Hop til indhold

Jagtinstinkt


Umulia
 Share

Recommended Posts

Hvordan oplever I jeres granders jagtinstinkt?

 

Jeg synes Vinnie er lidt uhyggelig nogle gange, for hvis hun ser noget, hun vil jage, kommer der intet forvarsel. Hun hverken gøer eller noget - sætter bare af og flyver afsted som en raket.

 

Forleden aften var hun kun milimeter fra at få fat i genboens møgkat, der kommer ind og hærger vores havebassin om natten. Det kunne jeg endda have levet med ;-), men desværre ser hun åbenbart ikke ret godt, for tasker, barnevogne, biler osv. skal også jages, og det foregår på samme måde...

Link til indlæg
Del på andre sites

ikke fordi jeg skal til af spelle klog men jeg kan erligtalt ikke komme

i tange mo en hund som har et dårliger jagtinstenkt en grand danois har.:hmm:.

 

selvskap vagt og forsvars hund. alle tre ting har tulle bekraftet:-D.

 

på tulles vejne kan jeg sige af jagtinstenget ikke forvoller problemer af

nogen art hente pind er serdeles uintresant men vis man lige gider af holle

i den anden ende så kan vi da godt tage en omgang treke lej:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Freya er så lille så jeg har heller ikke haft nogen jagt oplevelser endnu, hun er stadig sky...

 

I går lå der en død svane på stranden:(, den gik hun i en stor bue uden om, man kunne bare se på hende at det der det var noget væmmeligt noget, som hun ikke skulle hen til..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan oplever I jeres granders jagtinstinkt?

 

Jeg synes Vinnie er lidt uhyggelig nogle gange, for hvis hun ser noget, hun vil jage, kommer der intet forvarsel. Hun hverken gøer eller noget - sætter bare af og flyver afsted som en raket.

 

 

Nu kan jeg ikke udtale mig om GD'er, men generelt set ville det vel dumt af hunden at give et forvarsel om at den havde tænkt sig at jage, dette varsel ville jo ikke kun blive opfanget af dig, men også af byttedyret, og så fanger den jo nok ikke så meget :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

stopper hun ikke op, inden hun sætter igang? altså bare sådan i brøkdelen af et sekund?

 

Nu er Karla jo på ingen måde en GD'er :blink: men hun "fryser" i sekundet før hun vil tage jagten på et eller andet... Et veltimet NEJ kan stoppe hende... Men min erfaring fra hendes legekammerat Jackpot fortæller mig, at jeg er heldig i dette...

Ved ham er det allerede for sent idet han "fryser" der har jagten overtaget hans hørelse ;-)

 

Men igen, det afhænger vel af størrelsen på hundens jagtinstinkt. Og det giver ikke altid mening... Karla er blandet af d/s gårdhund, labrador og cocker... 2 deciderede jagthunde, samt en rottehund. Hendes jagtinstinkt burde være stort, men er det ikke... Så Vinnies jagtinstinkt kan vel sagtens være stort, selvom det ikke burde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

stopper hun ikke op, inden hun sætter igang? altså bare sådan i brøkdelen af et sekund?

 

Så heldig er jeg ikke. Der er for meget mynde i Vinnie - hun har kun ét gear og det er fuld fart frem :lol:

 

Men igen, det afhænger vel af størrelsen på hundens jagtinstinkt. Og det giver ikke altid mening... Karla er blandet af d/s gårdhund, labrador og cocker... 2 deciderede jagthunde, samt en rottehund. Hendes jagtinstinkt burde være stort, men er det ikke... Så Vinnies jagtinstinkt kan vel sagtens være stort, selvom det ikke burde :mrgreen:

 

Jeg er faktisk blevet belært, på et andet forum, om at grander har jagtinstinkt, men nogle har sikkert mere end andre.

 

Mht. at gø, som Lonny skriver, så er der jo mange racer, der er opdrættet til at give hals når de ser vildt - om det så er smart i naturen eller ej...

Vinnie er bare en snigmorder i stedet :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly har endnu ikke udvist det helt store jagtinstinkt. Hun holder meget af at kigge på fugle, men hun er vist overbevist om, at det mest handler om at gå så rank som muligt forbi dem, så de kan se hvor stor hun er (at hun så går og skrumler ned af fortovet som resultat af sin stolte gang er en anden snak :roll:).

 

Til gengæld henter hun gerne plastik-pivanden i haven og rusker den. Den er helt sikkert død :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...