over at der ikke var sket den stakkels lille hund noget. Undskyld, men det er bare ikke seriøst!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

Jeg havde entelig tænkt mig at blive udenfor nr. men:

 

Ts lægger ud med at vi(H-F) har være hårde ved personen... Jeg har ikke selv personen inden i min hukommelse så følte mig ikke ramt, men mener ikke at den historie inponere mig, og så er det lige meget, hvem der havde fortalt den.

Der er intet personligt lagt i det andet end, at jeg kun kan se en meget trist historie, om en hvalp/unghund på 7 måneder, der bliver angrebet, og tilsyneladene vælger at tage kampen op mod to hunde, og vinder.:shock:

 

Jeg syntes ikke at det tæller til Ts fordel at h*n vil inponere med hvalpens styrke, frem for at glædes over at den kom sikkert igemmen et overfald.

 

Til sidst vil jeg dog håbe at Ts vil bruge en masse tid på at få hunden stabil, og lærer at andre hunde ikke er farlig, og at den ikke behøver forsvare sig igen en anden gang. Og at der forhåbentlig ikke er sket værre skade end de fysiske som dyrlægen skal tage sig af på de andre hunde.

 

Mht. Politiet så er det da fint, men de udtaler sig jo entelig forkert, da du i danmark kun må slippe din hund hvis den er under fuld kontrol og det har Ts ikke været da h*n slap den... Dog forstår jeg godt reaktionen ;-)

 

Det blev lidt langt, men syntes abeslut ikke at denne tråd er et person angreb mere en "i skal få, skal i" fordi der evt. er nogle der har stillet :?: om en race og ideen ved at have denne og formålet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke at det tæller til Ts fordel at h*n vil inponere med hvalpens styrke, frem for at glædes over at den kom sikkert igemmen et overfald.

 

Det kan godt være at det er mig, der ikke kan læse, men hvor i indlægget prøver han at imponere med sin hvalps styrke?

 

Hvis det samme var sket for mig, ville jeg nok også skrive om det herinde. Når der er sket noget ubehageligt, som alligevel er endt godt, så vil man have lyst til at fortælle om det. Og ærligt talt, så villle jeg også have glædet mig, hvis min hund var blevet angrebet og havde vundet kampen - men det er måske "macho" og latterligt, hvad ved jeg... Måske er det mere "voksent og følsomt" at lade sig flå i strimler.

 

Nu har jeg tilfældigvis selv prøvet at stå i situationen hvor jeg og min hund blev angrebet af to løse hunde. Og jeg kan godt forsikre at flugt ikke er en mulighed! To aggressive hunde, der arbejder sammen om et angreb, får effektivt lukket for enhver flugtvej.

 

Hvis man tager trådstarters ord for pålydende, så var der ikke tale om to legesyge hunde, men om et angreb. Og når det ligefrem blev til en politisag, så er der nok noget om snakken.

Jeg kan også godt forstå at trådstarter er lettet over at politifolkene ikke stillede op med den fordømmende attitude, man måske kunne have frygtet, racen taget i betragtning. Og jeg kan godt forstå hans trang til at fortælle om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita
Det kan godt være at det er mig, der ikke kan læse, men hvor i indlægget prøver han at imponere med sin hvalps styrke?

 

Hvis det samme var sket for mig, ville jeg nok også skrive om det herinde. Når der er sket noget ubehageligt, som alligevel er endt godt, så vil man have lyst til at fortælle om det. Og ærligt talt, så villle jeg også have glædet mig, hvis min hund var blevet angrebet og havde vundet kampen - men det er måske "macho" og latterligt, hvad ved jeg... Måske er det mere "voksent og følsomt" at lade sig flå i strimler.

 

Nu har jeg tilfældigvis selv prøvet at stå i situationen hvor jeg og min hund blev angrebet af to løse hunde. Og jeg kan godt forsikre at flugt ikke er en mulighed! To aggressive hunde, der arbejder sammen om et angreb, får effektivt lukket for enhver flugtvej.

 

Hvis man tager trådstarters ord for pålydende, så var der ikke tale om to legesyge hunde, men om et angreb. Og når det ligefrem blev til en politisag, så er der nok noget om snakken.

Jeg kan også godt forstå at trådstarter er lettet over at politifolkene ikke stillede op med den fordømmende attitude, man måske kunne have frygtet, racen taget i betragtning. Og jeg kan godt forstå hans trang til at fortælle om det.

 

Tror det er det jeg tolker ud af Ts start linje: Da jeg har fået meget modstand herinde ,skal i lige høre nyt fra mine hunde:

Der ved så læser jeg og indrømmet det er farligt: nu har i kritiseret mig eller mine hunde så nu skal jeg vise jer:!::!: og der ud over så virker det mere som om at Ts er stolt over at hunden vandt frem for at den overlevede, lidt svært at forklare... men derved ikke sagt at jeg ikke godt forstår, hvorfor ts har gjort som gjort også det jeg skriver. Føler måske bare den er skrevet som pral i stedet for at informere og få evt. medfølelse for at hunden er blevet angrebet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ved så læser jeg og indrømmet det er farligt: nu har i kritiseret mig eller mine hunde så nu skal jeg vise jer:!::!: og der ud over så virker det mere som om at Ts er stolt over at hunden vandt frem for at den overlevede, lidt svært at forklare... men derved ikke sagt at jeg ikke godt forstår, hvorfor ts har gjort som gjort også det jeg skriver. Føler måske bare den er skrevet som pral i stedet for at informere og få evt. medfølelse for at hunden er blevet angrebet...

 

Ja, undskyld. Men det fik det til at gøre ondt i janteloven!!

Der er sørme da masser af tråde herinde hvor folk praler af deres hunde. Og det er der vel ikke noget som helst forkert i.

 

Og hvis min hund blev angrebet af 2 andre ville jeg da også nok sætte pris på medfølelse :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...