Hop til indhold

Øv øv øv da også!


Splinten, mor og mig
 Share

Recommended Posts

Så har Splinten fået taget hendes HD billeder.... 8 stk! Min lille hund er totalt skæv, så dr. dyr kunne ikke tage et ordentligt billede og forventer, at DKK afviser dem. Desuden er der tilsyneladende en fejl på hendes højre lårbenshovede, men det er svært at se hvor slemt det er..... Han var totalt overbevist om, at hun måtte være kommet til skade på et tidspunkt og bad mig flere gange om at prøve at tænke tilbage... men nej, ikke hvad jeg ved af...

 

Nå, nu må vi se hvad DKK siger, hvis de da siger noget.... og så haste til kiropraktor og se, om hun kan rettes lidt ud :megaked:

 

Albuerne er der 99 % sikkert ikke noget på, så et lille lyspunkt er der da....

 

Men ingen sommerhvalpe til mig :(:(:(

 

Åh, er meget træt af det! Mor Kimmi havde et index på 115 (nu er det på 109), A hofter og 0 på albuerne, far Herbie har i dag et index på 114, ligeledes A hofter og 0 på albuer..... Og her står jeg så med 6 hvalpe, hvoraf tre er fotograferet, 1 med A, 1 med C og så Splint.... Why???

 

Og nej, jeg har nok ikke passet nok på hende, men har forhindret trapper i det omfang jeg har kunnet (bor i hus med kælder og 1. sal - og enkelte gange har jeg ikke været hurtig nok), ikke ladet hende springe før hun var et år og aldrig motioneret hende i snor eller gået lange ture med hende.... Men, hun har tonset rundt med hendes mor og andre hunde og det mener jeg f.... også en sund hund skal kunne tåle.

 

Den anden hvalp, der har en c-hofte ved jeg, er blevet motioneret (for) meget og er desuden blevet sparket to gange af en hest, så måske forklaringen kan findes der. Men det forklarer jo ikke Splint? Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om, at hun skulle være kommet til skade på noget tidspunkt...

 

Og hvad så nu? med hende altså? Måske det er derfor hun ikke er lige så tosset med at træne som Kimmi? Måske er det derfor hun altid strækker sig så meget? Måske er det derfor hun nogen gange får sådan et bekymret blik? Måske har hun ondt? Objektivt set virker det ikke sådan, men hvem ved, hvor sej hun er?

 

Møgdag!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 203
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har netop hørt en kiropraktor udtale at det er "nemt" at rette. Dog ikke hvis hunden har været udsat for en skade - og selvfølgelig med det forbehold at der er ingen 100% garanti - Men damen havde rigtig gode erfaringer med det.

 

Så du skal have fingre i en god kiropraktor :-D

 

Der er jo også hunde som man ikke har kunnet skåne nok i forhold til hvad man ønskede, men som kommer ud med et rigtigt godt resultat.

 

Jeg krydser fingre for dig - men husk du kan først omfotografere om ½ år - så måske det kræver en tur mere til kiropraktoren igen lige inden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop hørt en kiropraktor udtale at det er "nemt" at rette. Dog ikke hvis hunden har været udsat for en skade - og selvfølgelig med det forbehold at der er ingen 100% garanti - Men damen havde rigtig gode erfaringer med det.

 

Så du skal have fingre i en god kiropraktor :-D

 

Der er jo også hunde som man ikke har kunnet skåne nok i forhold til hvad man ønskede, men som kommer ud med et rigtigt godt resultat.

 

Jeg krydser fingre for dig - men husk du kan først omfotografere om ½ år - så måske det kræver en tur mere til kiropraktoren igen lige inden.

 

 

Ja, håber de kan gøre noget for hende!

 

Men omfotografering kræver jo, at de overhovedet vil godkende de billeder de får over nu... og det regner vi ikke med de vil. Men lårbenshovedet er skadet - hvad der så kom først, skævheden eller skaden er jo ikke til at vide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, håber de kan gøre noget for hende!

 

Men omfotografering kræver jo, at de overhovedet vil godkende de billeder de får over nu... og det regner vi ikke med de vil. Men lårbenshovedet er skadet - hvad der så kom først, skævheden eller skaden er jo ikke til at vide...

 

Skaden kan kiropraktoren jo nok ikke fikse - men jeg syntes bestemt det er et forsøg værd.

 

Måske du er "heldig" at de kassere billederne - så kan I hurtigt komme op på hesten igen :blink:

 

Har du en kiropraktor? eller en i kikkerten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Skaden kan kiropraktoren jo nok ikke fikse - men jeg syntes bestemt det er et forsøg værd.

 

Måske du er "heldig" at de kassere billederne - så kan I hurtigt komme op på hesten igen :blink:

 

Har du en kiropraktor? eller en i kikkerten?

 

Satser på at køre efter Marianne Bendixen, da jeg har hørt meget godt om hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv også at resultatet blev et nærmest ikke resultat :ae:

 

Jeg ville bestemt aflægge Marianna Bendixen et besøg, og "overlade" styringen til hende - hun kan altså ét eller andet :5up:

 

Er du i tvivl om, om Splinten har ondt, kunne du jo prøve at give hende lidt smertestillende i et par dage, for at se om hun ændre adfærd, nogle hund er alt alt for gode til at bide smerter i sig :???::(

 

M.h.t. nyt kuld Kimmi-hvalpe, vil jeg nok ikke udelukke det helt endnu, der kan jo være mange faktorer i spil, og måske passede Kimmi og hanhunden bare ikke sammen genetisk, men det er jo ikke ensbetydende på, at det samme er tilfælde med en anden hanhund :-D Kender du HD status for Kimmis søskende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Splinten fået taget hendes HD billeder.... 8 stk! Min lille hund er totalt skæv, så dr. dyr kunne ikke tage et ordentligt billede og forventer, at DKK afviser dem. Desuden er der tilsyneladende en fejl på hendes højre lårbenshovede, men det er svært at se hvor slemt det er..... Han var totalt overbevist om, at hun måtte være kommet til skade på et tidspunkt og bad mig flere gange om at prøve at tænke tilbage... men nej, ikke hvad jeg ved af...

 

Nå, nu må vi se hvad DKK siger, hvis de da siger noget.... og så haste til kiropraktor og se, om hun kan rettes lidt ud :megaked:

 

Albuerne er der 99 % sikkert ikke noget på, så et lille lyspunkt er der da....

 

Men ingen sommerhvalpe til mig :(:(:(

 

Åh, er meget træt af det! Mor Kimmi havde et index på 115 (nu er det på 109), A hofter og 0 på albuerne, far Herbie har i dag et index på 114, ligeledes A hofter og 0 på albuer..... Og her står jeg så med 6 hvalpe, hvoraf tre er fotograferet, 1 med A, 1 med C og så Splint.... Why???

 

Og nej, jeg har nok ikke passet nok på hende, men har forhindret trapper i det omfang jeg har kunnet (bor i hus med kælder og 1. sal - og enkelte gange har jeg ikke været hurtig nok), ikke ladet hende springe før hun var et år og aldrig motioneret hende i snor eller gået lange ture med hende.... Men, hun har tonset rundt med hendes mor og andre hunde og det mener jeg f.... også en sund hund skal kunne tåle.

 

Den anden hvalp, der har en c-hofte ved jeg, er blevet motioneret (for) meget og er desuden blevet sparket to gange af en hest, så måske forklaringen kan findes der. Men det forklarer jo ikke Splint? Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om, at hun skulle være kommet til skade på noget tidspunkt...

 

Og hvad så nu? med hende altså? Måske det er derfor hun ikke er lige så tosset med at træne som Kimmi? Måske er det derfor hun altid strækker sig så meget? Måske er det derfor hun nogen gange får sådan et bekymret blik? Måske har hun ondt? Objektivt set virker det ikke sådan, men hvem ved, hvor sej hun er?

 

Møgdag!

 

Øu! hvor er det surt! Det ER ikke sikkert at hun har ondt eller at hun nogensinde vil få det..... Men hvalpe? :( Nø... det duer nok ikke..

 

Der er jo altså TRE ting, der kan spille ind, hvis en hund viser sig at have HD.. Arv, motion og kost.

 

Hvad har hun fået at spise igennem opvæksten?

Det var måske meget godt at vide for os andre. Især for dem, der står med en lille hvalp..

--Men også for dig selv, for hvis hun har fået samme mærke tørfoder hele barndommen, så er det måske en god ide at skifte til noget andet nu.:shock:

Og kost tilskud som glucosamin omega 3 osv. kan gøre hele forskellen om hun får et godt liv.

 

Nå, men det ER jo slet ikke sikkert, at der er tale om HD. Forløbelig er der tale om problemer med at få taget billederne korrekt.

 

Min dejlige Ramses, der gik til svømning fra han var 3 mdr. -hans billeder måtte tages om FEM gange. Han var så muskuløs så den lille dyrlægedame og hendes hjælper simpelthen ikke magtede at få ham strakt ud og lagt i den rigtige stilling.

Efter DKK havde kasseret billederne fjerde gang besluttede jeg, at hvis ikke det lykkedes femte gang, så var det bare lige meget.

Han havde AA hofter. :mrgreen:

 

Det kan da være, at Splinten også bare er i for god kondition.. :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Øu! hvor er det surt! Det ER ikke sikkert at hun har ondt eller at hun nogensinde vil få det..... Men hvalpe? :( Nø... det duer nok ikke..

 

Der er jo altså TRE ting, der kan spille ind, hvis en hund viser sig at have HD.. Arv, motion og kost.

 

Hvad har hun fået at spise igennem opvæksten?

Det var måske meget godt at vide for os andre. Især for dem, der står med en lille hvalp..

--Men også for dig selv, for hvis hun har fået samme mærke tørfoder hele barndommen, så er det måske en god ide at skifte til noget andet nu.:shock:

Og kost tilskud som glucosamin omega 3 osv. kan gøre hele forskellen om hun får et godt liv.

 

Nå, men det ER jo slet ikke sikkert, at der er tale om HD. Forløbelig er der tale om problemer med at få taget billederne korrekt.

 

Min dejlige Ramses, der gik til svømning fra han var 3 mdr. -hans billeder måtte tages om FEM gange. Han var så muskuløs så den lille dyrlægedame og hendes hjælper simpelthen ikke magtede at få ham strakt ud og lagt i den rigtige stilling.

Efter DKK havde kasseret billederne fjerde gang besluttede jeg, at hvis ikke det lykkedes femte gang, så var det bare lige meget.

Han havde AA hofter. :mrgreen:

 

Det kan da være, at Splinten også bare er i for god kondition.. :-P

 

Det var ikke hende, der skulle have hvalpe, men hendes mor :mrgreen: Men det får hun ikke nu - og hun bliver 6 til august, så det blive til aldrig...

 

Som hvalp har hun fået ProPlan puppy kylling og ris. Det fik hun til hun var 8 mdr. ca. Dog blandet med hjemmelavet (kylling, sej, ris og quinoa), da hun aldrig har spist særlig godt. Hun har fået Vital Animin hver dag sålænge hun voksede. Siden har hun dels fået ProPlan til aktive hunde og Royal Canin Medium Adult. Skifter lidt da hun så vil spise det... Hun får hørfrøolie hver dag. Ingen af mine hunde vil spise lakseolie :roll:

 

Jeg ved godt, at der kan være problemer med store muskuløse hunde - men Splint er verdens mindste border collie på (ja, det sagde vægten i dag) knap 11 kg :shock: Muskuløs er hun da, men nok ikke så meget, at det er derfor, hun ikke kan lægges rigtigt, desværre.... Men håber da stadig - dejligt at høre historier som dine, de giver lige humøret og håbet et lille tak i vejret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv også at resultatet blev et nærmest ikke resultat :ae:

 

Jeg ville bestemt aflægge Marianna Bendixen et besøg, og "overlade" styringen til hende - hun kan altså ét eller andet :5up:

 

Er du i tvivl om, om Splinten har ondt, kunne du jo prøve at give hende lidt smertestillende i et par dage, for at se om hun ændre adfærd, nogle hund er alt alt for gode til at bide smerter i sig :???::(

 

M.h.t. nyt kuld Kimmi-hvalpe, vil jeg nok ikke udelukke det helt endnu, der kan jo være mange faktorer i spil, og måske passede Kimmi og hanhunden bare ikke sammen genetisk, men det er jo ikke ensbetydende på, at det samme er tilfælde med en anden hanhund :-D Kender du HD status for Kimmis søskende?

 

Desværre er hun den eneste, der er røntgenfotograferet fra hendes kuld :(

Link til indlæg
Del på andre sites

øv øv øv da... sikke en dårlig nyhed... men hvis DKK nu kasserer billederne, må man så godt have lov at fotografere hende igen på et senere tidspunkt (hvis nu kiropraktoren kan lave mirakler), eller er det bare done deal når hun først en gang er bedømt "skæv"?

 

Man må gerne fotografere igen - også, hvis de ikke kasserer! Man har to skud :mrgreen: der skal bare gå 6 mdr. i mellem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai hvor er det bare en sur melding at få :ae: Har dine hvalpekøbere ingen planer om at HD fotografere deres hvalpe? Det kunne jo rykke lidt på Kimmi's index :-)

 

Jeg håber da at en kiropraktor kan hjælpe den lille Splint :ae:

 

 

Splint er den 3. af 6 hvalpe der bliver fotograferet - nr. 4 kommer snart, så tror faktisk det er ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre er hun den eneste, der er røntgenfotograferet fra hendes kuld :(

 

ÆV - det giver jo ikke ligefrem et godt statistisk sammenligningsgrundlag :(

 

Jo, bor mellem Århus og Silkeborg, så Kolding er jo bare en smuttur! Vil skynde mig at kontakte hende på mandag, tak :5up:

 

Man booker tid hos Marianna Bendixen, ved at sende en mail til Kolding Hundeadfærdscenter :-D Proceduren står her

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Øv sikke da noget:ae:

 

Jeg håber godt nok at kiroprakteren kan gøre noget for hende:ae:

 

Nu du siger skæv, så hvorhenne skæv? I hoften eller?

 

Nu er jeg jo ikke rigtig ekspert i sådan nogle billeder og tror ikke rigtig jeg hørte, hvad dyrlægen sagde :oops: Fik heller ikke spurgt om noget, så ringer til ham i morgen (de har heldigvis åbent om lørdagen)

 

Men, jeg tror det er hele bækkenet - som jeg forstod det, var problemet, at lagde han hende, så bækkenet var symmetrisk, så var hendes ene bagben 3 cm. længere end det andet, lårbenshovederne var skæve i forhold til hinanden og rygraden lå 2 cm. forskudt for midten af bækkenet.... det er vist ikke helt sådan det skal se ud :megaked: Det er det grimmeste billede, jeg har set i mit liv, altså... stod bare og kiggede på min hund og tænkte "jamen, har du da slet ikke ondt?". Han er overbevist om, at hun må være kommet til skade, men... hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...