Hop til indhold

Øv øv øv da også!


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

Jeg ville måske spørge lidt mere ind til hvalpen, om hun ville forklare hvordan den er i, istedet for at beskrive hvad du ønsker af kvaliteter i hvalpen.

På den måde er du sikker på at dine ønsker ikke kommer til at farve hendes beskrivelse af hvalpen. Det er ikke sikkert at hun er sådan en person, men man kan aldrig vide.

 

Kender du noget til faderen og hans linjer?

Ellers så prøv også at spørge ind til faderen, på en høflig og diskrete måde. Temperament, sundhed mv.

 

Ja, du har nok ret - men da hun jo selv "fordeler" hvalpene, vil jeg jo gerne være sikker på, at få én, der passer til mig - hvis ikke fra dette kuld, så fra et af de kommende. Men hvis jeg nu først spørger ind til, hvordan hun forventer kuldet bliver - så kan jeg jo specificere mine ønsker i en senere mail (eller når jeg udfylder formularen på nettet :roll: - det er altså en sjov måde at sælge hvalpe på)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 203
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har faktisk tænkt det samme, Stjernetosse!

 

Jeg holder pause fra Rally O med Stella, og tager hende ned og træner lydigheds program ved siden af, imens de andre går Rally!

 

Frisk på at være med?

 

Se dette indlæg havde jeg jo overset :mrgreen: Men ja, som vi snakkede om, så vil jeg gerne være med på den engang imellem. De to beagler skal have lidt tid hver for sig engang imellem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh... Jeg har været i Ribe og dømme rally i dag. En af "mine" hvalpe var oppe for 3. gang i begynder klassen og blev 3. vinder og Rally Begynder Mester - desuden var hun for første gang oppe i agility.... og det gik SÅ godt. Peter, som har hende, har aldrig trænet AG før og de har kun trænet én sæson - og hun var bare blændende.... Jeg stod lige ved siden af Carina Da Silva (Landsholdsdeltager ( i agility med 7 x Champion Elliot), da hun spurgte, hvilken opdrætter Zitta, som hun kaldes, var fra.... For hun var godt nok en smart lille hund....

 

Og Kimmi er i løbetid.... må have hvalpe nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh... Jeg har været i Ribe og dømme rally i dag. En af "mine" hvalpe var oppe for 3. gang i begynder klassen og blev 3. vinder og Rally Begynder Mester - desuden var hun for første gang oppe i agility.... og det gik SÅ godt. Peter, som har hende, har aldrig trænet AG før og de har kun trænet én sæson - og hun var bare blændende.... Jeg stod lige ved siden af Carina Da Silva (Landsholdsdeltager ( i agility med 7 x Champion Elliot), da hun spurgte, hvilken opdrætter Zitta, som hun kaldes, var fra.... For hun var godt nok en smart lille hund....

 

Og Kimmi er i løbetid.... må have hvalpe nu!

Nåhr stakkels dig :ae: Du er da vist mere løbsk end Kimmi ;-) Skal du låne en hanhund eller 3 :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tjekker man lige mail, når man kommer hjem - og så er der en mail fra DKK med et diagnosekort.... tilbageholdt åndedræt og instant ondt i maven... og så er det selvfølgelig kun AD resultatet, der er kommet.... nå, men der er hun da fri :5up:

 

Det er da super:5up: ved godt det er den mindste ting, men stædig fedt nok :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tjekker man lige mail, når man kommer hjem - og så er der en mail fra DKK med et diagnosekort.... tilbageholdt åndedræt og instant ondt i maven... og så er det selvfølgelig kun AD resultatet, der er kommet.... nå, men der er hun da fri :5up:

 

Tillykke med de fine albuer! Så er DE da hjemme.. :5up:

 

Kunne det ikke tænkes, at din dyrlæge har fået besked om hofterne? Jeg tænker på, hvis det er en ommer...

 

 

Sådan mener jeg, det var da Ramses skulle om. :???:

 

Det er vel ikke så vigtigt, om hunden har en eller anden "dims" eller skade på hoften, -bare det ikke er noget arveligt. Det behøver jo ikke have noget med HD at gøre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tjekker man lige mail, når man kommer hjem - og så er der en mail fra DKK med et diagnosekort.... tilbageholdt åndedræt og instant ondt i maven... og så er det selvfølgelig kun AD resultatet, der er kommet.... nå, men der er hun da fri :5up:

 

Tillykke med albuerne :5up:

 

Har du tjekket på hundeweb om hendes HD resultat skulle være kommet på dér? De kommer somregel på hundeweb før man selv får resultatet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med de fine albuer! Så er DE da hjemme.. :5up:

 

Kunne det ikke tænkes, at din dyrlæge har fået besked om hofterne? Jeg tænker på, hvis det er en ommer...

 

 

Sådan mener jeg, det var da Ramses skulle om. :???:

 

Det er vel ikke så vigtigt, om hunden har en eller anden "dims" eller skade på hoften, -bare det ikke er noget arveligt. Det behøver jo ikke have noget med HD at gøre..

 

Jo, min dyrlæge regnede også med at det var ham, der fik besked, hvis de ikke duede - men han mente ikke, at han kunne gøre det bedre :(

 

Og du har helt ret - talte med ham, og han siger, at det, der er på Splint, det er ikke noget arveligt.

 

Så har besluttet mig for at Kimmi bliver parret igen - pluslisten vandt :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, min dyrlæge regnede også med at det var ham, der fik besked, hvis de ikke duede - men han mente ikke, at han kunne gøre det bedre :(

 

Og du har helt ret - talte med ham, og han siger, at det, der er på Splint, det er ikke noget arveligt.

 

Så har besluttet mig for at Kimmi bliver parret igen - pluslisten vandt :oops:

 

Ai, hvornår hvornår? I denne løbetid? Må man se billeder af den udkårne han så? Pleeease?

 

Jaja, nysgerrig som altid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai, hvornår hvornår? I denne løbetid? Må man se billeder af den udkårne han så? Pleeease?

 

Jaja, nysgerrig som altid :mrgreen:

 

 

Jep, i denne løbetid :mrgreen: og kombien bliver den samme - selv om det egentlig er forkert, men da både hanhundeejer og jeg ønsker en hvalp efter denne kombination, så bliver det sådan. Han er ikke en meget brugt hanhund - har fået 15 hvalpe i alt på 3 kuld, så der er ingen risiko for, at de kommer til at dominere avlen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, i denne løbetid :mrgreen: og kombien bliver den samme - selv om det egentlig er forkert, men da både hanhundeejer og jeg ønsker en hvalp efter denne kombination, så bliver det sådan. Han er ikke en meget brugt hanhund - har fået 15 hvalpe i alt på 3 kuld, så der er ingen risiko for, at de kommer til at dominere avlen.

 

jamen fantastiks, tillykke:vinken::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, i denne løbetid :mrgreen: og kombien bliver den samme - selv om det egentlig er forkert, men da både hanhundeejer og jeg ønsker en hvalp efter denne kombination, så bliver det sådan. Han er ikke en meget brugt hanhund - har fået 15 hvalpe i alt på 3 kuld, så der er ingen risiko for, at de kommer til at dominere avlen.

 

Ai, hvor bliver det spændende :klap:

 

Har du så droppet hvalpen i Kamerika eller er der stadig nogle små ideér?

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen fantastiks, tillykke:vinken::mrgreen:

 

Ved ikke helt om det er tillykke... har det selv sådan lidt dobbelt med det, fordi det egentlig er mig imod, men kan alligevel ikke lade være.... det er nu, hvis det skal være - synes det er for sent næste sommer, hvor Kimmi er næsten 7. Og det har hele tiden været meningen, at det skulle være Herbie igen, fordi hans ejer gerne ville have en af disse hvalpe - og fordi de har et så godt temperament.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai, hvor bliver det spændende :klap:

 

Har du så droppet hvalpen i Kamerika eller er der stadig nogle små ideér?

 

Ja, bliver en ny mini-Splint i stedet for - og så kommer der 3 babygitre på alle vores trapper og hun får ikke lov til at tonse uhæmmet efter hendes mor (kan du høre, at jeg har lidt dårlig samvittighed fordi jeg ikke har passet heeelt så meget på, som jeg nok burde?).... tror det bliver en lille Knast ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke helt om det er tillykke... har det selv sådan lidt dobbelt med det, fordi det egentlig er mig imod, men kan alligevel ikke lade være.... det er nu, hvis det skal være - synes det er for sent næste sommer, hvor Kimmi er næsten 7. Og det har hele tiden været meningen, at det skulle være Herbie igen, fordi hans ejer gerne ville have en af disse hvalpe - og fordi de har et så godt temperament.

 

Så tillykke med beslutningen da:lol: Jeg mener, det er da dejligt at tage en beslutning:-D og når dyrlægen ikke mener splintens er arveligt, så erder jo store chancer for at de giver ok hvalpe alligevel:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, bliver en ny mini-Splint i stedet for - og så kommer der 3 babygitre på alle vores trapper og hun får ikke lov til at tonse uhæmmet efter hendes mor (kan du høre, at jeg har lidt dårlig samvittighed fordi jeg ikke har passet heeelt så meget på, som jeg nok burde?).... tror det bliver en lille Knast ;o)

Jeps, det er til at høre.

 

Og jeg skal nok lade være med at sige om det er rigtigt eller forkert, for det aner jeg ikke. Bliver selv vildt paranoid med min hvalp tror jeg :oops: Skal selv ud og have købt 3 børnegitre, fordi jeg er bange for at hvaps ender med at spænde op og ned af trappen hver gang én i familien gør det :???:

 

Kommer den til at hedde Knast? Splint og Knast :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det er til at høre.

 

Og jeg skal nok lade være med at sige om det er rigtigt eller forkert, for det aner jeg ikke. Bliver selv vildt paranoid med min hvalp tror jeg :oops: Skal selv ud og have købt 3 børnegitre, fordi jeg er bange for at hvaps ender med at spænde op og ned af trappen hver gang én i familien gør det :???:

 

Kommer den til at hedde Knast? Splint og Knast :-P

 

Ja, eller hvis du nu for eksempel har et vindue helt til gulvet neden for trappen og trappen er en vinkel trappe og der er et vindue ovenfor også.... så kan man se kattene løbe om hjørnet nedefra, spæne op af trappen og se dem igen, spæne ned igen og kigge efter den næste :neutral:

 

Nej, det bliver nok ikke Knast - synes ikke rigtig det er så tøset... men hørte om en gravhund, der hed Knast og synes det passede så godt sammen ;o)

 

Nej, bliver vist et vintema denne gang (den anden store interesse):

Tignanello, Solaia, Péppoli, Bramito, Cervaro, Vipera, Scalabrone, Brucciato, Sabazio, Aleatico :mrgreen: Nok ikke så mange af dem, der kommer til at hedde det i virkeligheden.... men til gengæld kommer de ikke til at dele navn med ret mange andre....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...