Hop til indhold

Ej, nu må I simpelthen lige hjælpe mig!

Gæst Ditte-
 Share

Recommended Posts

Gæst Noanoa

Har ingen logisk forklaring..Jeg ville ringe til opdrætter..Men hvis stambog er ægte nok, ville jeg stole på den..

Og ellers syntes jeg det er mega øv for jer...Og synd hvalpen skal skifte hjem allerede...Men kan forstå der intet er at gøre..

øvøv..Held og lykke med det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Det er en FT springer.

FT spaniels fås både som springer og cocker og stambogsføres i DJR som springer spaniel og cocker spaniel.

Tror det er vigtigt du gør andre opmærksomme på, hvis du ender med selv at videreformidle, at det er en FT - og ikke en standard engelsk springer spaniel. Der er stor forskel på de to, og der er alt for stor chance for, at det bliver for stor en bid for den gennemsnitlige hvalpekøber.

Men ja, mange opdrættere ønsker at blive informeret hvis tingene ikke fungerer alligevel, så de har en mulighed for at hjælpe med at finde et nyt hjem til hunden. Så jeg vil også opfordre dig til, at du tager kontakt til din opdrætter, og hører om h*n kan være en hjælpende hånd i en forvirret tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Hvorfor er første indlæg slettet? :-)

måske fordi hun har fået svar på det hun søgte.. eller måske fordi det virkede lidt suspekt... det var noget med hun havde lige fået en hvalp for 8 uger siden, og lige pludselig havde hun ikke tid til den mere pga et eller andet, og ville så vide om hun kunne tillade at skrive, når hun skulle sælge den, at det var en FT springer spaniel... pga et eller i hendes stambog, som hun ikke rigtig havde set på, da hun lå pt. lidt i flytterod... jeg syns det lød meget mærkeligt iværtilfald..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ditte-

Det er meget muligt, at det lyder suspekt, Unknown, men det er nu engang sådan situationen - noget forenklet - forholder sig. Omend din gengivelse er noget ukorrekt.

Jeg slettede første indlæg, fordi der, trods sparsomme informationer, ikke skal ligge den slags og flyve rundt i cyberspace lige nu.

Nu bliver jeg nok stemplet som suspekt igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

ha ha... ironi.. nu er jeg med.. er det nu jeg skal grine? hvis jeg har gengivet det noget ukorrekt er du fri til, at skrive indlægget igen.. og hvorfor er det lige at sådan nogle informationer ikke skal "flyde" rundt i cyberspace... tænkt nu hvis hr. tyv skulle finde ud af hvem du var, og komme og stjæle din lile guldklump... nu hvor alle andre der med mere detajleret profiler, og egentligt også hvor de er bosat henne. kan godt se, at dine sparsomme informationer skulle kunne bruges til noget... og nå ja du virker stadig suspekt.. og lige til sidst.. hvordan fanden har du kunne finde på, at købe en hvalp, når du i sidste ende ikke har tid.. det er fandme synd for hvalpen, at den først knytter sig til dig, og nu skal den til, at knytte sig til et andet menneske.. du er for lam! deter folk som dig, der ødelægger det for alle os andre, som faktisk godt vil give hunde et godt liv..

just my to pennies...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ditte-
ha ha... ironi.. nu er jeg med.. er det nu jeg skal grine? hvis jeg har gengivet det noget ukorrekt er du fri til, at skrive indlægget igen.. og hvorfor er det lige at sådan nogle informationer ikke skal "flyde" rundt i cyberspace... tænkt nu hvis hr. tyv skulle finde ud af hvem du var, og komme og stjæle din lile guldklump... nu hvor alle andre der med mere detajleret profiler, og egentligt også hvor de er bosat henne. kan godt se, at dine sparsomme informationer skulle kunne bruges til noget... og nå ja du virker stadig suspekt.. og lige til sidst.. hvordan fanden har du kunne finde på, at købe en hvalp, når du i sidste ende ikke har tid.. det er fandme synd for hvalpen, at den først knytter sig til dig, og nu skal den til, at knytte sig til et andet menneske.. du er for lam! deter folk som dig, der ødelægger det for alle os andre, som faktisk godt vil give hunde et godt liv..

just my to pennies...

Du er da et dejligt menneske, hva' :rolleyes:

Jeg kan godt høre, at du har svært ved at sætte dig i andre menneskers sted, men nu kan der sådan set være andre grunde end manglende tid til, at jeg ikke kan beholde hunden. Men det er måske ikke en mulighed i din verden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
just my to pennies...

... and they aren't worth that much :(

Sikke dog en måde at ytre sig på. Hvor kedeligt at voksne mennesker ikke kan udtrykke sig uden svine andre til på så vederskyggelig måde - som f.eks. at kalde andre folk for lamme :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Du er da et dejligt menneske, hva' :rolleyes:

Jeg kan godt høre, at du har svært ved at sætte dig i andre menneskers sted, men nu kan der sådan set være andre grunde end manglende tid til, at jeg ikke kan beholde hunden. Men det er måske ikke en mulighed i din verden?

Ja det skulle jeg da mene jeg er.. i det mindste udsætter jeg ikke min hund for det din stakkels hund skal igennem, og nej jeg kan slet ikke sætte mig ind i det du går igennem.. Jeg ville ikke købe mig en hund, hvis jeg ikke vidste jeg kunne passe den i længere tid end 8 uger... jeg er godt klar over, at der kan ske visse ting, men umiddelbart syns jeg at du 8 uger inde i forløbet finder ud af, at du ikke kan tage dig af hunden, virker for mig, som om anskaffelsen af din hvalp, har været lidt uden at tænke på om man havde tid til at tage sig af den.. syns måske mere, at du ikke har sat dig ordenligt ind i tingene.. og det har jeg vel lov til at mene, og ytre mig om, eftersom dette er skrevet på et offentligt forum.

... and they aren't worth that much :(

Sikke dog en måde at ytre sig på. Hvor kedeligt at voksne mennesker ikke kan udtrykke sig uden svine andre til på så vederskyggelig måde - som f.eks. at kalde andre folk for lamme :(

Det har du fuldstændig ret i Aussie for ever, og det beklager jeg selvfølgelig... og har også fået en advarsel derfra. Men i kampens hede var jeg så sur over dette, og så skrev jeg det bare uden at tænke over det.. og det var selvfølgelig ikke iorden at kalde hende for lam.. jeg ønsker ingen skal opleve eller have denne tilstand...

Redigeret af Unknown99
Link til indlæg
Del på andre sites

med mulighed for at have misforstået noget vil jeg lige sige

kan enlig godt forstå af man kan få en gevaldig lyst til af slette nogle

af sine inlæg det har jeg ivert fald haft men det gør det hele meget

verer vis man gør alvor af det du mester din troverdighed det er sjelent

det ver.

af købe en hund og bagefter finde ud af af man ikke har tid plas etc

er ikke smart men når nu det hele er gået skevt er det

bedre af give hunden vidre i en vis fart istedet for af køre et hundehold

som kon bliver en plage for hund og ejer hunden vil have det skit di første

månder hos en ny ejer men vis man bare beholler hunden selvom man

faktisk ikke kan vil det måske være hele hundens liv som bliver ødelagt.

men nu skal det måske osse lige siges af af jeg ikke helt tro på af hunde

elsker os så meget som vi går og tror det meste drejer sig om lederskab

og mad.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
men nu skal det måske osse lige siges af af jeg ikke helt tro på af hunde

elsker os så meget som vi går og tror det meste drejer sig om lederskab

og mad.

... Så har du aldrig opleve den vidunderlige følelse at "bonde" rigtig med en hund. Jeg har to tøser som acceptere at andre håndtere dem, men de er lidt af nogle enmandstøser - også har jeg en knægt som tror at jeg er en ophøjet skabning som fortjener hans tilbedelse - han ville vitterlig springe ud fra rundetårn hvis jeg insisterede på at han skulle.

Link til indlæg
Del på andre sites

... Så har du aldrig opleve den vidunderlige følelse at "bonde" rigtig med en hund. Jeg har to tøser som acceptere at andre håndtere dem, men de er lidt af nogle enmandstøser - også har jeg en knægt som tror at jeg er en ophøjet skabning som fortjener hans tilbedelse - han ville vitterlig springe ud fra rundetårn hvis jeg insisterede på at han skulle.

føgelser kan man selv skabe og vende og dreje foreksempel med musik

eller med en meget troverdig historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender den slags der elsker hvem som helst med mad i lommerne - men Petrine ville forsvare os, hvis vi blev angrebet af en elefant, hun er seriøst definitionen på ægte kærlighed :-D. Du må ikke sådan tage illusionerne fra mig Grand Dane :5up:

kan enlig godt forstå dig bliver sku osse selv helt nedtrygt men

vis man kigger på hundens natur så for man et klart beled af vordan

begrebet kerlighed fongere mellem hund og ejer.:(

jeg elsker tuller men jeg forventer ikke af tulle osse elsker mig som jeg elsker tulle.

det er kon godt af elske sin hund du er jo din hunds leder

hunden er dybt afhenglig af sin leder og vil gøre vad som helst

for sin leder det er osse den eneste grund jeg kan se til af

hunde vil forsvare ejeren.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Ja det skulle jeg da mene jeg er.. i det mindste udsætter jeg ikke min hund for det din stakkels hund skal igennem, og nej jeg kan slet ikke sætte mig ind i det du går igennem.. Jeg ville ikke købe mig en hund, hvis jeg ikke vidste jeg kunne passe den i længere tid end 8 uger... jeg er godt klar over, at der kan ske visse ting, men umiddelbart syns jeg at du 8 uger inde i forløbet finder ud af, at du ikke kan tage dig af hunden, virker for mig, som om anskaffelsen af din hvalp, har været lidt uden at tænke på om man havde tid til at tage sig af den.. syns måske mere, at du ikke har sat dig ordenligt ind i tingene.. og det har jeg vel lov til at mene, og ytre mig om, eftersom dette er skrevet på et offentligt forum.

Det har du fuldstændig ret i Aussie for ever, og det beklager jeg selvfølgelig... og har også fået en advarsel derfra. Men i kampens hede var jeg så sur over dette, og så skrev jeg det bare uden at tænke over det.. og det var selvfølgelig ikke iorden at kalde hende for lam.. jeg ønsker ingen skal opleve eller have denne tilstand...

Nogle gange kan der desværre opstå situationer i folks liv, der gør at de bliver nødt til at revurdere forskellige aspekter af deres liv. Som eksempel kan jeg nævne min mor, der måtte levere en hvalp tilbage efter 5 uger, da hun fik konstateret brystkræft. Hun bor alene og jeg boede et sted, hvor jeg ikke måtte have hund. Så den kom tilbage til opdrætter, som fandt et nyt hjem til hvalpen.

Jeg vil også mene, at det er bedre at vurdere situationen sagligt, og har man ikke muligheden for at give en hund et indholdsrigt liv (eks. i forbindelse med en skilsmisse og dermed ændrede hverdage og timer hunden skal være alene), mener jeg det er uselvisk og det helt rigtige at sørge for, at den får det godt et andet sted. Især med så ung en hund, der har mulighed for fint at falde til et andet sted.

MEN så syntes jeg til gengæld også, at trådens overskrift er ganske "ubehagelig" og i alt anden end en venlig tone - og et tak for hjælpen tror jeg heller ikke der kom. Ligesom jeg ikke syntes det giver mening, at slette et indlæg, der ikke er til skade, eller på anden måde er ubehagelig at have liggende i cyberspace.

Link til indlæg
Del på andre sites

du er jo din hunds leder

Ingen af mine hunde har opfattet mig som leder, de har opfattet mig som et sært væsen med magt over mad og lufteture, et sært væsen man skulle passe på og nusse, tror snarere jeg er en hvalp end en leder :oops:

Men nej, jeg ved ikke om Petrine elsker mig eller om det er ren medlidenhed hun føler :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen af mine hunde har opfattet mig som leder, de har opfattet mig som et sært væsen med magt over mad og lufteture, et sært væsen man skulle passe på og nusse, tror snarere jeg er en hvalp end en leder :oops:

Men nej, jeg ved ikke om Petrine elsker mig eller om det er ren medlidenhed hun føler :cool:

når det kommer til stygget tror jeg ingen ved 100% vordan hunde virker.

vis en hundeejer bliver skut og hunden er der

vil hunden ikke bryde gradene sammen, foreksempel det er kon det jeg

mener med af hunde ikke elsker os som vi elsker dem:-D.

.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
føgelser kan man selv skabe og vende og dreje foreksempel med musik

eller med en meget troverdig historie.

Jeg siger stadig: det er fordi du aldrig har prøvet det får: at få hunden der passer perfekt sammen med dig.

Hvor tror du ellers alle de - troværdige og virkelige - historie stammer fra om hunde der går gennem ild og vand for deres ejer, rejser den halve klode rundt for at komme tilbage, sidder ved deres ejers grav og sørger i op til år, visner hen ved ejerens død.

Langt de fleste hunde vil selvfølgelig overleve og trives ganske fint hos andre mennesker, men ligefrem at gøre dem så følelseskolde og ligeglade skabning som du giver udtryk for at :confused: ... nej det holdning synes jeg personligt ikke om

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger stadig: det er fordi du aldrig har prøvet det får: at få hunden der passer perfekt sammen med dig. CITAT.

det er fint men syns enlig ikke du kan udtale dig om mit forhold til min

hund du kenner mig overhoved ikke så tal du bare for dig selv.

det eneste jeg vil frem til er af jeg ikke syns det nermest skulle være

dyreplageri af en hund skifter ejer.

jeg vil godt høre om vofer hunde skulle holle personligt af os men det skal være en ceriøs forklaring

ikke alt det uceriøse følelses snak.

Link til indlæg
Del på andre sites

det eneste jeg vil frem til er af jeg ikke syns det nermest skulle være

dyreplageri af en hund skifter ejer.

jeg vil godt høre om vofer hunde skulle holle personligt af os men det skal være en ceriøs forklaring

ikke alt det uceriøse følelses snak.

Først og fremmest synes jeg ikke det er useriøs følelsessnak, når folk refererer til virkelige hændelser - sandheden bag dem skal jeg ikke dokumentere, da jeg kun har hørt dem, som et par "løse rygter" - dvs. udsagn uden egentlig dokumentation. Men det er heller ikke hver dag man møder en hund, som er blevet væk fra sin ejer eller hvor ejeren er faldet bort. Og så er det heller ikke alle hunde, som har det så perfekte forhold til deres ejer. Dog har jeg hørt om en person (direkte fra vedkommende, gennem debatforum), som havde en hund, der nærmest var umulig at få passet, fordi den hele tiden prøvede at stikke af fra passerne, så den kunne komme hjem.

Angående det videnskabelige..

Det er skam videnskabeligt bevist, at hunde har følelser. Man lærer det på C-niveau i psykologi - har ikke længere bogen, men har citeret det før herinde. Følelserne eksisterer i pattedyrshjernen, som alle pattedyr har til fælles i mere eller mindre grad.

Dog er de ikke fuldstændig identiske med vores, da evolutionen selvfølgelig har krævet forskelligt. Der er med garanti også nogle forskelle mellem de forskellige menneskeracer, omend de er minimicromale og overhovedet ikke noget, vi ville ligge mærke til.

Men så må jeg stille et lille hypotetisk spørgsmål - hvorfor skulle mennesker holde af hinanden, på en SÅ anden måde end hunde holder af hinanden?

Hvis hundes forhold kan baseres på instinkter som mad og lign., så kan menneskers vel også - vi har jo, på et ubevidst plan, også kun venner, som vi får noget ud af. En person, som måske er ganske sød, men er en belastning vil blive "skippet" til sidst, fordi at det er simpelthen ikke "nok", man får ud af det - der skal være en nogenlunde 'ligevægt' mellem det man får og giver. Nogen give mere i forhold til, hvad de tager/får i forhold til andre - individuelle forskelle, som skyldes både arv og miljø, som jo begge påvirker ens psyke. Ligesom hos hunde, hvor arv og miljø jo også spiller en stor rolle.

Det lyder så hårdt, når man skriver det, men i sidste ende, er det jo på et eller andet plan sandt, selvom man jo nok nødigt vil indrømme det. Ville ærlig talt heller ikke have tænkt sådan på det, hvis ikke det var fordi jeg var begyndt at læse om evolutionsteorien og hunde :oops: Det nytter jo ikke noget, at man bare gi'r og gi'r og intet/nærmest intet får igen - så går man jo selv til grunde og får ikke videregivet sine gener.

Link til indlæg
Del på andre sites