Hop til indhold

Vis mig din Labrador Retriever.


AnneMette09
 Share

Recommended Posts

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er lige gået op for mig, at jeg ikke fatter det....virkelig overhovedet ikke...på nogen måde.

 

Hvad er en labrador ? Hvad er en retriever ? Hvad er en labrador retriever ? Hvad er en Golden Retriever ?

 

Er det den samme hund bare i forskellige farver og pelslængde eller er det forskellige, men beslægtede racer ?!?

 

En eller anden oplys min atter engang forvirrede hjerne, der troede at labrador-hunde er sort eller brune og resten er golden retrievere...hvor nogle så bare er korthårede og andre langhårede :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LilleChanel
Det er lige gået op for mig, at jeg ikke fatter det....virkelig overhovedet ikke...på nogen måde.

 

Hvad er en labrador ? Hvad er en retriever ? Hvad er en labrador retriever ? Hvad er en Golden Retriever ?

 

Er det den samme hund bare i forskellige farver og pelslængde eller er det forskellige, men beslægtede racer ?!?

 

En eller anden oplys min atter engang forvirrede hjerne, der troede at labrador-hunde er sort eller brune og resten er golden retrievere...hvor nogle så bare er korthårede og andre langhårede :confused:

Jeg ved ikke om jeg har skiller dem fra hinanden på en rigtig måde,men for mig, er en Labrador dem du ser herinde.

En Golden er de langhårede :oops:

 

Jeg hørte engang én fortælle mig,at min,fordi den er gul,er en Labrador Retriever.

De sorte og brune er Labrador (uden,at være en Retriever).

Men men men,den tror jeg ikke på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Racen hedder Labrador retriever og de findes i sort, brun og gul. Det er de korthårede.

 

De langhårede er golden retriever, som kun findes i de gyldne nuancer (godt nok helt fra næsten rød til creme/hvid).

 

Retriever er "efternavnet" på flere racer; Labrador, Golden, Nova Scotia Duck Tolling, Flatcoated og Curlycoated.

 

Eller som en god ven (og jæger) kalder dem "hentehunde" :mrgreen:

Redigeret af Dorte
kan vist ikke stave her i sommerferien
Link til indlæg
Del på andre sites

Racen hedder Labrador retriever og de findes i sort, brun og gul. Det er de korthårede.

 

De langhårede er golden retriever, som kun findes i de gyldne nuancer (godt nok helt fra næsten rød til creme/hvid).

 

Retriever er "efternavnet" på flere racer; Labrador, Golden, Nova Scotia Duck Tolling, Flatcoated og Curlycoated.

 

Eller som en god ven (og jæger) kalder dem "hentehunde" :mrgreen:

 

Oki og tak for forklaringen. Jeg havde egentlig aldrig sådan tænkt over det før jeg så den her tråd med alle jeres skønne vovser ! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

To retrieve betyder "at hente", så som de andre siger så er det racer, der "henter" byttet..

 

Og hvis vi så skal være heeeelt korrekte, så hører Tolleren (Nova Scotia dock Tolling retriever)faktisk ikke med ind under retrieverne.. ihvertfald ikke iflg retrieverklubben:-)

 

http://www.dansk-retriever-klub.dk/Racerne/

 

Den er her:

 

http://www.tollerklubben.dk/?id=193&parent=193

 

Og flatcoated retrieveren fåes i både sort og brun..

 

Men man har ikke "bare" en labrador/golden/flatcoated/chesapeake/curly coated, det er en forkortelse, om du vil.. Og så får de yderligere forkortelser: labben, flatten, curly osv.. :-D Kært barn har mange navne:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst fjorbak

Her er min nye lab "Lab Tasso Chanti" (til daglig kaldet Chanti (Kjanti) fra Labtasso.dk...af min mors avl...14 uger gammel nu, men et par af billederne er af yngre dato..:blink: En skøn dejlig rolig lab med stor lyst til at lære, ret så fører fikseret og umiddelbart gode jagtinstinkter...(kaninen herhjemme har måtte stå model til en del stand med oprejst pote hvor han bliver helt stiv..læner sig frem..så kommer kaninen helt tæt på burets hegn og SLAM, så springer Chanti frem som et lyn...)

Redigeret af fjorbak
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basilmus
Her er min nye lab "Lab Tasso Chanti" (til daglig kaldet Chanti (Kjanti) fra Labtasso.dk...af min mors avl...14 uger gammel nu, men et par af billederne er af yngre dato..:blink: En skøn dejlig rolig lab med stor lyst til at lære, ret så fører fikseret og umiddelbart gode jagtinstinkter...(kaninen herhjemme har måtte stå model til en del stand med oprejst pote hvor han bliver helt stiv..læner sig frem..så kommer kaninen helt tæt på burets hegn og SLAM, så springer Chanti frem som et lyn...)

 

Århhh .. Tror jeg er forelsket.. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville da lige vise min egen "nye" lab. Jeg fik ham hjem i fredags og er allerede dybt forelsket i den :-D

 

Det skal siges det er *min* første hund så det har været en lidt hård uge hehe

 

Den hedder Ari og det er en gul han(som man kan se på billederne)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst NinaLab
Ville da lige vise min egen "nye" lab. Jeg fik ham hjem i fredags og er allerede dybt forelsket i den :-D

 

Det skal siges det er *min* første hund så det har været en lidt hård uge hehe

 

Den hedder Ari og det er en gul han(som man kan se på billederne)

 

Sikke en dejlig labbi du har der :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basilmus
Ville da lige vise min egen "nye" lab. Jeg fik ham hjem i fredags og er allerede dybt forelsket i den :-D

 

Det skal siges det er *min* første hund så det har været en lidt hård uge hehe

 

Den hedder Ari og det er en gul han(som man kan se på billederne)

 

Århhh .. hvor er han fantastisk lækker :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Bjærglab
Nå, jamen så må jeg vel også hellere præsentere mine labber:

 

Først Maggie (Witraz VW Caravelle). Min ældste hund, lige fyldt 7 år og mor til mine 3 første kuld hvalpe. En skøn hund med stor, stor personlighed som jeg til stadighed kan glædes og grine over. Maggie skal nu have sit sidste kuld hvalpe og ellers blot fortsætte livet som hyggehund og husets dronning.

 

59093.jpg?

 

IMG_1065c.JPG

 

Og så Chalmer (Juelsgaard's Chalmer) som er min skønne hanhund. Han er en søn efter Maggie og er lige blevet 5 år. Han er en typisk hanhund med et skønt og ukompliceret sind, men også med hanhundens typiske tendens til aldrig at blive rigtig voksen. Indeni hans store krop vil Chalmer altid forblive en lille hvalp.

 

40516.jpg

 

40521.jpg

 

40522.jpg

 

Og så til sidst Kasia (Juelsgaard's Coat of Many Colours) som er min yngste tæve, hun er knap 2 år gammel. Hun er også en hvalp efter Maggie og forhåbentlig min kommende avlstæve. Hun minder på mange områder om hendes mor og er en supersød og glad hund.

 

IMG_2215a.JPG

 

Kasia6.JPG

 

Kasia1.JPG

 

 

Og her er en af tæverne fra maggie´s sidste kuld : Juelsgaards Kveikja kaldet Emma

Hun bliver i skrivende stund 12 uger i nat :-D

 

Hun er en rigtig livlig tæve, som vi allerede har meget glæde af

 

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...