Hop til indhold

Forslag fra Dansk Terrier Klub


Umulia
 Share

Recommended Posts

Her lige fået sendt dette link: http://www.dansk-terrier-klub.dk/download/pdfs/090429big.pdf og er meget positivt overrasket over det udspil, der her er kommet fra Terrierklubben.

 

Har indtil videre kun lige skimmet det hutigt, men er ikke stødt på noget, jeg ikke kan bakke op om. Flot arbejde - meget sagligt og velunderbygget :5up:

 

Håber Folketingets Retsudvalg læser og forstår...

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover linepåbuddet og indhegningen af haver som de fremstiller forslag om, mener jeg absolut det er et velgennemtænkt forslag for en gangs skyld. Ikke helt urealistisk.

 

Linepåbuddet er sådan lidt la-la... Det er jo egentlig godt nok, det vi har, hvis folk bare ville rette sig efter det.

 

Mht. at indføre nogle krav til indhegning af haver, så synes jeg faktisk det er en god idé. Der findes allerede lovkrav til sikring af f.eks. krybdyrterrarier og kreaturfolde, så hvorfor ikke også indføre noget tilsvarende for hundeejere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Linepåbuddet er sådan lidt la-la... Det er jo egentlig godt nok, det vi har, hvis folk bare ville rette sig efter det.

 

Mht. at indføre nogle krav til indhegning af haver, så synes jeg faktisk det er en god idé. Der findes allerede lovkrav til sikring af f.eks. krybdyrterrarier og kreaturfolde, så hvorfor ikke også indføre noget tilsvarende for hundeejere?

 

Jamen jeg indhegner da bare lige mine 200 hektar have, som jeg kommer til at have når jeg flytter næste gang............ forstår du hvad jeg mener :blink:

 

Meningsløst at lave det til et lovkrav, for vi er altså temmelig mange i Danmark der enten af økonomiske hensyn, eller af praktiske hensyn, elelr af hensyn til dyrelivets færden i den danske natur ganske enkelt hverken kan elelr vil indhegne haven så hunden ikke kan slippe ud.

 

Uanset er loven jo i forvejen sådan at man SKAL holde ens husdyr på egen matrikel. Og som med kravet om at hunden skal være under fuld kontrol (som også allerede ER lov) så er det slet og ret et spørgsmål om kontrol, ikke flere love.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg indhegner da bare lige mine 200 hektar have, som jeg kommer til at have når jeg flytter næste gang............ forstår du hvad jeg mener :blink:

 

Næh, det gør jeg ikke.

Jeg har haft den samme diskussion med en el-halsbåndsbruger i min landsby.

- Jamen vi kan jo ikke indhegne alt vores landbrugsjord, det kan du vel nok se!

Sagtens, men der er heller ingen der siger, at I skal indhegne det hele. I kan have et indhegnet område hvor hunden kan gå uden opsyn, og når I færdes med den på resten af Jeres grund, må I have den under kontrol. Hvor svært kan det være?

 

Meningsløst at lave det til et lovkrav, for vi er altså temmelig mange i Danmark der enten af økonomiske hensyn, eller af praktiske hensyn, elelr af hensyn til dyrelivets færden i den danske natur ganske enkelt hverken kan elelr vil indhegne haven så hunden ikke kan slippe ud.

 

Igen, nøjes med en del af grunden.

 

Uanset er loven jo i forvejen sådan at man SKAL holde ens husdyr på egen matrikel. Og som med kravet om at hunden skal være under fuld kontrol (som også allerede ER lov) så er det slet og ret et spørgsmål om kontrol, ikke flere love.

 

Sådan set enig, men du vil jo selv have at det skal være realistisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, det gør jeg ikke.

Jeg har haft den samme diskussion med en el-halsbåndsbruger i min landsby.

- Jamen vi kan jo ikke indhegne alt vores landbrugsjord, det kan du vel nok se!

Sagtens, men der er heller ingen der siger, at I skal indhegne det hele. I kan have et indhegnet område hvor hunden kan gå uden opsyn, og når I færdes med den på resten af Jeres grund, må I have den under kontrol. Hvor svært kan det være?

Selvfølgelig kan jeg nøjes med en lille del af grunden. Hvis jeg samtidig vil forhindre vildtet i at færdes der. Og det vil jeg for det første ikke. FOr det andet er hunden ikke udenfor, uden jeg er med, så hvorfor dælen skulle jeg?

 

Sådan set enig, men du vil jo selv have at det skal være realistisk...

Ja. Og jeg mener det er mere realistisk at tildele flere ressourcer til at kontrollere og håndhæve de love der allerede findes, end det er at bruge endnu flere penge på "kampagnelovgivning" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad nytter et line-påbud, mindes mindst to episoder hvor hund slap ud af hoveddør og åd lille hund / skalperede pigebarn på gårdspladsen? Hvad nytter indhegning og opsyn, hår dem jeg er bange får ejes af hormon-pumpede gutter, uanset om hunden er i snor så skal ejer bare sige 'hænderne op eller hunden bider'

 

Holder stadig, stædigt fast i at det er hos ejerne der er noget galt, nok så mange love og regler får dem ikke til at blive lovlydig - og så vil jeg have lov at gå løs med Petrine ALLE steder jeg har lyst, hun kommer jo når jeg kalder og er under kontrol.

Link til indlæg
Del på andre sites

FOr det andet er hunden ikke udenfor, uden jeg er med, så hvorfor dælen skulle jeg?

 

OK, nu hører det muligvis også til sjældenhederne, så jeg tror du slipper for hegn om din dræber-Labbe ;-)

 

 

Ja. Og jeg mener det er mere realistisk at tildele flere ressourcer til at kontrollere og håndhæve de love der allerede findes, end det er at bruge endnu flere penge på "kampagnelovgivning" :blink:

 

Så er jeg bange for det kræver at nogle flere danskere begynder at sætte deres kryds et andet sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad nytter et line-påbud, mindes mindst to episoder hvor hund slap ud af hoveddør og åd lille hund / skalperede pigebarn på gårdspladsen? Hvad nytter indhegning og opsyn, hår dem jeg er bange får ejes af hormon-pumpede gutter, uanset om hunden er i snor så skal ejer bare sige 'hænderne op eller hunden bider'

 

Holder stadig, stædigt fast i at det er hos ejerne der er noget galt, nok så mange love og regler får dem ikke til at blive lovlydig - og så vil jeg have lov at gå løs med Petrine ALLE steder jeg har lyst, hun kommer jo når jeg kalder og er under kontrol.

 

 

I DTK er de åbenbart vant til små agressive hunde med stort ego, som angiber alt og alle og ellers gør hvad der passer dem ;)

Igen er man ude efter at ramme alle hundeejere, og lave regler som idioterne med kamphunde alligevel er ligeglade med. Hvorfor skal folk der ønsker at overholde lovgivningen, og har kontrol over deres hunde rammes?

I Tyskland er der meget mere politi på gaden end her i DK. Tyskland har haft stramme regler for muskelhunde gennem flere år. Alligevel kan man af og til opleve et menneskevrag i hættetrøje vakle ned ad en gågade med to kamphunde uden mundkurv og snor.

Det helt grundlæggende er de eksistenser der holder de problematiske hunde man skal gå efter. Man kan åbenbart godt afholde udgifter til kamphunde, narko, etc selvom man er på socialhjælp.

 

Hilsen Kim

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...