Hop til indhold

Hans udseende.


Gæst Kawida
 Share

Recommended Posts

Gæst Kawida

hmm Ballou er jo en blandingshund

Hans far er : lhasa apso

Hans mor er : Beagle / dansk svensk gårdhund

 

men Ballou ligner ??

 

Der er rigtig mange der tror han er en jack russel terrier.

 

Er der mon nogen der kan se hvor han har sit udseende fra :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Jeg må altså også stadig gætte på, at der er terrier i. Troede faktisk ud fra avataren at han var ren jack. Tvivler på at beaglen alene ville kunne give de farver.

 

Men noget langhåret er der nok i, for pelsen på ørene ligner ikke det typiske terrier. Som jeg ser det i hvert fald.

 

Sjov leg. Og alt sammen er jo naturligvis ganske underordnet, for dejlig ser han ud. Men jeg gætter på, at det alligevel er meget rart at vide hvad der ligger i hunden, så noget af adfærden "forklarer sig selv", hvis man kan sige det sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må altså også stadig gætte på, at der er terrier i. Troede faktisk ud fra avataren at han var ren jack. Tvivler på at beaglen alene ville kunne give de farver.

 

Men noget langhåret er der nok i, for pelsen på ørene ligner ikke det typiske terrier. Som jeg ser det i hvert fald.

 

Sjov leg. Og alt sammen er jo naturligvis ganske underordnet, for dejlig ser han ud. Men jeg gætter på, at det alligevel er meget rart at vide hvad der ligger i hunden, så noget af adfærden "forklarer sig selv", hvis man kan sige det sådan.

 

Beaglen kan sagtens give hvid og tan. Det er tofarvede beagler :)

 

red1.jpg

 

Men den ruhårede pels kan jeg ikke gennemskue udfra de racer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Han ligner heller ikke en ren jrt... hvis han bliver bl¢d når han bliver klippet, er han vel heller ikke "rigtig" ruhåret? Har han ikke også underbid? Eller er det billederne der snyder?

 

 

Jeg vil heller ikke mene han er ren JRT.

 

Tænker lidt om han ikke bare virker ruhåret fordi han er semi langhåret efter lhasa apso'en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Beaglen kan sagtens give hvid og tan. Det er tofarvede beagler :)

 

red1.jpg

 

Men den ruhårede pels kan jeg ikke gennemskue udfra de racer...

 

Natullervis, men så skulle lhasaen og D/S slet ikke have haft indflydelse på farven? Og hvor almindelig er den farve hos beaglen? Det kan sikkert godt lade sig gøre, syntes bare det var så "usandsynligt".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Han minder en smule om min Pero - men han har stritører...:-)

Alle der møder os tror han er enten jack russell, westie eller en cairn terrier.. Alle bliver meget overrasket over at han ikke er en terrier af en slags...

En enkelt har troet at han var en powder puff:scared::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Natullervis, men så skulle lhasaen og D/S slet ikke have haft indflydelse på farven? Og hvor almindelig er den farve hos beaglen? Det kan sikkert godt lade sig gøre, syntes bare det var så "usandsynligt".

 

Nej jeg synes heller ikke det virker sandsynligt. Denne farve er recessiv hos beaglen, men forholdsvis almindelig. Og hvordan den ville indvirke på farverne fra de andre er ikke til at sige. Men jeg svarede også kun på at beaglen kunne give den farve uden at tage stilling til de andre racer :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Nej jeg synes heller ikke det virker sandsynligt. Denne farve er recessiv hos beaglen, men forholdsvis almindelig. Og hvordan den ville indvirke på farverne fra de andre er ikke til at sige. Men jeg svarede også kun på at beaglen kunne give den farve uden at tage stilling til de andre racer :oops:

 

Fair nok. Og så lærte jeg også noget om beaglers farvegenetik i dag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fair nok. Og så lærte jeg også noget om beaglers farvegenetik i dag :blink:

 

Jeg kan hurtigt lære dig lidt mere :mrgreen: Billedet der er vist af beaglen her viser en red/white. De findes også i tan/white, der er lidt lysere og lemon/white, der er helt lys. Den mest almindelige er tan/white efterfulgt af red/white og til sidst lemon/white.

 

Her er en lemon/white hvalp:

Ambrosia8week_s.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida

jo han har underbid :blink:

 

Tak for alle jeres svar :mrgreen:

 

god pointe med lhasa pelsen, at det kan være derfor den er "ru"....

 

:mrgreen: men dejlig er han selvom han er lidt af et..øh...mysterie :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på blandingen? Jeg har meget svært ved at gennemskue hvordan de tre nedenstående kræ skulle kunne mixes sammen og blive til din :mrgreen:men man skal aldrig sige aldrig... de kan jo falde ud på alle mulige måder sådan nogle blandingshunde :blink:

 

ja, lidt speciel, blanding. Men du har ret med de geniale ord du siger: :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...