Hop til indhold

Skal du have hund?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Så gør dig selv - og måske din kommende hund - en tjeneste ved at kikke på Dyrenes Beskyttelses hjemmeside: http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/SoegInternat?searchview&query=field+Art=Hund&searchorder=4&searchmax=10000&start=1&count=20&exp=d20244834f176904c1256fff00626373&exp=349b0ff047a035f5c1256fff00626504&exp=c419c5b3f5f45583c125711e004a538e

 

Der er i øjeblikket tre sider med hunde, der søger nye hjem, heraf mange hvalpe helt ned til 9 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ville jeg ønske at internaterne havde en venteliste-funktion så man kunne få en mail når der var en der svarede til det jeg kan tilbyde, bliver godt nok trist når jeg ser alle de dejlige hunde, og tilstår at jeg ikke orker kigge alt for tit.

 

Men kender en der henter et kryds til august (der har hun nemlig ferie) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Uha, det er farligt at kigge på sådanne sider, når man godt ved man ikke har plads til en hund mere! :???: Hvor er der bare mange søde hunde, som jeg ser gode muligheder i (uden at kende dem selvf)! :lun:

 

Jeg er blevet smadsk forelsket i Zimba på side 2, han minder så meget om Mio, der også til tider er en ret stor mundfuld for en 1.gangs-hundeejer som mig :blink:

 

Håber de alle finder dejlige hjem, så de rigtig kan nyde sommeren der kommer - den glæder vi os i hvert fald til! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja.. Så burde de måske begynde at revurdere deres krav. Det er ikke alle, der kan få lov til at få hund fra de steder. Bor du i lejlighed og arbejder du fuldtid, så er du uden interesse..

 

Og så må jeg nok erkende, at jeg hellere vil gå til en opdrætter og få en hvalp, hvor jeg ved at sundheden er i orden.. Men jeg har så også kun haft 1 hund (Luna) og føler ikke jeg har erfaring til en internathund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Tja.. Så burde de måske begynde at revurdere deres krav. Det er ikke alle, der kan få lov til at få hund fra de steder. Bor du i lejlighed og arbejder du fuldtid, så er du uden interesse..

 

 

Jeg syns derimod de skulle stramme deres krav, måske bare på nogle andre områder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Skræmmende at de kalder dét her en lab lady_180.jpg

 

Måske de burde gå til optikeren :roll:

 

Hvorom alting er, så er jeg færdig med internats og omplaceringshunde. Selvom man aldrig skal sige aldrig......så siger jeg: aldrig mere.

 

Kalder de den ikke en lab/blanding? :hmm: Jeg er ikke så god til det med racer, så jeg ville være til at overbevise om, at det var en sort lab?! Det eneste mht racer jeg er ret god til, er at sige: "Nej, han er ikke en gul labrador, han er en 100% Golden!" :roll::lol:

 

Jeg kan regne ud at du har haft en dårlig oplevelse med en Internat-hund - var det servicen eller hunden der var noget galt med? :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Kalder de den ikke en lab/blanding? :hmm: Jeg er ikke så god til det med racer, så jeg ville være til at overbevise om, at det var en sort lab?! Det eneste mht racer jeg er ret god til, er at sige: "Nej, han er ikke en gul labrador, han er en 100% Golden!" :roll::lol:

 

Jeg kan regne ud at du har haft en dårlig oplevelse med en Internat-hund - var det servicen eller hunden der var noget galt med? :(

 

Nej. De kalder den labrador retriever. ALtså renracet, og dét er den ihvertfald ikke :blink:

 

en dårlig oplevelse med en internathund? Næh. Det har jeg som sådan ikke.

Jeg vil bare "mere" med hund. Jeg gider ikke bøvlet der følger med en omplaceringshund mere, og jeg vil vide hvad jeg står med, for at kunne få præcist det ud af dyret jeg selv lægger i den.

 

Alle de hunde vi har haft i familien igennem tiden, har alle haft én ting til fælles: En forhistorie og ukendt herkomst. Og dét gider jeg ganske enkelt ikke mere. Netop hunde som dén på billedet, er problematisk ikraft af at man siger den er lab, og den reelt er alt andet end lab. Hvad får du så når du står med dén imellem hænderne?

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...