Hop til indhold

Hjernegymnastik.


Gæst T_Martinsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 118
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fandt lige et gammelt billede :-)

 

I diverse bøger kan jeg læse at det er hjernegymnastik, når hunden skal forsøge at få en godbid frem fra et sted der er svært tilgængeligt.

 

Så jeg tog en papkasse og lagde en godbid ned i, derefter tapede jeg papkassen sammen, og så var det op til Baldur at få godbidden ud. Dette er til dags dato stadig Baldur's yndlingsleg, men hvor meget hjernegymnastik der er over at splitte en papkasse ad, ved jeg nu ikke helt :blink:

 

2505575215_4b019c696c_o.jpg

 

Og 10 minutter efter billede er er taget, kan man så se mig rende rundt og samle papstykker op :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Sikke en smart idé med keglerne :5up: Den skal prøves.

 

Mælkekarton var der desværre en hvalp som døde af for ikke så længe siden. Den stak hovedet der ind og blev kvalt :( Skal lige siges at den var uden opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Her er et klassisk hjerne´VRIDNINGS billed af Aslan

 

 

 

Hårh, den er godt nok lille sådanen tissemyre.

Hvordan mon den kan bære mere end sin egen vægt?

Hvorfor mon den ALTID kravler rundt lige der?

Den ser lidt underlig ud, nærmest delt i to:confused:

Den er lidt ligeså underlig som den sorte bille jeg så forleden, den kildede mig på næsen.

Det er også lidt underligt at jeg næsten ikke kan smage dem når jeg spiser dem!

 

 

Puha, livets meget vigtige spørgsmål tager pusten fra mig, jeg må nok hellere lige tage en morfar :mrgreen:

Ha ha livet i sig selv er trættende for Aslan. Alle disse spørgsmål, der kan presse sig på i løbet af dagen.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
:lol: dygtig Aslan... og endnu mere dygtig Buddy... :5up: På trods af, at vi laver hjernegymnastik nærmest hver dag har jeg faktisk ikke rigtigt nogen billeder af det... Det må jeg da vist helllere få gjort noget ved :hmm:

Hørt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
så skidt da :mrgreen:

 

[media]

[/media]

:klap: Hvor er han dygtig, og han er faktisk mere rolig og fattet, end jeg havde forestillet mig, at han ville være, hvis han fik sådan en opgave. Nok fordi jeg mest har set ham tumle rundt i leg o.lign. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg fandt lige et gammelt billede :-)

 

I diverse bøger kan jeg læse at det er hjernegymnastik, når hunden skal forsøge at få en godbid frem fra et sted der er svært tilgængeligt.

 

Så jeg tog en papkasse og lagde en godbid ned i, derefter tapede jeg papkassen sammen, og så var det op til Baldur at få godbidden ud. Dette er til dags dato stadig Baldur's yndlingsleg, men hvor meget hjernegymnastik der er over at splitte en papkasse ad, ved jeg nu ikke helt :blink:

 

 

 

Og 10 minutter efter billede er er taget, kan man så se mig rende rundt og samle papstykker op :blink:

Så havde du jo billeder alligevel. :banan:

 

Det er også lige meget om hvor meget hjernegymnastik, der lige er i det, bare hunden har det sjovt, og at det selvfølgelig er noget han må ødelægge. :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Sikke en smart idé med keglerne :5up: Den skal prøves.

Jeg tog også på et tidspunkt to kegler, og smed et lille stykke legetøj ind i og tapede dem sammen med noget bredt tape. Det var så min venindes hund, der fik den, for Buddy havde højst tænkeligt bare splittet den i atomer, men hendes hund er noget mere fattet til sådan en opgave, og han fandt faktisk ret hurtigt ud af, at han skulle rive tapen af, for at komme ind til legetøjet. Underholdene var det, at se ham pakke den lige så fint ud. :-)

 

Mælkekarton var der desværre en hvalp som døde af for ikke så længe siden. Den stak hovedet der ind og blev kvalt :( Skal lige siges at den var uden opsyn.

Øv nej dog. :(

Hvor er det skrækkeligt. Jeg kunne gudskelov aldrig finde på, at give sådan noget uden at hunden er under opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen billeder af det, men igår udførte Karla en yderst vanskelig problemløsningsopgave - endda helt uden at blive bedt om det :lol:

 

Jeg havde INTET i huset - udover tørfoder - da jeg skulle til træning... rally træningen om torsdagen er kl 19. Så da jeg - i min tåbelig naivitet - bare lige ville købe noget på vejen... indså, jeg at alle butikker jo altså var lukket på dette tidspunkt på en helligdag :stupid: alt der derfor var tilbage var tankstationsudvalg... hvilket resulterede i, at jeg måtte købe en pakke pålægshamburgerryg til en million og bruge som godbidder :roll:

 

Nå, vi kommer frem til træning, jeg snupper et par skiver og river i småstumper og smider ned i godbidstasken til tørfoderet. Resten bliver lagt tilbage i den fine lukselv pakning, denne pakning bliver derefter lagt ned i en høm høm pose, og posen bliver lagt ned i min taske / indkøbsnet ting, som bliver lukket med trykknapper!

 

Vi er kun 2 til træning denne dag, så der bliver stillet en masse løsskilte op, et par små kombinationer og en stor "rigtig" konkurrence bane... da vi har gået og trænet de forskellige kombinationer og skilte, skal vi så begge gå den store bane med "dommer" på, mens den anden ser til.

 

Jeg sætter mig på mit tæppe sammen med Karla og er dybt optaget af Ricos banegennemgang.... i mellemtiden åbner Karla trykknapperne i tasken. Lokaliserer høm høm posen. Tager hamburgerryg pakken ud af den. Åbner låget på pakken. Tager hamburgerryggen ud og afleverer derefter alle skiverne til mig :lol:

 

Dygtig hund!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dette har ingen relation til historien ovenfor, men opdagede lige, at jeg faktisk havde et enkelt billede af Karla der løfter en urtepotte for at kigge efter guffer under den...

 

Det er ikke en opgave vi gør så meget i mere, for det første fordi den er alt for let for hende og for det andet fordi det har resulteret i, at hun flytter rundt på alle min svigermors urtepotter nede ved drivhuset :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger tit dogtwister - dog har de alle sammen efterhånden regnet den ud (altså inkl. forældrenes hund)

Så når vi nu stiller den ned, fyldt med guffere, er der fire hund som alle mener de har førsteret!

Altså skal man passe noooget på sin næse - da Bitten har en tendens til at smadre de små brikker ind i de andre hundes næser, i sin iver efter godbidder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...