Hop til indhold

jeg har slået min hund med en pind


Gæst Nynne Lorentsen
 Share

Recommended Posts

Synes bare det er så trist at se, at så store hunde-elskere, kan være så ligeglad med en kat.. :megaked:

 

Jeg er skam ikke ligeglad med katten - og kan sagtens forestille mig at det for TS har været en rigtig ubehagelig oplevelse.

 

Jeg har selv feks. kommet til at lukke døren i hovedet på en nysgerrig killing - det bedste jeg kunne gøre for den i den situation, var at gøre "jobbet" helt færdigt - Ikke sjovt, men det skulle gøres.

 

Jeg har blot et problem med at hunde hverken må knurre, jage, markere osv. i situationer hvor det egentligt nok er meget "naturligt".

 

Er der en kat der bider eller kradser, så får man at vide, at sådan er det jo med en kat - man kan bare lade værer med at løfte eller røre den........ Den må også godt slå ihjel, ja den er ligefrem dygtig når den gør det.

 

Bider eller sparker en hest er det nogenlunde samme mønster, man kan bare lade værer med at gå bag ved den, sådan er en hest....... osv.

 

Men en hund - den skal bare finde sig i alt, ellers kommer den en tur til dyrlægen og møder den lilla sprøjte..........

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 454
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Deaddollface
Jeg er skam ikke ligeglad med katten - og kan sagtens forestille mig at det for TS har været en rigtig ubehagelig oplevelse.

 

Jeg har selv feks. kommet til at lukke døren i hovedet på en nysgerrig killing - det bedste jeg kunne gøre for den i den situation, var at gøre "jobbet" helt færdigt - Ikke sjovt, men det skulle gøres.

 

Jeg har blot et problem med at hunde hverken må knurre, jage, markere osv. i situationer hvor det egentligt nok er meget "naturligt".

 

Er der en kat der bider eller kradser, så får man at vide, at sådan er det jo med en kat - man kan bare lade værer med at løfte eller røre den........ Den må også godt slå ihjel, ja den er ligefrem dygtig når den gør det.

 

Bider eller sparker en hest er det nogenlunde samme mønster, man kan bare lade værer med at gå bag ved den, sådan er en hest....... osv.

 

Men en hund - den skal bare finde sig i alt, ellers kommer den en tur til dyrlægen og møder den lilla sprøjte..........

 

Jeg er helt enig i det du skriver, og der skal ikke gøres forskel på om en kat kradser, en hest sparker, eller en hund bider..

 

Men jeg synes der er en voldsom forskel fra at kradse (kat)/sparke (hest)/bide (hund) til ligefrem at ihjel.. Hvis nu katten havde slået hunden ihjel, så ville det jo heller ikke blive accepteret.. Ikke for mig hvertfald.. :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg er skam ikke ligeglad med katten - og kan sagtens forestille mig at det for TS har været en rigtig ubehagelig oplevelse.

 

Jeg har selv feks. kommet til at lukke døren i hovedet på en nysgerrig killing - det bedste jeg kunne gøre for den i den situation, var at gøre "jobbet" helt færdigt - Ikke sjovt, men det skulle gøres.

Øv en ubehagelig oplevelse. :(

 

Jeg har blot et problem med at hunde hverken må knurre, jage, markere osv. i situationer hvor det egentligt nok er meget "naturligt".

 

Er der en kat der bider eller kradser, så får man at vide, at sådan er det jo med en kat - man kan bare lade værer med at løfte eller røre den........ Den må også godt slå ihjel, ja den er ligefrem dygtig når den gør det.

 

Bider eller sparker en hest er det nogenlunde samme mønster, man kan bare lade værer med at gå bag ved den, sådan er en hest....... osv.

Jeg har det nemmere ved at min kat fanger mus, men har det bestemt ikke godt med det, og hun bliver da heller ikke rost for sin indsats. Grunden til, at jeg har det sådan er, at katte ikke er avlet væk fra den del af jagtsekvensen, som hedder at dræbe byttet, i samme stil som hunden er.

 

Hvis en kat bider eller kradser har man jo overskredet dens grænser, og det er jo ikke så meget anderledes end med hunde, der siger fra. :-)

 

Heste siger mig ikke noget og har egentlig heller ikke nogen mening om det, da det ikke er noget jeg har spekuleret over, men selvom de ikke siger mig noget, synes jeg at det er noget så frygteligt, det der skete med den hest for nyligt, der blev overfaldet og flænset af en hund. :(

Men en hund - den skal bare finde sig i alt, ellers kommer den en tur til dyrlægen og møder den lilla sprøjte..........

Man må da ikke håbe, at folk med den indstilling har hund. :shock:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Nu bliver jeg altså nødt til at spørge - er det ikke netop den indstilling du selv har? Du skriver jo at du ville overveje at aflive Buddy hvis han dræbte et andet dyr, og at du aldrig ville kunne stole på ham mere?

:shock: Håber da ved gud ikke, det er sådan mine indlæg bliver opfattet.

 

Min hund skal skam ikke finde sig i alt. Jeg har før skrevet, at hvis hunden forsvarer sig, så er det en anden snak, og jeg mener netop at min hund skal forsvare sig, så nej jeg mener ikke, at hunde skal finde sig i alt. Jeg forstår slet ikke du kunne få den opfattelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: Håber da ved gud ikke, det er sådan mine indlæg bliver opfattet.

 

Min hund skal skam ikke finde sig i alt. Jeg har før skrevet, at hvis hunden forsvarer sig, så er det en anden snak, og jeg mener netop at min hund skal forsvare sig, så nej jeg mener ikke, at hunde skal finde sig i alt. Jeg forstår slet ikke du kunne få den opfattelse.

 

Jeg tror måske det kommer an på hvordan man forstår Tantens indlæg. Vi har nok ikke forstået det på helt samme måde.

 

Jeg har i øvrigt aldrig troet om dig, at du mener din hund skal finde sig i alt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg tror måske det kommer an på hvordan man forstår Tantens indlæg. Vi har nok ikke forstået det på helt samme måde.

Det er nok dér "problemet" ligger. :-D

 

Jeg har i øvrigt aldrig troet om dig, at du mener din hund skal finde sig i alt :-)

Tak så er jeg mere rolig. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg er helt målløs - Chokeret! :shock: :shock: :shock:

 

Jeg kan slet ikke forstille mig hvor frygteligt et syn det må have været!

 

Min Labrador Retriever Nala er bedste venner med mine 3 katte,

der har aldrig været andet end kæl, nus, groom, putte og leg..

 

Hvis Nala en dag skulle gøre det utænkelige (tvivler kraftigt)

og angribe en af kattene, så havde jeg ikke nøjes med en pind,

jeg havde faret på hende, sparket og slået hende for at få hende væk!

 

Og senere hen ville jeg nok aflive hende, for så har hendes sind satme slået klik og er for farlig for sine omgivelser - det kunne også have været en af naboens små katte hun havde faret på.. Foran naboens børn..

 

Nej det er utilgiveligt og bestemt ikke ok, blot fordi hun er en hund med instinkter.. Hendes instinkt fortæller hende ikke at kattene skal slagtes og nedlægges.. Hendes instinkt er at følge førerhunde - nemlig mig..

 

Hun ville end ikke jagte en fremmede kat,

for det har hun lært fra spæd er forbudt..!

 

Ser hun en fugl når hun er ude og løbe på marken

og sætter jagten ind, så skal der ikke mere end et højt "NEJ"

til at stoppe hende...

 

Det er MIG der bestemmer og sætter reglerne - ikke hende..

 

Stakkels katte.. Jeg er fuldstændig chokeret! :shock:

 

 

så var det heller ikke værre vel det er en skaldet kat

 

det er naturligt fra hundenes side så er der ski mange hunde som skulle aflives

måske skulle de katteejere som ikke har hund holde deres skidt på egen grund ellers konsekvensen død for katten

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg er skam ikke ligeglad med katten - og kan sagtens forestille mig at det for TS har været en rigtig ubehagelig oplevelse.

 

Jeg har selv feks. kommet til at lukke døren i hovedet på en nysgerrig killing - det bedste jeg kunne gøre for den i den situation, var at gøre "jobbet" helt færdigt - Ikke sjovt, men det skulle gøres.

 

Jeg har blot et problem med at hunde hverken må knurre, jage, markere osv. i situationer hvor det egentligt nok er meget "naturligt".

 

Er der en kat der bider eller kradser, så får man at vide, at sådan er det jo med en kat - man kan bare lade værer med at løfte eller røre den........ Den må også godt slå ihjel, ja den er ligefrem dygtig når den gør det.

Bider eller sparker en hest er det nogenlunde samme mønster, man kan bare lade værer med at gå bag ved den, sådan er en hest....... osv.

 

Men en hund - den skal bare finde sig i alt, ellers kommer den en tur til dyrlægen og møder den lilla sprøjte..........

 

 

dette citat har jeg brugt mange gange begge dyr er rovdyr til det yderste forskellen er bare at mange af hundenes instinkter er avlet væk men hos mange hunde er de der stadig bag facaden kan man ikke acceptere dette som jagt og evt drab på andre dyr som er en mulighed

Link til indlæg
Del på andre sites

det er naturligt fra hundenes side så er der ski mange hunde som skulle aflives

måske skulle de katteejere som ikke har hund holde deres skidt på egen grund ellers konsekvensen død for katten

ja nu har min nabo jo 3 katte som yndre at drille cujo ved at ligge sig på hegnet, vores brændeskur eller lign.... hvis han en dag fanger en af dem ville jeg nok stoppe ham, men "kom han til" at nakke en af dem, ville jeg ikke gøre noget ved ham, udskæld eller noget... men hvis det var deres racekat "Aslan" kunne jeg godt forestille mig de ville plapre løs om erstatning osv....

De kan bare lade være at løbe væk :mrgreen: han går jo i playbow og det hele, men de skyder bare ryg og smutter igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja, hunden er stadig et dyr,

men der er helvedes langt fra tamhunden idag til dens forfædre ulven..

 

Og du kan sige hvad du vil,

det er ikke i orden at en hund vælger at angribe og nedlægge/ slå en kat ihjel,

der er noget galt i hundens sind, den har allerede der vist at den

har alt for stor aggretion (staves?) i sig..

 

Det er IKKE normalt at hele naboladet skal frygte om en hund slipper løs

og dræber deres katte..!

 

For mig ER det ligegyldighed,

en meget trist affære, jeg begynder at have mere og mere forståelse

for at man kan læse om så mange forskellige overgreb fra hunde -

både på dyr og mennesker..

 

Man vil simpelthen ikke erkende når ens hund er blevet for farlig,

når dens tærskel er alt for lille..

 

Sidste nyt er de stakkels små lam der er blevet slagtet af nogle hunde,

men det er vel også ok, det er blot hundens natur!?

 

Eller er det kun når det er en kat?

 

Nej gu er det ej,

den/de hunde har allerede vidt at de er en reel risiko..

 

 

nej problemet er her at mennsket har altfor travlt med at ville gøre deres søde små hunde til små dukker derfor har mennesket så ufattelig svært ved at acceptere at hunden er et rovdyr og dem der har instinkterne i behold skal beholde de instinkter det er det som gør dem til de loyale dyr de er for os mennesker måske skulle mennsket til og erkende at hunde er rovdyr og selvom det er lang tid siden at de har levet vildt ville mange af dem ty til drab for at skaffe sig føde hvis de blev sluppet fri

og instinktet til og dræbe katte og andre dyr er ikke bytte men et instinkt om af fjerne evt konkurrenter som de ville have gjort i naturen hvis muligheden bød sig.

 

mine egne har selv nedlagt en hare og min venindes marsvin men de er da ikke aflivet og ej fik de heller ikke skæld ud da det er naturligt og man må hellere sørge for at dette ikke kan ske

Link til indlæg
Del på andre sites

ja nu har min nabo jo 3 katte som yndre at drille cujo ved at ligge sig på hegnet, vores brændeskur eller lign.... hvis han en dag fanger en af dem ville jeg nok stoppe ham, men "kom han til" at nakke en af dem, ville jeg ikke gøre noget ved ham, udskæld eller noget... men hvis det var deres racekat "Aslan" kunne jeg godt forestille mig de ville plapre løs om erstatning osv....

De kan bare lade være at løbe væk :mrgreen: han går jo i playbow og det hele, men de skyder bare ryg og smutter igen...

 

Katte er heller ikke fair, aslan mødte en oppe på mors, og den blev ved med at kravle ind i vennens have, så måtte jeg jo putte den over hegnet IGEN, når aslan kom hen for at hilse og gik i playbow begyndte den at hvæse af ham :roll:

 

Heldigvis var konen ude i kattens have, og tog aslan den, så havde hun en sko æske (godt hun ikke var så sippet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
ja nu har min nabo jo 3 katte som yndre at drille cujo ved at ligge sig på hegnet, vores brændeskur eller lign.... hvis han en dag fanger en af dem ville jeg nok stoppe ham, men "kom han til" at nakke en af dem, ville jeg ikke gøre noget ved ham, udskæld eller noget... men hvis det var deres racekat "Aslan" kunne jeg godt forestille mig de ville plapre løs om erstatning osv....

De kan bare lade være at løbe væk :mrgreen: han går jo i playbow og det hele, men de skyder bare ryg og smutter igen...

 

hi hi ja min hanhund kom en dag da han var ung helt tæt på katten han spurgtede efter den og trængte den op i en krog

(jeg tænkte shit nu æder han den)

 

meeeeen neeeej han lagde sig i playbow og ville lege han har været omkring 12 mdr:confused::confused::confused::blink::blink::blink::blink:

 

men katten rev ham og efter dette er han blevet sur på dem

han jagtede dem før også men det har så været for og lege nu er det ikke leg mere efter den dag den rev ham:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man jo som katteejer pligt til at holde sin kat på egen matrikel. Men eftersom katten er et selvstændigt dyr og man ikke kan forklare den, at den skal blive på en radius af 20 meter (hegn forceres jo let), så synes jeg man skal bære over med dem. Det er fredelige dyr og skal behandles med respekt og hvis ikke af dyrevenner.. af hvem så. Det er i hvert fald forbudt at gøre dem fortræd.

 

Synes det er skræmmende, at man kan læse at hver 14. dag dræber en kamphund et andet dyr. (Heriblandt små hunde..).

Link til indlæg
Del på andre sites

Man jo som katteejer pligt til at holde sin kat på egen matrikel. Men eftersom katten er et selvstændigt dyr og man ikke kan forklare den, at den skal blive på en radius af 20 meter (hegn forceres jo let), så synes jeg man skal bære over med dem. Det er fredelige dyr og skal behandles med respekt og hvis ikke af dyrevenner.. af hvem så. Det er i hvert fald forbudt at gøre dem fortræd.

 

Synes det er skræmmende, at man kan læse at hver 14. dag dræber en kamphund et andet dyr. (Heriblandt små hunde..).

 

Undskyld mig, men noget af dette provokere mig :mad: Det markerede er meget typisk, og helt klart også min normale overbevisning, men hvis en katteejer ikke kan holde sin kat hjemme på egen matrikel, så må de også være forberedte på, at der er en dag katten måske ikke kommer hjem.

 

Går katten ind til naboens hund, vil det i rigtig mange tilfælde være meget naturligt at hunden forsvarer haven.

 

Klart en kat generelt er et fredeligt dyr som man skal behandle med respekt - men du kan ikke forvente at hundemennesker automatisk også er "kattemennesker". Personligt kender jeg flere der holder af hunde, men hader katte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Man jo som katteejer pligt til at holde sin kat på egen matrikel. Men eftersom katten er et selvstændigt dyr og man ikke kan forklare den, at den skal blive på en radius af 20 meter (hegn forceres jo let), så synes jeg man skal bære over med dem. Det er fredelige dyr og skal behandles med respekt og hvis ikke af dyrevenner.. af hvem så. Det er i hvert fald forbudt at gøre dem fortræd.

 

Synes det er skræmmende, at man kan læse at hver 14. dag dræber en kamphund et andet dyr. (Heriblandt små hunde..).

 

 

jeg er enig i at katten burde holdes på egen jord og dette gælder katte så vidt som hunde ingen undtagelse

 

katte er fredelige dyr nå for søren hvor mange katte kender du som ikke dræber vores fugleliv og andet levende småvildt hvis den får mulighed for det . dette er vidst langtfra fredeligt må jeg sige hvis katten kan burde hunden også få den lange snor ellers må man holde sin kat indendøre får mine hunde fat i en som ikke er på egen grund er det bare ærgelig dette kunne have været undgået hvis man havde holdt dyret indendøre eller i line som andre væsner skal

Link til indlæg
Del på andre sites

Man jo som katteejer pligt til at holde sin kat på egen matrikel. Men eftersom katten er et selvstændigt dyr og man ikke kan forklare den, at den skal blive på en radius af 20 meter (hegn forceres jo let), så synes jeg man skal bære over med dem. Det er fredelige dyr og skal behandles med respekt og hvis ikke af dyrevenner.. af hvem så. Det er i hvert fald forbudt at gøre dem fortræd.

 

Selvfølgelig skal de behandles med respekt præcis som alle andre dyr (herunder også kamphunde...), og jeg ville da heller aldrig frivilligt lade Baldur jagte en kat, hverken i min egen have eller andres!

Jeg har selv 2 katte som Baldur elsker over alt på jorden, men hunde er (som andre også har nævnt) jo rovdyr, og nogen gange kan hurtige bevægelser altså tænde jagtinstinktet hos en hund, og så kan det altså gå galt...

De fleste katte der lever sammen med en hund, har så lært, at hvis de ikke løber, så gider hunden dem ikke, og derfor fungerer det godt alligevel :-)

 

Synes det er skræmmende, at man kan læse at hver 14. dag dræber en kamphund et andet dyr. (Heriblandt små hunde..).

 

Jeg vil ligesom guanomo spørge hvad ovenstående sætning har med sagen at gøre, og så vil jeg gerne bede om dokumentation for påstanden. Og dokumentation er i mine øjne ikke en artikel fra ekstrabladet! Og dokumentation er ordentlig statistisk materiale, så du ikke bare fortæller at inden for de sidste 2 måneder er der sket 4 uheld, og hvis man ganger det op, så kan man få det til at der ALTID sker noget hver 14. dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Deaddollface
nej problemet er her at mennsket har altfor travlt med at ville gøre deres søde små hunde til små dukker derfor har mennesket så ufattelig svært ved at acceptere at hunden er et rovdyr og dem der har instinkterne i behold skal beholde de instinkter det er det som gør dem til de loyale dyr de er for os mennesker måske skulle mennsket til og erkende at hunde er rovdyr og selvom det er lang tid siden at de har levet vildt ville mange af dem ty til drab for at skaffe sig føde hvis de blev sluppet fri

og instinktet til og dræbe katte og andre dyr er ikke bytte men et instinkt om af fjerne evt konkurrenter som de ville have gjort i naturen hvis muligheden bød sig.

 

mine egne har selv nedlagt en hare og min venindes marsvin men de er da ikke aflivet og ej fik de heller ikke skæld ud da det er naturligt og man må hellere sørge for at dette ikke kan ske

 

Omg.. :shock:

 

Man jo som katteejer pligt til at holde sin kat på egen matrikel. Men eftersom katten er et selvstændigt dyr og man ikke kan forklare den, at den skal blive på en radius af 20 meter (hegn forceres jo let), så synes jeg man skal bære over med dem. Det er fredelige dyr og skal behandles med respekt og hvis ikke af dyrevenner.. af hvem så. Det er i hvert fald forbudt at gøre dem fortræd.

 

Synes det er skræmmende, at man kan læse at hver 14. dag dræber en kamphund et andet dyr. (Heriblandt små hunde..).

 

:5up:

 

Undskyld mig, men noget af dette provokere mig :mad: Det markerede er meget typisk, og helt klart også min normale overbevisning, men hvis en katteejer ikke kan holde sin kat hjemme på egen matrikel, så må de også være forberedte på, at der er en dag katten måske ikke kommer hjem.

 

Går katten ind til naboens hund, vil det i rigtig mange tilfælde være meget naturligt at hunden forsvarer haven.

 

Klart en kat generelt er et fredeligt dyr som man skal behandle med respekt - men du kan ikke forvente at hundemennesker automatisk også er "kattemennesker". Personligt kender jeg flere der holder af hunde, men hader katte.

 

Jeg kender flere, der har fået skudt deres kat, fordi naboen var utilfreds med at katten gik uden for ejerens grund.. Det er bare ikke i orden.. Jeg tror at hvis man vender mange af de her katte-situationer om, til det var hund, så ville i være helt anderledes og ikke nær så kyniske..

 

jeg er enig i at katten burde holdes på egen jord og dette gælder katte så vidt som hunde ingen undtagelse

 

katte er fredelige dyr nå for søren hvor mange katte kender du som ikke dræber vores fugleliv og andet levende småvildt hvis den får mulighed for det . dette er vidst langtfra fredeligt må jeg sige hvis katten kan burde hunden også få den lange snor ellers må man holde sin kat indendøre får mine hunde fat i en som ikke er på egen grund er det bare ærgelig dette kunne have været undgået hvis man havde holdt dyret indendøre eller i line som andre væsner skal

 

Ja, de dræber fugleliv, men ikke andre "kæledyr".. Katte dræber rotter, mus, fugle.. De dyr der er frit i naturen.. De dræber ikke de dyr de bor sammen med, og hvis det gør, skal det ikke accepteres.. Og det skal det heller ikke med hunde.. Efter min mening..

Link til indlæg
Del på andre sites

Man jo som katteejer pligt til at holde sin kat på egen matrikel. Men eftersom katten er et selvstændigt dyr og man ikke kan forklare den, at den skal blive på en radius af 20 meter (hegn forceres jo let), så synes jeg man skal bære over med dem. Det er fredelige dyr og skal behandles med respekt og hvis ikke af dyrevenner.. af hvem så. Det er i hvert fald forbudt at gøre dem fortræd.

 

Undskyld, men det er det mest absurde jeg længe har hørt. Katte er naturens mest grusomme og nådesløse dræbermaskiner. At de skulle være "fredelige" må været noget af det katteelskere bilder sig ind, på linie med at katte er "intelligente" og "sociale".

 

Katte er skadedyr i naturen. IKke alene tager de fugle og andre smådyr - de udkonkurrerer også de indfødte dyrearter, der burde have den niche i fødekæden som katten har indtaget, fordi folk lader deres katte løbe overalt og formere sig i flæng.

 

Tilmed må vi, der ikke bryder os om katte, finde os i at være retsløse, fordi katte og deres ejere tilsyneladende står over den lov, der ellers påbyder os at holde vores husdyr på egen matrikel. Vi skal bare finde os i at få lort i vores børns sandkasser og fodspor på vores biler, og samtidig skal vi oven i købet fodre kræene med de fisk og fugle, vi ellers havde regnet med at have fornøjelsen af i vores haver... :evil:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Katte er altså et reelt problem i den danske natur.

Der er absolut ikke noget "fredeligt" og fordrageligt over dét. Tværtimod.

Jeg vil endda gå så langt som at sammenligne katte med mink hvad den slags angår.

 

Hunde er der ikke det samme problem med, og i de få tilfælde hvor der rent faktisk ER et problem med hunde der går på rov i naturen, så løses det på ganske samme vis som med katte:

 

De skydes, eller indfanges og aflives, i henhold til lov om mark og vejfreds paragraffer om optag af skadevoldende dyr, som tydeligt stadfæster at man som jordbesidder må bortskaffe skadevoldende og strejfende dyr på den måde der anses for at være mest hensigtsmæssigt (for ejeren af jorden, ikke dyret elelr ejeren heraf!!) og man kan ikke holdes til regnskab for skader opstået på dyret herved. (Ejhelelr for tabet af dyrets liv)

 

Længere er den ikke, men jeg smågriner altså altid lidt hvergang man diskuterer den slags hér, for katteejere vil bare ikke se hvor stor skade deres små kræ reelt gør på den danske natur når de strejfer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Undskyld, men det er det mest absurde jeg længe har hørt. Katte er naturens mest grusomme og nådesløse dræbermaskiner. At de skulle være "fredelige" må været noget af det katteelskere bilder sig ind, på linie med at katte er "intelligente" og "sociale".

 

Katte er skadedyr i naturen. IKke alene tager de fugle og andre smådyr - de udkonkurrerer også de indfødte dyrearter, der burde have den niche i fødekæden som katten har indtaget, fordi folk lader deres katte løbe overalt og formere sig i flæng.

 

Tilmed må vi, der ikke bryder os om katte, finde os i at være retsløse, fordi katte og deres ejere tilsyneladende står over den lov, der ellers påbyder os at holde vores husdyr på egen matrikel. Vi skal bare finde os i at få lort i vores børns sandkasser og fodspor på vores biler, og samtidig skal vi oven i købet fodre kræene med de fisk og fugle, vi ellers havde regnet med at have fornøjelsen af i vores haver... :evil:

 

 

er helt enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Omg.. :shock:

 

 

 

:5up:

 

 

 

Jeg kender flere, der har fået skudt deres kat, fordi naboen var utilfreds med at katten gik uden for ejerens grund.. Det er bare ikke i orden.. Jeg tror at hvis man vender mange af de her katte-situationer om, til det var hund, så ville i være helt anderledes og ikke nær så kyniske..

 

 

Ja, de dræber fugleliv, men ikke andre "kæledyr".. Katte dræber rotter, mus, fugle.. De dyr der er frit i naturen.. De dræber ikke de dyr de bor sammen med, og hvis det gør, skal det ikke accepteres.. Og det skal det heller ikke med hunde.. Efter min mening..

 

jo hunde skal også holdes på egen grund og må ikke færdes å andre grund og da slet ikke uden ejer så denne regel gælder også for hunde.

 

katte er skadedyr de dræber og skader vores fugleliv i de lande hvor katten ikke er et naturligt rovdyr men indført som huskatten er det et skadedyr som gør mere skade end gavn samt deres lort og pis alle steder og sygdomme katteejere skal holde deres kat på egen grund kan de ikke de burde de have en kugle for panden

 

alle indførte rovdyr er skadedyr når de ikke er naturligt in den vildtlevende natur og der hører huskatten ikke hjemme kun de rigtige vildkatte som tiger,løver,los,gerparder osv osv er naurlige indfødte rovdyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...