Hop til indhold

Flertal: Slut med kamphunde


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

  • Svar 193
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

nææ, vil ikke hjælpe meget. Så kommer der først fart i ulovlig import, tilfældige parringer. Og der vil komme nye racer der bliver populære for de suspekte ejer. Ikke at det er deres hunde der kommer i overskrifterne hvergang. Men læste godt den historie igår med den hund der havde dræbt den kat. Og der skal man måske aflive, mest pga. hvis man tog hunden fra ejren, hvilket jeg syens man skulle, da det er hans ansvar at hunden overhovedet havde muligheden, men også fordi man ville få meget svært ved at finde et nyt og bedre hjem til hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

:damn:

 

Ved ikke hvad de forventer at få ud af et forbud...den eneste konsekvens af et totalforbud vil blive, at seriøse avlere bliver ramt, hvilket i mine øjne vil have den absolut modsatte effekt af den ønskede: Nemlig flere hunde som enten er af dårlig avl eller smuglet til landet, for derefter at blive oprettet i hunderegisteret under det de lige ligner mest...

 

Jeg er enig i at noget skal gøres, og det siger jeg selvom jeg selv har to flotte kampbasser, men derfra og til et forbud? Der er slet ikke midler blandt hverken politi eller andet til at opretholde sådan et forbud...bare se hvor godt det går med det generelle snorepåbud til alle racer...

 

Ang. den kanin der er blevet ædt, eller hvad der er sket, så synes jeg altså ikke der er noget oprørende i at en hund æder en kanin, eller en kat for den sags skyld, og det er formentlig udelukkende fordi det er en kamphund der er synderen at vi overhovedet hører om det...herregud, det er da synd for både kaninen og dens familie...men jeg tror ikke at mange andre racer ville reagere anderledes på en kanin...ikke dermes sagt at jeg mener det er i orden at den trænger ind i en have og gør det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
nææ, vil ikke hjælpe meget. Så kommer der først fart i ulovlig import, tilfældige parringer. Og der vil komme nye racer der bliver populære for de suspekte ejer. Ikke at det er deres hunde der kommer i overskrifterne hvergang. Men læste godt den historie igår med den hund der havde dræbt den kat. Og der skal man måske aflive, mest pga. hvis man tog hunden fra ejren, hvilket jeg syens man skulle, da det er hans ansvar at hunden overhovedet havde muligheden, men også fordi man ville få meget svært ved at finde et nyt og bedre hjem til hunden.

 

Der var du sgu hurtigere end mig...hehe...mon ikke tosaen og kangalen, og andre hunde der enten ikke ligner eller er kamphunde bliver voldsomt populære så? Er klar over at tosa er en kamphund, men den ligner jo umiddelbart en broholmer for en som mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var du sgu hurtigere end mig...hehe...mon ikke tosaen og kangalen, og andre hunde der enten ikke ligner eller er kamphunde bliver voldsomt populære så? Er klar over at tosa er en kamphund, men den ligner jo umiddelbart en broholmer for en som mig...

Til gengæld skrev du mere end mig.

 

Jeg frygter f.eks. at rotten bliver populær igen i de forkerte hænder.

 

Men vi er uenige mht. den pågældende sag kan jeg se. Det var jo ikke bare en hund der var "stukket" af, men en der var blevet sluppet løs, den havde gjort det før. "dem" der hentede den, ejer og venner nok, havde åbenbart reageret voldsomt over for vidner.

Som jeg læser det, var det ikke bare et typisk hund/kat opgør. Det var jo sket før mener de. Og man ved ikek hvad den hund har været brugt til før eller skal/ville have været brugt det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Der var du sgu hurtigere end mig...hehe...mon ikke tosaen og kangalen, og andre hunde der enten ikke ligner eller er kamphunde bliver voldsomt populære så? Er klar over at tosa er en kamphund, men den ligner jo umiddelbart en broholmer for en som mig...

 

Er Tosaen ikke ulovlig i forvejen? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Til gengæld skrev du mere end mig.

 

Jeg frygter f.eks. at rotten bliver populær igen i de forkerte hænder.

 

Men vi er uenige mht. den pågældende sag kan jeg se. Det var jo ikke bare en hund der var "stukket" af, men en der var blevet sluppet løs, den havde gjort det før. "dem" der hentede den, ejer og venner nok, havde åbenbart reageret voldsomt over for vidner.

Som jeg læser det, var det ikke bare et typisk hund/kat opgør. Det var jo sket før mener de. Og man ved ikek hvad den hund har været brugt til før eller skal/ville have været brugt det.

 

Ja rotten har vi også tit snakket om herhjemme...uden at pege fingre, men mere fordi den jo netop også er den af dem der har været "hetzet" mod før, og som har været populær i de forkerte hænder...det er IMO også en race der er mere kendt for at bide mennesker, og det synes jeg nu immervæk er værre end en hund, selvom de er vores børn...

 

Jeg kan se du lige havde lidt mere baggrundsviden end mig i sagen med kaninen og katten...jeg troede det var en nabohund der havde forceret et hegn...

men hvis den ligefrem er lukket ind til, og ejeren ikke med det samme har taget ansvar for hvad der er sket, så kan jeg godt forstå at folk reagerer på det...er stadig af den holdning at det oftest er de tumpede ejere der ødelægger det for os andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Er Tosaen ikke ulovlig i forvejen? :hmm:

 

Jo det er den...men ville du kunne genkende den på gaden og sige med sikkerhed at det ikke var f.eks. en broholmer eller en blanding af en art? :-)

 

Det jeg mener er bare, at hvis man ud fra udseendet skal dømme en hund til at være farlig, og derfor kaster sig over de muskuløse hunde som amstaffen f.eks., så vil andre og mindre letgenkendelige racer nok bare stige i popularitet hos de folk der har hunde som potensforlænge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv altså - dem der render rundt herude er hverken racerene eller danske. Ingen af ejerne her ville tage sig af sådan et forbud :( mistænker også at nogle af hundene er på en eller anden slags stoffer, de opfører sig så bizart at ikke engang oplevelser kan have ændret dem så meget :(

 

Loven er fin som den er, hvis man tog hånd om anmeldelser, så kunne hundene fjernes længe før de gjorde skade, men det er der åbenbart ikke resourcer til :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, et forbud er dybt useriøst og en panik beslutning for at skrabe vælger til sig...:damn::damn:

Der er også forbud mod at gå med kniv og skyde våben. Det er FORBUDT!..øhh ja,...OG.....!??? Det er altså ikke lovligt at gå rundt og skyde på hinanden, vil i så være søde at lade jeres våben blive hjemme...

 

Den politik får vi da ikke mindre tilfælde af

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja, et forbud er dybt useriøst og en panik beslutning for at skrabe vælger til sig...:damn::damn:

Der er også forbud mod at gå med kniv og skyde våben. Det er FORBUDT!..øhh ja,...OG.....!??? Det er altså ikke lovligt at gå rundt og skyde på hinanden, vil i så være søde at lade jeres våben blive hjemme...

 

Den politik får vi da ikke mindre tilfælde af

 

hehe...se evt. min nye tråd om straffeattest og arbejde...

 

Jeg var i besiddelse af en økse da jeg blev stoppet af politiet(fra havearbejde, trust me, er ik sindssyg...hehe), men fik 7 dage for en foldekniv...det viser jo bare lidt om den logik der ofte ligger til grund for de danske love...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se at et forbud måske kan hjælpe på at angriber en kamphund kan de gå hen og aflive den og give ejeren en ordentlig straf fordi hunden er ulovlig, men jeg kan ikke se hvordan de vil kunne sige at en hund på gaden er en kamphund.

Jeg selv er nervøs for hvilke racer det kommer til at gå ud over og om det kommer til at gå ud over de ansvarlige ejere.

Jeg kan ærlig talt ikke se det skulle komme til at virke ordentligt. De skulle hellere få styr på den hundelov der er nu og sørge for den blev fulgt, eventuelt lave et par justeringer hvis de virkelig har så svært ved at straffe når hunden angriber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se at et forbud måske kan hjælpe på at angriber en kamphund kan de gå hen og aflive den og give ejeren en ordentlig straf fordi hunden er ulovlig, men jeg kan ikke se hvordan de vil kunne sige at en hund på gaden er en kamphund.

Jeg selv er nervøs for hvilke racer det kommer til at gå ud over og om det kommer til at gå ud over de ansvarlige ejere.

Jeg kan ærlig talt ikke se det skulle komme til at virke ordentligt. De skulle hellere få styr på den hundelov der er nu og sørge for den blev fulgt, eventuelt lave et par justeringer hvis de virkelig har så svært ved at straffe når hunden angriber.

 

Helt enig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det kun mig, der bliver provokeret af, at medierne/og andre kalder dem for kamphunde i flæng? De er da under kategorien muskelhunde... En såkaldt kamphund er da en, der er trænet af en lille dum psykopat til at kæmpe mod andre hunde!

Jeg kender en del til muskelhunde, som frivillig hos Dyreværnet, hvor mange af de her uansvarlige og "små" mænd indleverer dem, fordi de jo slet ikke har hjerne til at have med dem at gøre. Mit indtryk af muskelhundene er, at de er meget intelligente, samarbejdsvillige og intense... Jeg kan derfor godt forstå, hvorfor mange holder af den slags hunde. Jeg ville dog aldrig ha en selv, for jeg ville ikke vide, hvordan jeg skulle håndtere en muskelhund... Og det er jo netop problemet, mange af dem, der vælger en muskelhund bruger den som potensforlænger og har overhovedet ikke sat sig ind i, hvordan man opdrager/håndterer en sådan hund. Og det går jo igen ud over hunden, der enten ender som kanindræber eller angriber andre hunde m.v.. og ender på forsiden af Ekstra Bladet.

 

Jeg synes ikke de skal forbydes, men det skulle kræve et "kørekort" at få en muskelhund, men hvordan det lige skulle håndteres, ja det ved jeg desværre ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det kun mig, der bliver provokeret af, at medierne/og andre kalder dem for kamphunde i flæng? De er da under kategorien muskelhunde... En såkaldt kamphund er da en, der er trænet af en lille dum psykopat til at kæmpe mod andre hunde!

nej det bliver jeg ikke provokeret af, en kamphund er en hund der har været avlet til kamphund, ikke trænet til kamp af sin ejer.

Muskelhund er et ord der dækker over for mange racer til noget kan finde rundt i det. Og hvordan defineres en muskelhund? på procentvis muskelmasse i hundens vægt? ja så er en fransk bulldog jo også en muskelhund.

 

Nej os med amstaff, blandinger og rene, vi har kamphunde, selvom det er mange år siden man kun avlet dem med det formål er de det stadigvæk.

 

Ligesom betegnelsen jagthunde, det er racer der er avlet til det, ikke fordi de trænes til det. Hvis man skulle bruge betegnelse til hunde der blev trænet til jagt, ville der være flere racer under vil jeg mene.

 

Dog ser jeg stadigvæk at man brugte racenavnet/betegnelsen i medier i stedet for ordet kamphund, specielt i overskriften.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Er det kun mig, der bliver provokeret af, at medierne/og andre kalder dem for kamphunde i flæng? De er da under kategorien muskelhunde... En såkaldt kamphund er da en, der er trænet af en lille dum psykopat til at kæmpe mod andre hunde!

Jeg kender en del til muskelhunde, som frivillig hos Dyreværnet, hvor mange af de her uansvarlige og "små" mænd indleverer dem, fordi de jo slet ikke har hjerne til at have med dem at gøre. Mit indtryk af muskelhundene er, at de er meget intelligente, samarbejdsvillige og intense... Jeg kan derfor godt forstå, hvorfor mange holder af den slags hunde. Jeg ville dog aldrig ha en selv, for jeg ville ikke vide, hvordan jeg skulle håndtere en muskelhund... Og det er jo netop problemet, mange af dem, der vælger en muskelhund bruger den som potensforlænger og har overhovedet ikke sat sig ind i, hvordan man opdrager/håndterer en sådan hund. Og det går jo igen ud over hunden, der enten ender som kanindræber eller angriber andre hunde m.v.. og ender på forsiden af Ekstra Bladet.

 

Jeg synes ikke de skal forbydes, men det skulle kræve et "kørekort" at få en muskelhund, men hvordan det lige skulle håndteres, ja det ved jeg desværre ikke.

 

 

Kamphund er en fællesbetegnelse for hunde der oprindeligt er avlet med kamp for øje. Så er der tale om tosa, amstaff, pitbull, bullterrier, staffordshire bullterrier samt et par andre jeg sikkert har glemt, har ordet faktisk sin berettigelse...men ofte bruges ordet i flæng , og giver derfor et forskruet billede af det reelle problem...jeg kan nævne flere sager, hvor der er blevet råbt "kamphund" og det så sidenhen har vist sig at være noget andet...

 

Udover det har du helt ret, f.eks. er amstaffen en fantastisk alsidig hund, der bl.a. i USA trænes og bruges til bl.a. førerhund, redningshund, schutzhund og andet...jeg tror at mange ville have gavn af at læse Joseph Janish's bog "american staffordshire terrier - a comprehensive owners guide to owning and caring for your dog", som giver et noget bredere billede af racen, end det meget ensformige billede vi ser i medierne

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det kun mig, der bliver provokeret af, at medierne/og andre kalder dem for kamphunde i flæng? De er da under kategorien muskelhunde... En såkaldt kamphund er da en, der er trænet af en lille dum psykopat til at kæmpe mod andre hunde!

Jeg kender en del til muskelhunde, som frivillig hos Dyreværnet, hvor mange af de her uansvarlige og "små" mænd indleverer dem, fordi de jo slet ikke har hjerne til at have med dem at gøre. Mit indtryk af muskelhundene er, at de er meget intelligente, samarbejdsvillige og intense... Jeg kan derfor godt forstå, hvorfor mange holder af den slags hunde. Jeg ville dog aldrig ha en selv, for jeg ville ikke vide, hvordan jeg skulle håndtere en muskelhund... Og det er jo netop problemet, mange af dem, der vælger en muskelhund bruger den som potensforlænger og har overhovedet ikke sat sig ind i, hvordan man opdrager/håndterer en sådan hund. Og det går jo igen ud over hunden, der enten ender som kanindræber eller angriber andre hunde m.v.. og ender på forsiden af Ekstra Bladet.

 

Jeg synes ikke de skal forbydes, men det skulle kræve et "kørekort" at få en muskelhund, men hvordan det lige skulle håndteres, ja det ved jeg desværre ikke.

 

Det er lige før jeg ikke gider gentage mig selv men en kamphund er en hund der deler EGENSKABER med andre lignende hunde. Muskelhunde er hunde der ser ud på en bestemt måde og jeg kan derfor ikke bruge det til en dyt. En del kamphunde falder heller ikke fysisk ind under begrebet muskelhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
nej det bliver jeg ikke provokeret af, en kamphund er en hund der har været avlet til kamphund, ikke trænet til kamp af sin ejer.

Muskelhund er et ord der dækker over for mange racer til noget kan finde rundt i det. Og hvordan defineres en muskelhund? på procentvis muskelmasse i hundens vægt? ja så er en fransk bulldog jo også en muskelhund.

 

Nej os med amstaff, blandinger og rene, vi har kamphunde, selvom det er mange år siden man kun avlet dem med det formål er de det stadigvæk.

 

Ligesom betegnelsen jagthunde, det er racer der er avlet til det, ikke fordi de trænes til det. Hvis man skulle bruge betegnelse til hunde der blev trænet til jagt, ville der være flere racer under vil jeg mene.

 

Dog ser jeg stadigvæk at man brugte racenavnet/betegnelsen i medier i stedet for ordet kamphund, specielt i overskriften.

 

Hurtigere igen nu? Det er ved at udvikle sig til en dårlig vane...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste det også lige på tekst tv her til morgen.. Spekulere lidt over hvad de egentlig mener med forbud?

Altså har de tænkt sig at forbyde avl, så der ikke kommer flere lovligt, dansk avlede kamphunde (men til gengæld en masse ulovlige, vold-avlede psykose-hunde)? Eller mener de at alle de nuværende kamphunde skal aflives?

 

Nå men tror ihvertfald heller ikke på det vil løse noget som helst, nogen af delene.

Til gengæld har jeg læst et udemærket forslag fra dansk folkeparti som jeg ellers ikke sympatisere det mindste med normalt, nemlig at man skal være over 25 år for at holde kamphund.

HVIS en sådan lov blev håndhævet tror jeg det kunne hjælpe. For det er vist ingen hemmelighed at de som anskaffer en hund i stedet for et baseball batt, nok ikke overvejende er voksne mennesker..

Sådan en 25-års lov og så lige et "kørekort" oven i, så tror jeg vi kunne nå meget længere end ved bare at gøre dem ulovlige, og dermed også udelukke de illegale hunde ejere fra træning og hjælp i tilfælde hvor det er ved at gå galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste det også lige på tekst tv her til morgen.. Spekulere lidt over hvad de egentlig mener med forbud?

Altså har de tænkt sig at forbyde avl, så der ikke kommer flere lovligt, dansk avlede kamphunde (men til gengæld en masse ulovlige, vold-avlede psykose-hunde)? Eller mener de at alle de nuværende kamphunde skal aflives?

 

Nå men tror ihvertfald heller ikke på det vil løse noget som helst, nogen af delene.

Til gengæld har jeg læst et udemærket forslag fra dansk folkeparti som jeg ellers ikke sympatisere det mindste med normalt, nemlig at man skal være over 25 år for at holde kamphund.

HVIS en sådan lov blev håndhævet tror jeg det kunne hjælpe. For det er vist ingen hemmelighed at de som anskaffer en hund i stedet for et baseball batt, nok ikke overvejende er voksne mennesker..

Sådan en 25-års lov og så lige et "kørekort" oven i, så tror jeg vi kunne nå meget længere end ved bare at gøre dem ulovlige, og dermed også udelukke de illegale hunde ejere fra træning og hjælp i tilfælde hvor det er ved at gå galt.

 

Jeg tror måske desværre du vil blive overrasket over hvor mange uansvarlige voksne mennesker der findes ;-)

Hvis der skulle være kørekort kunne jeg mere forestille mig en teoretisk prøve for ejer e.l. inden for hundens egenskaber. Hvis det kommer til lydighed består jeg da ihvert fald aldrig et kørekort med Dumle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...